Fouganza, goed merk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: Fouganza, goed merk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:12

Ik heb twee caps en een pad van Fouganza.
Over de kwaliteit heb ik niets te klagen en ze waren prettig geprijsd.
Met hun handschoenen heb ik geen ervaring.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:13

anoukyrsa schreef:
ik kocht als 12 jarige een maatje ''14 jaar'', en nu ben ik bijna 16 en loop ik er nog in rond :')

Ik dus ook. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:29

Ik kocht als 9 jarige maatje 12 ofzo omdat ik lange benen heb en op met 12e maatje 's of mdie heb ik nu nog word wel wat te klein :( moet dus weer naar de decatlon voor zo'nrijbroek in diezelfde kleur (vind t een hele mooie kleur)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:33

eline_di schreef:
Hoe is jullie ervaring met de maten van hun caps en de maten van de dekjes?
Ik zocht namelijk een dressuurdekje maat full, maar dan heb je weinig keuze.

Ik heb een dekje gekocht wat een full dressuur moest zijn, maar die is wel vrij kort in de lengte. Scheelt dat ik een kort dressuurzadel heb, dus het past eigenlijk prima, maar als je een lang zadel hebt dan zou het misschien wel eens niet kunnen passen.
Maar ook dat ligt aan het model denk ik.
Ik heb deze: http://www.decathlon.nl/zadeldek-starss ... gebruikers

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:43

Ik heb het Mexicaanse hoofdstel, voortuig met martingaal en rijbroeken van fouganza, allemaal erg fijn en ook mijn waterdichte rijbroek is écht waterdicht ( en lekker warm en zacht :D )

Kortom, top merk voor top prijs

(O en de garantie is altijd fijn)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:50

Oh ja de kipwarm rijbroek! Hebben we nog niet echt nodig gehad deze winter maar hij is geweldig!
Mexicaanse hoofdstel heb ik ook, het voortuig wil ik ook nog kopen maar een aantal andere dingen hebben voorrang dus dat word wat over een paar maanden haha.
Ze doen ook echt niet moeilijk over producten terugbrengen. Ik had een broek die op de naad gescheurd was na nog geen twee weken, maar ik had geen bon meer(achteraf toch wel :') ) en ik kreeg gewoon heel netjes een nieuwe mee omdat het niet mocht dat die zo snel kapot ging!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:51

Ik ga ook een voortuin kopen weet niet Welle denk de goedkoopste

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:53

Voortuin? _O-
Ik wil die wat bij mijn hoofdstel past, anders hoef ik hem niet, want ik heb er toch niks aan, het is puur voor de mooi :')
Martingaal haal ik er ook meteen vanaf want daar rij ik niet graag mee haha

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:54

LiannePuthzy schreef:

Ik wist niet dat ze die daar ook verkochten sorry flauw xd

Is de lederkwaliteit van Fouganza een beetje goed?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:54

Srry ik zit op mobiel dus da typt niet echt lekker
Martingaal heb ik nodig voor zowel springen als buitenrijden

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:55

Ik heb de simpele zwarte, volgens mij de goedkoopste. Ding heeft al ruim 4 jaar een mooi leven.

De lederkwaliteit vind ik uitstekend, vooral voor de prijs. Het hoofdstel wat ik heb (Mexicaanse neusriem) vouw ik dubbel tot een klein bolletje en gooi ik ergens in een vochtig vies hoekje, ding ziet nog steeds uitstekend uit en voelt erg lekker aan.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 06-03-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:56

Springs schreef:
LiannePuthzy schreef:

Ik wist niet dat ze die daar ook verkochten sorry flauw xd

Is de lederkwaliteit van Fouganza een beetje goed?

Ligt er denk ik aan een beetje welke je neemt.
Ik vind die mexicaanse hoofdstellen echt van goede kwaliteit! Hoe de rest is durf ik niet te zeggen..

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:56

Ik heb de cap van fouganza een die heeft zondag echt heel goed dienst bewezen! Zit enkel een schram op maar ik heb me een klapper gemaakt...dikke 10 dus wat mij betreft ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:03

Grappig dat hier een topic over is :)

Goede kwaliteit spullen voor een leuke prijs. Mijn jas gaat nu al voor de 2e winter mee, en ondanks dat ie inmiddels al enkele keren gewassen is (wel met speciaal wasmiddel) is ie nog steeds netjes waterdicht. Verder heb ik ook een sjabrak wat prima ligt onder het zadel, en goed zweet opneemt. Ook van enkele andere sporten komen mijn spullen daar vandaan (klimmen, fietsen, trekking).

