Penny's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Re: Penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:51

penny's zijn schattig. je hoeft je niet telkens te verweren tegen alle reacties, dat geeft alleen maar aan hoe erg penny je zelf bent.
ik zie het probleem niet. jij hebt het toch ook moeten leren?
zij toch ook? of wil je dat alle 8 jarigen meiden weggaan en alle 13/14 jarigen betweters overblijven?
sorry maar zo kom je wel over...
of ben ik nou de enige die het zo ziet? :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:56

Ik ben 29 en bedraag me als een penny. Helemaal blij worden van tutten, knuffelen, lieve woordjes fluisteren en gewoon lol maken met m'n.... kleine Shetlandertje! :P
Vanmiddag ga ik zelfs met Shetlander lief picknicken. Welke mafkees doet dat nou op mijn leeftijd? Ikke!

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:58

Das toch ook leuk lol met je shet.
Hoe gaat het met je nieuwe haflinger Chasey?.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:57

"Pret met je shet" heet dat, meerkoet ;)

En niks mis mee!
Plezier is gelukkig niet aan leeftijd gebonden *\o/*

Mensen stoppen niet met spelen omdat ze "oud" zijn, mensen worden oud omdat ze stoppen met spelen!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:06

Shirley schreef:
Mensen stoppen niet met spelen omdat ze "oud" zijn, mensen worden oud omdat ze stoppen met spelen!

_/-\o_
Mag men mij kinderachtig vinden, maar ik ben nog steeds dol op knuffels, en vlaggetjes met mijn verjaardag *\o/*
Ik wordt nooit volwassen ben ik bang :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:07

Ik ook niet, heerlijk :D

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:34

Ik vindt alles wel leuk met de paarden.
Maar vooral buiten rijden is geweldig.
En dat knuffelen doen we hier elke dag. :j

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:49

Wat ik onder 'Penny' versta is de positieve betekenis van het meisje dat graag met pony's/paarden bezig is. Ze hoeft niet perse te rijden ze is net zo gelukkig als ze aan het poetsen en tutten is en zelfs als ze helpt met klusjes op stal is ze helemaal in haar element. Dat is naar mijn mening een positieve Penny. En dat ben ik dus ook. Ik ben een meisje van 50 plus En ik ben een 'Positieve Power Penny' eersteklas!
Ik snap het wanneer meisjes bij stal vragen of ze mijn paard (de braafste lieverd) mogen borstelen of samen met mij uit de wei halen. Heerlijk als zij ook zo genieten, daar geniet ik ook van en ook mijn paard vindt al die extra aandacht geweldig
Laatst bijgewerkt door Cavaletto op 14-07-16 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:58

Nou ik ben nog steeds penny!! :+ uren poetsen,manen vlechten..mooie bijpassende setjes(in felle kleuren!)..lange wandelingen in het park,een beetje vrijheidsdressuur zo nu en dan en als de paarden in de wei staan,lig ik te zonnen op de dijk!!heerlijk *\o/* maakt me hoofd lekker leeg..en de paarden genieten van al de aandacht

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:00

Ach ja ik heb niks tegen penny's, ben er zelf eentje :')
Ben bijna 16 maar dat weerhoud mij er niet van uren te vlechten, poetsen, spelen, wandelen, tutten, wassen, toiletteren. Ik heb een paar weken geleden zelfs mijn pony geverfd omdat er mensen waren die zeiden dat je paard verven zielig is en dat je paard dat niet leuk vind.

Pony vond het geweldig, heb het zelfs met foto op facebook gezet waarop ik ook 1 haatreactie kreeg. Meteen even uitgelegd dat knollie het geweldig vond, en, verassend genoeg, ik ook! Dus heb een pakketje verf gekocht en wil het over een paar weekjes nog een keer doen.

