Wat een schatje!! En die oogjes Ik ben benieuwd naar de foto's!
Pacific
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-15 13:18
Vanwege een druk rooster en andere dingen die voorrang krijgen heb ik de laatste tijd amper wat met Serena gedaan. De filmpjes en foto's van het loslongeren die Clemency heeft gemaakt komen binnenkort, haar computer is/was helaas stuk.
Vandaag met de sneeuw ben ik wél lekker richting stal gegaan. Ik heb wat fotootjes geschoten, maar ik heb er geen talent voor . Toch bij deze een kleine impressie van hoe het er vanochtend vroeg bij ons op het land uit zag!
Van Serena zelf maar één foto, maar die zag er dan ook niet charmant uit met haar natte vacht. Haar weidegenootje Rav (de palomino) voelde meer voor poseren :p
Zooooo hee, ik zal dit topic weer even omhoog schoppen . Super druk gehad afgelopen periode dus soms maar 1x in de week naar stal geweest!
Wel flink wat updates! Samen met een vriendin ben ik op zoek gegaan naar een huurweide die we nu waarschijnlijk gevonden hebben. Daardoor heb ik ook de mogelijkheid om de andere pony te kopen en zie ik in de toekomst al een prachtig tweespan voor me... .
Morgen komt er bovendien een meisje langs dat mij misschien gaat helpen met beleren en verzorgen, nadat mijn vorige verzorgster (gelukkig) besloten heeft een stalgenootje te gaan helpen met haar pony, die had het meer nodig dan Serena! Ik ga nu ook echt even vaart maken met het tuig wegbrengen naar de schoenmaker, echter heb ik voor het op maat maken hulp nodig van een vriendin die het ook druk heeft dus het duurt wat langer dan gehoopt .
Ennnn, morgen ook nog grondwerk les met Serena! Zij gaat mij hopelijk helpen met het aanleren van het principe 'wijken voor druk'. Ik heb er zin in! Ik gok zo dat er wel foto's gemaakt kunnen worden, omdat mijn vriendinnen en stalgenoten ook les hebben.
Vandaag echt een fantastische les gehad met Serena! Zoals ik wel had verwacht kan en wil ze het prima doen maar was ik gewoon niet duideijk in wat ik van haar wilde. Blij dat ik hulp ineschakeld heb, in plaats van blijven aanmodderen ! We zijn bezig geweest met o.a. inbuigen van het hoofd en de keertwending om de voorhand. Ik kan weer even verder oefenen de komende weken
Ook leuk om te horen, de instructice vond haar heel positief veranderd! Een dik halfjaar terug heb ik ook les van haar gehad, 1 keertje, toen was het echt nog te zwaar en lang voor Serena. Nu deed ze veel enthousiaster mee en sowieso is ze veel levendiger.
Ik ben trots
miekel92
Geplaatst: 08-02-15 20:12
Je mag er ook trots op zijn! Fijn dat jullie zo vooruit gaan, en ik ga jullie wel missen op stal als jullie weg gaan:(
Ja Mieke, ik ga het ook jammer vinden als we weer afscheid moeten nemen...! Maar voorlopig staan we er nog even
Ik kan jullie vertellen dat ik het hengstje gekocht heb . Hij komt hier begin maart naar toe. Ik ben zo blij! Ik vind hem helemaal leuk, hij gaat zo leuk bij mijn merrie passen! Ben er echt van overtuigd, kan niet anders, haha
Voor de mensen die vergeten waren welke het was ^^!
Hij is van dezelfde leeftijd dus zodra ik met hem ga beginnen ga ik hier ook updates posten over hem
Haha ts zag je advertemtie op mp, en zie dat je best in de buurt woont !
Mooi dier !
Pacific
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-15 20:19
Vandaag heb ik de commando's weer met haar geoefend . Ik doe dat tijdens het wandelen, fietsen, maar ook tijdens het loslongeren --> longeren zonder lijn.
De keren dat we dit geoefend hebben zijn nog op twee handen te tellen, dus het gaat zeker nog niet vlekkeloos. Ik werk veel met lichaamshouding en dus ook met mijn armen, dus filmen was lastig, omdat ik zo niet altijd even duidelijk mijn commando's over kon brengen. Heb het voor jullie toch geprobeerd!
Ben allang blij dat ze alles zo snel oppikt, vandaag voor het eerst ook 'ho' meegenomen en dat ging fantastisch! Twee keer gevraagd, beide keren stond ze binnen vijf seconden stil. Dat was ik van mijn verzorgpaard (de palomino) niet gewend Oh enne, ik zou je geluid wat zachter zetten, mijn commando's geven zo opgenomen echt een ontzettend rottig geluid
&
Waar ik zelf nog aan moet werken is aan mijn klikken: dat zou moeten betekenen, versnellen in de gang zelf. Ik doe het nu eigenlijk non stop, ook als ze moet draven, wat als resultaat heeft dat ze er niet naar luistert. Daar moet ik me echt bewuster van gaan worden tijdens het longeren!
Vandaag heerlijk in het zonnetje met Serena gewerkt aan het wijken voor druk. Het ging prima, wat we tijdens de les behandeld hebben doet ze nu al hartstikke braaf.
Daarnaast ben ik afgelopen weekend bezig geweest met onze bak in orde brengen qua stroomdraad, zodat hij klaar is als mijn andere pony straks komt! We halen hem begin maart op, over twee weken dus al. Heb er erg veel zin in!