paarden probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: paarden probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:43

maar een derde van 3000 afkletsen is wel heel anders dan een derde van 8000, plus dat dat vaak ook een ander kaliber van paarden is.

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:43

jij weet helemaal niks van mijn ouders en van mij hoe wij dit bespreken en overleggen mijn ouder hebben niet een vast budget gewoon rond de 2000,3000,4000 we kijken gewoon rond ik zoek ook een paard dat bij me pas dat is tenslotte het belangrijkste daarom kijk ik ook gewoon rond ik keek gewoon even bij dit paard gewoon voor de lol maar toen vond ik het dus echt wel een leuk paard mijn ouders kijken ook paarden voor mij en natuurlijk ben ik blij dat ik een paard mag en dit is niet onmogelijk in jouw ogen misschien wel maar in de mijne niet. @calanddra

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:46

Francii schreef:
Calanddra schreef:
Gezien je bod ga ik ervan uit dat ze toch niet akkoord gaan dus waarom zou je dan uberhaupt gaan kijken? Dat paard is gewoonweg te duur, klaar :) niemand gaat akkoord met de helft van de gevraagde prijs...niemand.

Ga gewoon op zoek naar een paardje die wél in je prijsklasse valt

de helft is misschien wel erg veel ja, maar ik ken genoeg mensen die toch zeker een derde van het bedrag eraf hebben gekletst :) de meeste mensen zetten ook een hogere prijs neer, omdat er vrijwel altijd nog wat af gaat (in mijn omgeving tenminste ..)

zo dacht ik nou ook, ik bedoel het is het proberen waart ik zeg niet dat het me lukt maar stel dat?! :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:48

Je zegt hier zelf wat hun budget was, dus daar ga ik vanuit. Je zei ook dat het ook misschien wel tot 4000 ging. Maar dat is nog steeds geen 7000/8000.

Eerlijk, als ik als verkoper een dergelijke reactie krijg van een kind van 15....dan zou ik niet eens reageren.

Je moet niet bij paarden gaan kijken die je niet kunt betalen, dat leidt alleen maar tot teleurstellingen.

In de perioden dat ik voor een eigen pony heb gekeken ben ik ook paarden tegen gekomen waar ik (vanaf de foto) helemaal verliefd op was en die perfect voor mij waren, maar die bijv te duur waren (of misschien al verkocht). En toch heb ik alsnog mijn droompony gevonden, die wél in mijn prijsklasse lag.

Kijk gewoon verder naar paarden die in jullie budget vallen, als je ouders tot 4000 willen gaan kun je ook tot een vraagprijs van 5000 kijken, met een beetje mazzel is die 1000 er wel af te praten. Maar een paard van 8000 is echt te hoog gegrepen :n

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:49

Cassidy schreef:
Bunnyloverxx schreef:
het is misschien hooggegrepen maar niet onmogelijk @calanddra

Dat vind ik op zich een gezonde instelling, en daar kun je ver mee komen. Helaas voor jou vind ik een dergelijke uitspraak op jouw leeftijd alleen maar irritant, en niet bewonderenswaardig. Je walst in dit geval voor mijn gevoel even teveel over de verkopende partij heen. Soms moet je gewoon leren accepteren dat dingen niet kunnen. Ga je gaandeweg wel leren, hoop ik voor je. Succes met je zoektocht.

ik accepteer heel veel dingen in het leven dat ik niet leuk vind maar ik heb nooit gezegt dat ik het niet zou accepteren als ze nee zeggen ik zou het heel jammer vinden en op mijn leeftijd vind ik het juist een goede instelling en niet irritant

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:50

Als 3000 je budget is weet ik niet of je dat gaat halen, ooit van keuren gehoord? :D

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:51

Calanddra schreef:
Je zegt hier zelf wat hun budget was, dus daar ga ik vanuit. Je zei ook dat het ook misschien wel tot 4000 ging. Maar dat is nog steeds geen 7000/8000.

Eerlijk, als ik als verkoper een dergelijke reactie krijg van een kind van 15....dan zou ik niet eens reageren.

Je moet niet bij paarden gaan kijken die je niet kunt betalen, dat leidt alleen maar tot teleurstellingen.

In de perioden dat ik voor een eigen pony heb gekeken ben ik ook paarden tegen gekomen waar ik (vanaf de foto) helemaal verliefd op was en die perfect voor mij waren, maar die bijv te duur waren (of misschien al verkocht). En toch heb ik alsnog mijn droompony gevonden, die wél in mijn prijsklasse lag.

