jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

femmieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:47

canela schreef:
*heeft het pennyhandleiding opgeslagen in word*

ik ook!!

Iris82

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:53

Vroeger was er een hele Penny Patrouille op Bokt. :)

Zoek maar eens terug.

Deze handleiding is ook door hun geschreven.
Zij gingen Penny's opsporen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:58

LOL. Waarom is die er nu niet meer? Komt bij sommige bokkers (uhum pokemon) wel van pas!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:01

Op profiel van pokemon staat dat ze permanent van bokt is geband...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:02

Ik ben bijna 14 en totaal geen penny, zal zo even die penny-regels quoten en dan zeggen of ik overeenkom :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:02

Weet ik. Maar het was een voorbeeld. Misschien keert ze terug onder een valse naam.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:03

Haha ja Eline_s_s

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:05

Je kan jezelf van bokt bannen, maar kunnen anderen je eigenlijk ook van bokt bannen? Want ik denk niet dat een penny zichzelf van bokt band... :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:07

Deze is door de mods geband. Je kan zelf geen andere gebruikers bannen. En al helemaal niet definitief.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:08

Iris82 schreef:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.
ik dus niet....

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.
tuurlijk, dat wil iedere paardengek

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.
nee...

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.
totaal niet, vind het wel schattig, een ruin of hengst met vlechtjes, of nog beter: kunstwerken

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.
dat kan ik heel goed, meer ik ga er niet op de verkeerde manier op in, wat penny meisjes wel vaak genoeg doen,.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!
Ik zit nu nog geen halfjaar op bokt.nl maar snap alles (doorgewinterd dus)

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.
nee hoor, met vriendelijk en beleefd bereik je meer.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.
Ik ben hier niet in te herkennen

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.
geen sporen, als er in de les dingen gebruikt moeten worden, prima! dat is niet omdat ik het wil, maar omdat het moet.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.
nee, die van mij is een duitse plaatsnaam tevens mijn achternaam

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.
nee, ik schrijf dan cute, of wel gewoon lief

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.
ik heb eerlijk waar geen eigen/verzorgpaard, nooit gehad ook

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren
nee hoor, valt best mee..

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:24

MyHu schreef:
esmee_2001 schreef:
Ik snap echt niet dat kinderen dit kunnen doen ik ben echt nog nooit zomaar een wei binnen gegaan en staarten afknippen , ponys stelen wel heb ik door het hek een pony staan poetsen en heb daarna een briefje achtergelaten om te vragen of ik de ponys mocht verzorgen en toen het mocht toen had ik ook toestemming om in de wei te gaan
Dit is toch niet erg of wel
Maar je moet wel erg veel lef hebben om een bak in te lopen en een pony te pakken en zeggen dat je veel beter bent

+1

Ik heb vroeger alleen aan andermans pony's geaaid of een plukje gras gegeven. Meer durfde ik niet, en mocht natuurlijk niet van mama en papa. Heb nooit een pony door het hek gepoetst.

Was ook niet echt poetsen hoor had de eigenaar van de ponys al een keertje ontmoet en mocht ze aaien beetje borstelen snoepje geven en toen heb ik echt gevraagd of ik ze mocht verzorgen

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:35

Het enigste wat ik vroeger gedaan heb, is paardjes aaien zonder in hun wei te komen, gras geven en ze een naam geven :')
Zoals Brownie en Shadow :o

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:36

Laura_Stella schreef:
Het enigste wat ik vroeger gedaan heb, is paardjes aaien zonder in hun wei te komen, gras geven en ze een naam geven :')
Zoals Brownie en Shadow :o

