wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 19:38

anemoonlena schreef:
ik ben op bokt vaak genoeg uitgescholden voor 'verwend penny meisje'
blijkbaar zijn dat meisjes die op een manege rondhangen en dan denken dat ze heel wat zijn, en alles van hun pappie krijgen ofzo… t zijn echte dromers die dan niet zo goed rijden

ik vind t pure onzin, ik zou als je t naar je toegegooid krijgt door eiemand gewoon iets zeggen als 'ja, penny is een leuk blad he!'

ik word hiervoor uitgescholden op een negatieve manier ' ga jij maar op je uitgezakte sheets rijden verwende penny meid' terwijl t gewoon t tegenovergestelde is XD

is inderdaad een leuk blad *\o/*

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:39

sardientje schreef:
anemoonlena schreef:
ik ben op bokt vaak genoeg uitgescholden voor 'verwend penny meisje'
blijkbaar zijn dat meisjes die op een manege rondhangen en dan denken dat ze heel wat zijn, en alles van hun pappie krijgen ofzo… t zijn echte dromers die dan niet zo goed rijden

ik vind t pure onzin, ik zou als je t naar je toegegooid krijgt door eiemand gewoon iets zeggen als 'ja, penny is een leuk blad he!'

ik word hiervoor uitgescholden op een negatieve manier ' ga jij maar op je uitgezakte sheets rijden verwende penny meid' terwijl t gewoon t tegenovergestelde is XD

is inderdaad een leuk blad *\o/*

haha ;p

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:47

sardientje schreef:
wat is dat dan, een penny meisje?
kan je dan niets? niet per definitie, maar veel dingen gebeuren alleen in de dromen van een pennymeisje
doe je dan niets? Jawel! Pennymeisjes doen heel veel, dromen ook heel veel maar meestal hebben ze enkel goede bedoelingen
lees je dan de penny? Uiteraard
is alles wat je zegt onzin? Niet alles, maar vaak is het een beetje geneuzel en dagdromen over wilde zwarte Arabische hengsten die zij alleen kunnen berijden
ben je dan dom? Ook niet, eerder onwetend en over-enthousiast
kan je dan niet met pony's/paarden omgaan? Volgens mij kunnen penny-meisjes dat wel en anders willen ze het wel leren
tut je dan? Daar zijn penny-meisjes goed in!
ben je dan een watje? Nope
een sukkel? Neen
een loser? Natuurlijk niet
is alles dan roze? Vaak wel

Hierboven sta ik beschreven toen ik 9/10/11 jaar was.... behalve dat ik niet opschepte over wilde Arabische hengsten. Wel leunde ik over het hek en droomde ik van een eigen pony en schreef ik verhalen over paarden met mijzelf in de hoofdrol.

O ja en ik ging zieluguh paarden bijvoeren en een plan smeden om ze te redden, omdat ik dacht dat ze verwaarloosd werden. Het bleken oudere paarden te zijn die iets meer ingevallen waren. :')

In mijn ogen is de term 'penny-meisje' best onschuldig, soms wordt het ook als sneer gebruikt naar jonge onervaren meisjes.
Soms, stiekem, ben ik nog steeds wel dat schattige penny-meisje van vroeger hoor!

Ik vind het inmiddels wel een beetje flauw worden dat ik door volwassenen op een serieuze werkvloer 'paarden-meisje' word genoemd omdat je toevallig verteld dat je paarden hebt -O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:49

_l_amanda_l_ schreef:
Citaat:
* Penny's zijn veelal groene bokkers

Altijd al geweten dat onze moderators een geheim hadden! :D

Ik gebruik Pennymeisje niet echt als "scheldwoord" zoals hier wel vaak gebeurd, maar vooral het tomeloze ietwat naïeve enthousiasme wat er n.m.m. bij hoort.. Allerlei roze accessoires en veel hoge stemmetjes tegen je paard opzetten geeft natuurlijk wel pluspunten! :P

:') :')

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:50

xniieeenke schreef:
Mirry, ga dit alsjeblieft niet serieus nemen ;)
Het is bedoeld voor de grap, alleen geeft wel een beetje een beeld van wat het echt is

Ja das waar maarja xd ik wil alleen maar zeggen :P

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:52

Karla schreef:
Ik weet niet precies wie dit zo mooi heeft opgesteld, maar hij blijft leuk :D

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

:')
een vriendin en ik hadden laatst bij haar eigen pony de staart ingevlecht omdat we die net hadden gewassen en helemaal hadden uit gekamd, komt ze de volgende dag, geen vlecht meer te bekennen :') ik denk dat de penny meisjes het zielug vonden :+
Laatst bijgewerkt door Chantalx249 op 05-04-16 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:53

Echte penny vind ik vaak ook liegen over de leeftijd of iig zichzelf enorm overschatten als je een verzorgpony aanbiedt als je een volwassene zoekt:

'Ik ben volwassen hoor, ik ben 12!'
Nee lief kind, nee echt niet. Dat je moeder mij een bericht stuurde om mij te overtuigen van de volwassenheid, overtuigde mij vooral van de kinderlijkheid want geen volwassene die de ouder een bericht laat sturen :')
Maar vooruit, was wel schattig.

