FemkeMarije schreef:Tsjee, wat denken mensen weer zich te moeten bemoeien met anderen. 'Snotneus' zeggen is zeker niet aardig! En boevendien een houding. Als je jezelf dan wijzer vindt, omdat je ouder bent, wees dan ook wijzer.
Ts ik vind dat je prima bezig bent. De meeste tips heb je wel gelezen. En eerlijk? Ik verwacht persoonlijk ook niet dat een kleine shet een grote merrie dekt. Hier wonen we op een boerderij en kijken we meestal wat nuchterder tegen een aantal zaken aan, waaronder deze. De kans is zeeeeeeeer klein dat zo'n powny zo'n merrie dekt. Natuurlijk is er altijd de 'wat als' maar als je je leven daar naar moet leven...
Maar ok, daar heb je voorzorgsmaatregelen tegen genomen, good for you. Ik kan me overigens goed voorstellen dat je je af en te aangevallen voelt, als je 13 bent is dat volkomen normaal daar je je eigen autonomie moet ontwikkelen. Zeker wanneer 'oudere' mensen (of mensen die zichzelf z zien) dan zo op je reageren. In mijn optiek reageer je niet gek en bovendien vind ik het volkomen passen binnen je leeftijd. Ik zou zeggen ga zo door en trek je niet te veel aan van negativiteit.
Vriendelijke groet,
Femke
Veel plezier met je paardje meid
maar mijn merrie staat 24/7 buiten en hengstje verhuist vandaag naar andere weide zo dat hij ook buiten kan zonder toezicht