Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roverrr schreef:Ik vind het altijd zo verschrikkelijk hypocriet dat mensen het 'zielig' vinden als hun paardje wat heerlijk op een weiland gestaan heeft opgegeten wordt, maar het biefstukje op hun bord 's avonds dood normaal vinden.
Mijn ervaring met inslapen, bij alle dieren, is slecht. Ik laat ze veel liever slachten.
Het enige nadeel vind ik dat er veeel te weinig gecontroleerd wordt op medicatie die toegedient wordt. Bij bepaalde medicijnen mag het paard nooit geslacht worden en moet dit in het paspoort vermeld worden, maar dit gebeurt veel niet, waardoor deze paarden helaas alsnog voor consumptie naar de slacht kunnen.
Maar voor iedereen die het zielig vind je paard te laten slachten maar vanavond wel lekker een stukje supermarkt vlees op je bordje hebt liggen.. Tja.
Veertje11 schreef:Ik weet dat mensen niet geslacht kunnen worden maar ja vond het wel een goed voorbeeld.
Wat zou je kiezen als je dit voor je ouders zou moeten kiezen:
Ze een prikje krijgen een dood gaan
Of dat ze iets krijgen dood gaan en opgegeten worden
?
Je kiest waarschijnlijk voor het prikje.
Maar bij een paard is het niet. Erg!?
palousa_boy schreef:Waarom is het dan zo erg om je eigen vee te eten?
Omdat je er lol mee heb gehad en je er op gereden heb?
Ik vind dat geen reden om ze niet op m'n eigen bord te hebben.
Dan heb je er toch ook nog lol van
Veertje11 schreef:Oke, heb het topic nog eens goed doorgelezen.
Ik blijf inderdaad bij het opeten hangen, ja, dat komt waarschijnlijk omdat ik vegetariër ben.
Dus ik moet het zo begrijpen dat slachten snel iets op zijn lichaam is paard gaat dood, en dan kan je kiezen of cremeren of laten opeten?? Moet ik het zo begrijpen??
Veertje11 schreef:Oke, heb het topic nog eens goed doorgelezen.
Ik blijf inderdaad bij het opeten hangen, ja, dat komt waarschijnlijk omdat ik vegetariër ben.
Dus ik moet het zo begrijpen dat slachten snel iets op zijn lichaam is paard gaat dood, en dan kan je kiezen of cremeren of laten opeten?? Moet ik het zo begrijpen??
maximebailey schreef:Mijn verzorgpaard hebben we laten slachten. Omdat met inslapen je je paard eigenlijk vergiftigd en dan heeft hij/zij nog pijn voordat hij/zij overlijdt. En met slachten is het in 1 x over.
maximebailey schreef:Mijn verzorgpaard hebben we laten slachten. Omdat met inslapen je je paard eigenlijk vergiftigd en dan heeft hij/zij nog pijn voordat hij/zij overlijdt. En met slachten is het in 1 x over.
manumol schreef:iedereen moet het doen zo als hij/zij het zelf het beste vindt natuurlijk.
Maar dan vraag ik me af...na het inslapen (en je kiest niet voor cremeren)..... wat denk je dat er dan met je paard gebeurt, als je hem op laat halen door Rendac?
Dat vind ik dan weer respectloos.....zo'n shredder.
Dát zou ik dus niet over mijn hart kunnen verkrijgen, mijn paardje daarin.![]()
Dan heb ik dus, voor mijn gevoel, liever dat ze "netjes" uit elkaar gehaald wordt en er nog iets moois van gemaakt wordt
welmoed__ schreef:De mensen die het slachten respectloos vinden en kiezen voor inslapen en daarna laten ophalen door Rendac, wat denken jullie wat er gebeurd als je paard word opgehaald door rendac?
Het paard gaat door een soort van hakselaar heen en word compleet vermaald. Hij gaat gewoon in zijn hele geheel in zo'n machine en komt er in kleine stukjes weer uit. Vinden jullie dat een fijn idee? En o ja, daarna komen ze in de voerbak van je hond te liggen, mmmmm lekkere maaltijd voor je hond.![]()
Mensen, denk even na voordat je zegt dat het respectloos is.