Zo blij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:18

Heel veel plezier. En bedenk de volgende 15 jaar leren doe je met vallen en opstaan. Letterlijk en figuurlijk.
Ik hoop dat jij een mooi toeristisch pad mag ontdekken.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:30

Kayleigh327 schreef:
Ah leuke foto!
Zij doet precies hetzelfde, heb ook eerst rustig over het terrein gewandeld, toen ging ze bij iets spannends ook stilstaan en briesen!
Fijn dat ze zo relaxed is :D
Morgen weer een buitenritje in nieuw gebied. Ze blijft tot nu toe lekker rustig buiten!
Je hebt al weel een mooi nieuw halster zo te zien :P

Op de foto ziet ze voor het eerst Minigeitjes in het kleine weitje onaast ons huis. Super spannend
natuurlijk! Haha
[ [url=m/QY5dk1.png]Afbeelding[/url] ]

Mooi paardje. Maar ligt het aan mij of is dit nou een ander paard. Heeft een hele andere aftekening?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:53

meisje2000 schreef:
Kayleigh327 schreef:
Ah leuke foto!
Zij doet precies hetzelfde, heb ook eerst rustig over het terrein gewandeld, toen ging ze bij iets spannends ook stilstaan en briesen!
Morgen weer een buitenritje in nieuw gebied. Ze blijft tot nu toe lekker rustig buiten!

Op de foto ziet ze voor het eerst Minigeitjes in het kleine weitje onaast ons huis. Super spannend
natuurlijk! Haha

Mooi paardje. Maar ligt het aan mij of is dit nou een ander paard. Heeft een hele andere aftekening?

oh haha ja dat klopt. Onze paarden komen van dezelfde stal, daarom hebben wij al een tijdje contact.
Dit is dus een andere pony. Vooral leuk omdat ik veel overeenkomsten zie met de pony van TS in gedrag enzo :D

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:56

@spruitje12 Ben je van plan om binnenkort al voor een zadel te gaan kijken?
Jammer dat je die er niet bij krijgt he, dan kon je in ieder geval al een beetje aan de slag en dan een zadelmaker erbij halen.
Zal wel gezellig zijn zo'n grote stal, altijd mensen die wel wat aan het doen zijn!

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 20:17

Kayleigh327 schreef:
Ah leuke foto!

Op de foto ziet ze voor het eerst Minigeitjes in het kleine weitje naast ons huis. Super spannend natuurlijk! Haha

haha das wel echt fijn! Ja klopt ze had een halster bij maar die is heel oud en een halstertouw van strotouwtjes :+

Heb je den Hoofdfoto van der? :o

Jeika

Re: Zo blij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:23

gefeliciteerd! wat een knapperd! maar hoe heet ze nou? of heb ik daar overheen gelezen :o

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:27

Ik kreeg haar inderdaad ook met heel oud halster aan, en strotouw halstertouw.
Heb die oude gewoon als reserve halster gehouden.
Heb nog niet zo veel foto's van haar, morgen eventjes een foto sessie houden haha!
Heb even haar hoofdje uit twee foto's geknipt, maar zijn misschien niet zo heel scherp.
Afbeelding

Afbeelding

Heb je al plannen gemaakt met Joy? Welke richting wil je eigenlijk in met haar? Springen, dressuur, cross, endurance? :D

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 14:42

hallo! De eerste week zit erop, en ben nog steeds blij met haar. Ze is een geweldig paardje aan de hand heel, rustig en toch actief. Ze let heel goed op me en kan haar ook rond sturen zonder iets, dan luistert ze goed en is lekker rustig.

Ik ben er een keertje op geweest alleen ik vind het bit niet helemaal iets voor haar. Heb nu een dubbel gebroken watertrens maar ga kijken voor iets anders.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:58

Knappe Joy <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:46

Was dit het bit waar ze eerder ook al mee gereden werd? En wat bevalt niet aan de dubbelgebroken watertrens?

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 20:07

ze werd gereden op een enkele watertrens maar die heb ik ondertussen ook al geprobeerd. Ze blijft zich maar verzetten tegen het bit, heel onrustig in het algemeen.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:22

Misschien de tand arts maar even laten kijken?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:26

Ik zou idd ook adviseren een goede tandarts langs te laten komen. Ik kan Paul Versluis ten zeerste aanraden!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 07:37

Wat een leuke merrie! Gefeliciteerd met je eerste eigen paard *\o/* Ik weet nog hoe ik me voelde toen ik mijn paard kocht.

