sardientje schreef:wat is dat dan, een penny meisje?
kan je dan niets? niet per definitie, maar veel dingen gebeuren alleen in de dromen van een pennymeisje
doe je dan niets? Jawel! Pennymeisjes doen heel veel, dromen ook heel veel maar meestal hebben ze enkel goede bedoelingen
lees je dan de penny? Uiteraard
is alles wat je zegt onzin? Niet alles, maar vaak is het een beetje geneuzel en dagdromen over wilde zwarte Arabische hengsten die zij alleen kunnen berijden
ben je dan dom? Ook niet, eerder onwetend en over-enthousiast
kan je dan niet met pony's/paarden omgaan? Volgens mij kunnen penny-meisjes dat wel en anders willen ze het wel leren
tut je dan? Daar zijn penny-meisjes goed in!
ben je dan een watje? Nope
een sukkel? Neen
een loser? Natuurlijk niet
is alles dan roze? Vaak wel
Hierboven sta ik beschreven toen ik 9/10/11 jaar was.... behalve dat ik niet opschepte over wilde Arabische hengsten. Wel leunde ik over het hek en droomde ik van een eigen pony en schreef ik verhalen over paarden met mijzelf in de hoofdrol.
O ja en ik ging zieluguh paarden bijvoeren en een plan smeden om ze te redden, omdat ik dacht dat ze verwaarloosd werden. Het bleken oudere paarden te zijn die iets meer ingevallen waren. 
In mijn ogen is de term 'penny-meisje' best onschuldig, soms wordt het ook als sneer gebruikt naar jonge onervaren meisjes.
Soms, stiekem, ben ik nog steeds wel dat schattige penny-meisje van vroeger hoor!
Ik vind het inmiddels wel een beetje flauw worden dat ik door volwassenen op een serieuze werkvloer 'paarden-meisje' word genoemd omdat je toevallig verteld dat je paarden hebt