100 grams deken oud paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Re: 100 grams deken oud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:59

Eerst foto's zien en dan geloven

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:15

Beetje stom dat er weer gelijk gedacht word dat het allemaal niet klopt, ik snap de meiden heel goed dat ze niet zomaar foto's op het internet rond gaan slingeren. Zo te horen zijn ze dol op hun verzorgpony en willen ze geen gedoe met de eigenaar...

En voor de meiden: Top dat jullie zoveel doen voor Maatje! Daar kan de eigenaar wat van leren. Zoals anderen al zeiden is dat ruwvoer het belangrijkst, daarnaast is slobber en muesli voor een oud paard zeker nuttig. Kan je niet vragen of de eigenaar een grote baal hooi haalt? Daar kunnen jullie veel langer mee doen, en hoeven jullie niet iedere keer opnieuw te vragen of hij hooi wil halen (ik ken het probleem, voelt heel aandringerig haha :D ) want met zo'n baal doen jullie denk ik wel 2/3 weken! Keep up the good work +:)+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:19

xDeena_ schreef:
Beetje stom dat er weer gelijk gedacht word dat het allemaal niet klopt, ik snap de meiden heel goed dat ze niet zomaar foto's op het internet rond gaan slingeren. Zo te horen zijn ze dol op hun verzorgpony en willen ze geen gedoe met de eigenaar...

En voor de meiden: Top dat jullie zoveel doen voor Maatje! Daar kan de eigenaar wat van leren. Zoals anderen al zeiden is dat ruwvoer het belangrijkst, daarnaast is slobber en muesli voor een oud paard zeker nuttig. Kan je niet vragen of de eigenaar een grote baal hooi haalt? Daar kunnen jullie veel langer mee doen, en hoeven jullie niet iedere keer opnieuw te vragen of hij hooi wil halen (ik ken het probleem, voelt heel aandringerig haha :D ) want met zo'n baal doen jullie denk ik wel 2/3 weken! Keep up the good work +:)+

Er zitten wat hiaten in het verhaal. Maar ik wil best mijn ongelijk toegeven. Als ik per pb het adres kan krijgen dan ga ik zelf kijken. Als het echt zo ernstig is zal ik 144 bellen. Hebben zij geen ellende met de eigenaar.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:10

Apart dat de man zo 100 euro meegeeft aan de meisjes maar dan geen hooi wil kopen. Dat terwijl het paardje daar al enige tijd staat en blijkbaar voordat de ts er was ook gewoon overleefd heeft, maar goed, als het waar is, vind ik het zeker heel nobel van ts, vriendin en buren.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:21

Ik vond dit niet verhaal helemaal niet verzonnen overkomen eigenlijk.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:41

janderegelaa schreef:
xDeena_ schreef:

Er zitten wat hiaten in het verhaal. Maar ik wil best mijn ongelijk toegeven. Als ik per pb het adres kan krijgen dan ga ik zelf kijken. Als het echt zo ernstig is zal ik 144 bellen. Hebben zij geen ellende met de eigenaar.

Top voorstel. Dit kan zo niet doorgaan natuurlijk. Ts???

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:28

Ik heb foto's gehad. Paard ziet er voor een 34 jarige niet enorm slecht uit, maar zal ook groot deel vertekenen door de dikke vacht die er nu op zit. Mag zeker meer voeding/vet gebruiken, dat zal zeker niet misstaan. Slechte voeten heeft het dier ook. Paard ziet er niet ongelukkig uit, meiden doen goed hun best. Dekens heeft t paard om.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 14:06

Als het ongeloofwaardig klinkt, sorry daarvoor. Foto's wil ik inderdaad liever niet zomaar over het internet slingeren. Pb met telefoonnummer (whatsapp) en ik zal wat foto's sturen. Iniedergeval bedankt voor de reacties, we zijn ermee bezig.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:11

Jullie hebben echt hart op de juiste plaats meiden :). Knap hoor

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:52

vencedor schreef:
Jullie hebben echt hart op de juiste plaats meiden :). Knap hoor

Hier ben ik het mee eens!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 20:19

Wat een lieve reactie beide <3 .
Vandaag ook geweest om hoefjes te krabben en een ander dekentje op gedaan, omdat het vandaag toch wel een stuk warmer was. Daarna weer terug gegaan om zijn andere deken op te doen voor de nacht. Helaad vergeten ochtendvoer klaar te zetten, dus ik zal het tegen de eigenaaf zeggen en hopelijk geeft hij morgenochtend zelf wat voer.

Bedankt :o

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:29

Viktor238 schreef:
Vandaag ook geweest om hoefjes te krabben en een ander dekentje op gedaan, omdat het vandaag toch wel een stuk warmer was. Daarna weer terug gegaan om zijn andere deken op te doen voor de nacht. Helaad vergeten ochtendvoer klaar te zetten, dus ik zal het tegen de eigenaaf zeggen en hopelijk geeft hij morgenochtend zelf wat voer.

Dat ze gewoon structureel geen hooi krijgt is toch reden om actie te ondernemen? Of alles zelf op je nemen en dus voer vergeten betekent dus terug.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:57

Die meiden zijn 12 en 13 en moeten door dit barre weer waarschijnlijk op de fiets. Is toch hartstikke lief dat ze heen gaan om dekens te wisselen 2x op een dag en altijd voer voor dit paard klaar zetten en alles er aan doen om het het paard confortabel te maken? Ik vind het heel knap dat ze dit doen op deze leeftijd.

