Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Blue_Eyes schreef:sardientje schreef:Ik vind ook dat veel moeders te veel beslissen over is hun kind...
???

sardientje schreef:Ik vind ook dat veel moeders te veel beslissen over is hun kind...
[/quote]
), is het heel normaal dat de kids naar zeilles/kamp worden gestuurd omdat papa en mama een boot hebben en dus de kids dat ook leuk moeten vinden. Of dat ook echt zo is, die reactie is vergelijkbaar met wat je op een manege wel ziet, huilende kinderen kinderen die duidelijk geen zin hebben en ouders die langs de bakrand staan te vertellen hoe het moet. Maar is dat niet met idere sport zo? Herinner me ineens zo' n vreselijk irritante reclame van een paar jaar geleden: druk een punt, druk een punt oid... happypaardje schreef:Ik heb altijd te horen gekregen dat het niet goed is voor de ontwikkeling van de heupen om te jong te beginnen met paardrijden. Daaronder reken ik geen stapritje in de vakanties, maar echt wekelijks gericht rijden. Dat werd mij (of dus eigenlijk mijn ouders) afgeraden tot ik ruim zeven was. Tja, ik wou ook wel eerder, maar dat zou "niet gezond" zijn...
Niemand hier die dat ook te horen heeft gekregen vroeger?
sardientje schreef:Ik vind ook dat veel moeders te veel beslissen over is hun kind...

Lotus83 schreef:sardientje schreef:ik vind dat je als je 6 bent goede begeleiding nodig hebt
En ik vind dat als je 11 bent je ook nog goede begeleiding nodig hebt... no way dat ik een kind van 11 geheel zelfstandig mijn shet en merrie zou laten verzorgen
Lotus83 schreef:sardientje schreef:ik vind dat je als je 6 bent goede begeleiding nodig hebt
En ik vind dat als je 11 bent je ook nog goede begeleiding nodig hebt... no way dat ik een kind van 11 geheel zelfstandig mijn shet en merrie zou laten verzorgen
_Annemiek schreef:Mijn dochter is 6jaar en rijdt wekelijks een les, maar ze mag van mij niet de stal in dat doe ik voor haar, verder helpt ze wel met poetsen maar zadelen enzo dat doe ik, vindt haar daar nog te jong voor en ze rijdt pas echt sinds mei dus genoeg te leren!!
Huilen heeft ze nooit gedaan, mocht ze zeggen ik vindt het niet meer leuk en gaan huilen ja jammer voor mama maar dan mag ze wat anders gaan doen natuurlijk.
T is ook oke om ze te laten doorzetten als ze gelijk huilen als iets niet lukt. Meeste ouders hebben wél verstand van hun kind 
ik zet met kind ook niet op schermen om vervolgens alles zelf uit te moeten leggen 
als kind overschat je snel je eigen kunnen (ja ook als je 11 bent), hoort er gewoon bij.