longeer chat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:33

Nee, het enige wat ik van je vroeg om wat inhoudelijker informatie over te brengen:

1. Welke hulpen je geeft.
2. Hoe je start.
3. Wat je kern is (Je doel,)
4. Hoe je afsluit?

Wat gebruik je, welke hulpen gebruik je? Leeftijd en niveau van het paard.

Ik heb het nu al 3 x gevraagd, maar een antwoord met inhoudelijke informatie, wat je doet, hoe je het doet, wanneer je iets doet. Krijg ik niet?!

Nergens dwing ik je mijn mening op? Of wel?
Waar lees jij precies waar ik mijn mening aan je op dwing?

Ik vraag enkel vragen, waar ik gewoon meerdere malen geen antwoord op krijg!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:33

Dit is niet op jou persoonlijk ingaan.
Dit is een discussie en wij vragen toevallig allebei wat jij er mee doet en vragen ons af of jij het uberhaupt wel goed doen. Dat krijg je bij een discussie: vragen en antwoorden. Ik doe ook niet alles perfect maar dan werk ik eraan: zelfreflectie. In plaats van bozig worden en gelijk maar alles willen laten verwijderen omdat niet alle reacties in jouw straatje passen.

En als jij je antwoord niet gaat geven, wat is dan de hele reden van dit topic?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:36

maralyn schreef:
Nee, het enige wat ik van je vroeg om wat inhoudelijker informatie over te brengen:

1. Welke hulpen je geeft.
2. Hoe je start.
3. Wat je kern is (Je doel,)
4. Hoe je afsluit?

Wat gebruik je, welke hulpen gebruik je? Leeftijd en niveau van het paard.

Ik heb het nu al 3 x gevraagd, maar een antwoord met inhoudelijke informatie, wat je doet, hoe je het doet, wanneer je iets doet. Krijg ik niet?!

Nergens dwing ik je mijn mening op? Of wel?
Waar lees jij precies waar ik mijn mening aan je op dwing?

Ik vraag enkel vragen, waar ik gewoon meerdere malen geen antwoord op krijg!!

ik moet naar een cursus gaan omdat ik niet op vragen wil antwoorden? ik longeer niet een vast paard, de jongste is 2 jaar en de oudste 8.
ik ga veder niet antwoorden op iemand die zo onvolwassen reageert.

Celiien

Re: longeer chat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:37

*uhge* een 2 jarige longeren ?!!

Anoniem

Mensen....TS is 13. Het staat in Young Riders. Misschien een beetje minder fel en beetje meer opbouwend?

maralyn

_/-\o_ Duidelijk Celiien!!

Inderdaad, ik maak ook nog steeds fouten, met poetsen, longeren, rijden, misschien zelfs wel met lopen.
Maar... als ik het daar met een vertrouwd iemand over heb, waar ik tips van wil ( instructeur!!!) dan hebben we het daar over, en zorgen we er voor dat de effectiviteit van het geheel vergroot wordt.
Mijn hulpen duidelijker, of mijn training passender.

Ja... ik doe dagelijks nog iets fout, en hoe noemt men dat?? Mens zijn!!

En juist, wanneer je met inhoud op elkaar reageert, hoe je iets doet, iets aanpakt, en hoe je werkt, kun je van elkaar leren.

En, ik lees net je reactie op mij, maar die neem ik met een korrel zout.
Aangezien je deze quote ook weer niet hebt onderbouwd.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:37

Celiien schreef:
Dit is niet op jou persoonlijk ingaan.
Dit is een discussie en wij vragen toevallig allebei wat jij er mee doet en vragen ons af of jij het uberhaupt wel goed doen. Dat krijg je bij een discussie: vragen en antwoorden. Ik doe ook niet alles perfect maar dan werk ik eraan: zelfreflectie. In plaats van bozig worden en gelijk maar alles willen laten verwijderen omdat niet alle reacties in jouw straatje passen.

En als jij je antwoord niet gaat geven, wat is dan de hele reden van dit topic?

ik wil mijn antwoord best geven,
heb nu geen tijd, en als ik dat vertel
moet ik naar een cursus toe, omdat ik paarden laat rondslingeren
wat ik wel erg ver vind gaan ik wou een leuke gezellige discussie, ben er nu al een beetje klaar mee.
erg negatief allemaal,
dit was een gezellig topic voor young riders, ik zie nu al dat jij 23 bent, dit was voor young riders...

