Bit, Penny, Cap, De Hoefslag,...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 01:16

Ik heb al heeeel lang een abonnement op de Bit en was er altijd heel tevreden over. Helaas vind ik het blad zo tegenvallen de laatste tijd. En de nieuwste Bit vind ik echt nergens over gaan, dus dit is voor mij de druppel...ik ga opzeggen.
De Hoefslag ben ik wèl erg blij mee!

Anoniem

Re: Bit, Penny, Cap, De Hoefslag,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 01:40

Ik kreeg afgelopen week het Divoza magazine in de brievenbus en kwam na het doorlezen ervan tot de conclusie dat ik het leuker en inhoudelijk interessanter vond dan alle Bits die ik de afgelopen tijd voorbij had zien komen. Die kijk ik niet eens meer door op het station en als er een mijn kant op verdwaalt lukt het me ook niet om hem uit te lezen, terwijl ik van de Divoza gids toch elke pagina heb bekeken. Wel een beetje sneu voor wat ooit hét informatieve paardenblad van Nederland was.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:02

Haha, dat is wel heeel erg dat je nog liever het blad van Divoza leest, maar ik snap je wel!
Bit komt ook nog maar 10 keer per jaar. En de Bit mode die er vroeger extra bij zat, is tegenwoordig gewoon in het blad verwerkt. Resultaat: bijna hele tijdschrift vol met mode en nauwelijks nog plek voor iets anders. Ik heb de manegetest gelezen en meer stond er eigenlijk niet in wat ik interessant vind.
Echt zonde, want ik heb al zó veel jaar een abonnement en vond het vroeger altijd een erg leuk blad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:06

Ik werk zelf voor Hoefslag (maar dan met name het online gedeelte) en ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld, maar ik kan jullie wel vertellen dat de redactie uit een hele kleine groep mensen bestaat die iedere dag loeihard werkt en haar best doet om een interessant en informatief blad in elkaar te zetten.
Leuk dat sommigen ook echt positief zijn! :) Natuurlijk gaat het niet altijd foutloos en kun je het niet iedereen naar de zin maken, maar het is en blijft een leerproces.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-03-16 15:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:14

Ik blijf Ros vaak het interessants vinden :j Alleen lastig om er aan te geraken hier. Ben wel van plan om misschien ooit toch een abbo erop te nemen. Vind dit blad vooral leuk doordat er veel variatie in zit én er bovendien vaak ook iets alternatiefs tussen zit. Dat vind ik wel fijn.

Bit vind ik te veel reclame. Sowieso ligt mijn interesse nu ook wel anders dan vroeger.. (veel alternatiever) Penny vond ik vroeger helemaal geweldig en heb toch moeite gehad om afscheid te nemen :o Maar besloot dan toch dat ik er wel een beetje te oud voor werd.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:17

De Hoefslag ben ik superblij mee! Vorig jaar heb ik tijdens Jumping Amsterdam een proefabonnement genomen en was meteen heel enthousiast!
Vind ik echt heeel wat anders dan hoe de Bit tegenwoordig is. Jammer, want anders had ik ze allebei gehouden. Vind het nu weggegooid geld.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:28

Cayenne schreef:
Ik werk zelf voor Hoefslag (maar dan met name het online gedeelte) en ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld, maar ik kan jullie wel vertellen dat de redactie uit een hele kleine groep mensen bestaat die iedere dag loeihard werkt en haar best doet om een interessant en informatief blad in elkaar te zetten.
Leuk dat sommigen ook echt positief zijn! :) Natuurlijk gaat het niet altijd foutloos en kun je het niet iedereen naar de zin maken, maar het is en blijft een leerproces.

Dat is bij Bit idem. Het is gewoon vreselijk lastig om met een steeds kleiner budget - want de tijdschriftenmarkt loopt gewoon terug, bij bijna elke uitgever - nog een mooi blad te maken. En dan is het voor iedereen klote - ook voor de makers! - dat er steeds meer advertenties in staan.

We doen ons best en werken echt heel hard om het blad informatief en interessant te houden voor iedereen. Maar soms moeten er gewoon keuzes gemaakt worden.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 01:05

Dat begrijp ik en het lijkt me ook geen makkelijke tijd, maar 80 pagina's met alleen maar mode gaat mij toch wat te ver. Vroeger zat de Bit mode er als aparte bijlage bij, maar dan had je ook nog een volwaardige reguliere Bit.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:50

Heb al een aantal jaar (vanaf 2002) een abonnement op de Penny, en heb laatst op marktplaats heel veel oude bits gekocht, echt super leuk en informatief :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:55

Toby schreef:
Ik heb al heeeel lang een abonnement op de Bit en was er altijd heel tevreden over. Helaas vind ik het blad zo tegenvallen de laatste tijd. En de nieuwste Bit vind ik echt nergens over gaan, dus dit is voor mij de druppel...ik ga opzeggen.
De Hoefslag ben ik wèl erg blij mee!