Kijk gewoon verder naar paarden die in jullie budget vallen, als je ouders tot 4000 willen gaan kun je ook tot een vraagprijs van 5000 kijken, met een beetje mazzel is die 1000 er wel af te praten. Maar een paard van 8000 is echt te hoog gegrepen :n

dat weet ik ook wel, en mijn ouders ook maar we vonden het gewoon het proberen waart je weet nooit hoe het uitvalt

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:53

En er zijn echt wel genoeg andere paarden die bij jouw passen en die budgetvriendelijker zijn, misschien kun je daar ook eens gerust een kijkje nemen toch? Ik hoop dat je snel iets vind als het met dit paardje niet gaat lukken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:53

Bunnyloverxx schreef:
ik accepteer heel veel dingen in het leven dat ik niet leuk vind maar ik heb nooit gezegt dat ik het niet zou accepteren als ze nee zeggen ik zou het heel jammer vinden en op mijn leeftijd vind ik het juist een goede instelling en niet irritant

Als je echt had geaccepteerd dat dingen niet kunnen had je niet geboden voor 3000 Euro.
Door het verwijderen van het eerste bod van 3000 Euro heb je je eerste "nee" al gehad bij dit paardje. Hoe expliciet moet die "nee" zijn voordat je dat accepteerd? Ik had de tweede keer al helemaal niet geboden met maar 1000 Euro meer. In mijn ogen is dat alleen maar de verkoper met onnodig werk opzadelen (namelijk de eerste keer de onzinbieding te verwijderen) en dat gedram door nogmaals te bieden en hier op Bokt het topic te starten, zou ik als verkoper alleen maar meelijwekkend vinden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-03-14 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:56

Eens met Cassidy. En als je dan vervolgens een mail krijgt of je langs mag komen zou ik toch ook sterk mijn twijfels hebben na die 2 boden..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:58

Bij mij had je ook niet langs hoeven te komen. Waarom zou een verkoper tijd spenderen (en god behoede, iemand met twijfelachtige ervaring laten proefrijden) als ze weten dat men toch niet aan de gevraagde prijs kan of wil voldoen?

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:12

Bedankt voor al jullie reactie's ik heb vandaag om iets van 3/4 uur hun gemaild of ik mag komen proefrijden ik heb een afspraak met hun gemaakt voor het komende weekend :)

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:13

Ze hebben net terug gemaild dat ze deze aankomende zaterdag we even langs kon komen :))

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:17

Nou TS ik wens je veel succes en hoop dat als dit inderdaad je 'droompaard' blijkt te zijn de verkopers akkoord gaan met je bod.
Maar ik moet zeggen dat de toon die je in dit topic aanslaat mij, en met mij geloof ik vele anderen, niet bepaald aanstaat. Als je toch al vastbesloten bent voor dit paard te gaan, open dan géén topic...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:17

Aha. En weten ze dat jij degene bent van de 3000 en 4000 Euro (onzin)bieding?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:21

Maar, waarom is dat paard dan je droompaard? Ik zou je eigenlijk aanraden om naar paarden binnen je budget te kijken, want je hebt dit paard nog niet eens gezien. Dan kun je in mijn opinie ook niet weten of het je droompaard is.
Er zijn genoeg geweldige paarden voor 3000/4000 euro en ik durft te wedden dat daar heus wel eentje tussenzit waar het heel goed mee klikt. Maar het kan goed zijn dat er helemaal geen klik is met dit paard, of dat je het 'forceert'.
Wees alsjeblieft een beetje neutraal en sceptisch als je gaat proefrijden, straks zie je minpunten die nog eens echt tegen kunnen vallen over het hoofd door je 'geluk'.

