EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:55

nee wij denken over het algemeen dat je met goede hulp er waarschijnlijk een (nog) beter paard aan overhoudt. sorry hoor maar mensen zitten over het algemeen op bokt omdat ze van dieren houden, niet omdat ze het zoooo leuk vinden mensen af te zeiken. en zij heeft daar wel last van geen enkel paard is vals ze worden vals gemaakt door mensen die niet weten wat ze doen omdat ze denken dat ze alles zelf beter weten. ik heb zelf ook een keer een topic geopend nee tuurlijk is niet leuk als je commentaar krijgt maar onthoud dat ze het goed bedoelen en niet meteen je stekels opzetten. zoals al eerder gezegd

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:56

MarZarascha schreef:
LisanneElena schreef:
Ik zie w hoehet gaat, leskan altijd nog. Oh ja, als ik een bijbaantje mag betaal ik het zelf wel. Maar dan wel op een goede manege met Elena, dus, kosten lessen eigenlijk minder op je eigen paard? Of moet je met je eifen paard perse priveles nemen?

Nee hoor, maar ik zou het wel bij een particulier doen. Groepslessen zijn meer hobbelen. Duurt het heel lang voordat je leert. Met eigen paard is wel goedkoper!

Ik weet niet op wat voor manege jij rijdt/reed marzarascha. Maar op een goede manege krijg je ook gewoon in groepslessen goed les. Duurt ook echt niet langer als bij een particulier. Juist bij alleen maar priveles mis je de kennis over het rijden in een groep. Ik ben dan ook altijd een voorstander van zowel priveles als groepslessen. Natuurlijk is dit per manege verschillend, maar dat moet je dan ook zelf kunnen inzien.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:56

Rianne1994 schreef:
misschien moet je niet zon topic openen als je toch niet wilt luisteren naar goedbedoelde adviezen. plus je hebt een pb.

Pb gelezen.

kan nu niet goed reageren ik zit op mijn mob srry

maar ik opende geen vragentopic maar ik opende een topic omdat ik trots was op mijn paard. En dan verwacht ik op zijn minst een paar reacties die het toch wel leukvinden, en niet tips, want het is gegaan zoals het is gegaan...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:58

Voor je met het hoofdstel en vooral bit gaat beginnen eerst de tandarts erbij en even laten controleren, jouw pony zit net in de fase van volop tanden wisselen en dat kan heel pijnlijk zijn. Verder is het, vooral bij het inrijden echt belangrijk om een ervaren persoon erbij te halen. Juist in de beginfase is op de juiste manier aanrijden en de knoppen erop zetten van het grootste belang, hoe braaf je pony nu ook al is. Geloof me, als de dingen verkeerd worden aangeleerd dan heb je straks een pony jij misschien wel begrijpt maar over vier á vijf jaar als jij er te groot voor bent dan is het voor een fijn en goed gereden pony veel gemakkelijker om weer een fijne baas te vinden. Er zijn ook zadels te koop met een verwisselbare boom, ook dat is iets om rekening mee te houden want een jong dier groeit zoveel in een jaar (als je ze op de juiste manier rijd) dat een zadel na een half jaar al niet meer past. Je vertelde eerder in dit topic dat je kon rijden, helaas, heel veel mensen kunnen op een pony blijven zitten maar er zijn er veel minder die echt kunnen rijden, heel veel plezier met je pony, pak het verstandig aan en dan kom jij ook eens zover.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:58

[/quote]

Een paar paginas terug heb ik ook gepost en daar was t een aanvulling op, lees maar even terug ;)[/quote]

Ik snap de link niet maar goed. Hopelijk snap jij wel dat Lisanne een beetje gek wordt van dat gedram dus 'niet zo'n grote mond geven..' , sorry maar dat zeg je maar tegen je kinderen. Dit meisje bedoelde het gewoon goed en neemt vast alle tips van harte maar jij bent de 3267234e die hetzelfde zegt en daar zou ik ook gek van worden. Bovendien heeft niemand van ons dit meisje ooit zien rijden, dus oordelen of ze wel of niet kan rijden kunnen we niet. Wie weet rijd ze beter dan Anky, bij wijze van spreken. En als ik de foto's uit je profiel vergelijk met die van een ander heb ik nou ook niet het idee dat jij zoveel geleerd hebt in je lessen.. ( No offense ) Leren hoeft niet persee uit lessen te komen. Lessen zijn er om je op weg te helpen, niet persee om je beter te laten rijden.[/quote]

sorry dat ik het zeg maar je bent zelf ook pas 16 op die leeftijd denk je dat je wereld aankunt. wat niet zo is. maar ik dacht het ook. plus een grote mond opzetten tegen volwassenen is zeer onbeschoft.

