Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarZarascha schreef:LisanneElena schreef:Ik zie w hoehet gaat, leskan altijd nog. Oh ja, als ik een bijbaantje mag betaal ik het zelf wel. Maar dan wel op een goede manege met Elena, dus, kosten lessen eigenlijk minder op je eigen paard? Of moet je met je eifen paard perse priveles nemen?
Nee hoor, maar ik zou het wel bij een particulier doen. Groepslessen zijn meer hobbelen. Duurt het heel lang voordat je leert. Met eigen paard is wel goedkoper!
Rianne1994 schreef:misschien moet je niet zon topic openen als je toch niet wilt luisteren naar goedbedoelde adviezen. plus je hebt een pb.
[/quote]MarZarascha schreef:Lasca_1987 schreef:Ik wil nog even zeggen, dat je alleen kan leren paardrijden door te lessen. Daarom zijn Anky em Edward ook zo goed. Zonder lessen waren ze nooit zover gekomen! En dan wil je een paard zadelmak maken en doorrijden. Zonder enige ervaring in de zin van dat je gelest hebt. Ik denk aan het welzijn van jouw paard.
Ik heb op mijn (zelfingereden) paard meer geleerd dan in 4 jaar tijd lessen op maneges en ponyclubs. Het is voor iedereen anders. En heus, 't is goed bedoeld. Maar als het al 1 of 2 keer gezegd is hoeft men niet zijn zin door te drammen.
Een paar paginas terug heb ik ook gepost en daar was t een aanvulling op, lees maar even terug
Rianne1994 schreef:sorry dat ik het zeg maar je bent zelf ook pas 16 op die leeftijd denk je dat je wereld aankunt. wat niet zo is. maar ik dacht het ook. plus een grote mond opzetten tegen volwassenen is zeer onbeschoft.
zoals ik zei in pb ik bedoel het goed, maar de mensen die nu heel happy zijn zouden die dat ook zijn als je verlamd in een rolstoel zit? dat is wat ik probeer te verkomen dat jou iets overkomt of je paard. een paard is en blijft een dier, als ze schrikt... je weet nooit wat ze dan doen.
Lasca_1987 schreef:Volgens mij ben ik niet het onderwerp hier, en mijn foto's in mijn profiel zijn van mijn eerste paar rijlessen, nee ik ben geen Anky nee. Maar dat hoor je mij ook niet zeggen en met zo weinig ervaring ga ik ook zeker geen paard zadelmak maken en doorrijden. Ik ben wel zo verstandig dat door een prof te laten doen, ongeacht wat ik wil doen met mijn paard (dressuur, springen, voor de lol rijden etc)

MarZarascha schreef:Hahahahaha. Je bent 2 jaar ouder dan ik. Het komt er gewoon op neer dat TS het nu wel weet. Jullie zeggen 1 voor 1, allemaal hetzelfde. TS wilde gewoon leuke reacties op iets wat ze gedaan had. En omdat blijkbaar heel de wereld het leuk vind een klein meisje te behoeden voor de gevaren van de wereld ( wat haar vader dus niet kan.. ? ) en constant maar door te drammen bedroefd, pissig en woedend te maken? Sorry, maar dáár kan ik dus weer niet tegen. En daarom kom ik voor haar op. 'Grote monden geven' alsjeblieft. Kritiek hebben op een volwassene is geen grote mond. Net alsof een 'volwassene' (van 25 nota bene, vind ik niet echt volwassen maargoed ) wel uit dr slof mag schieten tegen een 11-jarige en een 11-jarige een 'volwassene' niet op zijn vingers mag wijzen. Wat een onzin. Typisch Bokt weer.
MarZarascha schreef:Lasca_1987 schreef:Volgens mij ben ik niet het onderwerp hier, en mijn foto's in mijn profiel zijn van mijn eerste paar rijlessen, nee ik ben geen Anky nee. Maar dat hoor je mij ook niet zeggen en met zo weinig ervaring ga ik ook zeker geen paard zadelmak maken en doorrijden. Ik ben wel zo verstandig dat door een prof te laten doen, ongeacht wat ik wil doen met mijn paard (dressuur, springen, voor de lol rijden etc)
Bij sommige paarden is de band belangrijker dan de ervaring..
Dat had je kunnen weten, als je meer ervaring had gehad!
