24/7 in een bak, slecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 22:51

superpony schreef:
Echt? Ben je pas 13? Lieve meid, ik vind het heel goed hoe je bezig bent, maar je ouders moeten ook even aanpakken hiermee.Zij zijn verantwoordelijk. Die bak is niks voor een paard alleen. Elk paard moet een maatje en een schuilmogelijkheid hebben. En, heel belangrijk, er komt nog aardig wat aan hooi bij wat je moet geven of laten geven daar.

Als je weet in welke plaats je gaat wonen, kun je je postcode vinden en die invullen met een straal waarin je wil zoeken.
Als hij de postcode niet kent, moet je even een postcode zien te vinden van een oudere straat verderop, als je in een nieuwe wijk gaat wonen.

Bedankt :D Ik vind dat ook, maar het lijkt ze niet veel te intesseren...

Inmiddels heb ik ook een eventuele geïnteresseerde in Tiska... Dus een eventuele verkoop komt wel aardig dichtbij i.v.m de omstandigheden...

Net ook even verder gezocht op mp in de omgevindg, helaas niks gevonden in de buurt -O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:15

Weke grote stad zit je bij in de buurt? Misschien weten bokkers iets?

AH sorry, alleen pagina 1 gelezen :o
Tja, je budget is erg laag. Maar ik snap je ouders niet zo goed. Leg het ze heel simpel uit: je bent bereid te werken zodat t budget omhoog kan en er een goede oplossing gebonden kan worden, maar dat je de plek te onveilig vind. En dat er daarnaast geen andere paarden staat waardoor je paard eenzaam wordt. En dat je har anders moet verkopen en dat je dat echt liever niet wil, tenzij t niet anders kan..

Sarah_Elise

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:23

Ik vind het heel mooi en dapper dat je niet alleen aan jezelf denkt maar ook aan je pony, dat ze het bij een ander baasje misschien beter heeft.

Soms is het beter om een ander baasje te zoeken. Jammer dat je ouders weinig helpen en meedenken.

Heel veel succes en wijsheid gewenst bij het vinden van een goede oplossing. Je bent top bezig +:)+

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 23:44

Bedankt voor de lieve reacties :) , ik zal morgen met ze rond de tafel (proberen) te gaan. Ik zal wel laten weten hoe en wat het dan verder gaat +:)+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:19

Zonder over hun portemonnee te oordelen,

Vertel ze ook dat een paardje juist goed is voor een meid in de pubertijd. En zeker als je ergens op een gezellig pension komt, kun je meiden ontmoeten in je nieuwe omgeving om samen mee te rijden etc. Is hartstikke goed voor je.

Succes, hopelijk komt het op de een of andere manier goed voor jou en je paardje. Dapper als dat verkopen zou zijn hoor!

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 08:51

superpony schreef:
Zonder over hun portemonnee te oordelen,

Vertel ze ook dat een paardje juist goed is voor een meid in de pubertijd. En zeker als je ergens op een gezellig pension komt, kun je meiden ontmoeten in je nieuwe omgeving om samen mee te rijden etc. Is hartstikke goed voor je.

Succes, hopelijk komt het op de een of andere manier goed voor jou en je paardje. Dapper als dat verkopen zou zijn hoor!

Mij ouders hebben genoeg geld om misschien w 3 paarden te onderhouden, maar aangezien we in een groot gezin wonen moet het eerlijk berdeeld worden etc. Etc.
Gisteren nog een tip gekregen van een bokker, zal haar vandaag even een pb'tje sturen.

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:48

Hoi ff snel gezocht, hopelijk heb je hier iets aan. Een weiland in Zuidbroek, vlakbij Groningen. Het valt iets buiten je budget maar als je ouders heeeel lief aankijkt doen ze het misschien wel. En anders kan je altijd nog een klein beetje onderhandelen over de prijs :P
Hopelijk is het dichtbij genoeg +:)+

http://www.bokt.nl/markt/ad/335036/3-ru ... -groningen

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 10:12

H0rse_Roos schreef:
Hoi ff snel gezocht, hopelijk heb je hier iets aan. Een weiland in Zuidbroek, vlakbij Groningen. Het valt iets buiten je budget maar als je ouders heeeel lief aankijkt doen ze het misschien wel. En anders kan je altijd nog een klein beetje onderhandelen over de prijs :P
Hopelijk is het dichtbij genoeg +:)+

http://www.bokt.nl/markt/ad/335036/3-ru ... -groningen

Helaas is het voor mij niet mogelijk om iedere ochtend/middag/avond op stal te komen en te voeren etc. I.v.m. school... -O- Anders was dit plekje heel aantrekkelijk geweest.

o, en ik zie nu ook dat ze verder geen paarden hebben en dan zou er nog eentje bijmoeten= 300 euro per maand.

edit: maar toch bedankt :D

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 12:39

Inmiddels nog een geïnteresseerde voor Tiska. Ben nu een lijst aan het maken van stallen en prijzen, inclusief de duurdere voor het gesprek met mijn ouders. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:46

Wat is hun reactie als je paard weg moet?