Dat deed ik ook

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:39

canela schreef:
*heeft het pennyhandleiding opgeslagen in word*

+1 _/-\o_

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:46

Tsja, het penny fragment. Ik ken het wel, heb er zelf gelukkig niet echt mee
te maken gehad. Maar man, wat een verhalen! Ze zouden eens moeten
wagen om bij mij de wei in de sluipen en proberen de manen/staart te knippen
en ze er zelfs uithalen! :oo Nu ga ik niet zeggen dat je lef hebt, ik vind het
gewoon respectloos, dom en nog stommer als je gaat liegen dat het jou pony's
zijn die zogenaamd Z lopen... Natuurlijk fietste ik vroeger hier ook weleens door
het dorp om te kijken of er ergens pony's stonden die ik kon aaien, een handje gras geven
en een naam geven. Maar dat blijft onschuldig, en bijna iedere paardengek die ik ken
deed/doet dit. Zolang het daarbij blijft, ipv de wei ingaan en weet ik veel wat voor
fratsen uit te halen. Een pony blijft een eigendom, uit de wei halen en weet ik veel
wat ermee doen, staat voor mij gelijk aan diefstal. Tenminste weet geen andere synoniem
ervoor..
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 30-06-13 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:48

Wat een verhalen hier zeg! Ik ben zelf 13 en snap echt niet waar ze het lef vandaan halen! :oo

Edit; Ik ben 13 :') Gister jarig geweest, maar ik voel me niet ouder :')
Laatst bijgewerkt door Tazziexxx op 30-06-13 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marouss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:51

Toen ik klein was mocht ik een keer met een paard gaan uitstappen in de bak. Toen ging ik stiekem draven en deed net of het mijn eigen paard was. Maar ik werd betrapt door mijn lerares. Ze werd niet boos, maar zei alleen dat ik niet mocht draven. Ik was 8 :')

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:52

Tazziexxx schreef:
Wat een verhalen hier zeg! Ik ben zelf 12 en snap echt niet waar ze het lef vandaan halen! :oo

+1

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:56

Even offtopic; Gefeliciteerd!

Tazziexxx schreef:
Wat een verhalen hier zeg! Ik ben zelf 13 en snap echt niet waar ze het lef vandaan halen! :oo

Edit; Ik ben 13 :') Gister jarig geweest, maar ik voel me niet ouder :')

Marouss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:58

Ik denk dat ik vandaag een Penny op de manege tegen kwam....

Vandaag was er een feest op mijn manege en het was dus enorm druk. Ik zat dus te kijken, kwam er een meisje achter mij staan die tegen een ander meisje begon te praten. 'Er zitten echt tutjes in de les' blabla 'Ik wil gewoon geen regels hebben met het paardrijden, dat is zoveel leuker' 'Ik ging een keer ergens rijden en je mocht doen wat je wilt' 'Hier op de manege zijn de mensen zo slecht in rijden' Ik irriteer me hier dood aan :')

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:04

Iris82 schreef:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Geweldig

Vossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:35

Geweldig om te lezen! Wat een lef hebben sommige!

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:43

Nee oom van die meisjes die dan een eigen pony hebben maar nieteens het hoofdstel aankrijgen omdat mammie die altijd maar andoet en ik met kinderwn ga spelen

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:46

Dit is mijn ervaring met penny's:

* paar dagen geleden: arriveerde bij mijn verzorgpaard (die zeer fris staat wegens lang stilstaan met examens + die ook nog niet lang onder zadel is + hij is totaal ongeschikt als kinderpony), zie ik daar op de weide 2 kindjes staan (van een jaar of 8).. Paard heeft een halster om, en is vastgebonden aan de poort... terwijl een kindje erop probeert te kruipen zonder zadel. Dus ik speel even de domme voorbijganger "leuk paard, is het van jullie?". Krijg ik als antwoord "ja! We hebben ze (het is een ruin..) al superlang! En ze kan kei veel en we rijden er ook wedstrijden mee en eindigen altijd superhoog!!" Ik dus: "oh fijn, en wie zijn jullie nu weer en waarom denken jullie dat jullie met dit paard mogen werken?" Antwoord: "zijn dat u zaken misschien, het is ons paard!!! Doen wij toch mee wat we willen? Wie denk je wel dat je bent?" Ik (met grote grijns): "de eigenaar ~~}> ". Ik kon er echt niet mee lachen. Stonden ze daar natuurlijk met hun mond vol tanden. Ik ben natuurlijk niet de echte eigenaar, dus op dat vlak was dat een leugentje om bestwil want het is makkelijker om dat te zeggen dan een uitleg te beginnen van "ik ben verzorger maar ik heb dit paard op volpension enz". Achteraf aan eigenaar verteld, viel ook compleet uit de lucht en kon er ook niet mee lachen want dat paard is helemaal niet geschikt voor kinderen wegens onvoorspelbaar en soms nog agressief karakter. Voor ik hier nog kritiek krijg dat ik de penny ben in de situatie met dat ik zeg dat ik de eigenaar was: ik heb dit paard op vol pension, ik ben verantwoordelijk voor DA, smid, tandarts, osteo en mag er volledig mijn zin mee doen qua rijden/grondwerk/... en eigenaar is enkel nog eigenaar op papier omdat ik de vraagprijs niet kan betalen. Je kan dus wel snappen waarom ik in zo'n geval zoeits zeg ;)

