Hoeveel voor Bailey

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:08

Ik denk dat wat in haar kop zit niet in haar kont zit om t maar zo te zeggen hihi. Vind het wel aandoenlijk. Of t ook haalbaar is???

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:09

LoveBailey schreef:
Sweetgirl1 schreef:
Lieve meid op TREKTOCHT,, op de Holterweg haalde iedereen hem in,, in de les met de normale galop haalde iedereen hem in,, Hij is echt niet zo snel als dat je beweert

Weet ik maar hij kan heeeeeeeeeeeeeeel hard als je hem een tikje geeft en flink aanspoort *\%/*

Een tikje? Het is gewoon rammen zowat bij hem dat is sneu en met aansporen luistert ie ook niet altijd ik ken hem van 2 jaar trektochten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:11

Ik denk niet dat het wat wordt TS. Een manegepony is duur, en vaak krijg je voor die prijs meer terug als je een eigenaarspaard koopt ;)

Heb je ook weleens nagedacht over wat het verder kost, behalve alleen de aanschaf? Vraag maar eens aan je ouders, die kunnen je daar wel het een en ander over vertellen ;)

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 13:13

nienke555 schreef:
Beetje penny... Je bent pas 11!
Maar, ik denk dat je niet genoeg geld hebt. Hoeveel heb je nu? En hoeveel denk je dat alles gaat kosten? Niet alleen de pony, maar ook dierenartskosten, hoefsmid, eten en drinken, alles... En heb je wel genoeg tijd met school enzo... Ik denk ook niet dat de manege zo'n pony heel snel gaat verkopen, of ze maken belachelijk hoge bedragen, wat de pony misschien helemaal niet waard is. Je moet niet al je spaargeld opmaken, want je moet later ook studeren, misschien een auto+autorijles, een huisje... Leasen is een beter idee!

Daarvoor heb ik al geld opzij, op een rekening waar ik pas bijkan als ik 18 ben, en over 1,5 maand ong ben ik 12 *\o/*

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 13:15

Batlow schreef:
Je koopt hem pas als je geld hebt voor minimaal 3 maanden stalling, en wat nou als je de 5e maand geen geld meer hebt? :D

Stop met doen alsof het gebeurd en begin maar met dromen *\o/*

Als ik eerst geld heb voor die maanden, dan kan ik in die tijd weer geld verdienen met krantenbezorgen enzo

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:15

TS, willen je ouders je pony betalen of moet je het zelf doen?

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:16

Mag je al krantenbezorgen op 11 jarige leeftijd?

best wel een domme vraag :+
haha
Laatst bijgewerkt door lievenamme op 15-09-13 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 13:18

minke8 schreef:
je bedoeld wat je kwijt bent aan geld?

ja, zonder onderhoud, dat heb ik al berekend, gewoon de pony zelf

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:19

Ja jij. Maar een manege gaat voor die prijs echt hun paard niet verkopen, en die vragen er dus met gemak 3.000 voor hoor. Zeker als het onwetende ouders zijn, dan gaan ze helemaal omhoog in prijs. Jij hebt de kennis van paarden om te weten dat ze dat niet waard zijn, en de manege eigenaren ook wel. Eigenaren en meiden die hun zinnen hebben gezet op een bepaalde pony verliezen dat en daar maakt de manege aangenaam gebruik van. Voor die 3.000 euro die ze voor die pony vangen, plukken ze er weer eentje van 800 ergens vandaan, laten hem even doorrijden door 'gevorderde' ruiters of stagaires en zo houden ze er 2200 euro aan over. Makkelijk verdiend hoor :) Ik raad het de TS dan ook niet aan want ik weet gewoon dat maneges die prijzen te hoog inzetten.[/quote]

Tja misschien..... maar neem aan dat die ouders wel zo slim zijn om zich door een 3e partij te laten voorlichten m.b.t de aankoop van deze pony en daarbij wil die manege(tenzij iemand echt de hoofdprijs kan en wil bieden) deze pony misschien wel niet eens verkopen. Waar ik werk worden de 'goede' niet snel doorverkocht. En 3000,- dan durf je wel als manege. poeh!
Laatst bijgewerkt door Soraya10 op 15-09-13 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:19

LoveBailey schreef:
Batlow schreef:
Je koopt hem pas als je geld hebt voor minimaal 3 maanden stalling, en wat nou als je de 5e maand geen geld meer hebt? :D

Stop met doen alsof het gebeurd en begin maar met dromen *\o/*

Als ik eerst geld heb voor die maanden, dan kan ik in die tijd weer geld verdienen met krantenbezorgen enzo

Lol succes, zo jong mag je nog niet werken :') Mag pas vanaf je 15e een krantenbaan *\%/*

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:20

Ts ik snap dat je heel graag Bailey wilt kopen, maar als jij alles moet betalen zonder je ouders gaat het wrss niet lukken. Miss voor een paar maandjes maar dan is het geld op en moet die lieve Bailey weer weg.