zoals ik zei in pb ik bedoel het goed, maar de mensen die nu heel happy zijn zouden die dat ook zijn als je verlamd in een rolstoel zit? dat is wat ik probeer te verkomen dat jou iets overkomt of je paard. een paard is en blijft een dier, als ze schrikt... je weet nooit wat ze dan doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:59

TS, ik moet zeggen dat ik met hetzelfde gebrek aan ervaring ook al een stuk of 3 pony's ingereden heb toen ik zo oud was als dat jij nu bent. Strotouwtjes aan het halster, erop klimmen en gaan! Ik was 11, pony was 2.5.

Maar ik kreeg wel 4x in de week les. Ik denk wel dat dat heel belangrijk is omdat je als jong iemand nooit precies weet hoe je dingen aan moet leren. Je weet wel hoe je iets moet doen (bijvoorbeeld draven of galloperen) maar het is heel anders om een dier iets te leren dan om te rijden op paarden die alles al kunnen.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 16-07-13 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:00

MarZarascha schreef:
Lasca_1987 schreef:
Ik wil nog even zeggen, dat je alleen kan leren paardrijden door te lessen. Daarom zijn Anky em Edward ook zo goed. Zonder lessen waren ze nooit zover gekomen! En dan wil je een paard zadelmak maken en doorrijden. Zonder enige ervaring in de zin van dat je gelest hebt. Ik denk aan het welzijn van jouw paard.

Ik heb op mijn (zelfingereden) paard meer geleerd dan in 4 jaar tijd lessen op maneges en ponyclubs. Het is voor iedereen anders. En heus, 't is goed bedoeld. Maar als het al 1 of 2 keer gezegd is hoeft men niet zijn zin door te drammen.

Een paar paginas terug heb ik ook gepost en daar was t een aanvulling op, lees maar even terug ;)

Ik snap de link niet maar goed. Hopelijk snap jij wel dat Lisanne een beetje gek wordt van dat gedram dus 'niet zo'n grote mond geven..' , sorry maar dat zeg je maar tegen je kinderen. Dit meisje bedoelde het gewoon goed en neemt vast alle tips van harte maar jij bent de 3267234e die hetzelfde zegt en daar zou ik ook gek van worden. Bovendien heeft niemand van ons dit meisje ooit zien rijden, dus oordelen of ze wel of niet kan rijden kunnen we niet. Wie weet rijd ze beter dan Anky, bij wijze van spreken. En als ik de foto's uit je profiel vergelijk met die van een ander heb ik nou ook niet het idee dat jij zoveel geleerd hebt in je lessen.. ( No offense ) Leren hoeft niet persee uit lessen te komen. Lessen zijn er om je op weg te helpen, niet persee om je beter te laten rijden.[/quote]

Verkeerd gequote sorry!

Volgens mij ben ik niet het onderwerp hier, en mijn foto's in mijn profiel zijn van mijn eerste paar rijlessen, nee ik ben geen Anky nee. Maar dat hoor je mij ook niet zeggen en met zo weinig ervaring ga ik ook zeker geen paard zadelmak maken en doorrijden. Ik ben wel zo verstandig dat door een prof te laten doen, ongeacht wat ik wil doen met mijn paard (dressuur, springen, voor de lol rijden etc)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-13 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:01

Het is duidelijk te merken dat je je weinig aantrekt van de reacties van andere bokkers... Dan ga ik het ontzettend grof zeggen maar dan moet je je het zelf uitzoeken

Wij geven deze reacties heus niet voor jou te pesten maar om je advies te geven, daar draait dit hele forum nog steeds om. Maar zo te lezen weet jij heel 'goed' waar je mee bezig bent ;)

Succes met het inrijden van je paardje dan maar! Je hebt onze hulp duidelijk niet nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:08

Rianne1994 schreef:
sorry dat ik het zeg maar je bent zelf ook pas 16 op die leeftijd denk je dat je wereld aankunt. wat niet zo is. maar ik dacht het ook. plus een grote mond opzetten tegen volwassenen is zeer onbeschoft.

zoals ik zei in pb ik bedoel het goed, maar de mensen die nu heel happy zijn zouden die dat ook zijn als je verlamd in een rolstoel zit? dat is wat ik probeer te verkomen dat jou iets overkomt of je paard. een paard is en blijft een dier, als ze schrikt... je weet nooit wat ze dan doen.

