ik begin met springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim_lovejoy

Re: ik begin met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:17

Als je basis niet goed is daar eerst aan werken, veder is je pony nog jong en je hebt tijd genoeg. Wees verstandig en doe het lekker rustig aan :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:24

Eerst de achterhand trainen, dan pas denken aan springen.
Mocht je heel graag willen springen heb je gewoon even pech, een springles gaat hem gewoon nog niet worden met jou pony.

Dat je stiefmoeder dit jou niet verteld, had je andere galop topic destijds ook gelezen en daar vertelde je dat ze er wel wat van af wist.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:40

laro130502 schreef:
hallo , mijn pony is 4 en ik ben 14 en we beginnen op 18 november met springen maar we hebben allebei ( mijn pony en ik) geen springervaring , Hebben jullie tips voor het springen en of dit al een goed idee is ? /3 :(:)

Als jullie beiden onervaren zijn met springen, zou ik nu ng niet gaan springen. Om de simpele reden dat het voor een onervaren paard beter is dat er met springen iemand op zit die daar ervaring mee heeft, en goed mee kan gaan met de bewegingen van het paard en het paard goed kan begeleiden. Het is namelijk de bedoeling dat het een positieve ervaring wordt voor je paardje. Daarbij is ie met 4 inderdaad nog niet volgroeid en raad ik je aan eerst zeker een jaar aan de basis te werken, dat alle hulpen zowel voorwaarts als terug goed bevestigd zijn en je probleemloos van stap nara draf en naar galop en terug kan. En dat je zonder problemen een half uur kan rijden, zonder dat je pony bekaf is.
Kijk zelf of je misschien eens met een meer ervaren paardje wat springervaring kan opdoen.

EN als je dan daarna gaat beginnen, eerst balkjes op de grond, varieeer met afstanden, zodat hij moet verruimen of wat meer terug moet komen tussen de balken. Dit is goed voor de controle, en ook voor de coordinatie van je pony.

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 17:51

ik rij maar ong een half uur en rij zeker niet te lang en ik doe het ook rustig aan , bedankt voor de tips .
IK zal zien en luisteren naar mijn instructeurs

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 17:55

mijn galop lukt nu supergoed en heb nu andere oefeningen gekregen voor haar balans dus Galop lukt en ik ga eens bespreken met mijn instructeurs .
Maar mijn stiefmama had eventjes op mijn pony gereden en tips gegeven maar gelukkig leert mijn pony zeer snel dingen ( dat geeft zeker geen reden om super snel te gaan ) maar we doen het zeker op ons gemak en ze is zeker niet verpruts maar ik zal altijd rustig aandoen ;-) maar ik hoop dat jullie inzien dat ik mijn pony niet verpest en dat ik weet wat ik doe en dat mijn steifmam super goed is ( ik wil geen ruzie )en mijn stiefmama kan mijn pony zeker aan en ik ook en ik rij zeker geen 5 keer per week , ik rij 2 keer per week , maar ik zal zeker filmpje maken zodat jullie zien dat ik weet wat ik doe want dit heeft geen zin om te blijven reageren en naar mekaar te sturen zo ;-)

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 10:12

ik heb woensdag naar mijn instructeur gegaan want het was springles ....

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:35

laro130502 schreef:
ik heb woensdag naar mijn instructeur gegaan want het was springles ....

?? Ik vind dat je nogal onduidelijk schrijft.

Ik ben het met mijn mede bokkers eens. Lekker rustig aan doen.
Succes!

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 10:39

ik doe rustig aan maar we zijn goed bezig , kaat is een echte springpony en heeft ons aangenaam verast en voor de eerste keer springen was het super goed

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:45

laro130502 schreef:
ik doe rustig aan maar we zijn goed bezig , kaat is een echte springpony en heeft ons aangenaam verast en voor de eerste keer springen was het super goed

Ik snap dat je heeeel graag heeel veel met je pony wilt doen en dat je heel veel van je pony houd maar bedenk wel dat ie nog jong is, in de groei en hem vrij veel rijd. (In je ander topic staat dat je hem ong. Anderhalf uur rijd. )
leer longeren en ga lekker knuffelen en een band opbouwen. Je hebt nog zat jaren om te rijden!

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 10:47

ok maar eeen band opbouwen hoeft niet want dat heb ik al ;-)
natuurlijk ga ik onze band nog sterker maken maar ik ga niet stoppen met sringen ma we bouwen dat op en we doen rustig aan die mensen trainen allemaal 3- 4 jarigeb ponies dus die weten wat ze moeten doen , bedankt voor de goeie tips x

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:59

Dat die mensen veel jonkies trainen zegt niet perse dat ze weten wat ze doen... Er zijn zat paarden die stuk zijn op hun 15e door te vroeg te veel te doen...

Heb je filmpje van je springles? En hoe vaak ga je nu springen met hem??

laro130502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 11:02

1 keer per week , halfuur en eerst in draf daarna 5 min galop en ik ga woensdag filpje maken ;-)