langs de bakrand...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:21

dacht vroeger ook dat shets veulens waren en dikke vrouwen en mannen zwanger :')
Op stal rij ik op een bonte pony staat ook campina boerderij bij. Sommige die willen m nog wel eens koe noemen.
Ook heeft mijn moeder een keer iemand horen zeggen dat diegene een apparaatje wou kopen om de druk van de teugels te meten die nodig is :P. Diegene die zegt gewoon van ja, ja tuurlijk. :+
Laatst bijgewerkt door tabaflab op 23-06-13 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:32

Toen ik voor het eerst in galop ging zonder zadel, ging me juf een grapje maken omdat iemand de week ervoor eraf viel zonder zadel in galop (zo'n minipaardje dat keihard rent met die mini beetjes xD)

Is zelfs op film:') :
http://www.youtube.com/watch?v=feMrhTh1ut8

Voor de rest kan ik me niet heel snel wat herrineren, let nooit op tijdens rijden wat er aan de kant allemaal gezegt word :')

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:49

Een paar jaar geleden toen ik nog op een manege reed kwamen me opa en me broer me een keertje ophalen. Opa bleef in de auto ( :') ) en me broer ging me halen in de manege. wij waren nog aan het uitstappen en je mocht op de manege dan ook naast je pony lopen dus bijna iedereen deed dat. Dus in de auto, zegt me broer: "jeetje paardrijden is echt saai jullie stappen alleen maar in een rondje." Dus ik een heel verhaal houden dat we ook andere dingen doen :')
Volgensmij is dat de enige rare opmerking die ik me kan bedenken, heb nu een bijrijpaard en priveles. Maar moet dan wel elke keer aan me ouders uitleggen hoe ik me paard in galop krijg en hoe ik m stilstaand krijg enz enz haha

DeEenhoorn

Re: langs de bakrand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 15:29

haha, sommige die ik nu lees, zijn gewoon TE grappig...

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:22

Dingen die eigenlijk gewoon beschamend zijn

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:58

Ik reed vroeger altijd op een nogal bekakte manege in een les met allemaal eigen paarden. En die konden bij de individuele oefening niet hard genoeg roepen hoe goed ze wel niet waren en hoe ik ging falen met mijn "manegeknol". Nou, we moesten een grote volte rijden en op die volte aanspringen in galop. Doodsimpel dus. Nou, ik achteraan in de rij. 2 vielen eraf en 3 schoten er vandoor, 1 paard leek niet eens te weten wat galop is en kon alleen maar knoerthard draven. Kom ik met mijn "manegeknol", helemaal rondje rond, nageeflijk (lees: was een pony die iedereen bestempelde als afgeschreven, en die zou alleen maar bokken en bijten). Toen waren ze allemaal stil hoor :Y)

Haha, kan ik soms zo om lachen :') niet dat ik de beste ruiter ben die er bestaat, maar gewoon dat ge-ego alleen omdat ze een eigen pony hebben..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:04

xPabloBokt schreef:
Ik reed vroeger altijd op een nogal bekakte manege in een les met allemaal eigen paarden. En die konden bij de individuele oefening niet hard genoeg roepen hoe goed ze wel niet waren en hoe ik ging falen met mijn "manegeknol". Nou, we moesten een grote volte rijden en op die volte aanspringen in galop. Doodsimpel dus. Nou, ik achteraan in de rij. 2 vielen eraf en 3 schoten er vandoor, 1 paard leek niet eens te weten wat galop is en kon alleen maar knoerthard draven. Kom ik met mijn "manegeknol", helemaal rondje rond, nageeflijk (lees: was een pony die iedereen bestempelde als afgeschreven, en die zou alleen maar bokken en bijten). Toen waren ze allemaal stil hoor :Y)

Haha, kan ik soms zo om lachen :') niet dat ik de beste ruiter ben die er bestaat, maar gewoon dat ge-ego alleen omdat ze een eigen pony hebben..

Idd, karma straf meteen denk ik dan als dat zou gebeuren bij mij. Iemand denkt aan zichzelf, denkt dat ie de beste is en veel geld heeft of weet ik veel, valt van paard af, geen controle of weet ik veel wat, en dan kom je aan met je 'manegeknol' die als weinige braaf luisterd :') Dan heb ik liever een knol dan een paard die wegschiet (achtie en ondeugend is leuk, maar niet als ie ervandoor schiet omdat ie in galop moet :'))

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:07

jup, hier ook eens, wist toen nog niet welke kant je op moest om voorrang te krijgen, (links toch?) en toen was er zo'n een met eigen paard, PAS OP HOOR! IK TRAP JE ZO VAN JE HUURPONY (is manegepony van 140 cm hoog...) AF!!! reed per ongeluk aan de verkeerde kant voor voorrang blijkbaar...

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:08

Bij ons is er zo n meisje die niet helemaal 100% is. Ben ik aan het paardrijden, komt ze kijken : 'Ben je aan het paardrijden?'. -O-

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:09

roombolletje schreef:
Bij ons is er zo n meisje die niet helemaal 100% is. Ben ik aan het paardrijden, komt ze kijken : 'Ben je aan het paardrijden?'. -O-

haha, die vind ik nog ens goed :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:35

Mijn Jonge Haflinger ruin is nu een paar weken in training. Komen er allerlei ouders naar mij toe van de beginners les. Echt, het zijn kindjes van 5 a 6 jaar oud. Of hun kinderen ook eens op die mooie haflinger kunnen rijden, want dat kunnen ze wel aan.

De instructeur van die les al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het een jong paard is en absoluut niet gemakkelijk.

Ze blijven het proberen...

Beetje jammer...

