lieveli schreef:Ja weet je, dan kun je paarden bij de politie ook wel zielig vinden. Die staan ook in de menigte met herrie en rookbommen en weet ik wat.
Ik vind deze beestjes gewoon zielig vanwege het geestdodende gesjok de hele dag.
Mee eens, die paarden lopen tussen de hooligans en krijgen regelmatig dingen naar hun hoofd gegooid, vuurwerk hun richting op en altijd maar op het harde galloperen incl ijzeren bruggen met ijzers dat maakt echt een lawaai.
Politie honden die kans hebben getrapt, geslagen,gestoken, beschoten enz te worden, maar ze zijn helaas wel degelijk nodig.
Ik vind kermis pony's er sneu uit zien maar over het algemeen niet zielig. Naast hun werk kunnen ze paard zijn.

kermis = kermis of het nou in Nederland is of daarbuiten
pony's liepen met halstertjes.. hadden drinken/kregen eten.. Man was ook eerlijk naar de pony's toe en zei ook eerlijk als ie kinderen te groot vond voor een bepaalde pony.. Een van zijn oudere pony's ging alleen mee als ie goed liep en dan maar voor eventjes... Die was er meer voor gezelschap ('s middags vaak drukker met de kids, dus dan liepen er meer pony's dan bijvoorbeeld 's ochtends/'s avonds)