Als ze dan 1x voer vergeten, het is en blijft niet hun paard, de eigenaar heeft de taak voor dit dier te zorgen.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 00:00

Tabaluga12 schreef:
Viktor238 schreef:

Dat ze gewoon structureel geen hooi krijgt is toch reden om actie te ondernemen? Of alles zelf op je nemen en dus voer vergeten betekent dus terug.

Omdat de eigenaar dronken rondloopt mag ik van mijn ouders als het donker is niet meer heen. Ik had het graag gewild, maar afspraak is afspraak. Echt, ik doe mijn best.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 00:00

Joscaa schreef:
Die meiden zijn 12 en 13 en moeten door dit barre weer waarschijnlijk op de fiets. Is toch hartstikke lief dat ze heen gaan om dekens te wisselen 2x op een dag en altijd voer voor dit paard klaar zetten en alles er aan doen om het het paard confortabel te maken? Ik vind het heel knap dat ze dit doen op deze leeftijd.

Als ze dan 1x voer vergeten, het is en blijft niet hun paard, de eigenaar heeft de taak voor dit dier te zorgen.

Bedankt voor de lieve reactie :)

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:40

Tabaluga12 schreef:
janderegelaa schreef:
Ik denk gevalletje dikke duim..

Dikke duim?? Voor de verzorgsters ja. Dikke middelvinger voor de eigenaar.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:39

Hey heb je al nagedacht om er een melding van te maken? En zijn je ouders er zich ook van bewust dat het paard er zo bij staat?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 22:40

kwii schreef:
Hey heb je al nagedacht om er een melding van te maken? En zijn je ouders er zich ook van bewust dat het paard er zo bij staat?

De buren waren ermee bezig. Het is alleen bijna zeker dat de melding niet gaat werken. Paard heeft voer, onderdak, een deken en een aantal halsters.... Ze gaan het verder onderzoeken, bedankt voor je reactie.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:52

Inderdaad. Nederland is snel tevreden hoor. Zodra het paard een dak boven z'n hoofd heeft, er in de buurt voer bij staat en er water is, maakt het niet uit of het tot het plafond in zijn eigen oliebol staat of op het beton staat. ;)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:41

Dat is toch eigenlijk te erg voor woorden. Maar jullie doen er in elk geval alles aan, goed om te horen.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:49

Ja klinkt heel naar, maar dan moeten de meiden ophouden met verzorgen. Dan gaat de aanklacht wel werken. Of de buren moeten, evt samen met de ouders van de dames, heel duidelijk een statement maken (ooggetuigenverklaring) dat deze 2 jonge meiden alles voor elkaar krijgen. Je kunt ook gewoon eens vragen aan de dierenbescherming of ze langskomen en het hele verhaal uitleggen. Misschien kunnen ze een helpende hand aanreiken.

Maar knap hoor dames!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:58

Is het misschien handig als je vraagt aan de eigenaar of je voor 50 euro hooi mag laten komen?
Wellicht is dit handiger klinkt mij meer als een eigenaar die zelf "te druk" is om iets te doen.
Hij kan dan gewoon een envelop neerleggen en daar kunnen jullie hooi van kopen.
Als je het verhaal uitlegt zijn er vast mensen die het je iets goedkoper willen verkopen en brengen.

Dit paardje heeft geluk dat jullie voor hem zorgen +:)+
(Misschien kun je zelf wat geld verdienen met klusjes in huis? Stofzuigen ofzo?)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:33

Iniedergeval super bedankt voor de lieve reacties en complimenten, doet me echt goed :)
Inderdaad Joscaa & Kwii.
Kala bedankt! Ga dit laten lezen aan de buren van de week. (Ze waren een paar dagen weg en zijn deze week weer terug). Helaas ben ik bang dat hij het écht niet red zonder onze zorg. Hij heeft al 2 keer koliek gehad omdat er toen echt te lang geen hooi was. Maar we gaan ermee verder, bedankt.
Branka16 dat hebben we al een aantal keer aangeboden, maar dat hoefde niet want hij redt het zo ook wel. Zal het van de week nog eens voorleggen. (De dekens zijn net betaald, dus als ik meteen nu weer ga vragen om iets krijg ik geen antwoord meer...)
Helaas krijg ik voor dat soort klusjes geen geld haha. Voor de kerst krijgen we cadeaus (dit jaar vieren we kerst uitgebreider i.p.v. sinterklaas) maar zal aan mijn moeder vragen of ze mij 15 euro wil geven, misschien dat mijn vriendin dat ook wilt doen dat we daarvan samen de hoefsmid kunnen betalen.

Super bedankt allemaal!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:43

Of misschien als ik mijn ouders lief aankijk dat zij de hoefsmid willen betalen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:53

Ik ben er mee eens dat het paard naar de smid moet, maar om daar zelf voor te betalen.. Vooral als het je eigen geld is, als je jong bent is dat best wel wat geld wat je zo moet uitgeven. Ik als 21-jarige weet dat goed genoeg met 2 paarden. Spaar dat geld lekker op voor jezelf als je later zelf een paard wilt. Dit is een taak van de eigenaar en niet van jou... Maar als je het zelf graag wilt dan kan ik je natuurlijk niet tegenhouden!