Waar ik echt een hekel aan heb zijn mensen die zeggen dat mensen met een Shet niks kunnen en penny's zijn. Ik heb een Shetje en twee paarden en ik doe eerlijk gezegd nog meer met de pony dan met de paarden. En mensen die me dan penny noemen ''omdat het een shet is, daar heb je niks aan, en ze heeft een paars halster'' krijgen meteen een :evaw:

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:13

zelf ren ik ook nog al te graag door de longeerbak paardje te spelen :P

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:46

Cavaletto schreef:
Wat ik onder 'Penny' versta is de positieve betekenis van het meisje dat graag met pony's/paarden bezig is. Ze hoeft niet perse te rijden ze is net zo gelukkig als ze aan het poetsen en tutten is en zelfs als ze helpt met klusjes op stal is ze helemaal in haar element. Dat is naar mijn mening een positieve Penny. En dat ben ik dus ook. Ik ben een meisje van 50 plus En ik ben een 'Positieve Power Penny' eersteklas!
Ik snap het wanneer meisjes bij stal vragen of ze mijn paard (de braafste lieverd) mogen borstelen of samen met mij uit de wei halen. Heerlijk als zij ook zo genieten, daar geniet ik ook van en ook mijn paard vindt al die extra aandacht geweldig

Die penny ben ik dus. Maar uren vlechten vind ik nou ook weer niets, of alles roze. :+

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:39

Ik denk ook dat er een groot verschil is tussen kleine betwetertjes en Pennys. Als ik bij ons op stal een van de eigenaren van een Fries zie vlechten gaat het bij mij ook weer kriebelen, hoor. :+ Ik praat tegen sommige paarden (zoals 1 van de Friezen die zich wel lekker jong gedraagd) alsof het baby's zijn ook, en nu mijn verzorgshetjes pasgeleden een baby hebben gekregen is er echt geen houden meer aan. Mijn verzorgpaard vond het dan weer niet zo geslaagd dat ik haar staart ging vlechten, want dat was stom en het voelde gek dus eigenlijk mocht het allemaal niet. :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:01

Ik heb voor mijn pony van 33 een super roze halster met glitersteentjes gekocht.Wel erg penny voor iemand van 48.En Britta had niet eens een nieuw halster nodig :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:02

Ze hebben meestal een goed hart, en dat is heerlijk. We zijn allemaal jong geweest, allemaal wel niet zo slimme dingen gedaan en gedacht. Ik ben nu nog een behoorlijk beetje Penny, en ik ben 31

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:00

Met de definitie wat jullie voor penny hebben, ben ik echt een mega penny :D
Ik heb mn eigen wilde zwarte hengst getraind. Die nu officieel ook echt van mij is. (oke donkerbruin, tegen zwart aan. En hij was net gecastreerd toen ik met m begon. Maar nog steeds 100% hengstengedrag toen. Wel letterlijk wild, 4 jaar oude hengst die nog nooit een mens had gezien). Hij is een arabier in een Quarter horse jasje. Hij heeft precies het karakter en denkwijze als een arabier, geen grapje. Dat is zelfs wat de paardentrainer (waar ik wertke) zei.
En nu rij ik hem tuigloos zonder probleem. Oh, en ik ben de enige die hem rijdt. 1e reden omdat hij van min is :P en 2e omdat hij ontzettend gevoelig is en veel karakter heeft. Je moet echt weten hoe met hem om te gaan, anders kan hij wel eens heel moeilijk gaan worden. Oh en dit allemaal in t 'wilde westen van canada'.
Klinkt vrijwel als de ultieme pennydroom toch?
Ik praat ook tegen hem en ben totaal verliefd op m.
Verder is t mn droom om paardentrainer te worden in de westernwereld (in andere woorden; cowgirl) en daar werk ik erg hard aan. Train dagelijks jonge paarden en heb nu net een nieuw 5 jarig project, die nog nooit is aangeraakt door een mens. En doe veel werk met koeien. Zowel te paard als te voet.
Dit was ook altijd al een grote droom. En eerlijk? Deze droom is beter uitgekomen dan ik ooit heb durven te dromen. Hoe is dat gekomen? Omdat ik nooit heb opgegeven, altijd heb durven te dromen en me nooit heb omlaag heb laten halen door mensen die dromen dom en kinderachtig vinden.

