Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:39

KoudbloedKim schreef:
Andersom werkt het ook op een bepaalde manier.
Meiden die zeggen dolgraag te willen komen en vervolgens niks meer van zich laten horen of puur en alleen willen rijden en als pony tijdelijk niet bereden kan worden, een andere zoeken.
Veel gelieg meegemaakt en zelfs bestolen door een bepaalde verzorgster.
Ook niet tof.

Je hebt dan net steeds de verkeerde getroffen.

Dit dus, hier ook vaak meegemaakt en daarom geen verzorgers meer.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:41

KoudbloedKim schreef:
Maar niet iedereen zoekt dus een verzorgster of bijrijdster omdat hij/zij zelf geen tijd heeft en stapt zelf aan de kant om een ander te helpen. ;)

Dan heb jij inderdaad ook gewoon verkeerde mensen getroffen ;) Maar wat ik zeg, voor mij zou het al een no-go zijn als mensen geld vragen. Niet omdat ik het er niet voor over heb, maar omdat ik het onzin vind. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:44

Mensen die je dagelijkse routine (en dïe van je dieren ;) ) komen "verstoren", kosten meer tijd dan dat ze opleveren, hoor!

Tot nu toe hebben die meiden mij stuk voor stuk alleen maar tijd en geld gekost :D
Wel plezier en gezelligheid voor terug gekregen, daar doe je het voor :j

Als je als eigenaar afhankelijk bent van verzorgers, qua tijd of geld, ben je imo inderdaad verkeerd bezig -O-

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:48

Nicky91 schreef:
KoudbloedKim schreef:
Maar niet iedereen zoekt dus een verzorgster of bijrijdster omdat hij/zij zelf geen tijd heeft en stapt zelf aan de kant om een ander te helpen. ;)

Dan heb jij inderdaad ook gewoon verkeerde mensen getroffen ;) Maar wat ik zeg, voor mij zou het al een no-go zijn als mensen geld vragen. Niet omdat ik het er niet voor over heb, maar omdat ik het onzin vind. :)

Vind je het ook onzin om geld te betalen voor een manege dan? In feite heeft de eigenaar van de manege geen tijd om op al die pony's te rijden. Ze kunnen op zich ook wel een dagje zonder maar toch betaal je als je die dag wilt rijden. Als je een bijdrage vraagt heb je al een deel van de mensen eruit gefilterd die het niet serieus nemen. Ik zeg niet dat iedereen die gratis wil rijden dat niet serieus neemt, maar als je er voor betaalt dan lijkt het me dat je ook komt. Als iemand jouw paard wat bijleert is het weer een ander verhaal, maar zo lang iemand van jouw paard leert gebruikt diegene een dienst van jou als je zelf ook de mogelijkheden hebt om die dagen te gaan en dan vind ik het echt niet meer dan normaal om een bijdrage te vragen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:51

CastaMickey schreef:
Vind je het ook onzin om geld te betalen voor een manege dan? In feite heeft de eigenaar van de manege geen tijd om op al die pony's te rijden. Ze kunnen op zich ook wel een dagje zonder maar toch betaal je als je die dag wilt rijden. Als je een bijdrage vraagt heb je al een deel van de mensen eruit gefilterd die het niet serieus nemen. Ik zeg niet dat iedereen die gratis wil rijden dat niet serieus neemt, maar als je er voor betaalt dan lijkt het me dat je ook komt. Als iemand jouw paard wat bijleert is het weer een ander verhaal, maar zo lang iemand van jouw paard leert gebruikt diegene een dienst van jou als je zelf ook de mogelijkheden hebt om die dagen te gaan en dan vind ik het echt niet meer dan normaal om een bijdrage te vragen.

Ik heb al zeker 10 jaar niet meer op een manege gereden. En zal dat ook zeker nooit meer doen. :) Niet vanwege het geld, maar als je eenmaal verzorgpaarden en een eigen paard hebt gehad, kan je daar niet meer aan wennen(ten minste ik niet).

