Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
YoutuberPMP schreef:Het is wel een regel die je vaker ziet bij pensioenstallen.
Ze willen natuurlijk niet iedereen op stal hebben, wat begrijpelijk is.
Er zijn ook stallen waar ze daar niet moeilijk over doen en dus misschien moet je op zoek naar een andere stal, waar je hierover goede afspraken kan maken.

ik heb vaak net zoveel plezier ervan om iemand anders lol met mijn paard te hebben dan dat ik zelf erop klim. Maakt voor mijn pony echt niets uit en ik merk ook echt geen enkel verschil als ik er daarna op stap of een dag later. Ik vind het ook super dat een 10 jarig meisje de kans krijgt om een paard te verzorgen en ik hoop ook echt dat de stalhouder denkt: 1 vaste verzorger? Laat ik eens over mijn hart strijken.
en de pony vond het allang geweldig al die aandacht en lekker buiten rijden haha, die werd ook enthousiast van al die enthousiaste meiden
bruintje123 schreef:Lijkt me voor het paard ook niet fijn.
Maar goed dat is familie. Je gaat je eigen paard toch niet delen met iedereen?
En uitstappen doe je dan toch buiten het erf?
Bij de term nog een bijrijder denk ik niet aan blijvend stappen
Shadow0 schreef:Tigra_: maar dat voorkom je dus door dan wel te eisen dat een van de twee (eigenaar of bijrijder) daar altijd bij is. Zoals gezegd, ik heb ook vaak genoeg op die manier bij anderen gereden, en dat is geen enkel probleem, omdat de stalhouder altijd iemand ziet die die kent. Dan is het volgens mij prima in de hand te houden.
huckellover: verzekering lijkt me onzin. Uiteindelijk is het meestal de eigenaar die aansprakelijk is naar de bijrijder. Daar staat de stal helemaal buiten.

Avelienvd schreef:Ze laat zo te lezen ook niet "iedereen" er op.
Ze heeft een vaste trainer die hem rijdt zolang ze zelf niet de capaciteiten heeft om de pony door te rijden daarnaast rijdt ze zelf nog en heeft ze een verzorgstertje die er soms even op mag.
Lijkt mij niet buitensporig veel.
Citaat:Ik mag dus ook geen vriendinnen laten uitstappen of rijden als ik er zelf bij ben.
Mijn verzorger mag dus ook niet rijden.
) en deed dan alles zo dat ik wist dat mijn paard geen last had daarvan. bruintje123 schreef:Goedemorgen jennifur..
Ik leg je geen woorden in de mond ik geef aan hoe ik er tegenaan kijk.
Nee ook op een pension stal zijn regels en is het een erf van een ander.
En kun je niet zomaar doen waar je zin in hebt.
Ja hoe meer mensen er rond lopen hoe minder overzicht er is.
Dat is gewoon zo.
Deze pension houder wil dat binnen de perken houden met de regel 1 bijrijder.
Ts voldoet al aan die regel dus zal even geduld moeten hebben tot ze haar paard zelf doet.
Ik ken ook plaatsen waar je vooraf aangeeft dat je bezoek mee gaat nemen.
Buiten je partner of ouders om.
Die regel is daar gekomen omdat ook een jong meisje de hele klas mee nam.
Eerst 1 persoon toen 2.
En ineens had ze er 11 bij.
Die overal aanzaten.

)? Want anders zouden ze dat kunnen aangeven en misschien kan er iets worden afgesproken. Tigra_ schreef:Je moet gewoon duidelijke regels opstellen voor iedereen en helaas kan je niet zomaar uitzonderingen maken want wat klaasje mag wil mientje en wim ook.
! Ik hoop dat het je helpt zodat je je wat meer op je gemak zal gaan voelen op stal! Voel je vooral niet te onzeker. Het is jouw paard, en de eigenaresse kan jou verder niks maken
Probeer ervan te blijven genieten, met de bijrijder die er wel op mag rijden!