En werk op 11 jarige leeftijd vind je niet vrees ik

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:20

Als ik eerst geld heb voor die maanden, dan kan ik in die tijd weer geld verdienen met krantenbezorgen enzo[/quote]
Lol succes, zo jong mag je nog niet werken :') Mag pas vanaf je 15e een krantenbaan *\%/*[/quote]
bij ons 13 en telegraaf 15

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:22

NaomiJouke schreef:

Google is my friend ;)

''Hoe oud moet ik zijn om te bezorgen?

Voor de bezorging van dagbladen geldt een minimum leeftijd van 15 jaar, een maximum leeftijd is er niet. ''
Oftewel, dagbladen (telegraaf dus) kan niet, dus word je beperkt tot andere krantjes.

Maar daarbij....met een krantenwijkje krijg je never nooit niet zoveel geld bij elkaar in zo'n korte termijn om alle onkosten die er komen te vergoeden

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:27

Tigress schreef:
NaomiJouke schreef:

Google is my friend ;)

Voor de bezorging van dagbladen geldt een minimum leeftijd van 15 jaar, een maximum leeftijd is er niet. ''
Oftewel, dagbladen (telegraaf dus) kan niet, dus word je beperkt tot andere krantjes.

Maar daarbij....met een krantenwijkje krijg je never nooit niet zoveel geld bij elkaar in zo'n korte termijn om alle onkosten die er komen te vergoeden

oepss ik bedoel krantenwijk dat heb ik haha nou ik verdien voor elke zaterdag 4euro zonder folder 5 met folder

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:27

Haal je de pony ook van de manege af dan? Of blijft hij daar staan.
Bovendien is het vaak ook zo dat als je een manege pony koopt je er niet heel snel een band mee kan krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:30

Soraya10 schreef:
Ja jij. Maar een manege gaat voor die prijs echt hun paard niet verkopen, en die vragen er dus met gemak 3.000 voor hoor. Zeker als het onwetende ouders zijn, dan gaan ze helemaal omhoog in prijs. Jij hebt de kennis van paarden om te weten dat ze dat niet waard zijn, en de manege eigenaren ook wel. Eigenaren en meiden die hun zinnen hebben gezet op een bepaalde pony verliezen dat en daar maakt de manege aangenaam gebruik van. Voor die 3.000 euro die ze voor die pony vangen, plukken ze er weer eentje van 800 ergens vandaan, laten hem even doorrijden door 'gevorderde' ruiters of stagaires en zo houden ze er 2200 euro aan over. Makkelijk verdiend hoor :) Ik raad het de TS dan ook niet aan want ik weet gewoon dat maneges die prijzen te hoog inzetten.

Tja misschien..... maar neem aan dat die ouders wel zo slim zijn om zich door een 3e partij te laten voorlichten m.b.t de aankoop van deze pony en daarbij wil die manege(tenzij iemand echt de hoofdprijs kan en wil bieden) deze pony misschien wel niet eens verkopen. Waar ik werk worden de 'goede' niet snel doorverkocht. En 3000,- dan durf je wel als manege. poeh![/quote]

Niet alle ouders doen dat dus en gaan af op wat de manege zegt. En als de manege zegt, ja, dit is een goed paard en die is goed voor je dochter.. Veel volgen daarin hoor.
En tja als iemand perse de goede manegepony wil kopen dan heb je nog mazzel met 3.000 euro hoor. Heeft niks te maken met durven als manege zijnde.. heeft te maken met het ervoor kunnen krijgen ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:34

NaomiJouke schreef:
Tigress schreef:
Google is my friend ;)

oepss ik bedoel krantenwijk dat heb ik haha nou ik verdien voor elke zaterdag 4euro zonder folder 5 met folder

Doe dat x4, even makkelijk gerekend zegmaar voor een maandje. Dan zit op je 20 euro per maand extra...daarvoor kun je geen pony onderhouden -O-

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:36

Doe dat x4, even makkelijk gerekend zegmaar voor een maandje. Dan zit op je 20 euro per maand extra...daarvoor kun je geen pony onderhouden -O-[/quote]

Daar kun je net een hamster mee onderhouden :D

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:40

Niet alle ouders doen dat dus en gaan af op wat de manege zegt. En als de manege zegt, ja, dit is een goed paard en die is goed voor je dochter.. Veel volgen daarin hoor.
En tja als iemand perse de goede manegepony wil kopen dan heb je nog mazzel met 3.000 euro hoor. Heeft niks te maken met durven als manege zijnde.. heeft te maken met het ervoor kunnen krijgen ;)[/quote]

Heb je de foto en info van Bailey gezien?
En wat er gemiddeld tegenwoordig voor een pony gevraagd word?
Een beetje ouder snapt zelf toch ook wel dat hij / zij genaaid word.
Hoe leuk de pony ook is 3000,-?
Knettergek als je dat er voor neertelt.
Maar ja wie zijn wij toch...

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:42

TS.
Wacht tot je 18 bent. Dan is er veel meer in het spel.. jongens, vriendinnen, uitgaan....
En dan zit jij met je pony waar je al je tijd in moet stoppen.