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:41

Al een tijd geleden, ik reed nog op een manege, en ik moest op een oudere merrie die nogal veel moest winden, word ik aangesproken; 'Kon je het niet laten ofzo?' :')

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:57

oooh sommige zijn echt zo geweldig hier :j _/-\o_ _/-\o_
en dat van die wielrenners :
Het is een vooroordeel dat ALLE wielrenners zo 'irritant' zijn, maar soms kom je ertegen... _-:( die echt van die rotopmerkingen en van die dingen geven... :/

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:59

oooh ooh! ik weet ook nog een opmerking, was langs de weide :')
Het was echt GENIAAL, zo'n ego meisjes die toen bijna( jaja :j ) een eigen veulen had gekocht wat doen uiteindelijk toch niet doorging , we stonden langs de wei zegt J (meisje) Oei, dat paard staat mank! zou je toch eens moeten laten nakijken _O- _O- _O- :') _O- _O- paard stond gewoon op rust, je kent wel, zo leunend op het ene been om het andere even te ontlasten... :')

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:01

niet echt raar, maar iets over manege paarden in het algemeen..
was een keer op de manege hoor je van die kleine penny meisjes zeggen; die kan echt geen dressuur of nageeflijk lopen..
Nou even later zit ik dus in de les op die pony die niks zou kunnen.. Gaan we aan de slag met wat dresuur oefeningen, pony braaf aan de teugel en nageeflijk in stap, draf en galop. Volgende keer als je die meisjes dan hoort praten over de pony kan ie opeens alles :')

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:04

mijn opa en oma kijken welleens naar mijn les heel zelden... maar ze begrijpen het lichtrijden niet ze zeggen dan blijven zitten als je steeds gaat staan val je nog haha

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 00:39

Peelie schreef:
Mijn Jonge Haflinger ruin is nu een paar weken in training. Komen er allerlei ouders naar mij toe van de beginners les. Echt, het zijn kindjes van 5 a 6 jaar oud. Of hun kinderen ook eens op die mooie haflinger kunnen rijden, want dat kunnen ze wel aan.

De instructeur van die les al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het een jong paard is en absoluut niet gemakkelijk.

Beetje jammer...

Dat vind ik gewoon brutaal := Kopen ze zelf een jonge haflinger, als dochterlief dat zo goed kan :+

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 00:51

Niet echt een opmerking maar wel irritant! :D
Mijn zus reed op ons paardje, en tijdens een pauze liep ik ernaast te kwebbelen zegmaar.
Bij de opening stonden een paar kleine meisjes van ponykamp, waarvan een met haar mooie felblauwe zweepje lekker hard op de bakrand ging tikken. Paardlief keek met grote ogen en twijfelde of ze er wel (met grote bocht!) langs zou gaan. Dus mijn zus vraagt gewoon normaal: Ehm meisje, zou je daar alsjeblieft mee willen ophouden? Mijn paard vindt dat een beetje eng. Kind stopt, zodra we voorbij de hoek zijn begint ze weer. Uiteraard weer gevraagd of ze wou stoppen, gelukkig stopte ze ook helemaal

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 01:15

Hahaa die van dat mank staan vind ik wel geniaal :+

Ook niet langs de bakrand, maar ik vertelde een keer een meisje dat ik een nieuw zadel had.. Zegt ze: Ojaa nu zie ik het, hij is blauw in plaats van rood :')
(Paardlief had de vorige keer een rood dekje op, en toen een blauwe :+ )

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 01:18

In de les zeggen, ik ben er nog maar 1 keer afgevallen.
Nou karma hoor, 3 minuten later lag ik ernaast. :')

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 01:23

Michelleex schreef:

_/-\o_ _O-

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:24

Nies_ schreef:
Peelie schreef:

Beetje jammer...

Dat vind ik gewoon brutaal := Kopen ze zelf een jonge haflinger, als dochterlief dat zo goed kan :+

Daar ben ik het helemaal met je eens.

Ze hebben het een paar weken geprobeerd, want hij was toch zo braaf!

Zolang ik er op zit is hij redelijk braaf. Maar op een keer ben ik er zelf heel erg hard vanaf gevallen. Die zelfde les net de desbetreffende ouders er bij.

en was die Haflinger opeens toch niet zo leuk meer...

heb er af en toe nogsteeds een dove plek van in mijn bil, zo hard is het gegaan. En het is ondertussen 2 maanden geleden.

En kan je na gaan, het waren meerdere ouders die naar me toe kwamen, dus niet van 1 specifiek kind...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 07:39

die van peelie vind ik wel heel erg... dat is gewoon onbeschoft een beetje. je ziet zelf wat er gebeurt en dan alsnog...

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:43

JNY024 schreef:
Michelleex schreef:

_/-\o_ _O-

haha zoeits heb ik ook gehad.. ben er al jaar niet meer afgevallen :) (trotsheid op mezelf) en ja hoor in galop en ik lag er naast.. was nog wel inhaalles met van die kinderen van 14 enzo en ik was toen 8 ofzo hahaha

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:51

gwen1298 schreef:
niet echt raar, maar iets over manege paarden in het algemeen..
was een keer op de manege hoor je van die kleine penny meisjes zeggen; die kan echt geen dressuur of nageeflijk lopen..
Nou even later zit ik dus in de les op die pony die niks zou kunnen.. Gaan we aan de slag met wat dresuur oefeningen, pony braaf aan de teugel en nageeflijk in stap, draf en galop. Volgende keer als je die meisjes dan hoort praten over de pony kan ie opeens alles :')

Haha, dat vind ik ook wel vervelend. 'Ja, op dat paard kan je echt niet doorzitten..' etc. etc. Nee, het ligt niet aan het paard, maar aan jezelf! Je kunt het paard niet de schuld geven dat het jou niet lukt!
Tuurlijk snap ik ook wel dat een paard soms moeilijk of sterk kan zijn hoor..