Nou idd, die van december en januari heb ik niet uitgelezen en die ik vorige week binnen kreeg heb ik nog niet eens uit het plastic gehaald. Was helaas te laat met het opzeggen van mn abbo en op zich wilde ik nog wel een jaar eens kijken of het nog ging verbeteren. Maar nu kreeg ik ineens een herinnering van de factuur, zonder eerst de gewone factuur te krijgen. Gebeld, maar wat ik ook zei de schuld werd bij mij gelegd. Nou ben er klaar mee. Heb betaald en zal ook gelijk mn abbo vast opzeggen voor volgend jaar, voor mij geen Bit meer :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:56

horsewiebe schreef:
Heb al een aantal jaar (vanaf 2002) een abonnement op de Penny, en heb laatst op marktplaats heel veel oude bits gekocht, echt super leuk en informatief :D

De oude zijn ook heel informatief :j
Juist de nieuwe Bitten vallen enorm tegen in mijn ogen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:56

Had vroeger altijd een abbo op Penny, PennyPlus en Galop.. :D
Tijdje geleden m'n abbo op Bit opgezegd, viel zo tegen elke keer! Ze verdwenen vaak ongelezen in de kast. Nu nergens meer lid van, koop af en toe wel Hoefslag als er iets interessants in staat. :)

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:58

Anoli schreef:
horsewiebe schreef:

De oude zijn ook heel informatief :j
Juist de nieuwe Bitten vallen enorm tegen in mijn ogen.

dat hoor ik idd heel vaak, daardoor heb ik geen abbo genomen maar ben juist gaan zoken op marktplaats naar oude, en ben er heel erg blij mee :)

luunz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:31

Ik heb heel lang een abonnement gehad op de penny maar heb t stopgezet ivm de kosten voor mijn paardrijlessen. Favoriete (paarden)boeken zijn zeker de boeken van Christine Linnewever. Ik vind dat zij op een hele leuke manier schijft. Zeker een aanrader! :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:58

luunz schreef:
Ik heb heel lang een abonnement gehad op de penny maar heb t stopgezet ivm de kosten voor mijn paardrijlessen. Favoriete (paarden)boeken zijn zeker de boeken van Christine Linnewever. Ik vind dat zij op een hele leuke manier schijft. Zeker een aanrader! :)

Ja! Ik heb er ooit eentje gekregen toen ik ziek was, heel lang terug.
Een donkerblauwe kaft met een wit steigerend paard, Pipo ofzo.
Verhaal is me altijd bijgebleven. :D

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:53

luunz schreef:

Heb alle boeken van haar serie (rafal, aurea, maisa, Fabio etc), echt geweldige boeken om te lezen, het ontroerd mij en meestal moet ik erom huilen omdat ik het zo zielig/prachtig vind :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:59

Stiekem wil ik ook wel eens een leuk blad lezen, maar ik ben eigenlijk nogal western georienteerd, al vind ik engelse stukjes ook leuk. Is er ook een magazine dat gewoon objectief is en alles behandelt?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:07

Hier thuis alle Friesenboekjes natuurlijk, Phryso e.d.
Verder Paard en Sport (vind ik niet geweldig)
En sinds kort de Bit, vind er niks aan, doe mij maar gewoon de Phryso.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:08

De oude Bit was inderdaad veel leuker.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:09

Toby schreef:
Dat begrijp ik en het lijkt me ook geen makkelijke tijd, maar 80 pagina's met alleen maar mode gaat mij toch wat te ver. Vroeger zat de Bit mode er als aparte bijlage bij, maar dan had je ook nog een volwaardige reguliere Bit.

Helemaal mee eens. Heb er van de week een nieuwe en een oude erbij gepakt, wat een verschil!
De nieuwste Bit (vandaag binnen gekregen) is echt alleen maar advertenties. :(

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:32

Ik heb nooit een abbo gehad voor een blad, enkel Paard&Sport (Lees m nu van het Voorjaar :D) Maar soms als ik er zin in had kocht ik ze los in de winkel :) Ik lees sommige dingen in Paard&Sport wel, maar soms als manegeruiter heb je er vrij weinig aan :o
Zit nog best lang te twijfelen of ik een abbonament voor Ros neem. Ros lijkt mij echt een interessant blad en hoor er veel goede verhalen over :j

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:41

Ik krijg altijd Paard&Sport en Paard&Leven binnen, doordat ik lid ben van FNRS, af en toe een hoefslag...
Verder heb ik ook Paints&Quarters . :)
Bit vindt ik leuk om online artikelen van te lezen, maar een abonnement heb ik niet.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:37

Iemand de nieuwe - en vernieuwde - Bit al gelezen? Wat vinden jullie daarvan?

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:20

wij hebben de ros, ik vind het altijd leuk omdat ik er (soms) ook echt van leer en vroeger hadden we de penny. Nu koop ik heel af en toe de penny gewoon los in de winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:24

_Reneee schreef:
Iemand de nieuwe - en vernieuwde - Bit al gelezen? Wat vinden jullie daarvan?

Ik kan de Bit steeds vaker niet eens meer vinden in de boekhandels, dus ik heb hem nog niet gezien. Ik ben wel benieuwd. :j