Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveBailey schreef:Sweetgirl1 schreef:Lieve meid op TREKTOCHT,, op de Holterweg haalde iedereen hem in,, in de les met de normale galop haalde iedereen hem in,, Hij is echt niet zo snel als dat je beweert
Weet ik maar hij kan heeeeeeeeeeeeeeel hard als je hem een tikje geeft en flink aanspoort
nienke555 schreef:Beetje penny... Je bent pas 11!
Maar, ik denk dat je niet genoeg geld hebt. Hoeveel heb je nu? En hoeveel denk je dat alles gaat kosten? Niet alleen de pony, maar ook dierenartskosten, hoefsmid, eten en drinken, alles... En heb je wel genoeg tijd met school enzo... Ik denk ook niet dat de manege zo'n pony heel snel gaat verkopen, of ze maken belachelijk hoge bedragen, wat de pony misschien helemaal niet waard is. Je moet niet al je spaargeld opmaken, want je moet later ook studeren, misschien een auto+autorijles, een huisje... Leasen is een beter idee!
LoveBailey schreef:Batlow schreef:Je koopt hem pas als je geld hebt voor minimaal 3 maanden stalling, en wat nou als je de 5e maand geen geld meer hebt?![]()
Stop met doen alsof het gebeurd en begin maar met dromen
Als ik eerst geld heb voor die maanden, dan kan ik in die tijd weer geld verdienen met krantenbezorgen enzo
NaomiJouke schreef:bij ons 13 en telegraaf 15
Tigress schreef:NaomiJouke schreef:bij ons 13 en telegraaf 15
Google is my friend
''Hoe oud moet ik zijn om te bezorgen?
Voor de bezorging van dagbladen geldt een minimum leeftijd van 15 jaar, een maximum leeftijd is er niet. ''
Oftewel, dagbladen (telegraaf dus) kan niet, dus word je beperkt tot andere krantjes.
Maar daarbij....met een krantenwijkje krijg je never nooit niet zoveel geld bij elkaar in zo'n korte termijn om alle onkosten die er komen te vergoeden
Soraya10 schreef:Ja jij. Maar een manege gaat voor die prijs echt hun paard niet verkopen, en die vragen er dus met gemak 3.000 voor hoor. Zeker als het onwetende ouders zijn, dan gaan ze helemaal omhoog in prijs. Jij hebt de kennis van paarden om te weten dat ze dat niet waard zijn, en de manege eigenaren ook wel. Eigenaren en meiden die hun zinnen hebben gezet op een bepaalde pony verliezen dat en daar maakt de manege aangenaam gebruik van. Voor die 3.000 euro die ze voor die pony vangen, plukken ze er weer eentje van 800 ergens vandaan, laten hem even doorrijden door 'gevorderde' ruiters of stagaires en zo houden ze er 2200 euro aan over. Makkelijk verdiend hoorIk raad het de TS dan ook niet aan want ik weet gewoon dat maneges die prijzen te hoog inzetten.
NaomiJouke schreef:Tigress schreef:Google is my friend
''Hoe oud moet ik zijn om te bezorgen?
Voor de bezorging van dagbladen geldt een minimum leeftijd van 15 jaar, een maximum leeftijd is er niet. ''
Oftewel, dagbladen (telegraaf dus) kan niet, dus word je beperkt tot andere krantjes.
Maar daarbij....met een krantenwijkje krijg je never nooit niet zoveel geld bij elkaar in zo'n korte termijn om alle onkosten die er komen te vergoeden
oepss ik bedoel krantenwijk dat heb ik haha nou ik verdien voor elke zaterdag 4euro zonder folder 5 met folder
chelle_dora schreef:Soraya10; ik heb de info gezien, niet de foto. Ga geen backgroundcheck naar een manegepony doen aangezien dit het 100ste topic is en we weten allemaal dat dit topic niet realistisch is.
En ik weet inderdaad wat ervoor gevraagd wordt hoor, mijn pony heeft me destijds 900 euro gekost, het jaar daarvoor kocht ik een gelderse stermerrie voor 1000 euro dus ik weet wat er tegenwoordig gedaan wordt met de prijs. Ik vind het ook knettergek om 3.000 euro neer te leggen voor een manegepony maar toch gebeurd het meer dan je denkt hoor. Een goed aangereden, braaf paard kost ook de hoofdprijs tegenwoordig, het is maar wat de gek ervoor geeft.. En ja, sommige ouders zijn dus helemaal knetter. Als je denkt dat je brave manegeponies voor 1000 euro kan krijgen dan is dat ook niet realistisch van jou, sorry als ik het zeg.. Dan zou iedereen wel manegeponies kopen..
nienke555 schreef:Soraya10 schreef:Doe dat x4, even makkelijk gerekend zegmaar voor een maandje. Dan zit op je 20 euro per maand extra...daarvoor kun je geen pony onderhouden
Daar kun je net een hamster mee onderhouden