Iedereen zijn of haar mening, maar ik haak af zodra iemand geld vraagt :)

Gentlegiant

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:55

Maar jij vind dus dat een bijrijder of verzorger niets moet betalen of geld krijgen omdat wij als eigenaar niet "kunnen"

En wat dan als ik gewoon prima zelf kan rijden want de tijd die ik erin steek is t dubbele wat t mij aan tijd kost als ik zelf rijd
Puur omdat ik andere mensen ook het geluk gun van n paard
Maar ook mijn paarden kosten geld en zijn n dure hobby daarbij steek ik veel tijd in n bijrijder

minikatje

Waarom moet iemand anders je hobby bekostigen? :)
Jij wilt rijden, als het zo'n opoffering voor je is dat je vindt dat het werk/dienst is, dan ben je denk ik niet helemaal op de hoogte wat een hobby is. ;)

Sommige eigenaren vragen geld, anderen doen dat niet.
Sommige ruiters rijden gratis, sommigen betalen en sommige ruiters krijgen geld. :)

CastaMickey

Nicky91 schreef:
CastaMickey schreef:

Ik heb al zeker 10 jaar niet meer op een manege gereden. En zal dat ook zeker nooit meer doen. :) Niet vanwege het geld, maar als je eenmaal verzorgpaarden en een eigen paard hebt gehad, kan je daar niet meer aan wennen(ten minste ik niet).

Iedereen zijn of haar mening, maar ik haak af zodra iemand geld vraagt :)

Ben ik met je eens, maar dat heeft niks met de vraag te maken die ik stel :P Vind je het principe van geld betalen voor een manege dan ook onzin?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:57

Zaanstreek is nogal uitgestrekt gebied ;)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:04

CastaMickey schreef:
Ben ik met je eens, maar dat heeft niks met de vraag te maken die ik stel :P Vind je het principe van geld betalen voor een manege dan ook onzin?

Op een manege krijg je les, dus is het een dienst, dus betaal je ervoor. Een verzorgpaard/pony is een hobby, je helpt er de desbetreffende persoon mee(9 vd 10 keer). En dus vind ik het onzin dat je daar geld voor moet betalen. :)

Zoals ik zei het voorbeeld van de honden uitlaat service.. Is ook een dienst, betaal je voor.. Op dat moment verleend een verzorgster jou een dienst... Als je het dus heel correct zou bekijken zou JIJ moeten betalen voor een verzorgster.. (dat is natuurlijk van de gekke)

Ik ben het eens met Minikatje.

En Gentlegiant, ja dat vind ik dus. Want het is JOU paard, dus als jij niet kan is dat jou probleem. Als iemand anders JOU dus uit de brand helpt, waarom zou diegene dan jou moeten betalen?

Wanneer je net als KBK iemand het gunt, dus het is niet eens zo dat je het zelf niet red, kan je het ook samen doen? In de zin van dat je er bent als die verzorgster er is, dan leer je elkaar kennen.

Ik heb ook nooit een verzorgster gehad omdat ik zelf niet kon, maar omdat ik het andere ook gun. Dan ging ik regelmatig samen, haar dag dus zij ging doen wat ze wilde en ik was er gewoon bij voor de gezelligheid. Zo gaat dit nu ook met mijn huidige verzorgpaard en ik vind het heerlijk zoals dat gaat.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:07

Je hebt duidelijk mijn andere Posts niet gelezen misschien moet je dat even doen en dan oordelen

Niemand helpt mij uit de brand heb niemand nodig om m'n hobby te bekostigen echt niet

Maar ik gun iemand anders t plezier/geluk om een "eigen" paard te hebben
Geef ze les op hun bijrijd paard en heb er zelf meer zorgen mee dan dat ik zelf rijd

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:08

Gentlegiant schreef:
Je hebt duidelijk mijn andere Posts niet gelezen misschien moet je dat even doen en dan oordelen

Niemand helpt mij uit de brand heb niemand nodig om m'n hobby te bekostigen echt niet

Maar ik gun iemand anders t plezier/geluk om een "eigen" paard te hebben
Geef ze les op hun bijrijd paard en heb er zelf meer zorgen mee dan dat ik zelf rijd

Jawel jij zegt: Als ik niet zou kunnen. zie hieronder:

Gentlegiant schreef:
Maar jij vind dus dat een bijrijder of verzorger niets moet betalen of geld krijgen omdat wij als eigenaar niet "kunnen"

En wat dan als ik gewoon prima zelf kan rijden want de tijd die ik erin steek is t dubbele wat t mij aan tijd kost als ik zelf rijd
Puur omdat ik andere mensen ook het geluk gun van n paard
Maar ook mijn paarden kosten geld en zijn n dure hobby daarbij steek ik veel tijd in n bijrijder

En jij zal dan 1 van de weinigen zijn die tijd steekt in zijn of haar bijrijder, maar er zijn er genoeg die zeggen: dit zijn je dagen en zoek t maar uit. Prima, maar waar vraag je dan geld voor? Die meiden verlenen jou een dienst op zo'n moment.

