Skelet gevonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:30

hannah41 schreef:
Mette schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt of het weefsel wel zo snel compleet kan verteren? Dat er echt alleen botten (en hoefjes) over blijven?

Misschien kan het wel hoor, dan heb ik niks gezegd :D
In principe is het onder bepaalde omstandigheden wel mogelijk hoor :)

Onder wat voor omstandigheden dan?

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:30

Ik weet dat het een veulen is omdat er een hoef bij zat.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:31

warmte en beesten die eraan vreten :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:31

Mette schreef:
hannah41 schreef:
In principe is het onder bepaalde omstandigheden wel mogelijk hoor :)

Onder wat voor omstandigheden dan?[/quote]

Goed warm weer = veel vliegen die veel eitjes leggen dus veel maden die het lees op eten. :j

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:33

Blootstelling aan micro-organismen zoals bacteriën, vochtigheid, insecten, recente inname van medicijnen (verlangzaamt vaak), dieren in omgeving dier van gegeten kunnen hebben, grootte en gewicht van het wezen. :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:34

Hey mensen Hallo, kunnen jullie wel een 12 jarige de grond in trappen.
Ik vind dit zo sneu.
Dat kind wil hier haar verhaal doen.
Dat ze het niet zo goed kan omschrijven, dat kan.
Maar om dan zo te reageren. :o

mingming dank je voor de uitleg.

En nu Ts wat ga je nu doen?
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 19-11-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:35

Hihi ik ben wel over 5 dagen 14 hoor haha

Ik weet niet wat ik moet .
Moet ik hier verder gaan naar info
Of moet ik het gewoon erbij laten.
Ik vind het wel beetje raar want de ponys zijn wel bang om daar te komen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-11-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de EDIT knop gebruiken

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:37

vrouwke schreef:
Ik vind dit zo sneu.

Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen, maar toch even een reactie.
Over het algemeen valt het best mee toch? Er word getwijfeld aan het verhaal, maar er word nergens echt aanvallend naar ts gereageerd naar mijn mening. :)

Indien daar ander over gedacht word, krijg ik graag een pbtje. Dat is niet mijn bedoeling namelijk.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:40

vrouwke schreef:
Ik vind dit zo sneu.

Ik trap ts niet de grond in.. Ik twijfel alleen aan de echtheid van dit verhaal. In mijn opzicht is het vrij apart dat er hout op een dood wezen word gegooit.. Terwijl er dus duidelijk hoeven en botten te zien waren

Gitana

Re: Skelet gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:41

Sommige mensen gaan niet altijd even netjes met overleden dieren om

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:43

Waarschijnlijk roken de pony's het wel nog, hun neus is veel sterker dan die van ons. Daarom wilden ze er niet heen.

Ik weet niet of je verder nog iets kan doen? Ik denk dat je maar moet afwachten of de eigenaar nog iets gaat doen met het veulentje.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:46

Laura12 schreef:
Ik weet niet wat ik moet .
Moet ik hier verder gaan naar info
Of moet ik het gewoon erbij laten.
Ik vind het wel beetje raar want de ponys zijn wel bang om daar te komen

Ik zou het hierbij laten denk ik... Meer valt er niet te doen als de eigenaar het ook niet weet.
Paarden zijn gevoelig dus misschien voelen ze het aan of ruiken/roken ze het.
Ik heb vroeger ook eens een hoefje van een mini paardje gevonden, in de boomgaard naast een paardenweide. Weet tot op de dag van vandaag ook niet waar het vandaan is gekomen.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:48

Ergens vind ik het toch wel eng om nog naar de stal/schuur van de ponys te lopen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:49

Laura12 schreef:
Ergens vind ik het toch wel eng om nog naar de stal/schuur van de ponys te lopen.

Dat is ook niet zo vreemd. Kunnen je ouders niet een paar keer meegaan?

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:50

Mijn vader werkt altijd tot 6 uur dus dat gaat niet .
En mijn moeder is bang voor paarden en vooral voor hun omdat ze niet altijd rustig zijn

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:09

Kan je dan geen vriendinnetje mee nemen?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:12

Bijzonder verhaal.

Als het waar is, lijkt me eng om mee te maken. Heb je de botten gewoon opgepakt en meegenomen? Dapper van je dan! Zou in mogen vragen hoe je een heel skelet hebt vervoerd naar de eigenaar?

Ik zou gewoon een vriendin oid meenemen naar stal. In je verhaal heb je ook iemand bij je toch?

Ik vraag me inderdaad ook af hoe het zit met het rotten en de bijkomende stank..