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:38

Celiien schreef:
*uhge* een 2 jarige longeren ?!!

hoe bedoel je?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:38

Anoniem schreef:
Mensen....TS is 13. Het staat in Young Riders. Misschien een beetje minder fel en beetje meer opbouwend?

bedankt *\o/*

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:39

Dat je een 2 jarige nog lekker op de wei moet laten staan, en behalve poetsen, wandelen etc. je nog helemaal niet bezig moet zijn mt longeren. op een volte met zo'n beestje is nog veel te belastend..

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:40

maralyn schreef:
_/-\o_ Duidelijk Celiien!!

Inderdaad, ik maak ook nog steeds fouten, met poetsen, longeren, rijden, misschien zelfs wel met lopen.
Maar... als ik het daar met een vertrouwd iemand over heb, waar ik tips van wil ( instructeur!!!) dan hebben we het daar over, en zorgen we er voor dat de effectiviteit van het geheel vergroot wordt.
Mijn hulpen duidelijker, of mijn training passender.

Ja... ik doe dagelijks nog iets fout, en hoe noemt men dat?? Mens zijn!!

En juist, wanneer je met inhoud op elkaar reageert, hoe je iets doet, iets aanpakt, en hoe je werkt, kun je van elkaar leren.

En, ik lees net je reactie op mij, maar die neem ik met een korrel zout.
Aangezien je deze quote ook weer niet hebt onderbouwd.

ik weet niet wat je met dit bericht wil bereiken,wat wil je dat ik zeg?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:41

Dat je minder fel kan reageren en ook tips kan aannemen ipv reageren zoals jij reageert. ik wil je best tips geven over het longeren maar als ik niet weet hoe jij het doet, hoe kan ik daar dan met jou over praten?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:41

Celiien schreef:
Dat je een 2 jarige nog lekker op de wei moet laten staan, en behalve poetsen, wandelen etc. je nog helemaal niet bezig moet zijn mt longeren. op een volte met zo'n beestje is nog veel te belastend..

hoe weet jij dat? hij word volgende week 3 en kan t longeren prima aan, jij kent haar niet en je weet niet of hij.zij op de wei wilt staan of niet, ga alsjeblieft nu hier ook niet haat op geven, ik verzorg die paarden prima,
echt stoppen nu,
dit is een young rider chat,niet voor een vrouw van 23, of in ieder geval,
reageer dan als een vrouw van 23

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:42

Celiien schreef:
Dat je minder fel kan reageren en ook tips kan aannemen ipv reageren zoals jij reageert. ik wil je best tips geven over het longeren maar als ik niet weet hoe jij het doet, hoe kan ik daar dan met jou over praten?

met dit topic vroeg ik geen tips, dat staat er niet bij,
ik wou lekker kletsen. ik maak ook genoeg fouten maar daar heb ik een instercteur voor

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:42

een 2 jarige hoef je niet echt regelmatig te longeren , je kan ze beter lekker in de wei laten . eens in de zoveel tijd is goed , en lekker poetsen enzo ook. Maar het is niet goed voor een 2 jarige die in de groei is om veel op de volte te lopen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:43

Celiien schreef:

ik longeer die pony bovendien 1x per week ofzo, en veder staat ie in de wei, hij vind longeren geweldig vooral omdat ik dan lekker met haar speel

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:43

faunty schreef:
een 2 jarige hoef je niet echt regelmatig te longeren , je kan ze beter lekker in de wei laten . eens in de zoveel tijd is goed , en lekker poetsen enzo ook. Maar het is niet goed voor een 2 jarige die in de groei is om veel op de volte te lopen.

doe ik ook zeker niet, ik longeer haar 1 x in de week/ 1 x in de twee weken, veder staat ze lekker in de wei!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:43

Nee, annemoonlena, je hoeft niet op cursus voor het rond slingeren. Maar eens rustig en goed lezen zou je goed doen.

Daarnaast zou ik, als ik jou was, ook rustig met een Nederlands docent, eens gaan overleggen, wat een inhoudelijke discussie is.
Wat argumenten en tegen argumenten zijn.

