Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
genja schreef:Madhatter,
Je wilt het vast niet horen maar jij valt mij wel altijd op in topics met bijdehante pubertaal en ik vind dat in ieder geval wel vervelend. Ook hoe respectloos je hier over je ouders praat. Zelf ben ik nog opgevoed met respect voor ouderen te hebben. Hopelijk ben je in real live wat liever tegen je ouders en is het hier stoere praat. Zelf vroeger nooit gezeurd om een pony wist dat niks ging opleveren. Wel goed mijn best gedaan op school en wat kreeg ik? een pony!
? 

0407Tamar schreef:Hmm ik heb heel even dit topic terug gelezen maar vind het allemaal een beetje vergaan. Ik heb het heel erg vaak over een eigen paard en dit komt ook wel. Maar ik wil er zeker van zijn dat ik voor nu haar want het gaat om mijn verzorgpony, het allerbeste kan geven.
De stalling is geen punt aanschaf ook niet. En hoeven bekappen kan ik naderhand zelf. Maar:
eens in de 2/3 maanden een hoefsmid ter controle
Medica die altijd van pas komen denk aan: vliegenspray, wondzalf,betadine, hoevenvet, groene klei etc.
Dat zijn dingen die koop je ooit maar moet je wel rekening houden dat het ooit nodig gaat zijn.
Stalbedekking in mijn geval niet nodig maar: hooi 3,50 per baal stro 3,75 per baal (er gaan zo'n 2/3 baaltjes in een lege stal) En ze eten (een grote pony) toch al gauw een halve baal per dag. Reken maar uit per maand. Een zak brok/muesli wat je ook wil voeren. Zadel en hoofdstel want die zitten heel vaak NIET bij de koop in. Je moet vervoer kunnen hebben mochten ze in noodgevallen weg moeten. Inentingen wormenkuur/onderzoek dekens als ze stuk zijn noem het allemaal maar op.
Als ik nu kijk want ik verzorg mijn vp vrijwel iedere dag. Die staat 24/7 buiten zonder deken. Bodembedekking hoeft dan niet. Krijgt hooi (met zijn drieen eten ze bijna 3 balen per dag) word niet geënt zij doet zelf de hoeven. Dat geluk hebben we dan. Maar zo is het normaal gesproken niet. Als je opstal komt en je pony heeft een wond/koliek of is kreupel moet je weten hoe je moet handelen. Er komt zo ontzettend veel meer bij kijken dan sommige verzorgers denken.
Dus zoals eerder is gezegt geniet nog van het feit dat je niet al di verantwoordelijkheid hebt. Ga veel rijden veel ervaring opdoen word ouder ga werken zorg dat je een minimaal inkomen hebt van 200 euro per maand en ga dan eens rustig met je ouders rond de tafel zitten.
De tijd zal het leren
billionache schreef:@TS: wat een laag bedrag om te rijden zeg![]()
Ik heb nu een bijrijdpaard, en rijd ongeveer 4-5x per week. Meestal een halfuurtje, soms wat langer.
Toen ik nog gewoon leste reed ik 2x per week, €15 per keer (privéles).
madhatter schreef:billionache schreef:@TS: wat een laag bedrag om te rijden zeg![]()
Ik heb nu een bijrijdpaard, en rijd ongeveer 4-5x per week. Meestal een halfuurtje, soms wat langer.
Toen ik nog gewoon leste reed ik 2x per week, €15 per keer (privéles).
Ik vind het helemaal niet laag! Ik rijd 3x per week op mijn bijrijdpony en betaal 30,- per maand.
En dan nog steeds, ik lees in de OP dat ze €45 zou betalen voor 7 maanden. Dat is alsnog erg goedkoop imo. MoppieFilou schreef:Ben het met je eens madhatter. Zo heb ik ook bereikt dat ik nu een schattig konijntje heb en mag paardrijden (waar mijn ouders dus achteraf helemaal geen probleem mee hebben).
. Ik vraag het meestal en dan zijn ze er helemaal tegen. Dan vraag ik wat zij daar erg aan vinden en vind ik meestal voor alle problemen oplossingen. Achteraf geven ze mij gelijk dat het eigenlijk helemaal geen probleem was/is en dat wij er veel plezier aan hebben. Als ze het echt niet willen en ik geen oplossingen vind dan komt het er ook niet dus het is niet dat ik mijn ouders "dwing" ofzo. Anoniem schreef:Al die kids die een eigen pony willen, geniet nog even van het feit dat je niet zo'n grote verantwoordelijkheid hebt!
Koop lekker een paard naar je studie, veel fijner als je het mij vraagt
Heb mijn paard op m'n 16e gekocht, en och wat had ik graag nog een paar jaar gewacht als ik nu had geweten wat het allemaal met zich mee brengt.
Maar voor je vraag, ik rij 3 a 4 keer per week, zeker niet meer en eerder soms minder.
? Als het niet wilt zeggen ook goed hoor.