Hahahahaha. Je bent 2 jaar ouder dan ik. Het komt er gewoon op neer dat TS het nu wel weet. Jullie zeggen 1 voor 1, allemaal hetzelfde. TS wilde gewoon leuke reacties op iets wat ze gedaan had. En omdat blijkbaar heel de wereld het leuk vind een klein meisje te behoeden voor de gevaren van de wereld ( wat haar vader dus niet kan.. ? ) en constant maar door te drammen bedroefd, pissig en woedend te maken? Sorry, maar dáár kan ik dus weer niet tegen. En daarom kom ik voor haar op. 'Grote monden geven' alsjeblieft. Kritiek hebben op een volwassene is geen grote mond. Net alsof een 'volwassene' (van 25 nota bene, vind ik niet echt volwassen maargoed ) wel uit dr slof mag schieten tegen een 11-jarige en een 11-jarige een 'volwassene' niet op zijn fouten mag wijzen. Wat een onzin. Typisch Bokt weer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-13 21:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:10

Lasca_1987 schreef:
Volgens mij ben ik niet het onderwerp hier, en mijn foto's in mijn profiel zijn van mijn eerste paar rijlessen, nee ik ben geen Anky nee. Maar dat hoor je mij ook niet zeggen en met zo weinig ervaring ga ik ook zeker geen paard zadelmak maken en doorrijden. Ik ben wel zo verstandig dat door een prof te laten doen, ongeacht wat ik wil doen met mijn paard (dressuur, springen, voor de lol rijden etc)

Bij sommige paarden is de band belangrijker dan de ervaring.. :j
Dat had je kunnen weten, als je meer ervaring had gehad! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:12

MarZarascha schreef:
Hahahahaha. Je bent 2 jaar ouder dan ik. Het komt er gewoon op neer dat TS het nu wel weet. Jullie zeggen 1 voor 1, allemaal hetzelfde. TS wilde gewoon leuke reacties op iets wat ze gedaan had. En omdat blijkbaar heel de wereld het leuk vind een klein meisje te behoeden voor de gevaren van de wereld ( wat haar vader dus niet kan.. ? ) en constant maar door te drammen bedroefd, pissig en woedend te maken? Sorry, maar dáár kan ik dus weer niet tegen. En daarom kom ik voor haar op. 'Grote monden geven' alsjeblieft. Kritiek hebben op een volwassene is geen grote mond. Net alsof een 'volwassene' (van 25 nota bene, vind ik niet echt volwassen maargoed ) wel uit dr slof mag schieten tegen een 11-jarige en een 11-jarige een 'volwassene' niet op zijn vingers mag wijzen. Wat een onzin. Typisch Bokt weer.

Hierop voel ik mij aangesproken, jij bepaalt even dat ik uit mijn slof schoot? laat me niet lachen. :=

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:14

MarZarascha schreef:
Lasca_1987 schreef:

Bij sommige paarden is de band belangrijker dan de ervaring.. :j
Dat had je kunnen weten, als je meer ervaring had gehad! ;)