Dus misschien moet je mijn post ook even opnieuw lezen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:09

SETEFURII schreef:
KoudbloedKim schreef:
Om andere mensen/kinderen een kans te bieden om ook met paarden om te gaan die bijvoorbeeld zelf geen paard kunnen betalen of van hun ouders niet naar een manege mogen.

Ik kan deze theorie wel volgen. Maar ik zie dat helaas in mijn omgeving absoluut niet terug. Ik zie vaker het verhaal van mensen die te veel paarden aanschaffen in verhouding met hun tijd en/of financiën en daarom een verzorgpaard of 'halve stal' aanbieden voor toch grote bedragen. Dat vind ik telkens zo jammer, daarom dat ik erg negatief ben t.o.v. dit soort overeenkomsten.

Ik niet hoor :') Ik heb gewoon ook andere dingen in mijn leven en niet elke dag tijd.
Kan ik fijn met iemand samen werken, diegene wil geen eigen paard maar kan toch lekker rijden en doen voor een klein prijsje. Win win situatie, ik snap het probleem niet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:11

Jij kijkt verkeerd of ik verwoord het verkeerd

Jij denkt gelijk dat wij als eigenaar niet "kunnen"
Zo bedoel ik die zin

Terwijl als je m'n eerste post leest is dat dus echt niet t geval
Zoals ik al zei n bijrijder kost mij meer tijd dan dat ik zelf rijd

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:13

Als ik iemand nodig heb om mijn paarden te verzorgen... die betaal ik.
Toen ik op vakantie was en mijn nichtje elke dag het water controleerde en hooi voerde (2x per dag),
betaalde ik daarvoor.
Als iemand je hond komt uitlaten en voeren als je een dagje/weekendje weg bent is dat toch ook heel normaal?!

Ik vraag niets voor het rijden, heb geen ruiter nodig maar vind het leuk iemand te helpen en plezier te gunnen.
En ja het kost mij ook meer tijd dan dat ik alleen de paardjes doe.
Ze staan nu aan huis en de verzorging doe ik (en mijn man) gewoon zelf.
Dus ze hoeven niks te doen qua klusjes.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:14

Gentlegiant schreef:
Jij kijkt verkeerd of ik verwoord het verkeerd

Jij denkt gelijk dat wij als eigenaar niet "kunnen"
Zo bedoel ik die zin

Terwijl als je m'n eerste post leest is dat dus echt niet t geval
Zoals ik al zei n bijrijder kost mij meer tijd dan dat ik zelf rijd

Ik had ook al vermeld, dat als je het iemand gunt het voor mij nog steeds een no-go zou zijn om er voor te betalen. Het is en blijft een hobby, als je les neemt/krijgt is het een ander verhaal maar dan nog zou ik zeggen: voor mij niet.

Ik denk dat jullie dan gewoon verkeerde meiden(jongens) treffen, die het of niet serieus opbrengen of misschien te jong zijn?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:14

Brainless schreef:
Als ik iemand nodig heb om mijn paarden te verzorgen... die betaal ik.
Toen ik op vakantie was en mijn nichtje elke dag het water controleerde en hooi voerde (2x per dag),
betaalde ik daarvoor.
Als iemand je hond komt uitlaten en voeren als je een dagje/weekendje weg bent is dat toch ook heel normaal?!

Ik vraag niets voor het rijden, heb geen ruiter nodig maar vind het leuk iemand te helpen en plezier te gunnen.
En ja het kost mij ook meer tijd dan dat ik alleen de paardjes doe.
Ze staan nu aan huis en de verzorging doe ik (en mijn man) gewoon zelf.
Dus ze hoeven niks te doen qua klusjes.

Nou precies zo denk ik er ook over!

Anna_Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:15

Ik heb zelfs een tijdje 350 euro per maand aan een verzorgpaard betaald :o
Vind het heel normaal dat als ik op een paard van iemand anders rijd (en verzorgt wat daar natuurlijk gewoon bij hoort) daar dan voor betaal, vooral als je goed getrainde paarden hebt. Als er iets met mij of het paard gebeurd is het de eigenaar haar probleem, groot gelijk dat je een (bijdrage) verlangt van iemand die jou paard plus jou spullen komt gebruiken, zelfs als zou die persoon eigenlijk zelf geen tijd hebben voor het paard.