Goed, is ook een beetje puber eigen natuurlijk jezelf volwassener vinden dan de leeftijdsgenoten :Y) maar een penny kan er ook wel wat van als je hulp zoekt voor je paard :')

Ik wil trouwens ook wel mijn paard aantreffen met mooie vlechtjes in de manen! Helaas vind ik alleen maar modder -O-

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:00

Ik vind penny-meisje opzich niet een negatieve term hoor. Ik ben er zelf vroeger ook zeer zeker een geweest. Zo iemand die op zaterdagochtend om acht uur op de manege stond om bij de lessen te helpen en ondertussen droomde ooit zelf een paard te hebben. En die dan helemaal blij was een oude shetlander te mogen verzorgen.
Dat is voor mij een penny-meisje. (En dat daar ook een naïef en over-enthousiast deel aan kan zitten, tja..)

Karma schreef:
Ik vind het inmiddels wel een beetje flauw worden dat ik door volwassenen op een serieuze werkvloer 'paarden-meisje' word genoemd omdat je toevallig verteld dat je paarden hebt -O-

Ach, ik vind het wennen. In het ziekenhuis stond ik ook bekend als het "paardrij-meisje" omdat ik daar in mijn paardrijkleren de eerstehulp in werd gereden. Daar kwam ik ook niet meer vanaf... Werd laatst bij de bushalte ook weer zo aangesproken door een vrouw die daar toen toevallig ook in de wachtkamer zat :')
En opzich zijn er heel wat vervelender bijnamen dan "paardenmeisje", toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:04

O ja waar is dat groentesoep-verhaal eigenlijk vandaan gekomen? :P

Op den paardenbeursch; er stonden wat schattige pony's in een stalletje en er scharrelden inmiddels wat meisjes van 11/12 jaar omheen. Ik zei tegen degene met wie ik op de beurs was; als we een rondje hebben gelopen en we komen hier weer langs, wedden dat er strikjes en vlechten in de manen van de pony's zitten?
Ennnnnn de meisjes waren driftig aan het vlechten inclusief mooie strikken := (waar kwamen die opeens vandaan? dragen ze die altijd bij hen, voor als er pony's gevlochten moeten worden?!)

Ik wil voor onze pony's ook een verzorgstertje maar het is nogal lastig, want je hebt er ook van die brutale apen tussenzitten die écht denken dat ze van alles kunnen en zonder toestemming van alles met je pony uitvreten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:05

Groentesoep komt van de legendarische bokker Pokemon,heeft een soort cult status gekregen. Als ik mij goed kan herinneren had zij een pony zogenaamd in haar tuin/schuur en gaf ze die groentesoep wou geven omdat hij moest hoesten haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-04-16 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:06

vuurneon schreef:
Groentesoep komt van de legendarische bokker Pokemon,heeft een soort cult status gekregen. Als ik mij goed kan herinneren had zij een pony zogenaamd in haar tuin/schuur en gaf ze die groentesoep haha

Nieeeeeeeet?!!!!! Ik heb die bokker ooit wel eens voorbij zien komen. Geen fake-profiel?
Bossche Bollen vinden pony's vast ook lekker.

vuurneon

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:07

Die bokker is al eeuwen geleden geband, dus diezelfde bokker is iig niet meer actief haha. Tenminste, niet onder die naam

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:14

Ik ben ooit ook een penny meisje geweest :j niet met wilde arabische hengsten,had immers mijn eigen pony.
Maar uren poetsen,de hele dag dromen en obsessed met alles wat maar met paarden te maken had..

Deze periode heeft echt wel even geduurd *\o/*

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:23

Felicxa schreef:
Penny meisjes zijn volgens mij in principe meisjes die hun wilde arabier hengst hebben getemd en waar zij natuurlijk alleen zelf op kunnen rijden. :D

Wel een zwarte Arabier hè!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:33

Ik zit nog steeds in de zwarte Arabische hengst tijd :D
Hoop er toch stiekem ooit één voor mijn lens te hebben, dromen staat vrij, toch?

