aan de teugel rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:15

Irisjeeh1999 schreef:
Als ik het goed heb, is rechts echt aan de teugel en links in de krul. Iemand die dit kan bevestigen? http://www.rosmagazine.nl/images/website/aanleuning.jpg

Volgens mij heb je wel gelijk, want bij rechts bolt ie zijn rug (lijkt het, van het kleine stukje rug dat je ziet)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:27

Belangrijkste is dat het paard zijn rug bolt. Dat is wat je wilt.
Het mooiste zie je dit met correct vwnw.
De schoft drukt zich op. Die lange rugspier rekt in lengte en de buikspieren spannen samen.

Dit vraagt veel kracht.

Met een zachte mee gaande hand. Met buiging door het lichaam en opbouwende kracht in de bips en achterbenen zal het paard zelf zakken.
Enige wat jij moet doen is volgen en belonen.
Wanneer hij het zelfs blijft doen kun je kijken met langzaam je handen naar voren dat het paard mee zakt.

Je voelt dat het paard meer gaat swingen.. zacht in de hand is en niet de druk ontwijkt.

Vaak is achter de loodlijn ook.zonder verbinding en dat is inderdaad in de krul.

Jammer genoeg zien we dit te veel.

Je doel is ultieme ontspanning waardoor het paard zich zowel mentaal als fysiek aan jou wil geven. Veel paarden ogen dan in eerste instantie lui....

Ja... ik vind correct aan de teugel heel belangrijk.
Maar wel voort uit complete losgelatenheid.

Elke vorm van overspanning ipv ontspannend inspannend zal het paard zijn rug nek en kaak vasthouden.

Ook ik heb dit moeten leren... maar sinds ik dit weet en voel... voor mij nooit anders meer....!

skyexjolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 20:57

Hoiii allemaal heel erg bedankt voor al jullie antwoorden :)
Ik doe alles stapje voor stapje en het gaat super :)

Groetjes <3 /3