In het algemeen vallen de maten (zeker de kleding) wat kleiner uit, het is dan ook van oorsprong een frans bedrijf, dus houdt daar rekening mee! Wat betreft vragen over maten, jullie mogen me altijd PB'en hoor! Van de meeste artikelen weer ik wel hoe ze vallen. (Ik heb er zelf met veel plezier gewerkt).
Qua kindermaten werken ze inderdaad met leeftijd, wat weleens lastig is, want de een van 10 is al veel groter dan de ander haha.

Wat betreft het ruilen: sowieso producten van eigen merk is het vaak geen ramp als je geen bon meer hebt, omdat dit niet bij een andere winkel vandaan kan komen ;) Verder is de klantenkaart erg handig, deze bewaart namelijk al je bonnen digitaal! Via de webshop kun je op 2 manieren ruilen, ofwel in een filiaal, ofwel terug sturen via PostNl, hierbij heb je dan volgens mij wel de verzendkosten voor eigen rekening (maar daar ben ik niet zeker van).

Op dit moment zijn er filialen in Best, Kerkrade en Amsterdam, maar dit gaat in de toekomst zeker uitgebreid worden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:04

Wat kun je eigenlijk met die punten die je spaart? Want ik heb er echt zóveel volgens mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:05

Jammer dat ik in friesland woon :')

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:07

Ik kende dit merk helemaal niet, maar die prijzen zijn wel heel gunstig. Arme bankrekening :(:)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:09

darkadia schreef:
Op dit moment zijn er filialen in Best, Kerkrade en Amsterdam, maar dit gaat in de toekomst zeker uitgebreid worden.

Serieus zo weinig maar? Dacht dat het een bekende winkel was, heb het op 5 minuutjes stappen van mijn paard haar stal, dus als ik wat nodig had (springschoenen, ander bitje, nieuwe teugels) ging ik even naar de Decathlon. :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:15

Haha ja in Belgie en Frankrijk (eigenlijk over hele wereld) zijn er veel meer, maar in NL zijn het er op dit moment maar 3.

Wat betreft de punten die je spaart, elke euro is 1 punt en bij 400 punten krijg je een waardebon van 6 euro. Misschien niet super veel, maar toch mooi meegenomen. Nog een ander pluspunt trouwens van de klantenkaart is ook dat mocht er iets mis blijken met een product (productiefout bijv), dan krijg je daar persoonlijk bericht van dat je met het defecte product naar de winkel moet komen, je krijgt dan een vervangend artikel aangeboden, geld terug is bij ruilen ook geen probleem.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 07:55

SuperAssie schreef:
eline_di schreef:
Hoe is jullie ervaring met de maten van hun caps en de maten van de dekjes?
Ik zocht namelijk een dressuurdekje maat full, maar dan heb je weinig keuze.

Ik heb een dekje gekocht wat een full dressuur moest zijn, maar die is wel vrij kort in de lengte. Scheelt dat ik een kort dressuurzadel heb, dus het past eigenlijk prima, maar als je een lang zadel hebt dan zou het misschien wel eens niet kunnen passen.
Maar ook dat ligt aan het model denk ik.
Ik heb deze: http://www.decathlon.nl/zadeldek-starss ... gebruikers

Dit dekje lijkt mij ook niet echt type dressuur.
Het jammere is dat de dekjes met de naam dressuur er niet in leuke kleurtjes zijn :(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:37

Helaas zijn inderdaad de meeste dekjes meer geschikt voor vzh dan voor dressuurzadels. Op de specifier Genoese na (riding dressuur). Ik heb zelf de bruine en deze ligt prima onder een dressuurzadel, maar idd weinig kleurkeuze.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:47

Is dat anti slip deel onder de kussens niet onprettig?

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:31

Ik gebruik het zelf ook, gewoon goed spul!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:05

eline_di schreef:
Is dat anti slip deel onder de kussens niet onprettig?

Waarom denk je dat dit onprettig zou zijn? Heeft eigenlijk hetzelfde doel als bijv. lusjes voor om de singelstoot, zorgen er gewoon voor dat je dekje goed op zijn plek blijft en niet schuift onder het zadel. En het werkt nog beter dan van die lusjes ook (mijn ervaring is in ieder geval dat die vaak net niet juiste lengte zijn en dekje alsnog schuift.
Verder erg blij met de lusjes onderaan voor om de singel met een klittenbandje...Geen gepruts met erdoor steken, maar gewoon even los trekken en weer vast maken.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:15

Zelf heb ik de romeo set in het bruin ( nou ja, hoofdstel + voortuig dan en binnenkort de springsingel).
helaas was het zadel er niet in de goede maat...
ik vind het vooral erg fijn dat je 2 jaar garantie hebt, ze niet moeilijk doen, het van goeie kwaliteit is en natuurlijk die hele fijne prijs :D

ook vind ik dat ze vaak goeie, doordachte spullen hebben (bijv. de jas gemaakt voor bp's en de peesjes met verwisselbare binnenkant, leuk en praktisch(bijv. als deze nattig is of zanderig))