* 12 jarig meisje dat even op een 3 jarige onbeleerde hengst dacht te kruipen op de weide, er vervolgens afviel en wenend naar me toe kwam met meedeling dat het paard "zeer stout" was. Ik heb het hele tafereel geamuseerd mogen bezien vanop een afstandje.

* zelfde 12 jarig meisje dat een paard dat niet meer bereden mocht worden opzadelde en er vrolijk in de piste mee ging rondhobbelen. Reactie? "het is niet u paard dus moei je er niet mee!! Ik weet echt wel wat ik doe!!". Neen het is niet mijn paard, het was paard van mijn ex en dit paard is niet voor de fun op pensioen gezet, daar waren weldegelijk medische redenen voor dus dat deze niet meer bereden mocht worden!

* zelfde ondertussen 13 jarig meisje: komt met haar vriendin op bezoek bij haar paard, zadelt haar groene pony op voor een eerste buitenrit (terwijl ze dit duidelijk afgesproken niet mocht van de lesgeefster en van haar ouders). Vriendin die mee is moet natuurlijk ook een paard hebben. Kiezen bijgevolgd "zomaar" paard van ons uit. Van alle paarden dat ze kon kiezen, koos ze een 5 jarig paard dat mank stond en nog aan het herstellen was van een blessure (en dit wist ze goed genoeg!), met nog de vraag of deze wel ooit wat anders zou kunnen zijn dan grasmaaier... Dus die 2 paarden samen op stap. Tja kan je een ding zeggen, goed is het niet afgelopen en het 5 jarig paardje kan nu enkel nog als grasmaaier dienen.

De beschrijving van de penny.. moet eerlijk toegeven dat ik mezelf op 2 punten ook aangesproken voelde :o (zijnde een bijna 21 jarige :D ) Want ik heb ook altijd een zwak voor verwaarloosde paarden (eerste paard: eentje dat van de slacht gered was (in huis gehaald met oog om deze rustig terug op gewicht te laten komen en ondertussen een geschikte eigenaar voor vinden, ondertussen is deze vertrokken naar een superthuis waar deze een luxeleventje tegemoet gaat!), tweede paard: oudje dat als projectje is in huis genomen, derde paard: dit wordt hopelijk mijn droompaard)
En het tweede punt waarop ik me aangesproken voelde: ik durf ook geregeld wat te lang bezig zijn met vlechten (of vooral: het bijknippen van manen in geval van fjorden).

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:52

Zelf ben ik ook pas 14 maar sommige verhalen van jullie! _-:( Maar die kinderen het lef vandaan halen...

Mijn buren hebben 6 welsh pony's, die ik sinds kort mag beschouwen als mijn vzpony's :D
Kom ik aanlopen bij de wei (aan de overkant van de weg) om ze naar binnen te brengen, staan er 3 meisjes van een jaar of 9/10. Ik vroeg aan ze of ze even achter het touwtje konden gaan staan omdat de pony's naar binnen gingen ( ze lopen zelf en ik loop er achteraan en kennen hun eigen stal ). Toen begon er eentje brutaal te schreeuwen dat het háár pony's waren en ik weg moest gaan. Ik vertelde haar dat het toch echt niet haar pony's waren. Maar ze bleef maar doorgaan, en oh wat was ze stoer tegen over haar vriendinnen. Ik vroeg haar hoe die 'ene zwarte pony heet'? Toen wist mevrouw even niks te zeggen... Uiteindelijk fietste haar 2 vriendinnen boos weg en ging ze zonder wat te zeggen zelf ook maar weg ~~}>