Snollygoster schreef:KoudbloedKim schreef:Elk paard kan bitloos gereden worden.
Niet elk paard kan veilig en verantwoord bitloos gereden worden, hoeveel tijd je er ook in steekt.
Mijn paard reageert simpelweg niet op de druk en heb al tig diverse hoofdstellen uitgeprobeerd.
Je krijgt enkel een zeer kleine reactie als je met 2 handen aan 1 teugel gaat hangen met je hele gewicht.
Ik ga niet mijzelf, mijn paard en mijn omgeving in gevaar brengen door met dat paard bitloos te gaan rijden, omdat een ander zegt dat dat vriendelijker is.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb op mijn paard alle mogelijke bitloze optomingen uitgeprobeerd, maar bij geen één was er ontspanning in te krijgen. Van het moment dat ik iets of wat contact had, zelf heel lichtjes, ging hij hevig met zijn hoofd schudden en alles eraan doen om onder het contact uit te komen. Je hebt nu eenmaal paarden die geen druk rond hun hoofd verdragen. Doe het bit er bij hem weer in en hij is dadelijk ontspannen.
Ze bedoeld ook dat je aan elk paard wel een bitloze optoming kan hangen, maar dat je lang niet altijd het gewenste resultaat zal krijgen. Haar paard kan je ook wel bitloos rijden..... Met gevaar voor eigen leven.
Mijn paard kan je ook wel bitloos rijden, als je zin hebt in een kopstoot en een nek-hernia bij het paard
.Je kan er wel bitloos om hangen, maar of het werkt is een tweede.