Hoe dikwijls rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:08

Madhatter,
Je wilt het vast niet horen maar jij valt mij wel altijd op in topics met bijdehante pubertaal en ik vind dat in ieder geval wel vervelend. Ook hoe respectloos je hier over je ouders praat. Zelf ben ik nog opgevoed met respect voor ouderen te hebben. Hopelijk ben je in real live wat liever tegen je ouders en is het hier stoere praat. Zelf vroeger nooit gezeurd om een pony wist dat niks ging opleveren. Wel goed mijn best gedaan op school en wat kreeg ik? een pony!

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:10

genja schreef:
Madhatter,
Je wilt het vast niet horen maar jij valt mij wel altijd op in topics met bijdehante pubertaal en ik vind dat in ieder geval wel vervelend. Ook hoe respectloos je hier over je ouders praat. Zelf ben ik nog opgevoed met respect voor ouderen te hebben. Hopelijk ben je in real live wat liever tegen je ouders en is het hier stoere praat. Zelf vroeger nooit gezeurd om een pony wist dat niks ging opleveren. Wel goed mijn best gedaan op school en wat kreeg ik? een pony!

Exactly!

Anoniem

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:12

Als je zo problemen met de topics en berichten hebt van Madhatter, dan lees je ze toch gewoon niet :+?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:13

Respectloos? IK HOUD ZIELSVEEL VAN MIJN OUDERS, ZE ZIJN DE BESTE OUDERS VAN DE WERELD, ALLES VOOR HUN. Maar oke,dan niet.
Dag mensen, alsjeblieft lees nog een keer je berichten na. Bedankt. Punt.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:16

Om weer even terug on topic te gaan, Ik rijd mijn paard ongeveer 3 a 4 keer per week, de rest van de dagen doen we aan vrijheids dressuur longeren, wandelen etc ook krijgt hij vaak 1 dagje in de week waar hij niks hoeft dan borstel ik hem soms alleen eventjes ( Hij staat 24-7 buiten dus.. als het geregend heeft, heeft borstelen vaak niet zo een zin , hahaha)

Het varieert ook een beetje per paard hoe lang je dan rijd, die van mij ben ik aan het doorrijden dus ik rij meestal ongeveer zo een 20 a 30 minuutjes. Bij het rijden in zit vaak ook ongeveer 1x per week een buitenritje alleen nu het weer slechter word zijn de ruiterpaden hier echt supper belabberd en word hij ook wat drukker, dus het zal nu voornamelijk bakwerk worden zolang de bak goed blijft.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:17

Hmm ik heb heel even dit topic terug gelezen maar vind het allemaal een beetje vergaan. Ik heb het heel erg vaak over een eigen paard en dit komt ook wel. Maar ik wil er zeker van zijn dat ik voor nu haar want het gaat om mijn verzorgpony, het allerbeste kan geven.

De stalling is geen punt aanschaf ook niet. En hoeven bekappen kan ik naderhand zelf. Maar:
eens in de 2/3 maanden een hoefsmid ter controle
Medica die altijd van pas komen denk aan: vliegenspray, wondzalf,betadine, hoevenvet, groene klei etc.
Dat zijn dingen die koop je ooit maar moet je wel rekening houden dat het ooit nodig gaat zijn.
Stalbedekking in mijn geval niet nodig maar: hooi 3,50 per baal stro 3,75 per baal (er gaan zo'n 2/3 baaltjes in een lege stal) En ze eten (een grote pony) toch al gauw een halve baal per dag. Reken maar uit per maand. Een zak brok/muesli wat je ook wil voeren. Zadel en hoofdstel want die zitten heel vaak NIET bij de koop in. Je moet vervoer kunnen hebben mochten ze in noodgevallen weg moeten. Inentingen wormenkuur/onderzoek dekens als ze stuk zijn noem het allemaal maar op.

Als ik nu kijk want ik verzorg mijn vp vrijwel iedere dag. Die staat 24/7 buiten zonder deken. Bodembedekking hoeft dan niet. Krijgt hooi (met zijn drieen eten ze bijna 3 balen per dag) word niet geënt zij doet zelf de hoeven. Dat geluk hebben we dan. Maar zo is het normaal gesproken niet. Als je opstal komt en je pony heeft een wond/koliek of is kreupel moet je weten hoe je moet handelen. Er komt zo ontzettend veel meer bij kijken dan sommige verzorgers denken.
Dus zoals eerder is gezegt geniet nog van het feit dat je niet al di verantwoordelijkheid hebt. Ga veel rijden veel ervaring opdoen word ouder ga werken zorg dat je een minimaal inkomen hebt van 200 euro per maand en ga dan eens rustig met je ouders rond de tafel zitten.

De tijd zal het leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:34

Al die kids die een eigen pony willen, geniet nog even van het feit dat je niet zo'n grote verantwoordelijkheid hebt! :)
Koop lekker een paard naar je studie, veel fijner als je het mij vraagt ;)
Heb mijn paard op m'n 16e gekocht, en och wat had ik graag nog een paar jaar gewacht als ik nu had geweten wat het allemaal met zich mee brengt.