Overigens TS, wat wij hier zeggen slaat niet gelijk terug op jou, dat weet je wel, toch? Je lijkt er een beetje mee te zitten, met de naam 'Penny'. Ik weet niet of je zo wel eens genoemd bent ;) Maar in ieder geval, als wij negatieve dingen over Pennies zeggen, dat ze weilanden ingaan en op wildvreemde paarden gaan rijden enzo, neem dat maar niet te letterlijk en vat het vooral niet persoonlijk op. We (ik, tenminste) hebben het vooral over wat mensen Pennies nóémen, niet hoe we jou per sé vinden, oké? Ben bang dat je het te persoonlijk opvat en je er niet goed bij voelt ;) misschien ben ik wat te bezorgd, hoor.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 21:50

Mariett schreef:
Ik zit nog steeds in de zwarte Arabische hengst tijd :D
Hoop er toch stiekem ooit één voor mijn lens te hebben, dromen staat vrij, toch?

Overigens TS, wat wij hier zeggen slaat niet gelijk terug op jou, dat weet je wel, toch? Je lijkt er een beetje mee te zitten, met de naam 'Penny'. Ik weet niet of je zo wel eens genoemd bent ;) Maar in ieder geval, als wij negatieve dingen over Pennies zeggen, dat ze weilanden ingaan en op wildvreemde paarden gaan rijden enzo, neem dat maar niet te letterlijk en vat het vooral niet persoonlijk op. We (ik, tenminste) hebben het vooral over wat mensen Pennies nóémen, niet hoe we jou per sé vinden, oké? Ben bang dat je het te persoonlijk opvat en je er niet goed bij voelt ;) misschien ben ik wat te bezorgd, hoor.

klein beetje mijn twijfels ja...
maar ik weet ook niet goed hoe ik me dan moet gedragen als een penny zijn vervelend is...

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:57

Gewoon, als jezelf :) dan ben je toch het leukste! Doe je niet voor als iemand anders en ga vooral zuinig met jezelf en je omgeving om, dan komt het wel goed!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:59

Misschien een beetje off-topic, maar ach de meesten hier waren ooit eens een jong meisje die van paardjes droomden.

Haha...ik was een jaar of vier / vijf, een penny in dop:
toen wist ik het al .... als mijn moeder dan zei: kijk wat een leuk pony.
Zei ik: Nee mama die is niet leuk, daar zit geen touwtje aan daar kun je niet op zitten.

Hihi... ik dacht toen echt dat alleen pony's met een halster om rij-paardjes waren.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:18

Sommige penny's zijn leuk- die willen komen verzorgen en tutten en wandelen en roze maken en strikjes en... ja. Nou, die hebben een goed idee en een goed hart.

Dan heb je de irritante stalker die alles kan en alles weet (niet echt) en weleens zal opkomen voor die sieluge poownies!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:44

Ik Denk dat er wat variaties zijn op het penny meisje: de groep die deze naam " mag" dragen is m.i de meisjes tot een jaar of 12 ( alles wat rose kleurt is cuuuutttte, staartjes, vlechtjes, lipstick kusjes op je pony, denken dat je pony kusjes geeft aan een andere pony,ect ect) absoluut lief en zeker niet erg! De andere categorie penny " meisje" is m.i de volwassenen penny: zij lijken de rose fase vaak niet ontgroeid, zijn vaak gek op de Nel Veerkamp print ( Denk aan tijger/ panter print, hun tuig is vaak onderlegd met goudkleur en veel opsmuk, noemen hun paard vaak kind, en banketstaaf gezegd hebben vaak niet al te veel kennis opgedaan in paardenland. Het zijn vaak niet de beste ruiters, al denken ze daar zelf vaak anders over.
Lang poetsen en tutten valt voor mij niet onder penny meisje maar simpelweg onder uitgebreid verzorgen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:36

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorry ik ben er ook 1 <3

_O-

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:47

Gelukkig was ik penny meisje voor het Internet tijdperk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:07

Dat lijstje van de omschrijving van de Penny lijkt verdacht veel op mij van vroeger :')

Behalve de groentesoep enzo. Maar paarden redden was ik goed in haha!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:15

Oh ik was ook zo heerlijk Penny <3 Mag ik terug naar die tijd? :D

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:10

En als je nou een meisje bent zoals ik... je houdt superveel van paarden , poetsen, rijden, en alles wat ermee te maken heeft. Je houdt niet van roze en je houdt niet van tutten. Je spaart voor een ponykamp en droomt van een eigen paard. Leest heel Internet af om alles te weten te komen over paarden. Je vindt bitloos en zonder zadel rijden leuk, ben je dan een pennymeisje? Want zo heb ik er nog nooit naar gekeken... Want zou dan elk meisje wat van paarden houdt automatisch een pennymeisje zijn?