Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Zsazsa_ schreef:Er zijn maar weinig plekken waar je echt van april tot september voltijd gras hebt. Maargoed als jullie een 13 jarige aan willen praten dat je voor 100/150,- een paard kunt houden moet je dat zelf weten. Maar ik ken niemand die dat kan. Zeker niet zodra er stalling voer en een rijbak bij komt, waar ik vanuit ga dat ze wel wil.
Ragdollcat schreef:Dat iedereen negatief over doet is alleen maar goed, want men denkt er te licht/ makkelijk over.
_Zsazsa_ schreef:Er zijn maar weinig plekken waar je echt van april tot september voltijd gras hebt. Maargoed als jullie een 13 jarige aan willen praten dat je voor 100/150,- een paard kunt houden moet je dat zelf weten. Maar ik ken niemand die dat kan. Zeker niet zodra er stalling voer en een rijbak bij komt, waar ik vanuit ga dat ze wel wil.
Quellian schreef:Waarom niet? Als je de vaste kosten kunt betalen, dan zie ik echt geen probleem. Ik heb mijn paarden 12 en 14 jaar, denk je nou echt dat ik tienduizenden euro's achter de hand heb voor 'wat als'. Welnee, als mijn paard naar de kliniek moet, dan betaal ik de rekening wel in termijen, no worries.
Vrouw2014 schreef:Quellian schreef:Waarom niet? Als je de vaste kosten kunt betalen, dan zie ik echt geen probleem. Ik heb mijn paarden 12 en 14 jaar, denk je nou echt dat ik tienduizenden euro's achter de hand heb voor 'wat als'. Welnee, als mijn paard naar de kliniek moet, dan betaal ik de rekening wel in termijen, no worries.
Geloof inderdaad dat bijna niemand een potje heeft met tienduizende euro s. Ik zelf heb ook geen geld boom maar onderhoud ook gewoon een paard met pensionstalling en mocht er iets gebeuren dan is er altijd wel een oplossing te bedenken. Nou moet dit natuurlijk niet een uitgangspunt zijn maar er is inderdaad altijd wel wat met een dierenarts te regelen qua kosten en je kan altijd informeren naar een verzekering (kan me nog herinneren dat veel verzekeringen paarden alleen onder een bepaalde leeftijd aannemen)
marleen_usar schreef:Ik zou zeggen niet doen, ik wilde vroeger ook dol graag een pony maar ben eigenlijk blij dat ik het toen niet mocht. Ik zie om me heen genoeg dieren die eigenlijk naar een D.A moeten maar waar van de baas geen geld heeft daar voor.
lisetteexx schreef:marleen_usar schreef:Ik zou zeggen niet doen, ik wilde vroeger ook dol graag een pony maar ben eigenlijk blij dat ik het toen niet mocht. Ik zie om me heen genoeg dieren die eigenlijk naar een D.A moeten maar waar van de baas geen geld heeft daar voor.
Niet kunnen of niet willen?
Je kan altijd in termijnen betalen
linda412 schreef:gewoon doen.
ik zou wel een verzekering afsluiten.
kost ongeveer tussen de 20-60 euro
en dit kan ook alleen met een klinische keuring (ervaring )
linda412 schreef:gewoon doen.
ik zou wel een verzekering afsluiten.
kost ongeveer tussen de 20-60 euro
en dit kan ook alleen met een klinische keuring (ervaring )
lisetteexx schreef:Ik denk dat weinig mensen 3000 euro zo hebben liggen als een paard ziek word!
Zo kan natuurlijk niemand meer een paard kopen.