En probeer deze ook eens rustig te lezen.

Want het is heel erg vervelend, hoe jij je op stelt.
Nee, mijn woorden: Cursus, waren niet aardig, sorry daar voor.

Maar...... Het zou wel goed zijn, als iemand die ouder is, en vaker discusseert, met je mee kijkt, of je hier in helpt.

Want je lijkt nu alles als een aanval te lezen.

Terwijl we helemaal niet als een aanval schrijven.

Nog steeds ben ik benieuwd naar welke methodes jij gebruikt met longeren! ;)
En hoop, nog steeds op een volwassen discussie met correct onderbouwde argumenten.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:44

faunty schreef:

k doe t alleen omdat zij t zelf zo geweldig leuk vind

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 15:45

maralyn schreef:
Nee, annemoonlena, je hoeft niet op cursus voor het rond slingeren. Maar eens rustig en goed lezen zou je goed doen.

Daarnaast zou ik, als ik jou was, ook rustig met een Nederlands docent, eens gaan overleggen, wat een inhoudelijke discussie is.
Wat argumenten en tegen argumenten zijn.

En probeer deze ook eens rustig te lezen.

Want het is heel erg vervelend, hoe jij je op stelt.
Nee, mijn woorden: Cursus, waren niet aardig, sorry daar voor.

Maar...... Het zou wel goed zijn, als iemand die ouder is, en vaker discusseert, met je mee kijkt, of je hier in helpt.

Want je lijkt nu alles als een aanval te lezen.

Terwijl we helemaal niet als een aanval schrijven.

Nog steeds ben ik benieuwd naar welke methodes jij gebruikt met longeren! ;)
En hoop, nog steeds op een volwassen discussie met correct onderbouwde argumenten.

heb ik even geen behoefte aan nu, sorry.
en sorry dat k alles als een aanval lees

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:45

anemoonlena schreef:
faunty schreef:

Als je er niet aan begint weet je ook niet of ze het leuk vindt :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:46

anemoonlena schreef:
Celiien schreef:

hoe weet jij dat? hij word volgende week 3 en kan t longeren prima aan, jij kent haar niet en je weet niet of hij.zij op de wei wilt staan of niet, ga alsjeblieft nu hier ook niet haat op geven, ik verzorg die paarden prima,
echt stoppen nu,
dit is een young rider chat,niet voor een vrouw van 23, of in ieder geval,
reageer dan als een vrouw van 23

Ik reageer volgens mij heel netjes. Ik probeer je alleen dingen bij te leren; net zoals dat een paard van 2 nog niet voldoende kracht in de pezen, spieren en in de botten heeft om te longeren; korte wendingen kunnen daarbij funest zijn.

Leuk vinden? dat is ook maar hoe je het interpreteerd. Ik denk dat paardlief het minder leuk vind als hij over een paar jaar door een te vroege belasting last krijgt van meerdere kwaaltjes. En dit zijn tips, geen aanvallen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:47

anemoonlena schreef:
faunty schreef:

Dus, dat het leuk is, is belangrijker, dan dat het goed voor haar is?

Ik zou het ook nog niet doen.

Met een 3 jarige ook niet te vaak en niet te lang, en het liefst óók niet op een volte.

Maarja, dat ben ik

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:50

ts , als ze het leuk vind om met je te werken is dat helemaal niet erg !
probeer eens om hem niet te longeren met longe , maar los . gewoon effe lekker losgooien eens per maand kan echt niet zo veel kwaad , en laat haar verder nog maar lekker even een jaartje paard zijn.
verder kun je met de 8 jarige natuurlijk wel gewoon longeren !

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:58

Moderatoropmerking:
Dit topic wordt heropend, maar wel met de mededeling dat men er rekening mee moet houden dat dit een YRT (young rider talk) topic is, gemaakt door en voor kinderen tot 16 jaar. Als volwassene ben je welkom om te reageren, maar houdt hierbij rekening met de leeftijd van de mensen op YRT. Wanneer je op volwassen niveau een discussie over longeren wilt voeren, dan ben je welkom om dat op een andere plek op bokt te doen. Alvast bedankt voor de medewerking!