Maar voor je vraag, ik rij 3 a 4 keer per week, zeker niet meer en eerder soms minder. :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:37

0407Tamar schreef:
Hmm ik heb heel even dit topic terug gelezen maar vind het allemaal een beetje vergaan. Ik heb het heel erg vaak over een eigen paard en dit komt ook wel. Maar ik wil er zeker van zijn dat ik voor nu haar want het gaat om mijn verzorgpony, het allerbeste kan geven.

De stalling is geen punt aanschaf ook niet. En hoeven bekappen kan ik naderhand zelf. Maar:
eens in de 2/3 maanden een hoefsmid ter controle
Medica die altijd van pas komen denk aan: vliegenspray, wondzalf,betadine, hoevenvet, groene klei etc.
Dat zijn dingen die koop je ooit maar moet je wel rekening houden dat het ooit nodig gaat zijn.
Stalbedekking in mijn geval niet nodig maar: hooi 3,50 per baal stro 3,75 per baal (er gaan zo'n 2/3 baaltjes in een lege stal) En ze eten (een grote pony) toch al gauw een halve baal per dag. Reken maar uit per maand. Een zak brok/muesli wat je ook wil voeren. Zadel en hoofdstel want die zitten heel vaak NIET bij de koop in. Je moet vervoer kunnen hebben mochten ze in noodgevallen weg moeten. Inentingen wormenkuur/onderzoek dekens als ze stuk zijn noem het allemaal maar op.

Als ik nu kijk want ik verzorg mijn vp vrijwel iedere dag. Die staat 24/7 buiten zonder deken. Bodembedekking hoeft dan niet. Krijgt hooi (met zijn drieen eten ze bijna 3 balen per dag) word niet geënt zij doet zelf de hoeven. Dat geluk hebben we dan. Maar zo is het normaal gesproken niet. Als je opstal komt en je pony heeft een wond/koliek of is kreupel moet je weten hoe je moet handelen. Er komt zo ontzettend veel meer bij kijken dan sommige verzorgers denken.
Dus zoals eerder is gezegt geniet nog van het feit dat je niet al di verantwoordelijkheid hebt. Ga veel rijden veel ervaring opdoen word ouder ga werken zorg dat je een minimaal inkomen hebt van 200 euro per maand en ga dan eens rustig met je ouders rond de tafel zitten.

De tijd zal het leren

200 euro per maand is echt helaas te weinig om een paard of pony te onderhouden, ik heb hier enorm goedkope stalling maar ben toch gemiddeld per maand rond de 250 a 300 euro kwijt.
Je hebt je hoefsmit al snel 40 euro per keer, wormenkeuren ook rond de 30.. en tegenwoordig moet je ook vaak mest laten testen dus dan komt er weer geld bij.Dan heb je ook nog osteopaten etc wat ook fijn is jaarlijks bij te houden dat is ook al 80 euro als je mazzel hebt. Zadel ben je ook al snel rond de 1000 euro kwijt met toebehoren en als je pech hebt.. en je paard een lastig rug heeft.. nog heel veel meer.
Dan heb ik er nog geen eens lessen bij gerekend en andere extraatjes zoals uitjes etc.
Ik wouw dat ik jonger was ook enorm graag een paard en dat is logish, maar geloof me maar dat het je enorm veel verdriet gaat doen als je een paard aanschaft enorm gek op hem bent maar hij bijvoorbeeld ziek word en je het niet kan betalen om de veearts te laten komen, of dat je hem moet verkopen omdat je de stalling niet meer kan betalen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:18

In mijn geval is 200,- wel voldoende maar ik heb zeer weinig stallingskosten. Maar om even een klein inzichtje te geven aan degene waar het omgaat.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:43

@TS: wat een laag bedrag om te rijden zeg :wow:

Ik heb nu een bijrijdpaard, en rijd ongeveer 4-5x per week. Meestal een halfuurtje, soms wat langer.
Toen ik nog gewoon leste reed ik 2x per week, €15 per keer (privéles).

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:07

billionache schreef:

Ik heb nu een bijrijdpaard, en rijd ongeveer 4-5x per week. Meestal een halfuurtje, soms wat langer.

Ik vind het helemaal niet laag! Ik rijd 3x per week op mijn bijrijdpony en betaal 30,- per maand.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:22

madhatter schreef:
billionache schreef:

Ik vind het helemaal niet laag! Ik rijd 3x per week op mijn bijrijdpony en betaal 30,- per maand.

Ik ga er dan ook vanuit dat TS lessen bedoelt op een manege of stal, aangezien ze eerder aangaf dat ze met haar verzorgpony's niet rijdt ;-) En dan nog steeds, ik lees in de OP dat ze €45 zou betalen voor 7 maanden. Dat is alsnog erg goedkoop imo.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 21:53

Ben het met je eens madhatter :) . Zo heb ik ook bereikt dat ik nu een schattig konijntje heb en mag paardrijden (waar mijn ouders dus achteraf helemaal geen probleem mee hebben).

