En ja hoor, hij is van mij!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:03

FemkeMarije schreef:
Tsjee, wat denken mensen weer zich te moeten bemoeien met anderen. 'Snotneus' zeggen is zeker niet aardig! En boevendien een houding. Als je jezelf dan wijzer vindt, omdat je ouder bent, wees dan ook wijzer.

Ts ik vind dat je prima bezig bent. De meeste tips heb je wel gelezen. En eerlijk? Ik verwacht persoonlijk ook niet dat een kleine shet een grote merrie dekt. Hier wonen we op een boerderij en kijken we meestal wat nuchterder tegen een aantal zaken aan, waaronder deze. De kans is zeeeeeeeer klein dat zo'n powny zo'n merrie dekt. Natuurlijk is er altijd de 'wat als' maar als je je leven daar naar moet leven...

Maar ok, daar heb je voorzorgsmaatregelen tegen genomen, good for you. Ik kan me overigens goed voorstellen dat je je af en te aangevallen voelt, als je 13 bent is dat volkomen normaal daar je je eigen autonomie moet ontwikkelen. Zeker wanneer 'oudere' mensen (of mensen die zichzelf z zien) dan zo op je reageren. In mijn optiek reageer je niet gek en bovendien vind ik het volkomen passen binnen je leeftijd. Ik zou zeggen ga zo door en trek je niet te veel aan van negativiteit.

Vriendelijke groet,

Femke

*\o/*

Veel plezier met je paardje meid :(:)

_Femkeeex

Re: En ja hoor, hij is van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 07:47

Heb je een link naar het topic met foto's? Ben reuze benieuwd.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 07:52

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 07:54

Foto's doen het niet :n

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 07:56

ow

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:04

Hartstikke bedankt, ik kan de foto's goed zien!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:13

Het is goed dat je de manen afknipt en de staart van korter maakt. Let er wel op dat hij een wat ergere vorm van eczeem heeft, houd dit goed bij. Was zijn staart en manen zeker in de zomer 1/2 keer per week met goede professionele shampoo en doe hem een eczeem deken op. Let er wel echt goed op, dat als hij wil, goed jou merrie paard drachtig kan maken (Ken je de combinatie op youtube, een b pony in de Z1 , pony is een kruising shetxfries) Een draad is echt te weinig, zet je anders op verschillende tijden buiten, bv de ochtend je shet en de middag je merrie. Hij ziet er best goed uit voor een 'verwaarloosde' shet. Fijn dat ie bij jou een goed thuis krijgt en veel plezier met hem.

Mensen, TS is hartstikke blij met haar shet, jullie hoeven haar niet zo af te kraken. Je kunt haar ook op een normale manier tips geven , zodat ze er wat mee kan doen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 08:16

Paardjes45 schreef:
Het is goed dat je de manen afknipt en de staart van korter maakt. Let er wel op dat hij een wat ergere vorm van eczeem heeft, houd dit goed bij. Was zijn staart en manen zeker in de zomer 1/2 keer per week met goede professionele shampoo en doe hem een eczeem deken op. Let er wel echt goed op, dat als hij wil, goed jou merrie paard drachtig kan maken (Ken je de combinatie op youtube, een b pony in de Z1 , pony is een kruising shetxfries) Een draad is echt te weinig, zet je anders op verschillende tijden buiten, bv de ochtend je shet en de middag je merrie. Hij ziet er best goed uit voor een 'verwaarloosde' shet. Fijn dat ie bij jou een goed thuis krijgt en veel plezier met hem.

Mensen, TS is hartstikke blij met haar shet, jullie hoeven haar niet zo af te kraken. Je kunt haar ook op een normale manier tips geven , zodat ze er wat mee kan doen.

Mijn merrie heeft ook exceem dus weet wat het is :) maar mijn merrie staat 24/7 buiten en hengstje verhuist vandaag naar andere weide zo dat hij ook buiten kan zonder toezicht :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:17

Fijn dat je wat met de tips doen +:)+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 08:18

Paardjes45 schreef:
Fijn dat je wat met de tips doen +:)+

hoe meer ik leer, hoe beter toch?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:22

Klopt helemaal :j

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:26

Wat een leuk beestje :D

Je gaat er vast erg veel plezier van hebben!!

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:51

Even serieus:

Dit meisje is 13 (ik 14, who cares) en ze is blij met een eigen pony!
Dan ga je haar toch niet afkraken?!

Over de merrie en hengst samen:
De merrie is waarschijnlijk al weg of gaat zsm weg, dus maak daar geen probleem van.

Over de manen:
De manen zijn nu kort, zo kan je ze beter behandelen (de irritatie waarover ik las in de manenkam)

Over botte antwoorden:
Ja het was bot en ook wel een beetje betweterig, maar zeg nou zelf, lief bedoeld of niet, op mij kwam de reactie op dit topic van JoyCiej007 ook niet bepaald vriendelijk over!

banketstaaf, superleuk, gefeliciteerd met je aanwinst!! Xx

Deveneyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:55

Ik zie nog steeds geen foto's, ben hardstikke benieuwd haha..

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 06:34

_Teddybeer_x schreef:
Ik zie nog steeds geen foto's, ben hardstikke benieuwd haha..

De linkhes staan paa reacties terug