Edit: Ik wil zelf ook super graag een eigen paard (wie niet?) Ik zou zo een paard kunnen kopen, maar dat is niet eerlijk tegenover het dier. Als hij/zij gewond raakt heb ik niet meteen een pak vol geld klaarliggen om haar/hem hulp te bieden.
Voor mij blijft het een droom, met de hoop dat die ooit uit komt.
Dus wacht tot je ouder bent.
Laatst bijgewerkt door Fry op 15-09-13 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:43

Soraya10; ik heb de info gezien, niet de foto. Ga geen backgroundcheck naar een manegepony doen aangezien dit het 100ste topic is en we weten allemaal dat dit topic niet realistisch is.
En ik weet inderdaad wat ervoor gevraagd wordt hoor, mijn pony heeft me destijds 900 euro gekost, het jaar daarvoor kocht ik een gelderse stermerrie voor 1000 euro dus ik weet wat er tegenwoordig gedaan wordt met de prijs. Ik vind het ook knettergek om 3.000 euro neer te leggen voor een manegepony maar toch gebeurd het meer dan je denkt hoor. Een goed aangereden, braaf paard kost ook de hoofdprijs tegenwoordig, het is maar wat de gek ervoor geeft.. En ja, sommige ouders zijn dus helemaal knetter. Als je denkt dat je brave manegeponies voor 1000 euro kan krijgen dan is dat ook niet realistisch van jou, sorry als ik het zeg.. Dan zou iedereen wel manegeponies kopen..

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:52

chelle_dora schreef:
Soraya10; ik heb de info gezien, niet de foto. Ga geen backgroundcheck naar een manegepony doen aangezien dit het 100ste topic is en we weten allemaal dat dit topic niet realistisch is.
En ik weet inderdaad wat ervoor gevraagd wordt hoor, mijn pony heeft me destijds 900 euro gekost, het jaar daarvoor kocht ik een gelderse stermerrie voor 1000 euro dus ik weet wat er tegenwoordig gedaan wordt met de prijs. Ik vind het ook knettergek om 3.000 euro neer te leggen voor een manegepony maar toch gebeurd het meer dan je denkt hoor. Een goed aangereden, braaf paard kost ook de hoofdprijs tegenwoordig, het is maar wat de gek ervoor geeft.. En ja, sommige ouders zijn dus helemaal knetter. Als je denkt dat je brave manegeponies voor 1000 euro kan krijgen dan is dat ook niet realistisch van jou, sorry als ik het zeg.. Dan zou iedereen wel manegeponies kopen..

Nou realistisch .... dat ligt aan de leeftijd, het stamboom, de hoogte en de kwaliteiten van de pony. Ik snap dat je neemt wat de gek ervoor geeft, maar geef alleen aan dat je als ouders toch wel zover bij je verstand mag zijn dat mocht je een pony willen aanschaffen voor je kind dat je je dan eerst even verdiept in vraag en aanbod en wat het gemiddelde is voor zo een pony en ik zou zeker weigeren daar 3000,- voor neer te tellen. Verder zou ik zorgen dat een externe partij zijn mening geeft(dus iemand die er verder geen baat bij heeft maar wel t verstand) Ik snap ook wel dat er manege pony's zijn die wel meer opbrengen dan 1000,- . Wat Bailey betreft (foto heeft ze zelf in deze topic geplaatst) is gewoon weg niet veel waard. Of het verder een relevante topic is ... tja dat denk ik ook niet. En als een manege er toch 3000,- voor wil hebben ze doen maar, maar no way dat ik daarin mee zou gaan.
Laatst bijgewerkt door Soraya10 op 15-09-13 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:53

nienke555 schreef:
Soraya10 schreef:
Doe dat x4, even makkelijk gerekend zegmaar voor een maandje. Dan zit op je 20 euro per maand extra...daarvoor kun je geen pony onderhouden -O-

Daar kun je net een hamster mee onderhouden :D

_O-[/quote]
wahah nou ook niet hoor stel hij wordtt ziek :')
nee echt dat heb ik een x gehad nouja dr was met wat ze poot zit je daar bij de dierenarts iedereen heeft honden en katten en me moeder zit daar met een bakje+hamster medicijnen gehad,druppels,bezoek eraan was ook wat van 80 euro haha dus 4 maanden krantenwijk :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:55

Sweetgirl1 schreef:
Deze Bailey ken ik ook en echt snel is die ook niet. Bij mij toen in trektocht was die echt langzaam iedereen ging hem voorbij

Ik ken bailey ook, heb heel vaak om hem gereden. Springen, deed hij zijn best niet voor, schopte alles eraf _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:59

Nogmaals.. Jij zou dat doen, maar jij bent een paardenmens. Hoeveel ouders zijn er die het kind op de manege afzetten en weer op komen halen?
Als de pony dan ook nog eens op de manege blijft staan is er voor ouders ook weinig noodzaak om zich erin te verdiepen hoor. De manege weet toch wel wat ie doet en als er wat is kunnen ze het aan de kundige mensen van de manege vragen, dus zullen ze echt de noodzaak er niet in zien om zich erin te gaan verdiepen. Dat doen de meeste ouders al geeneens voor verzorgponies.