Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik denk sowieso dat het wel fijn is voor jezelf om van je angst af te komen? Veel succes!

FlyingHuman schreef:tuurlijk verpest je je paard niet! Er zijn altijd oplossingen, neem gewoon een paar lesjes of neem eeen bijrijdster. Je kan ook aan de longe laten galopperen, maar beter gaat iemand dr op zitten.. Het liefstt jij dus gallopeeer met stapjes en neem een paar lessnHoi bokkers,
Ik opende een aantal weken geleden een topic over het feit dat galop mijn ding echt niet is (na val,etc etc). Stap, draf geen probleem. Galop, enkel als iemand longeerd terwijl ik erop zit. Als ik zelf moet galopperen raak ik in paniek en dat voelt het paard en dan verlies ik mijn evenwicht of dan trek ik op de teugels en loopt het gewoon niet goed af.![]()
Om een lang verhaal kort te houden, heb ik de mogelijkheid om een brave 16-jarige ruin te kopen. Het klikt goed tussen ons. Alleen hebben een aantal mensen op stal gezegd dat ik dat paard verpest en zelfs ongelukkig maak als ik niet wil galopperen... Dat ik dat braaf paard beter overlaat aan een ruiter die wel het niveau heeft... Dit kwetst me wel. Want qua verzorging, in de hand, in stap draf heb ik alle nodige niveau... alleen galop wil ik niet. Verpest ik volgens jullie dat paardje dan?