paard lease of kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:41

horsewiebe schreef:
Ik vind het vooral onduidelijk in hoeverre ze al kan rijden, ze zegt te kunnen rijden, maar geen dressuur of springen, maar ze springt wel, ik volg het dan al niet meer :?

Ja, dit is inderdaad niet duidelijk.
Misschien kan je dat ook veranderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:43

een klein sprongetje en ben en beetje bezig met dressuurles

alvast bedankt voor de tips en het feliciteeren heb paardrijlaarzen van mondoni gekregenAfbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MaritB op 22-06-16 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Graag EDIT knop gebruiken als je nog iets wilt toevoegen.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:18

Gefeliciteerd :)F
Ik probeer je alleen maar te helpen!
Ik bedoel hier mee te zeggen dat je misschien wat volwassener over moet komen zo vind je sneller een geschikte pony. Ik heb ongeveer 1 maand gezocht en meteen een advertentie geplaats op marktplaats, nu mijn ideale verzorgshet gevonden! Ik mag er alles mee dus ook wedstrijden :o
Hoop voor jou dat je er ook ooit zoiets vind.
Succes

Anoniem

Re: paard lease of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:19

sorry mischien reageerde ik iets te snel gemeen op je reactie spijt me dank i wel voor de gefeliciteerd sorry gr latifah

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:23

Geeft niet ik was zelf ook te bot :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:27

gelukkig is alles weer voor bij had zelf ook geen zin in ruzie :j :)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:29

Fijn! *\o/*

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:31

Latifah, zou je voor mij (en waarschijnlijk ook voor anderen) kunnen omschrijven welke oefeningen je in de dressuur al onder de knie hebt, dan weten mensen wat ze van je kunnen verwachten qua niveau. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:37

nou ja ik ben nog maar ner
t begonnen daarom zet ik het nog niet in de advertentie ik kreeg het als cadeau voor me verjaardag bij de paardrijlaarzen ben vandaag begonnen

alleen in de zomervakantie moet ik weer stoppen maar op de camping zijn ook pony's
Laatst bijgewerkt door MaritB op 22-06-16 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Graag EDIT knop gebruiken als je nog iets wilt toevoegen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:48

mooie laarzen!
ik vind dat je een beetje onbeleefd praat etc. in je advertentie's.
je komt namelijk over als iemand die denkt dat ze als ankie rijd maar het nog niet zo goed kan. ik zou dus er bij zetten 'ik kan nog niet heel goed rijden, maar ik wil graag een kans krijgen om dat op uw paard te leren!' ofzoiets, dat zou mij zelf al heel erg aantrekken als ik een eigen paard had staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:51

dankuwel zal ik doen en ik rij echt nog lang niet zo goed als ankie of stephanie

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:51

Ts als eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

En dan nog wat tips. Als eerste denk ik dat je misschien je zoektocht eens een jaartje of zo moet uitstellen. En met je huidige verzorgpaard en de lessen wat meer ervaring op doen.

En als 2e is het misschien verstandig je "eisen" pakket een beetje aan te passen. Je wilt wel heel veel met eigenlijk geen budget. Het is heel erg geluk hebben als je dat zou lukken om te vinden. Vooral het wedstrijd rijden je hebt heel weinig ervaring dus de eigenaar schiet er weinig mee op. En het is nog al wat om met een pony van iemand anders op stap te gaan. Buiten wat het allemaal kost als ik lees dat je max 30 euro kan betalen om de pony te leasen. Je hebt vervoer nodig dus er moet een grote auto en trailer beschikbaar zijn. Startkaart en startgeld pony moet correct geënt zijn voor wedstrijden. Een dagje wedstrijd kost zomaar 75 euro.

En wat mij opvalt is dat best pittig kan reageren zijn natuurlijk soms ook niet de meest leuke reacties. Maar weet niet of je ook zo kan reageren als iemand op je advertentie reageert? dan snap ik dat mensen het niet zien zitten.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:57

en even: ik zou je best willen helpen met een advertentie schrijven, de advertentie's die je nu hebt zijn onoverzichtelijk vind ik zelf, zou ik helpen? stuur maar een pbtje als je dat wilt!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:13

Wat lief aangeboden van jou, Annemoonlena :)
Maar als je TS gaat helpen met schrijven van de advertentie, let dan wel even op je eigen hoofdlettergebruik. Anders blijft het er net zo onverzorgd uitzien... Succes, allebei!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:15

ja zou ik doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:27

anemoonlena alvast bedankt

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:33

Hallo Latifah! Ten eerste gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik zelf ben op jouw leeftijd begonnen met het verzorgen van een shetlandertje waar ik niet op kon rijden. Het was dus enkel lekker poetsen en grondwerk! Kan je niet in de buurt rond fietsen en vragen of je zo'n pony mag verzorgen? Dat is meestal ook gratis.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:14