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:22

no--a schreef:
Nou TS ik wens je veel succes en hoop dat als dit inderdaad je 'droompaard' blijkt te zijn de verkopers akkoord gaan met je bod.
Maar ik moet zeggen dat de toon die je in dit topic aanslaat mij, en met mij geloof ik vele anderen, niet bepaald aanstaat. Als je toch al vastbesloten bent voor dit paard te gaan, open dan géén topic...

nee ik wist even niet wat ik moest doen met dit paard daarom begon ik dit topic maar ik heb de verkoper vanmiddag dus gemaild of ik mocht komen kijken (proefrijden) dit weekend en daar zijn ze dus akkoord mee gegaan en dat geeft me nu wel meer hoop ja

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:24

Natsuki schreef:
Maar, waarom is dat paard dan je droompaard? Ik zou je eigenlijk aanraden om naar paarden binnen je budget te kijken, want je hebt dit paard nog niet eens gezien. Dan kun je in mijn opinie ook niet weten of het je droompaard is.
Er zijn genoeg geweldige paarden voor 3000/4000 euro en ik durft te wedden dat daar heus wel eentje tussenzit waar het heel goed mee klikt. Maar het kan goed zijn dat er helemaal geen klik is met dit paard, of dat je het 'forceert'.
Wees alsjeblieft een beetje neutraal en sceptisch als je gaat proefrijden, straks zie je minpunten die nog eens echt tegen kunnen vallen over het hoofd door je 'geluk'.

jaa ik snap je punt en ik bedoelde dat van dat dit het perfecte paard voor mij is gewoon tot nu toe dat het me heel erg aanspreekt en ik hou alle optie's nog open ik ga er zaterdag naar toe en dan wacht ik het gewoon af ik ga er ook niet heen met het doel om hem meteen mee te nemen gewoon kijken :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:27

een perfect paard qua uiterlijk dus.
mischien passen jullie met karakter wel niet bij elkaar, of klikt het totaal niet in het echt.

al die moeite voor niks..en toch nog verder moeten zoeken.
nooit bieden op een paard wat je nog nooit hebt gezien (uitzonderingen zijn er altijd)

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:28

AdnerB schreef:
een perfect paard qua uiterlijk dus.
mischien passen jullie met karakter wel niet bij elkaar, of klikt het totaal niet in het echt.

al die moeite voor niks..en toch nog verder moeten zoeken.
nooit bieden op een paard wat je nog nooit hebt gezien (uitzonderingen zijn er altijd)

ja maar de beschrijving sprak me nog het meeste aan

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:46

no--a schreef:

Niet alleen die toon, maar ook die arrogantie staan me niet aan. En ik vind het ronduit onbeschoft hoe ze omgaat met de ouders én verkopers. Menig meiden zouden dolgelukkig worden van een eigen paard, en TS mag er een, maar gaat bieden op een paard dat het dubbele is van het bedrag dat die ouders zeiden. Ben blij dat je een paard mag en ga dan niet zo verwend lopen doen... In jouw prijsklasse zijn zat leuke paarden te vinden. Ook de verkopers heeft ze hiermee. Die kunnen hun tijd en aandacht veel beter aan échte potentiële kopers besteden dan aan een kind die vervolgens toch afhaakt..

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:52

als het echt "te hoog gegrepen" zou zijn voor haar zouden haar ouders allang nee hebben gezegd...
en indien ze dit nog niet hebben gedaan is er dus niks aan de hand met "te duur" of "te hoog gegrepen"...
als haar ouders het niet willen geven ze het echt wel aan hoor!

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:52

Lumea schreef:
no--a schreef:

Niet alleen die toon, maar ook die arrogantie staan me niet aan. En ik vind het ronduit onbeschoft hoe ze omgaat met de ouders én verkopers. Menig meiden zouden dolgelukkig worden van een eigen paard, en TS mag er een, maar gaat bieden op een paard dat het dubbele is van het bedrag dat die ouders zeiden. Ben blij dat je een paard mag en ga dan niet zo verwend lopen doen... In jouw prijsklasse zijn zat leuke paarden te vinden. Ook de verkopers heeft ze hiermee. Die kunnen hun tijd en aandacht veel beter aan échte potentiële kopers besteden dan aan een kind die vervolgens toch afhaakt..

Je kent mn ouders niet

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:53

Dorientjee schreef:
als het echt "te hoog gegrepen" zou zijn voor haar zouden haar ouders allang nee hebben gezegd...
en indien ze dit nog niet hebben gedaan is er dus niks aan de hand met "te duur" of "te hoog gegrepen"...

Idd ik ben het met je eens want ik heb dit gewoon duidelijk met mijn ouders besproken

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:58

Bunnyloverxx schreef:
Dorientjee schreef:

Idd ik ben het met je eens want ik heb dit gewoon duidelijk met mijn ouders besproken

Ja, en als jou ouders er mee akkoord gaan is het zo goed toch? als ze het niet willen zeggen ze het wel lijkt me :)