Ts, ik heb vroeger ook vaak inderdaad briefjes bij de supermarkten opgehangen en dat hielp heel erg! Hopelijk vind je wat :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:17

het zal wel aan mij liggen dan :+
Ik sta er ook elke x bij en in de regel ook gewoon les te geven
Kan ook zelf gaan rijden geen probleem maar dan kan ik iemand anders niet te kans geven om op een correct leerpaard zichzelf te ontwikkelen

Voor niks gaat de zon op ;)

350€ WoW dat vind ik wel absurt dat is gewoon volledige stalling en dan nog meer dan enkel stalling
En dan ook nog klusjes doen

Hier hoeven ze helemaal niks te doen enkel
Opzadelen en rijden

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:20

350 vind ik ook echt belachelijk, dat betaal ik aan mijn eigen paard nieteens :=

Ja Nicky het is een hobby en die kosten ook geld. Vraag en aanbod, is echt niks raars aan...
Tenminste, zolang mensen een beetje normaal kunnen bedenken wat eerlijk is, want er komen echt hele hoge bedragen langs hier.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:20

Gentlegiant schreef:
het zal wel aan mij liggen dan :+
Ik sta er ook elke x bij en in de regel ook gewoon les te geven
Kan ook zelf gaan rijden geen probleem maar dan kan ik iemand anders niet te kans geven om op een correct leerpaard zichzelf te ontwikkelen

Voor niks gaat de zon op ;)

Iedereen zijn ding toch :)

Ik heb een leuk verzorgpaard voor "niks", maar ik rijd er wel elke keer naar toe (a 30km heen en 30km terug, staat gelijk aan 30min heen 30min terug). En ik koop gewoon dekjes, peeskappen, hoofdstellen, brokjes, voer etc etc. :) Dusja voor niks..... De normale dingen die ik voor m'n eigen paard ook zou kopen. Bij m'n vorige verzorgpaard heb ik betaald om het zadel te laten opvullen en de hoefsmid.

Wat ik zeg misschien toch de verkeerde personen tegen het lijf gelopen? :+

Maar 350 EUR!?? Nooit, dan kan ik net zo goed een eigen paard aanschaffen als ik dat betaal per maand voor iemand anders.. -O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:21

Ik heb 2 Shetlanders en wisselende rij paarden en pony's.
Ben juist blij dat ik iemand heb gevonden al een paar jaar die ze extra aandacht geeft.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze geld te vragen.
Ze helpen mij vind ik dus hoeven ze daar niet voor te betalen klaar.
Rijden mogen ze ook maar wel onder begeleiding van mij omdat het vaak jonge paarden zijn.
Kost mij dus tijd ..tsja het zij zo.
Mijn pony's en paarden waar ik voor heb gekozen dus ik betaal ze.
Zou mooi zijn, ik schaf ze aan en laat een ander betalen :')
Kan ik ze beter niet aanschaffen.
Gelukkig helpen ze wel met de verzorging al hoeft er niet veel te gebeuren :j

Jammer ts dat je niet in mijn buurt woont want je was van harte welkom geweest

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:22

Ik zou t niet eens willen dat mensen wat aanschaffen voor mijn paarden
Ze hebben allemaal zoveel spullen dat we erin omkomen
Het is dus ook zonde van het geld en als er wat stuk gaat geen probleem kan gebeuren
Dan zorgen wij dat er nieuw komt

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:22

ik ben paardeigenaresse en hoewel ik het fijn zou vinden een bijdrage te krijgen vind ik het belangrijker een goede fijne betrouwbare verzorgster te hebben dan de bijdrage. Wij hebben nu een mega fijne waar ik mijn paard geheel aan over kan laten en dus complete vertrouw. Volgens mij zijn die ook vrij zeldzaam.... Dus ik zou haar bijna nog geld toe geven =)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:23

LukieBradley schreef:
Ik heb 2 Shetlanders en wisselende rij paarden en pony's.
Ben juist blij dat ik iemand heb gevonden al een paar jaar die ze extra aandacht geeft.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze geld te vragen.
Ze helpen mij vind ik dus hoeven ze daar niet voor te betalen klaar.
Rijden mogen ze ook maar wel onder begeleiding van mij omdat het vaak jonge paarden zijn.
Kost mij dus tijd ..tsja het zij zo.
Mijn pony's en paarden waar ik voor heb gekozen dus ik betaal ze.
Zou mooi zijn, ik schaf ze aan en laat een ander betalen :')
Kan ik ze beter niet aanschaffen.
Gelukkig helpen ze wel met de verzorging al hoeft er niet veel te gebeuren :j

Jammer ts dat je niet in mijn buurt woont want je was van harte welkom geweest

Hier ook!
Maar helaas ook niet in de buurt en hier zijn juist de verzorgsters weer schaars :D