Nieuwe Tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 05:48

nanne02 schreef:
Ja, je kunt ook gewoon een shetje erbij zetten, zijn niet vreselijk duur ofzo! Maar inderdaad ik ben ook begonnen met weinig tot geen paardenkennis en zodra je een pony hebt ga je je er ook steeds meer in verdiepen... Dus het zal vast wel goedkomen hoor TS!

Wat heb je trouwens nou weer aan een shetlander? Je kan beter iemand vragen die bijvoorbeeld ook stalling zoekt voor zijn paard, en dat hij/zij dan gewoon meebetaalt.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:39

FabianHorse schreef:
nanne02 schreef:
Ja, je kunt ook gewoon een shetje erbij zetten, zijn niet vreselijk duur ofzo! Maar inderdaad ik ben ook begonnen met weinig tot geen paardenkennis en zodra je een pony hebt ga je je er ook steeds meer in verdiepen... Dus het zal vast wel goedkomen hoor TS!

Wat heb je trouwens nou weer aan een shetlander? Je kan beter iemand vragen die bijvoorbeeld ook stalling zoekt voor zijn paard, en dat hij/zij dan gewoon meebetaalt.

Dan heef TS, die al gebrekkige kennis van paarden heeft, in plaats van 1 zelfs twee paarden, waaronder die van een klant, onder haar verantwoordelijkheid.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:03

FabianHorse schreef:
chimello schreef:
Het zal vast wel goed komen meid, ik kreeg mijn eerste Tinker net voor ik 10 jaar oud werd. Om het nog "erger" te maken een veulen van 6 maanden oud dat vanaf geboorte zonder moeder was opgevoed, flessenveulen dus. Als jaarling heeft ze zelfs een tijdje alleen gestaan, als onkundige mensen leerden we vanzelf bij. We zijn nu 16 jaar verder en ze doet het prima hoor, ik heb haar uiteraard nog steeds. Heb zelfs een 9 jarige en jaarling dochter van haar. Je gaat nog tegen veel dingen op lopen en nog veel leren maar zoek begeleiding en blijf vooral veel verder lezen en vragen aan mensen.

Op je tiende al? :?

Ik toen ik 7 werd hoor, niks geks aan. :(:)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:15

JiskaVV schreef:
Hey!
@antje_vip Nou, ik vind haar echt een SCHAT :D Ze is zo een lieverdje! Alleen bij de hoefsmid is ze wel koppig :P

Het komt wel goed. Hoefjes niet willen geven is echt een Tinkerdingetje. Je ontneemt ze dan de kans om te vluchten, dus voetjes geven moet je ze echt leren. Blijkbaar is daar voorheen weinig aandacht aan besteedt.
Gewoon elke dag doen, en flink belonen als ze braaf is. Ook al is het maar 10 seconden voet geven; braaf paard!! Je zult merken dat ze eraan went en over een paar maanden zonder problemen haar voeten aan je geeft.

JiskaVV

Re: Nieuwe Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 13:03

1 voetje geeft ze al :) Dus ze leert snel :)

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 13:05

RobinPrins schreef:
Heb dit topic een tijdje in de gaten gehouden en wil je toch even een compliment maken. Heel veel mensen zeggen: "je had er nog niet aan moeten beginnen!", maar daar is niks meer aan te doen.
Er zijn ook mensen die te onervaren een pony kopen en helemaal niet om hulp gaan vragen, omdat ze bijvoorbeeld vinden dat ze het zelf wel kunnen. Jij wil het beste voor je pony en vraagt om hulp, daar heb je tenminste iets aan! Met liefde voor je pony en goede begeleiding kom je al een heel eind. Sommige mensen vinden het "zielig voor die pony" maar volgens mij heeft je tinker een super baasje die steeds beter wordt! :)

Bedankt :)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:21

JiskaVV schreef:
1 voetje geeft ze al :) Dus ze leert snel :)

Mooi. Rustig doorgaan en elke dag oefenen. Niet vergeten te belonen. Na een paar weken hoort het er gewoon bij dat je haar voeten optilt. En dan nog kan ze best weer eens moeilijk gaan doen hoor. Dan is er gewoon even iets in de buurt wat ze niet vertrouwt.
Dag erna lukt het vaak wel weer.
Kwestie van vertrouwen ;)

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 11:35

't Is echt schattig als ze dat voetje geeft hoor :)
P.S.: ik heb vrijdag een broertje gekregen :) Eindelijk, na 5 zusjes ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:35

Gefeliciteerd ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:58

Leuk dier heb je!
Heb je haar al laten scannen of ze drachtig is?

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 19:06

Bedankt :) Nee, we hebben haar nog niet laten scannen door alle drukte hier...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:18

Dat lijkt me toch wel belangrijk om zsm te doen, dan kan je daar ook op inspelen qua verzorging en voorbereiding.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:37

@cheybinky
Nou dan zou je vast wel miljonair geweest moeten zijn of je paard hebben verwaardeloost, want ik ken geeneen kind van 7 die zoveel geld verdient zodat die een paard kan betalen.. :?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:00

FabianHorse schreef:
@cheybinky
Nou dan zou je vast wel miljonair geweest moeten zijn of je paard hebben verwaardeloost, want ik ken geeneen kind van 7 die zoveel geld verdient zodat die een paard kan betalen.. :?