Het is veel leuker om zelf je paard zadelmak te maken het is wel handig met hulp, maar om vanaf begin af aan met je paard een band op te bouwen lijkt mij veeeeeel leuker.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:14

ik ben 3 jaar ouder wijsneusje, maar klaarblijkelijk ben ik volwassener in mijn denken dan jij. als zij straks in een rolstoel zit vertel jij haar dan dat ze nooit meer kan rijden? tuurlijk is het leuk dat dr paardje dr zo vertrouwd maar wij hebben het hier over of het verstandig is. jij denkt alles beter te weten, ja het is goed dat je haar beschermt maar de wereld is hard en wij bokkers geven advies. het is yrt dat is tevens een advies forum. en ik schiet niet uit mijn slof ik geef alleen goed bedoeld advies. verder vind ik het wel prima zo, TS kan reageren op pb en dan praat ik daar met haar verder mogen jullie betweters het doen. ohja en btw ik heb paarden ingereden, maar ik ben wel begonnen met helpen met inrijden zodat ik ervaring had en verder vraag ik nog steeds altijd hulp van een prof. dus ervaring heb ik wel. ja bij sommige paarden is een band belangrijker. maar het is en blijft een dier en hoe sterk een band ook is als een paard schrikt dan weet je nooit wat ze doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:17

Lasca_1987 schreef:
MarZarascha schreef:
Hahahahaha. Je bent 2 jaar ouder dan ik. Het komt er gewoon op neer dat TS het nu wel weet. Jullie zeggen 1 voor 1, allemaal hetzelfde. TS wilde gewoon leuke reacties op iets wat ze gedaan had. En omdat blijkbaar heel de wereld het leuk vind een klein meisje te behoeden voor de gevaren van de wereld ( wat haar vader dus niet kan.. ? ) en constant maar door te drammen bedroefd, pissig en woedend te maken? Sorry, maar dáár kan ik dus weer niet tegen. En daarom kom ik voor haar op. 'Grote monden geven' alsjeblieft. Kritiek hebben op een volwassene is geen grote mond. Net alsof een 'volwassene' (van 25 nota bene, vind ik niet echt volwassen maargoed ) wel uit dr slof mag schieten tegen een 11-jarige en een 11-jarige een 'volwassene' niet op zijn vingers mag wijzen. Wat een onzin. Typisch Bokt weer.

Hierop voel ik mij aangesproken, jij bepaalt even dat ik uit mijn slof schoot? laat me niet lachen. :=

Ben allang blij dat jullie je nu tot mij richten.. :) Ik kan jullie hebben.
Ik weet natuurlijk niet door wie je opgevoed bent, maar bijna 15 jaar jongere kinderen kleineren heb ik niet geleerd. Dus ja, ik vond je reactie erg misplaatst en heb daarom de term 'uit je slof schieten' gebruikt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:19

Rianne1994 schreef:
maar het is en blijft een dier en hoe sterk een band ook is als een paard schrikt dan weet je nooit wat ze doen.

En dan maakt het niet uit of het een jong dier is dat net is ingereden of een oude rot in het vak.

Wat een gedram hier, laat TS lekker zelf weten hoe ze iets doet. Als zij zegt dat ze begeleiding heeft, prima. Iemand zei hier dat Bokkers reageren om te helpen en niet om te zeiken, vaak twijfel ik daar behoorlijk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:21

Rianne1994 schreef:
ik ben 3 jaar ouder wijsneusje, maar klaarblijkelijk ben ik volwassener in mijn denken dan jij. als zij straks in een rolstoel zit vertel jij haar dan dat ze nooit meer kan rijden? tuurlijk is het leuk dat dr paardje dr zo vertrouwd maar wij hebben het hier over of het verstandig is. jij denkt alles beter te weten, ja het is goed dat je haar beschermt maar de wereld is hard en wij bokkers geven advies. het is yrt dat is tevens een advies forum. en ik schiet niet uit mijn slof ik geef alleen goed bedoeld advies. verder vind ik het wel prima zo, TS kan reageren op pb en dan praat ik daar met haar verder mogen jullie betweters het doen. ohja en btw ik heb paarden ingereden, maar ik ben wel begonnen met helpen met inrijden zodat ik ervaring had en verder vraag ik nog steeds altijd hulp van een prof. dus ervaring heb ik wel. ja bij sommige paarden is een band belangrijker. maar het is en blijft een dier en hoe sterk een band ook is als een paard schrikt dan weet je nooit wat ze doen.