Ik snap echt dat alles eerlijk verdeelt moet, maar dat paard is er en moet verzorgd en onderhouden. Voor 100 euro per maand hadden je ouders gewoon heel veel mazzel. Zeker zolang er geen veeartskosten bij komen etc.

De beste plekjes vind je pas als je daar woont, ben ik bang.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 12:48

superpony schreef:

Ik snap echt dat alles eerlijk verdeelt moet, maar dat paard is er en moet verzorgd en onderhouden. Voor 100 euro per maand hadden je ouders gewoon heel veel mazzel. Zeker zolang er geen veeartskosten bij komen etc.

Gewoon, "oke. zet d'r maar op marktplaats." heel simpel omdat ze niets bijzonders hebben met Tiska. -O-

edit: vooral dit: bepaal het maar zelf. ik moet dus zelf het besluit nemen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:41

Je mag mij ook pb sturen hoor. Ik weet nog wel wat adresjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:55

Anne_Tiska schreef:
superpony schreef:

Gewoon, "oke. zet d'r maar op marktplaats." heel simpel omdat ze niets bijzonders hebben met Tiska. -O-

edit: vooral dit: bepaal het maar zelf. ik moet dus zelf het besluit nemen.

Nou ja zeg, het is toch geen voorwerp :( Niet opgeven! Je vindt vast wel iets :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:02

Vind dat ook best cru :o

Of hebben ze het idee dat het jou niets kan schelen?

LisisLis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:05

Hallo allemaal :o ,
Hier de zus van Anne_Tiska...
Het klopt dat ons budget voor tiska weinig is dat weten wij allemaal wel... Maar wat Anne niet vertelt heeft is dat wij als gezin momenteel allemaal het rustig aan moeten doen met het geld, momenteel hebben onze ouders 4 huizen in bezit door een scheiding en alles erop en eraan etc. (Ouders zijn eigen moeder en nieuwe vriend van moeder).

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik hiermee wil bereiken maar ik hoop dat jullie het misschien beter begrijpen waarom er zo weinig geld is voor Tiska.

Dit is trouwens geen aanval op wie dan ook en je mag dit wat mij betreft ook gewoon negeren, maar ik wou het wel even vertellen voor de mensen die meer info willen.

Sorry als je boos wordt Anne O:)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:06

Ik ga je even een pbtje sturen Anne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:08

LisisLis schreef:
Het klopt dat ons budget voor tiska weinig is dat weten wij allemaal wel... Maar wat Anne niet vertelt heeft is dat wij als gezin momenteel allemaal het rustig aan moeten doen met het geld, momenteel hebben onze ouders 4 huizen in bezit door een scheiding en alles erop en eraan etc. (Ouders zijn eigen moeder en nieuwe vriend van moeder).

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik hiermee wil bereiken maar ik hoop dat jullie het misschien beter begrijpen waarom er zo weinig geld is voor Tiska.

Dit is trouwens geen aanval op wie dan ook en je mag dit wat mij betreft ook gewoon negeren, maar ik wou het wel even vertellen voor de mensen die meer info willen.

Dat begrijp ik helemaal, ik schrok alleen een beetje van de opmerking "zet d'r maar op Marktplaats"

LisisLis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:10

Snap ik :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:11

Bedankt voor je toelichting lisislis.

Al blijf ik erbij dat ts een kind is en de volwassenen verantwoordelijk. Ts geedt netjes aan dat het geld verdeeld moet worden door omstandigheden.

Maar al met al komt het allemaal wat laks over. Ts had een nooi plekje voor haar paard. Door de verhuizing een andere plek nodig, maar geen budget. Misschien niet verhuizen? (Snap ook wel dat dat geen optie is).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:58

Wij hebben tot november sowieso een plek vrij in Eelde. 90€ per maand. Daarna gaan ze bij ons op stal en komt er meer bij kijken ivm staldiensten etc. Er zijn ook aan de Oostkant wel stallingen, zal gelijk even een net verhuisde stalgenoot voor je appen waar die heen gegaan is.
120 euro jaar-rond is niet heel veel geld per maand, dus ik snap dat het lastig is, zeker in een onbekende omgeving....

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 15:34

Joltsje schreef:
Bedankt voor je toelichting lisislis.

Al blijf ik erbij dat ts een kind is en de volwassenen verantwoordelijk. Ts geedt netjes aan dat het geld verdeeld moet worden door omstandigheden.

Maar al met al komt het allemaal wat laks over. Ts had een nooi plekje voor haar paard. Door de verhuizing een andere plek nodig, maar geen budget. Misschien niet verhuizen? (Snap ook wel dat dat geen optie is).

De verantwoordelijkheid ligt ook grotendeels bij mij, ik koop verder alles voor haar en de huidige plek heb ik ook zelf geregeld.