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:08

MoppieFilou schreef:
Ben het met je eens madhatter :) . Zo heb ik ook bereikt dat ik nu een schattig konijntje heb en mag paardrijden (waar mijn ouders dus achteraf helemaal geen probleem mee hebben).

Leuk! Ik heb ook mijn hond en katten door vragen vragen en vragen. T is niet dan ik ben van 'paaaaaappp!! Ik wil een paard' Maar het is meer tijdens het eten dat ik ben van 'mag k echt geen paard' etc.
Maar krijg nu hopelijk 3 kippen want dan kan ik oefenen voor verzorging per paard (verantwoordelijkheid) .
Heb nu toch een top verzorgpaard :j

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:13

Wij krijgen binnenkort ook een hond. Ook dankzij mij :) . Ik vraag het meestal en dan zijn ze er helemaal tegen. Dan vraag ik wat zij daar erg aan vinden en vind ik meestal voor alle problemen oplossingen. Achteraf geven ze mij gelijk dat het eigenlijk helemaal geen probleem was/is en dat wij er veel plezier aan hebben. Als ze het echt niet willen en ik geen oplossingen vind dan komt het er ook niet dus het is niet dat ik mijn ouders "dwing" ofzo.

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:15

Tja, ik heb een eigen pony dus ik heb het probleem niet. Ik rij ongeveer 3-4 keer per week en de andere dagen doe ik rustig aan.
Buitenritjes en longeren vallen bij mij trouwens onder rijden. Ik longeer wel heel intensief.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:53

Allemaal leuke reacties! Bedankt! PS: Ook aan reacties als die van Tamar, Dreamer en ittheclown heb ik veel aan. Als ik al een pony zou krijgen zou ik er heel goed over nadenken. Met de hond zijn we ook een half jaar bezig geweest om de beslissing te maken (voordelen en nadelen bespreken) Ps: Genja, als je zomaar een pony krijgt omdat je goed werkt op school heb je heel veel geluk! Ik zit in het derde middelbaar en haal héél goede cijfers (werk er ook hard voor) maar krijg daarom nog steeds geen pony.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:14

Ik rijd nu als het meezit 3 keer per week, op het moment 2 keer mijn verzorgpaard +/- een half uur en een uurtje les op IJslanders. In praktijk lukt het vaak maar de helft van de tijd of minder, maar dan ben ik wel extra blij dat ik erop zit.

Een aantal jaar terug reed ik 4-7 keer per week, (toen ik 13-16 was) daarvan dan max. 6 keer op mijn verzorgpaard. Toen was het altijd minstens 3 kwartier met uitschieters naar 4-5 uur op een dag. We reden alleen maar buiten, pony heeft er ook altijd al heel veel lol in dus waarom niet.

Ik heb echt heel veel geluk met haar, ik hoef niks te betalen en ik moet ook niks. Ik ben de enige die haar rijd dus ik kan haar altijd zo uit de wei plukken op de zeldzame keren dat haar eigenaar gaat mennen na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:48

Anoniem schreef:
Al die kids die een eigen pony willen, geniet nog even van het feit dat je niet zo'n grote verantwoordelijkheid hebt! :)
Koop lekker een paard naar je studie, veel fijner als je het mij vraagt ;)
Heb mijn paard op m'n 16e gekocht, en och wat had ik graag nog een paar jaar gewacht als ik nu had geweten wat het allemaal met zich mee brengt.

Maar voor je vraag, ik rij 3 a 4 keer per week, zeker niet meer en eerder soms minder. :)

Daar kan ik zeker in mee gaan.
Tijdens mijn studie tijd ook verzorg paard gehad die ongeveer 1 x week ree. Was erg leerzaam en ik hield op die manier ook genoeg tijd over of flink te kunnen investeren in mijn studie. Met als resultaat erg leuke en goed betaald baan waardoor makkelijk paarden hobby kan voorzetten. Ik kan dit ook ieder aanraden omdat ik dit ook iedereen zo gun.

Rooss_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:49

Ik rijd meestal 1x per week op een manege, en 2 of soms 3 keer per week op m'n verzorgpaard. Ik ben 14 trouwens

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 09:29

PS: een sns pas (waarmee ik dus meer kan rijden per week) is een sportnaschool pas. Daarmee kan je op alle schooldagen gaan rijden in een manege. Wel spijtig dat je niet in het weekend kan rijden maar dan kan je één keer per week op een manege waar je wel de volle pot betaalt in het weekend gaan rijden. Dus eigenlijk kan je vijf keer per week gaan rijden voor €45 in zeven maanden (het start in oktober en eindigt in mei - de schoolvakanties)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:10

Ik rijd twee keer per week. Meer is helaas niet mogelijk door gebrek aan tijd en m'n gezondheid.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 10:29

Oei, wat heb je dan :(:) ? Als het niet wilt zeggen ook goed hoor. :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:43

2 a 3x in de week. Soms 1x want mijn moeder rijdt ook op mijn paard. Daarnaast veel afwisseling met longeer- grondwerk oid

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:45

Ik heb 2 enorm dure grasmaaiers in de tuin staan, ik rijd gemiddeld eens per maand een paar minuutjes denk ik :o