Bij mijn paard moest je ook niet in de buurt komen als je er geen band mee had hoor. Hoe proffesioneel je ook bent, de rolstoel staat klaar. Ze had je alle hoeken van het terrein laten zien. Als je een beetje goed leest waren sommige opmerkingen niet naar jou bedoeld. Wat mij er al op wijst dat je hoofdje niet zo zeer vol zit met hersentjes maar eerder met een flinke porsie eigendunk. Tevens zouden hoofdletters en interpunctie je reacties niet slecht staan, want ik snap er vrij weinig van.. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-13 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:22

_San87_ schreef:
Rianne1994 schreef:
maar het is en blijft een dier en hoe sterk een band ook is als een paard schrikt dan weet je nooit wat ze doen.

En dan maakt het niet uit of het een jong dier is dat net is ingereden of een oude rot in het vak.

Wat een gedram hier, laat TS lekker zelf weten hoe ze iets doet. Als zij zegt dat ze begeleiding heeft, prima. Iemand zei hier dat Bokkers reageren om te helpen en niet om te zeiken, vaak twijfel ik daar behoorlijk aan.

Retweet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:22

MarZarascha schreef:
nBen allang blij dat jullie je nu tot mij richten.. :) Ik kan jullie hebben.
Ik weet natuurlijk niet door wie je opgevoed bent, maar bijna 15 jaar jongere kinderen kleineren heb ik niet geleerd. Dus ja, ik vond je reactie erg misplaatst en heb daarom de term 'uit je slof schieten' gebruikt.

Ik vind dit echt lachwekkend := want ik kleineer hier helemaal niemand, dus weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik probeer juist goed te reageren en dan is t nog niet goed.. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:23

Retweet? Wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:25

Lasca_1987 schreef:
MarZarascha schreef:
nBen allang blij dat jullie je nu tot mij richten.. :) Ik kan jullie hebben.

Ik vind dit echt lachwekkend := want ik kleineer hier helemaal niemand, dus weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik probeer juist goed te reageren en dan is t nog niet goed.. -O-

Als je bedoelling niet kleineren is mag je best werken aan de manier hoe je iets brengt. Er zitten genoeg mensen tussen die het veel subtieler brengen. Ergens in dit topic staat ook een soort 'mini-handleiding' voor het reageren in topics van kinderen. Misschien dat je daar eens naar moet kijken?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 21:25

Oh ja trouwens, met zadelmak maken of gewoon rijden, hoe braaf je paard ook is, heb je altijd het risico dat je in een rolstoel terecht komt. Daar kies je als ruiter of andere sporter voor, je moet risicilo's kunnen inzien.Dat doe ik en ik vind dat jullie toch echt beter moeten weten. Zelfs de vlieg die net ol mijn scherm zat kon nog betef wetdn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:26

_San87_ schreef:
Retweet? Wat?

Haha, sorry. Dacht dat je de term wel kende.
Betekent dat ik je mening deel. Haha.

Babbelbrittx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:26

ik snap dat een hoop mensen bezorgt zijn hoor, maar hoe gaaf is het als je zelf je paardje inrijdt? en als het verkeerd gaat, kan je altijd nog hulp vragen. Het zou handiger zijn als je tips geeft, mijn tip is in ieder geval, begin rustig en bouw nog meer vertrouwen op. Denk aan natural horsemanship en grondwerk, het is onwijs leuk, als de band goed is, zal het makkelijker gaan. Zet um op! :-p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:27

LisanneElena schreef:
Oh ja trouwens, met zadelmak maken of gewoon rijden, hoe braaf je paard ook is, heb je altijd het risico dat je in een rolstoel terecht komt. Daar kies je als ruiter of andere sporter voor, je moet risicilo's kunnen inzien.Dat doe ik en ik vind dat jullie toch echt beter moeten weten. Zelfs de vlieg die net ol mijn scherm zat kon nog betef wetdn..

Oef, die zit. Laatst zag ik ook een topic voorbij komen van een proffesioneel springruiter die waarschijnlijk nooit meer kon rijden. Dat is eenmaal het risico van paardrijden.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:28

weetje ik ga hier al niet eens meer op reageren tis gewoon kansloos. en zara, als er iemand geen eigendunk heeft ben ik het. plus ik ga geen moeite doen om het voor jou leesbaar te maken. en werkelijk zeggen dat iemand dom is? _O- enige wat dat bewijst dat je het standaard type aso bent dat denkt dat ze oh zo goed is door anderen neer te halen. kijk in de spiegel meis als er iemand is wat jij zegt dan ben je het toch echt zelf...