Bedankt voor je toevoeging lis :j

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:45

Sjeetje, wat een drama!
Die reactie van je ouders vind ik zelf niet kunnen, of weten ze niet dat tiska veel voor je is?
Ik hoor wel vaker van bokkers in Groningen dus misschien kun je die pben , succes!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:06

LisisLis schreef:

wat een lieve reactie om even in te springen..

En in tegenstelling tot net boven mij, ik vind het eerlijk gezegd helemaal nog niet zo dramatisch..
volgens mij gaan jullie in het gezin heel verstandig en openlijk om met de financiëen, chappeau daarvoor.. niet alleen aan de ouders, maar ook aan de kinderen in dit gezin.

Ik vind TS, ondanks de leeftijd ook heel verstandig en verantwoordelijk omgaan met de situatie, ver boven het gemiddelde 'niveau' van haar leeftijd, waar emoties normaal toch wel de boventoon voeren als het gaat om iets dat je na staat.

Het budget is heel laag, maar goed.. ik ben ook opgevoed met 'je mag maar 1 sport doen'. ook gewoon vanwege financiële beperkingen.. Zoals het voor mij proeft is het paard er gekomen, omdat het de keuze van TS was en haar ouders binnen het beschikbare budget de kinderen vrij laten in de keuze die ze maken, mits ze er ook hun verantwoordelijkheden voor nemen.

Een van die verantwoordelijkheden is, het accepteren dat dingen kunnen veranderen.. Zoals nu een verhuizing waardoor het dier houden niet zondemeer nog binnen het budget valt.

Ik denk ook op zich, voor de toekomst, dat het goed is dat er dan niet gekozen wordt 'geef dan maar meer'. want iedere euro kan simpelweg maar 1x uitgegeven worden. vervelend als je dat al jong leert, maar wel 'gezond'. En nog vervelender dat TS pas 13 is, want dan kun je niet de wereld aan goede bijbaantjes vinden om je budget aan te vullen.

Een goed gesprek tussen ouders en TS is zeker goed, dat wil niet meteen zeggen dat het dan kan.. Maar kan er wel voor zorgen dat de ouders beter begrijpen wat er nodig is voor het dier en wat er tekort komt aan budget en wie weet kunnen de ouders (of oudere broers/zussen) dan meedenken over hoe TS het wel kan realiseren.

Met klusjes in huis zal het waarschijnlijk niet gaan, immers dat komt ook uit zak van de ouders, dus als het erop aan komt, zouden ze het dan zo ook kunnen geven, het lijkt mij niet dat het erom gaat dat TS het geld moet 'verdienen', maar meer eventueel 'zal moeten verdienen'. Maar wie weet zit er binnen de kennissenkring iemand die klusjes heeft liggen, bedrijf heeft waar ze een jonge tiener wel een paar uurtjes per week kunnen gebruiken met een mooi loontje?

Of wellicht zou ts een paar dagen de krantenwijk van een van de oudere broers/zusters (als die er een hebben) over kunnen nemen.. Ik weet niet hoe groot het leeftijdsverschil is tussen de broers/zussen.. Maar mogelijk willen die wel van wat klusjes af tegen een net bedrag..

het zijn de kleine beetjes die waarschijnlijk net het verschil zullen maken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:50

LisisLis schreef:

Hoi zus! Geen idee hoe oud jij bent? Maar je zus heeft het keurig uitgelegd voor een 13jr meisje. Ze doet ook erg hard haar best.

Mensen scheiden en vaak lijden kinderen daaronder. Ze is niet de eerste die elders een nieuw leven moet opbouwen en misschien haar paardje moet missen.

Maar het is wel de keus van volwassenen. Zij hebben ooit de pony gekocht en zijn er verantwoordelijk voor, dat is nou eenmaal zo.

Het lijkt erop dat beide ouders en stiefouders weinig begrijpen van de band met je paard. Zeker in de pubertijd en met deze veranderingen is het juist erg fijn als je pony niet weg hoeft. Daar zou veel meer begrip en betrokkenheid voor mogen zijn.

Natuurlijk kost het geld en wij kunnen nooit in andermans portemonnee kijken of de zaken beoordelen. Maar als je een pony koopt, weet je dat die geld kost en een kind van 13 kan daar NOOIT voor opdraaien. Een bijbaantje is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk als je 13 bent.
Er zijn 2 ouders en stiefouders, dus ze kunnen er misschien samen uitkomen, want ze zijn ook samen verantwoordelijk.

Het is goed om te leren wat dingen kosten, maar een kind maakt niet de keuzes.
Alle betrokken ouders hadden op zijn minst samen rond kunnen kijken naar meerdere passende en betaalbare plekken. Even luisteren in dit proces wat belangrijk is en hoe dit voor jullie is. Het is voor je zusje EN scheiden, EN ergens anders gaan wonen En haar pony kwijt straks.

Hopelijk weten de ouders hoe verstandig je zusje hiermee omgaat, maar ook hoe erg dit voor haar is. Je paard slecht hebben staan is net zo erg als verkopen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:56

De reactie hierboven is echt precies mijn gevoel hierbij eigenlijk.