Lessen: 40 per maand
Verzekering: +/- 400 per jaar
Hoefsmid: 35 per twee maanden
En de verzamelwoede aan paardenproducten maakt het een nog duurdere hobby..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Cher; je bent toch ook geld kwijt aan de hypotheek ed? Onderhoud weide, stal? Stroom naar de weide, water? Dat zijn nou juist de extra kosten die je krijgt bij paard aan huis ipv pension.
vuurneon schreef:Cher; je bent toch ook geld kwijt aan de hypotheek ed? Onderhoud weide, stal? Stroom naar de weide, water? Dat zijn nou juist de extra kosten die je krijgt bij paard aan huis ipv pension.
Merell123 schreef:vuurneon schreef:Cher; je bent toch ook geld kwijt aan de hypotheek ed? Onderhoud weide, stal? Stroom naar de weide, water? Dat zijn nou juist de extra kosten die je krijgt bij paard aan huis ipv pension.
Ik zou de hypotheek bij paarden aan huis niet meerekenen, want mensen zonder paard aan huis hebben ook hypotheek-kosten, waarom die 'doorberekenen' bij je paard? Al huur je een weiland oid, oke dan zou je ze er wel bij optellen..
DeniseES schreef:gossa4ever schreef:Jessica, wat ben jij dan weer voor zeikerd? Waarom zou bovenstaande niet kunnen?
Ik betaal mijn stalling (180 pm) en ben er benzine aan kwijt (kan overigens prima met de fiets). Nee, meer doe betaal ik er ook niet voor.
De 2x in het jaar dat ik biks voor haar haal (fries overigens) is te pietluttig om mee te rekenen. Idem voor de 2 a 3 x hoefsmid per jaar.
Veearts is alleen inenten/wormkuur standaard en kan het je het de ene maand 3000 euro kosten, de volgende 6 niks...
O, sorry, ik ben de 10 pm aan vitaminekoeken vergeten