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 07:46

Ik heb de botten mee genomen in een krat

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:22

Het kon zijn dat er al een stapel hout lag wat niet echt stabiel was...
En dat in tussen tijd er een veulentje bij de stapel is gaan kijken uit nieuwsgierigheid en er bijvoorbeeld met z'n voor beentjes tegen aan het trappen wat geweest en de stapel hout op hem was gevallen.
En omdat er niemand komt is het nooit opgevallen

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:26

Ook ik ben een keer een heel shettenveulen tegengekomen in een vergeten hoekje waar toevallig een stalletje was geplaatst voor een hengstje op mijn vorige stal.. (Was toen nog redelijk in tact en zat onder de vliegen) Ik ben naar de staleigenaar gelopen en die ontkende het verhaal, toen was er net een paar weken geleden 'toevallig' een soortgelijk veulentje overleden bij de geboorte. Uiteindelijk was het ding een dag later ofzo weggehaald, dus meneer wist het wel degelijk..

Dus zo'n apart verhaal is het ook niet, je hoeft maar net een eigenaar te treffen die ze heeft om het hebben ;).

Verder TS, ik zou je er niet meer te druk om maken, de ponys deden waarschijnlijk zo, omdat jij ook gespannen werd (logisch!). De eigenaar kan zelf beslissen hoe of wat. Wel zou ik de komende tijd een ouder of vriendin meenemen tot je het niet meer spannend vind.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 08:45

Oke bedankt!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:15

xLisaMaxime schreef:
Bijzonder verhaal.

Als het waar is, lijkt me eng om mee te maken. Heb je de botten gewoon opgepakt en meegenomen? Dapper van je dan! Zou in mogen vragen hoe je een heel skelet hebt vervoerd naar de eigenaar?

Volgens mij heeft TS eerder al gezegd dat er eerder veel shetlandmerries liepen met veulens. Een pasgeboren shetlandertje weegt nog geen 50 kg. Grootste botje van zo'n veulen zal een keer 30 cm zijn schat ik. Met een boodschappentas of fietstassen heb je dus meer dan genoeg plek voor een heel veulen.

Als het doodgeboren was, was het misschien nog eens niet voldragen. En het vlees is dan nog 'week', dat is met rotten zo weg hoor. Vind ik logischer klinken dan een veulen dat nieuwschierig onder een stapel hout is gekomen. Ik denk dat dat hout er later een keer gestort is, ook omdat je zegt dat de botjes half begraven waren.
Dieren (waaronder kevers etc) eten hier in de achtertuin een muis op binnen 3 dagen bij het juiste weer; die hebben de kans niet om te gaan rotten als ik of mevrouw poes ze niet opruim. De botjes liggen daarna over een redelijk gebied verspreid.

TS, ik geloof je wel hoor. Ik ken ook boertjes/handelaartjes die kweeniehoeveel shetjes en spul hebben lopen, er geen zicht op houden, en waar het spul maar aan fokt. :j En dan zie je eens in de zoveel tijd wormerige schonkige veulentjes vol kiltten op de paardenmarkt, dan ruimen ze een "jaargang" op. Als er een merrie verworpen heeft is de kans zeer klein dat zo iemand dat gemerkt heeft, ook omdat de merrie dan verder niet onrustig is.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:19

Haarbal schreef:
xLisaMaxime schreef:
Bijzonder verhaal.

Volgens mij heeft TS eerder al gezegd dat er eerder veel shetlandmerries liepen met veulens. Een pasgeboren shetlandertje weegt nog geen 50 kg. Grootste botje van zo'n veulen zal een keer 30 cm zijn schat ik. Met een boodschappentas of fietstassen heb je dus meer dan genoeg plek voor een heel veulen.

Als het doodgeboren was, was het misschien nog eens niet voldragen. En het vlees is dan nog 'week', dat is met rotten zo weg hoor. Vind ik logischer klinken dan een veulen dat nieuwschierig onder een stapel hout is gekomen. Ik denk dat dat hout er later een keer gestort is, ook omdat je zegt dat de botjes half begraven waren.
Dieren (waaronder kevers etc) eten hier in de achtertuin een muis op binnen 3 dagen bij het juiste weer; die hebben de kans niet om te gaan rotten als ik of mevrouw poes ze niet opruim. De botjes liggen daarna over een redelijk gebied verspreid.

Dat is waar ook, niet meer aan gedacht toen ik mijn bericht schreef, sorry !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:31

Haarbal schreef:
xLisaMaxime schreef:
Bijzonder verhaal.

TS, ik geloof je wel hoor. Ik ken ook boertjes/handelaartjes die kweeniehoeveel shetjes en spul hebben lopen, er geen zicht op houden, en waar het spul maar aan fokt. :j En dan zie je eens in de zoveel tijd wormerige schonkige veulentjes vol kiltten op de paardenmarkt, dan ruimen ze een "jaargang" op. Als er een merrie verworpen heeft is de kans zeer klein dat zo iemand dat gemerkt heeft, ook omdat de merrie dan verder niet onrustig is.

+:)+ Ik wilde zo iets typen maar ik kon niet op de juiste woorden komen.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:15

hahaha :D