Ik begrijp dat je wel wedstrijden wilt doen uiteindelijk? Misschien kun je er bij zetten dat je ook wel bixie wedstrijdjes zou willen rijden. Dit zijn wedstrijden die georganiseert zijn voor kinderen van 6 tm 13 jaar als ik het goed begrijp. Je leert dus wel hoe een wedstrijd gaat maar het is minder fanatiek. Superleuk om te doen en leerzaam!
Ik denk dat vooral mensen die een pony hebben die al goed ingereden is e.d dit leuk zullen vinden, dat een meisje van 12 zo fanatiek is. Nog een tip: geef ook aan dat je graag dingen wilt leren, want dan weten de mensen ook dat je dus nog niet alles kan maar het wel wilt leren!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:49

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb vroeger zowel pony's geleased, als pony's/paarden voor niets gereden. En alles op wedstrijden uitgebracht.
Zit er niet in de buurt een ponyclub waar je lid van kunt worden en kunt lessen met je verzorgpony? Ik ben altijd lid geweest van de ponyclub, kost niet veel en er zit 2 keer per week les bij in. Momenteel zal hier de ponyclub rond de 100 euro kosten per jaar. En de lessen zijn vaak beter als op de manege, in ieder geval bij onze ponyclub.

officialnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:24

horsewiebe schreef:
Ik vind het vooral onduidelijk in hoeverre ze al kan rijden, ze zegt te kunnen rijden, maar geen dressuur of springen, maar ze springt wel, ik volg het dan al niet meer :?

haha ik heb hetzelfde hoor eerst kan hij niet rijden nu wel. Dan heeft ze toch genoeg??

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:37

Maar rijden is niet alleen dressuur en springen toch? Miss kan ze wel over een balkje van 30 cm bijvoorbeeld en weet ze verder wel hoe ze het paard moet aansporen en sturen e.d maar bedoelt ze meer van; ik rijd nog geen dressuur en springen op hoog niveau.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:28

Irisjeeh1999 schreef:
Maar rijden is niet alleen dressuur en springen toch? Miss kan ze wel over een balkje van 30 cm bijvoorbeeld en weet ze verder wel hoe ze het paard moet aansporen en sturen e.d maar bedoelt ze meer van; ik rijd nog geen dressuur en springen op hoog niveau.

Ik denk, uitgaande van haar berichten, hier en bij andere topics, dat ze letterlijk gisteren voor het eerst een "les" heeft gehad en verder hooguit wat gehobbeld heeft. Ik denk dat je dus niet echt kan spreken van dat ze kan rijden. En dat is niet erg, de ervaring komt vanzelf. Maar dan is ze er nu wel heel snel bij én ze wil gelijk alles.

Zie onderstaand bericht van ts:

latifah11: ja ik ben nog maar ner
t begonnen daarom zet ik het nog niet in de advertentie ik kreeg het als cadeau voor me verjaardag bij de paardrijlaarzen ben vandaag begonnen

alleen in de zomervakantie moet ik weer stoppen maar op de camping zijn ook pony's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:44

lisem94 u heeft gelijk en iemand zij hij maar ik ben zij ik kan beter omgaan met paarden als ik er niet op zit ik kan noet goed rijden maar wel rechtop zitten daar krijg ik elke keer complimentjes over ik kan beter met paarden om gaan als ik er niet op zit en ik kan inder daad maar een klein sprongetje

Cebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:41

Je bent nog hartstikke jong, lekker zoeken naar een verzorgpony of lease er eentje op de manege. Een eigen paard of pony is een hele grote verantwoordelijkheid, het zijn niet alleen de kosten. Ik wilde op jouw leeftijd ook een eigen pony maar dat mocht niet van mijn ouders. Uiteindelijk ben ik blij dat ze me hebben laten wachten, ik heb netjes mijn school afgerond, een diploma gehaald, werk gezocht en nu kan ik met trots zeggen dat ik net een paar maanden een eigen pony heb, en dan ben ik 10 jaar verder. In de tussentijd verzorgpony's gehad, want ook daar leer je heel veel van.

floor99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:06

Ik zou inderdaad als ik jou was voor een verzorg of lease paard gaan. ik denk dat een verzorgpaard het beste is omdat daar soms geen kosten aan zitten (naast je eigen poets spullen ect...)