Mijn definitie van penny? Een kind onder de 14/15/16 die van paarden houdt.
Thats it. Niks geen positiefs of negatiefs.
Er zijn altijd irritante kinderen en leuke kinderen. Ik vind her HEERLIJK om die leuke kinderen te helpen tussen de paarden.
De irritante kinderen halen de leuke kinderen vaak neer. Net als met het normale leven buiten de paarden ;)
Iedere volwassene heeft ook zn pennymomenten. Net als dat iedere volwassene zn kinderlijke momenten heeft.
Je mag zelf bepalen waar jij tussen zit voor mij. Maar je gaat vrij snel naar de mindere kant als je zo onvolwassen praat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:52

Hmmm, (ja ik ben zelf nog jong, ik weet het!)
Ik heb zelf niet echt ervaring met de 'ik heb 10 arabische zwarte hengsten waar alleen ik op kan rijden' (nee Eileen, niet naar jou bedoeld haha)penny's, maar de eigenaar van mijn verzorgquarter had twee jonge(2 en 6) kinderen. 2-jarige meisje met roze cap die scheef op haar hoofd stond op de kleine Welsh, en het zoontje met speciale kinderbeugels en een rode cap op mijn verzorgpony <3 Superschattig! En ook lekker penny met eigen poetstasjes en vlechtjes en zo :D

Al ken ik zat kinderen van mijn oude manege die met de nieuwste zweep en glitterdekjes op hun lespony reden. En ik kon dat niet betalen. Oh, wat was ik jaloers toen :o en 4 jaar geleden is als 14 jarige erg lang haha

Ik heb wel ontzettend veel geleerd van mijn verzorgpony, en ben nu een echte stamp-in-de-modder-versleten-kleren bosknolhobbelaar met m'n beest :Y) Maar wel met heel veel plezier!

Jolieexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:41

Ik ben vroeger zelf ook een "Penny meisje" geweest, maar persoonlijk vind ik de meeste reacties van de mensen hier een beetje overdreven. Ik snap best dat sommigen irritant kunnen zijn maar we bekijken het nooit van deze kant. Het zijn meestal kleine meisjes van een jaar of tien. Ze komen een keer in aanraking en geloven in alle verhalen en tips etc.
Vervolgens denken ze dat het zo werkt. Een meisje die is opgegroeid op een boerderij met paarden weet al vanaf jongs af aan dat het niet zo werkt. De penny meisjes lezen dit en passen dit toe op een manege want ze hebben nooit anders gedaan. Pas wanneer ze ouder worden en door gaan met meer serieus rijden merken ze pas dat dit niet zo is.
Als iemand een Penny heeft liggen ga ik het ook lezen, memories van vroeger enzo maar ook ik weet dat ik dit soort verhalen etc. niet serieus moet nemen.
Zo denk ik erover ;)

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:49

Bij ons op stal zijn alle kinderen vrolijk met elkaar aan het spelen, tutten de pony's op en rijden vrolijk hun rondje. Niks vervelends aan. Alleen als ze over de poetsplaats heen rennen vraag ik altijd netjes of ze dat misschien buiten willen doen omdat sommige paarden nog wel eens willen schrikken en dan gaan ze op hun gemakje naar buiten :)
Bij ons zijn de kinderen beleefd en vragen ze bijvoorbeeld ook netjes of ze dat paard mogen aaien en een koekje mogen geven.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:04

ik ben 13 en nogsteeds penny!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:07

niet in de weg van paardje spelen ofzo, maar gewoon knuffelen enzo vind ik gewoon nog leuk enzo, en ik ben niet zo precies met dressuur enzo.

vroeger heb ik wel echt veel paardje gespeeld

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:13

Ik ben 13 en ben niet echt een Penny!
Nooit echt geweest. Tuurlijk speelde is wel paardje, maar ben nooit echt fan van roze geweest :D

Laat die penny's lekker hun gang gaan, als ze maar lief zijn voor het paard!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:16

Oh, als fan zijn van roze de definitie is van penny zijn, ben ik op en top penny. :')

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:25

roze is niet meteen penny hoor, ik ben nooit fan geweest van roze maar paardje spelen wel, penny dus!!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:01

Haha nee dat snap ik :') Maar bij een Penny denk ik meteen aan roze!