Op stal rij ik op een bonte pony staat ook campina boerderij bij. Sommige die willen m nog wel eens koe noemen.
Ook heeft mijn moeder een keer iemand horen zeggen dat diegene een apparaatje wou kopen om de druk van de teugels te meten die nodig is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xPabloBokt schreef:Ik reed vroeger altijd op een nogal bekakte manege in een les met allemaal eigen paarden. En die konden bij de individuele oefening niet hard genoeg roepen hoe goed ze wel niet waren en hoe ik ging falen met mijn "manegeknol". Nou, we moesten een grote volte rijden en op die volte aanspringen in galop. Doodsimpel dus. Nou, ik achteraan in de rij. 2 vielen eraf en 3 schoten er vandoor, 1 paard leek niet eens te weten wat galop is en kon alleen maar knoerthard draven. Kom ik met mijn "manegeknol", helemaal rondje rond, nageeflijk (lees: was een pony die iedereen bestempelde als afgeschreven, en die zou alleen maar bokken en bijten). Toen waren ze allemaal stil hoor![]()
Haha, kan ik soms zo om lachenniet dat ik de beste ruiter ben die er bestaat, maar gewoon dat ge-ego alleen omdat ze een eigen pony hebben..
Peelie schreef:Mijn Jonge Haflinger ruin is nu een paar weken in training. Komen er allerlei ouders naar mij toe van de beginners les. Echt, het zijn kindjes van 5 a 6 jaar oud. Of hun kinderen ook eens op die mooie haflinger kunnen rijden, want dat kunnen ze wel aan.
De instructeur van die les al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het een jong paard is en absoluut niet gemakkelijk.
Ze blijven het proberen...
Beetje jammer...
Nies_ schreef:Peelie schreef:Mijn Jonge Haflinger ruin is nu een paar weken in training. Komen er allerlei ouders naar mij toe van de beginners les. Echt, het zijn kindjes van 5 a 6 jaar oud. Of hun kinderen ook eens op die mooie haflinger kunnen rijden, want dat kunnen ze wel aan.
De instructeur van die les al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het een jong paard is en absoluut niet gemakkelijk.
Ze blijven het proberen...
Beetje jammer...
Dat vind ik gewoon brutaalKopen ze zelf een jonge haflinger, als dochterlief dat zo goed kan
JNY024 schreef:Michelleex schreef:In de les zeggen, ik ben er nog maar 1 keer afgevallen.
Nou karma hoor, 3 minuten later lag ik ernaast.
![]()
gwen1298 schreef:niet echt raar, maar iets over manege paarden in het algemeen..
was een keer op de manege hoor je van die kleine penny meisjes zeggen; die kan echt geen dressuur of nageeflijk lopen..
Nou even later zit ik dus in de les op die pony die niks zou kunnen.. Gaan we aan de slag met wat dresuur oefeningen, pony braaf aan de teugel en nageeflijk in stap, draf en galop. Volgende keer als je die meisjes dan hoort praten over de pony kan ie opeens alles