Over bitten: ik adviseer ook eerst even de tandarts te laten kijken. Dan weet je in ieder geval zeker dat het haar tanden niet zijn. Dan kun je daarna op zoek naar een passend bit. Rij een paar dagen met een bitje (paardje moet natuurlijk ook wennen) en ga dan weer een andere proberen. Ik heb een paardje met een laag gehemelte, die heeft dus niet zo veel ruimte in de mond voor een bit van een normale dikte. Hem rij ik dus op een onderlegtrensje dubbelgebroken. Ik ken ook weer mensen wiens paard het fijnst loopt op een ongebroken watertrens :) Dat ligt heel stil in de mond.

Wil je het echt goed doen, dan kun je nog een bitfitter inschakelen.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 08:23

Ben ook zeker van plan de tandarts te laten komen. Daarom ga ik ook eerst meer aan de hand doen, zodat ze een beetje went aan alles. Heb er ook nog niet echt lang opgezeten, ben gestopt toen ik merkte dat ze het bit echt niet wilde.

Vandaag komt ook de hoefsmid aangezien ze nog maar op 1 ijzer staat, ben benieuwd hoe ze die vind!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:52

haha ts is van: 'ze doet vervelend met het bit' bokt be like 'ga naar de tandarts!' typisch bokt, alles is een drama. :')

deze keer is het idd miss wel waar maar die reactie kon ik ff niet laten^^^

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:49

anemoonlena schreef:
haha ts is van: 'ze doet vervelend met het bit' bokt be like 'ga naar de tandarts!' typisch bokt, alles is een drama. :')

deze keer is het idd miss wel waar maar die reactie kon ik ff niet laten^^^

Wat een rare reactie zeg. Dit is geen drama, dit is gewoon een deel van de verzorging. Als je een nieuw paard koopt, is gewoon niet altijd zeker wanneer voor het laatst alles is nagekeken. Bij problemen met het bit, wil je eerst pijn in de mond uitsluiten. Je kunt er wel allerlei bitten in gaan proppen en kijken op welke hij niet zich niet meer verzet, maar als een paard pijn heeft kun je nog zo veel bitten proberen, maar de pijn gaat daar niet van over. Daarnaast is pijn in de mond een van de voornaamste rede dat een paard zich gaat verzetten. Het is daarom altijd goed om hem eerst even na te laten kijken voor je zelf gaat lopen prutsen.

Dus ja, ik vind ook dat je het beste een tandarts kunt laten komen, goed dat je dit ook gaat doen! Als pijn is uitgesloten, zou je ook een bitfitter kunnen laten komen, deze kijkt precies welk bitje bij jou pony past :j

En verder, gefeliciteerd met je pony! Heel veel plezier met haar :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:16

Nou idd Karla, wat een rare reactie hierboven...

Zeker omdat je niet weet wat voor verzorging het paard hiervoor heeft gehad zou ik zeggen, tandarts er bij. Paul Versluis is naast smoelensmid ook bitfitter. Dus van vang je twee vliegen in een klap.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 17:50

Probleem is dat ik in zeeland zit :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:46

Als je meerder mensen bij elkaar weet te krijgen dan komt hij ook wel naar zeeland toe. Hij maakt rondes door heel NL heen.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:56

Wat leuk voor je zeg! Gefeliciteerd!! Ze ziet er lief uit :) en je kunt altijd ook eens bitloos proberen als ze onrustig blijft; bij sommige paarden werkt dit heel fijn en worden ze heel stil in de aanleuning.

Leuk dat je zo snel geslaagd bent in je zoektocht, wens je nog vele leuke leerzame jaren toe samen!

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:56

Bitloos kan idd ook een goede optie zijn. Het paardje dat ik bijrijd rijd ik ook altijd bitloos, met bit maakt hij zich ontzettend sterk en merk je aan hem dat hij erg gespannen is (wat resulteert in dribbelen en zich helemaal opkrullen), terwijl het zonder bit gewoon een hele andere pony is: Ontspannen en makkelijk terug te rijden :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:32

Hoe gaat het nu?

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 14:47

Het gaat heel goed met haar! Ze staat lekker elke dag op de wei en geniet daar ontzettend van. Ze is heel makkelijk in de omgang en gaat graag mee iets doen! Van poetsen word ze heerlijk ontspannen en staat ze te suffen. Ze is ook bijna over de angst om met haar mond je hand aan te raken heen! En durft er al snoepjes en appels uit te pakken.

Met rijden gaat het beter, na een half uurtje loopt ze goed. Maar nog niet zoals hoort met het bit. Dus komt de tandarts van de week. Heb van een bokker ook 4 bitten die ik mag proberen en ga dat ook zeker doen na de tandarts.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:52

Wat een prachtig paardje zeg! <3