Ja, want ze had natuurlijk geen ouders die dat allemaal betaalden en regelden :o?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:09

Mijn dochter kreeg op haar 9-de een tinker.
En die heeft ze echt niet zelf gekocht.
Dat heb ik voor haar gedaan. :)*

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:54

FabianHorse schreef:
@cheybinky

Sommige kinderen zijn zo verwent dat hun ouders het betalen. :=

Ik had mijn eerste pony ook op m'n 8e.

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:05

amiraanouk schreef:
FabianHorse schreef:
@cheybinky

[b]Sommige kinderen zijn zo verwent dat hun ouders het betalen. :=
Ik had mijn eerste pony ook op m'n 8e.

Mijn ouders betalen mijn tinkers stalling. Ik moet de andere dingen betalen maar toch ben ik echt niet verwend! Er zijn inderdaad arogante/verwende kinderen tussen maar nu scheer je ze gewoon over een kam.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:07

Je bent niet arrogant, maar je bent zeker verwend.
Verwend is niets ergs, verwend ben je als je krijgt wat je wilt, en of jij het nou betaald of je ouders, je bent verwend :)
Er zijn inderdaad arrogante kinderen, maar geloof me: Iedereen die een paard kan betalen en heeft is verwend, verwend met een leuke pony! <3

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:41

Ik vind persoonlijk dat je verwend bent als je je er ook naar gedraagt. Maar goed dit is mijn mening.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:31

Ellebel123 schreef:
Mijn ouders betalen mijn tinkers stalling. Ik moet de andere dingen betalen maar toch ben ik echt niet verwend! Er zijn inderdaad arogante/verwende kinderen tussen maar nu scheer je ze gewoon over een kam.

Zo bedoel ik het niet :o Lees het als een grap. We zijn allemaal wel een beetje verwent als we überhaupt een paard hebben en al helemaal als onze ouders het betalen.

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:17

Ik vind dat je verwend bent als alles je komt toewaaien en je veel krijgt wat je wilt. Als je hard voor je paard werkt en je doet er moeite voor, dan ben je niet verwend.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:19

Iedereen in nederland is verwend, want we hebben een huis, voldoende te eten, een zacht bed om op te slapen, een dak boven ons hoofd en kunnen ons dagelijks wassen, daarnaast hebben de meesten een inkomen.
Einde discussie, dit gaat over de Tinker :+

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 06:09

Maar wat ik nou zo belachelijk vind is dat er gezegd word dat ouders een paard gratis geven alsof het een cadeautje is.
Wat me ook opvalt is dat veel mensen tegenwoordig al zo jong een paard hebben, al op je 9e?! :? Belachelijk.
Dan heb je als kind toch geen besef wat voor een verantwoordelijkheid dat is? En ja als je van die lieve pappie en mammie hebt die dat allemaal voor zoon/dochterlief wel betalen, dan heeft het er ook geen verantwoordelijkheid voor.
Als je iets zelf koopt, dan ben je er ook zuiniger op, omdat je zelf het geld hebt uitgegeven aan iets waar je veel van houd.
Nu ga ik niet zeggen dat alle kinderen onder de 18 jaar die een paard hebben verwende nesten zijn (dan zou ik zelf natuurlijk ook niet heilig zijn), maar het gaat erom dat je dan ook je verantwoordelijkheid kan nemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 06:48

FabianHorse schreef:
Maar wat ik nou zo belachelijk vind is dat er gezegd word dat ouders een paard gratis geven alsof het een cadeautje is.
Wat me ook opvalt is dat veel mensen tegenwoordig al zo jong een paard hebben, al op je 9e?! :? Belachelijk.
Dan heb je als kind toch geen besef wat voor een verantwoordelijkheid dat is? En ja als je van die lieve pappie en mammie hebt die dat allemaal voor zoon/dochterlief wel betalen, dan heeft het er ook geen verantwoordelijkheid voor.
Als je iets zelf koopt, dan ben je er ook zuiniger op, omdat je zelf het geld hebt uitgegeven aan iets waar je veel van houd.
Nu ga ik niet zeggen dat alle kinderen onder de 18 jaar die een paard hebben verwende nesten zijn (dan zou ik zelf natuurlijk ook niet heilig zijn), maar het gaat erom dat je dan ook je verantwoordelijkheid kan nemen. :)

Je kunt het ook van een andere kant bekijken: kinderen kunnen stapsgewijs leren om voor een dier te zorgen en daar verantwoording voor te nemen. Verantwoordelijkheisgevoel komt namelijk niet opeens uit de lucht vallen als een kind volwassen wordt. Het is iets wat kinderen leren gedurende hun opvoeding.

Maar dat terzijde. Het is een beetje off topic geloof ik.

TS, hoe gaat het met je Tinker? Weet je al of ze drachtig is?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:42

FabianHorse schreef:

Wat is het nu? Gefrustreerd/jaloers/iets tekort gekomen?