Vindt jij dat een pony in een Attractiepark hoort?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Re: Vindt jij dat een pony in een Attractiepark hoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:04

Je kan er toch ook gewoon mee gaan wandelen ofzo, of vrijspringen of weet ik veel wat (voor vrijspringen zijn de pony's iets te dik denk ik :D )
Je hoeft er toch niet persé mee te gaan rijden?
Dan kan je eigenlijk wel gewoon zo'n pony meenemen.

KimmetjeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:06

Esmee vroeg of ze dat daar wel vonden passen, als je met de bedoeling in de rij staat om te gaan rijden gaat het sowieso niet passen. Wandelen enz kan natuurlijk geen kwaad

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:06

Ik denk niet dat er hier ook maar iemand is op bokt die gaat reageren met 'ik vind wel dat een pony daar thuis hoort' :+

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:14

XEefjuhX schreef:
:wow:
Belachelijk gewoon...
(maar wel een béétje offtopic :D )

Beetje misschien, maar ik zie het eigenlijk dan wel een beetje als een attractie, gratis Shetlander ritjes :j Ik vind dingen zoals PPC eigenlijk ook niet kunnen. Hartstikke leuk voor de kinderen maar niet voor de Shetties :n

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:14

Teken daarom de petitie tegen PPC :D
staat hier ergens boven
Edit: vorige pagina

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:29

@KimmetjeG ik ga er zelf niet heen he ;)
Ging over iemand die ik ken, is ondertussen 14 maar tweet nog de hele dag door over hoe erg ze Zonneschijn, Danger, Pooh Bear en die andere beesten uit ponypark city mist

KimmetjeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:53

Oh hihi sorry misverstand...

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:55

KimmetjeG schreef:
Ik vind dat je met je 1.70 en 55 kg niet eens in de rij moet gaan staan om een shetje op te halen, je bent er altijd nog zelf bij jij heb ook een keuze om een te kleine pony te weigeren of er überhaupt niet naar toe te gaan.

Ik zou wel in de rij staan om een shetje op te halen. Iedere shet die ik meeneem, krijgt een dagje langer rust, haha. :D

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:17

ik vind wel dat er een verschil zit tussen ppc bijvoorbeeld en een evenement. ik heb met lammetjesdag ook naast een shetlander gelopen met kinderen er op, hier heb ik absoluut niks tegen: het is een keer in het jaar, de shet was groot(meer dan een meter, zeker) en de kindjes klein(ouder dan 6 heb k er niet op gehad, die wilden allemaal op het grote zwarte paard...). vier uur lang, maar ze heeft de helft van de tijd stil gestaan(ze werd afgewisseld), we hebben twee kanten op gelopen en ze heeft een passend zadel en hoofdstel. die kinderen hadden niks te zeggen, die zaten er gewoon een rondje op. niks mis mee. ppc, dat is een heel ander verhaal. bah.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:51

We hadden het dan ook over attractieparken he? :)
Van die paardenshows enzo, daar is ook niks mis mee.
Die worden goed verzorgt omdat het er anders niet uit ziet voor het publiek.
En zoals jouw pony roodvos, jij bent de eigenaar/verzorger dus jij zorgt er wel goed voor denk ik ;)

Maar ppc, nee.
Niemand geeft echt om die beestjes, degene die ze ooit gekocht heeft voor het park
weet wss niet eens hoe zijn/haar pony's eruit zien. Zakelijk he... :n
Neem niet aan dat de eigenaar van ppc elke dag even komt kijken
hoe het met zijn ''toeristentrekkertjes'' gaat :(

eline1308

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:20

Ik vind sommige pony's écht zielig hoor!
die staan daar een beetje in de stikhete zon met de heledag zo'n zadel en hoofdstelletje om...
@XEefjuhX je hebt gelijk in je tweede gedeelte :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:03

Hoezo alleen in t 2e deel?
Dus je denkt dat roodvos niet goed voor haar shet zorgt? :oo

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:06

hebben we t hierover t vakantiepark of het atractiepark en bedoel je slagharen?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:07

LovesSam schreef:
hebben we t hierover t vakantiepark of het atractiepark en bedoel je slagharen?

vakantiepark ponyparkcity in slagharen

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:23

haha, die shetlander ging op een gegeven moment in staking(dat wel), toen hebben we hem op stal gezet... het was niet mijn verzorgshet overigens, maar ze staat bij mijn verzorgpaard.(andere eigenaar ook)

ppc snap ik dus echt niks van.. arme pony's... ik snap niet hoe iemand op het idee komt dat dat goed zou kunnen gaan. ze zouden die pony's niet gewoon voor een dag weg moeten geven, maar alleen aan oudere kinderen met ervaring, en eerst les geven...

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:26

oke daar heb ik vroeger heerlijke tijden beleeft van 3 t/m 10 jaar ongeveer. ik kwam n keer terug toen ik 13 jaar was en echt verandert er werd minder opgelet als vroeger leek mij t geval. En inderdaad het kan goed gaan maar niemand die zo'n pony een hele dag in de gaten kan houden en weet wat er precies gebeurd.

BlijeRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:30

Jongens, ik ben het echt met jullie eens, het meeste wel dan....
@_roodvos_, ze geven ook eerst les, de dag na dat je bent aangekomen, wordt er eerst van alles uitgelegd, dan pas kan je je pony meenemen, ben je er niet bij, krijg je je pony ook niet.. Ik denk dat 50% van de kids in ppc trouwens een stukje ouder zijn, en niet meer rijden, de pony's juist lekker verwennen! En ze lopen niet het hele jaar door, maar de helft, de andere helft staan ze op de weide met schuilstal.... De pony's hebben op maandag en vrijdag tot 3 uur vrij... Ja, ik snap zeker wat jullie bedoelen, en er zijn heel veel ponytjes daar waar t niet even goed meegaat, maar als ze bijv. kreupel of iets zijn, krijgen ze gelijk een paar dagen rust!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:39

_roodvos_ schreef:
haha, die shetlander ging op een gegeven moment in staking(dat wel), toen hebben we hem op stal gezet... het was niet mijn verzorgshet overigens, maar ze staat bij mijn verzorgpaard.(andere eigenaar ook)

ppc snap ik dus echt niks van.. arme pony's... ik snap niet hoe iemand op het idee komt dat dat goed zou kunnen gaan. ze zouden die pony's niet gewoon voor een dag weg moeten geven, maar alleen aan oudere kinderen met ervaring, en eerst les geven...

Gefeliciteerd trouwens! ;)

goldenjagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:58

nee, die pony's zien wel elke dag 1000 mensen. en er worden steeds kleine kindjes op de pony gezet... en ook vaak bij ezels.
zo heb ik ooit gezien in kroatie dat een arm oud ezeltje midden in een suppper drukke stad kinderen zaten te vervoeren (het was zo druk dat je haast niet meer kon lopen..

arme pony's en ezels /3

goldenjagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:03

_roodvos_ schreef:
ik vind wel dat er een verschil zit tussen ppc bijvoorbeeld en een evenement. ik heb met lammetjesdag ook naast een shetlander gelopen met kinderen er op, hier heb ik absoluut niks tegen: het is een keer in het jaar, de shet was groot(meer dan een meter, zeker) en de kindjes klein(ouder dan 6 heb k er niet op gehad, die wilden allemaal op het grote zwarte paard...). vier uur lang, maar ze heeft de helft van de tijd stil gestaan(ze werd afgewisseld), we hebben twee kanten op gelopen en ze heeft een passend zadel en hoofdstel. die kinderen hadden niks te zeggen, die zaten er gewoon een rondje op. niks mis mee. ppc, dat is een heel ander verhaal. bah.

maar dat is 1x per jaar die pony's lopen het hele jaar met kleine kindjes op hun rug.
en volgens mij zijn sommige pony's al lang aan pensioen toe. (die pony's hebben denk ik wel rugpijn)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:39

Ik zag dat laatste zomervakantie ook, met ezeltjes.
We hadden een soort tour met een truck/bus, en dan kwam je bij een restaurant
waar je ook ezeltje kon rijden.
Ezels:
- doorgezakte rug
- wisten maar 1 weg om te lopen, sturen kwam niks van
- stonden in de brandende zon in de weide
En dan reden er van die F*CKING DIKKE MENSEN OP!
Ik had er ook een rondje op gereden, amar ik vond het zó zielig dat
ik maar stopte...
Moet je nagaan, een dikke volwassene op zo'n klein ezeltje (waren geen mini's, maar ook zeker geen grote)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:49

Ik vind dat er best pony's in een attractiepark kunnen zijn, mits het er niet teveel zijn en de ruitertjes maximaal 6 jaar oud zijn. Hoe paardengek ik ook was, toen ik bijvoorbeeld 12 was moest ik er echt niet meer aan denken om naar iets als ponypark slagharen te gaan: ik reed op een manege, en een vriendin had een pony, daar kon ik meer dan genoeg mijn ei kwijt. Ik vind ook eigenlijk 12 jaar gewoon te oud om uberhaupt naar een pretpark te gaan voor de pony's..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:51

Ik vind dat het niet kan. En als het dan toch moet, alleen hele jonge kinders, en er moet goed voor de pony's gezorgd worden. Niet in de omstandigheden zoals ze nu zijn :(

santiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:09

ik vindt het niet kunnen een dier is een dier en geen achtbaan of hobbel paard van een draai molen.
ik vind het vrezelijk voor die arme diertjes, maar ja, ze weten niet beter omdat ze niet anders kennen.
gewoon zielig

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:15

mijn zusje wil wel heel graag naar PPC.
maar het blijkt dat sommige pony's daar bokken enz.
en ze heeft pas 1 keertje gereden dus dat leek ons geen goed idee.
ze wilde trouwens daarheen omdat je dan ook gratis naar attractiepark slagharen kan.

dus nu gaan we gewoon naar de camping van attractiepark slagharen.
kun je ook pony rijden. maar daar worden ze wel echt goed verzorgd!
daar heeft ze vorig jaar ook voor de eerste keer gereden en toen mocht ik haar begeleiden, dus dat vond ze super (en ik ook :D )