Lasca_1987 schreef:MarZarascha schreef:Hahahahaha. Je bent 2 jaar ouder dan ik. Het komt er gewoon op neer dat TS het nu wel weet. Jullie zeggen 1 voor 1, allemaal hetzelfde. TS wilde gewoon leuke reacties op iets wat ze gedaan had. En omdat blijkbaar heel de wereld het leuk vind een klein meisje te behoeden voor de gevaren van de wereld ( wat haar vader dus niet kan.. ? ) en constant maar door te drammen bedroefd, pissig en woedend te maken? Sorry, maar dáár kan ik dus weer niet tegen. En daarom kom ik voor haar op. 'Grote monden geven' alsjeblieft. Kritiek hebben op een volwassene is geen grote mond. Net alsof een 'volwassene' (van 25 nota bene, vind ik niet echt volwassen maargoed ) wel uit dr slof mag schieten tegen een 11-jarige en een 11-jarige een 'volwassene' niet op zijn vingers mag wijzen. Wat een onzin. Typisch Bokt weer.
Hierop voel ik mij aangesproken, jij bepaalt even dat ik uit mijn slof schoot? laat me niet lachen.
Ik kan jullie hebben. Rianne1994 schreef:maar het is en blijft een dier en hoe sterk een band ook is als een paard schrikt dan weet je nooit wat ze doen.
Rianne1994 schreef:ik ben 3 jaar ouder wijsneusje, maar klaarblijkelijk ben ik volwassener in mijn denken dan jij. als zij straks in een rolstoel zit vertel jij haar dan dat ze nooit meer kan rijden? tuurlijk is het leuk dat dr paardje dr zo vertrouwd maar wij hebben het hier over of het verstandig is. jij denkt alles beter te weten, ja het is goed dat je haar beschermt maar de wereld is hard en wij bokkers geven advies. het is yrt dat is tevens een advies forum. en ik schiet niet uit mijn slof ik geef alleen goed bedoeld advies. verder vind ik het wel prima zo, TS kan reageren op pb en dan praat ik daar met haar verder mogen jullie betweters het doen. ohja en btw ik heb paarden ingereden, maar ik ben wel begonnen met helpen met inrijden zodat ik ervaring had en verder vraag ik nog steeds altijd hulp van een prof. dus ervaring heb ik wel. ja bij sommige paarden is een band belangrijker. maar het is en blijft een dier en hoe sterk een band ook is als een paard schrikt dan weet je nooit wat ze doen.
_San87_ schreef:Rianne1994 schreef:maar het is en blijft een dier en hoe sterk een band ook is als een paard schrikt dan weet je nooit wat ze doen.
En dan maakt het niet uit of het een jong dier is dat net is ingereden of een oude rot in het vak.
Wat een gedram hier, laat TS lekker zelf weten hoe ze iets doet. Als zij zegt dat ze begeleiding heeft, prima. Iemand zei hier dat Bokkers reageren om te helpen en niet om te zeiken, vaak twijfel ik daar behoorlijk aan.
MarZarascha schreef:nBen allang blij dat jullie je nu tot mij richten..Ik kan jullie hebben.
Ik weet natuurlijk niet door wie je opgevoed bent, maar bijna 15 jaar jongere kinderen kleineren heb ik niet geleerd. Dus ja, ik vond je reactie erg misplaatst en heb daarom de term 'uit je slof schieten' gebruikt.
want ik kleineer hier helemaal niemand, dus weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik probeer juist goed te reageren en dan is t nog niet goed..
Lasca_1987 schreef:MarZarascha schreef:nBen allang blij dat jullie je nu tot mij richten..Ik kan jullie hebben.
Ik weet natuurlijk niet door wie je opgevoed bent, maar bijna 15 jaar jongere kinderen kleineren heb ik niet geleerd. Dus ja, ik vond je reactie erg misplaatst en heb daarom de term 'uit je slof schieten' gebruikt.
Ik vind dit echt lachwekkendwant ik kleineer hier helemaal niemand, dus weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik probeer juist goed te reageren en dan is t nog niet goed..
LisanneElena schreef:Oh ja trouwens, met zadelmak maken of gewoon rijden, hoe braaf je paard ook is, heb je altijd het risico dat je in een rolstoel terecht komt. Daar kies je als ruiter of andere sporter voor, je moet risicilo's kunnen inzien.Dat doe ik en ik vind dat jullie toch echt beter moeten weten. Zelfs de vlieg die net ol mijn scherm zat kon nog betef wetdn..
enige wat dat bewijst dat je het standaard type aso bent dat denkt dat ze oh zo goed is door anderen neer te halen. kijk in de spiegel meis als er iemand is wat jij zegt dan ben je het toch echt zelf...