Daarom ben ik ook een kattenmens, geen hondenmens. Vind honden wel leuk en lief hoor, maar katten zijn gewoon zo lekker eigenwijs, doen waar ze zin in hebben, je kunt ze tot op zekere hoogte opvoeden, maar alleen als ze daar zin in hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shirley schreef:Heel herkenbaar
Daarom vraag ik me ook zo vaak af, hoe ze in "die landen" de ezels zover krijgen om uit zichzelf met loodzware manden een berg op of af te lopen ... of zonder morren rond te zeulen met dikke dames in korte broeken op een bloedhete dag ...
Bij mij gaan ze niet eens weg bij het hek als ze denken dat er iets is wat ze beslist niet mogen missen
GamblersCup schreef:Fiffill schreef:Tsja wat is eigenwijs... ezels zijn ezels, je moet er mee om kunnen gaan. Het is anders dan een paard. Een paard kun je veel makkelijker "dwingen" iets voor je te doen (dat klinkt negatiever dan ik het bedoel), een ezel moet het ook echt willen anders kun je er mooi naar fluiten.
Jaaaaa, klopt! Ik heb mezelf helemaal "om moeten stellen"... waar je op een paard nog wat druk kunt uitoefenen, een stimulerend tikje kunt geven, dat kun je bij een ezel vergeten. Geen zin, dan doet ie niks. Al kan ik mijn kleintjes af en toe wel gewoon naar voren duwen, alsof je een auto aanduwtDe trailer op bijvoorbeeld, willen ze ook niet altijd vrijwillig. Gewoon effe aanduwen, meestal lukt het dan wel.
Maar dat kan ik ook pas doen sinds ze niet meer trappen, ha ha ha! Ze waren wat onopgevoed toen ze hier net waren. Jemig, kon geen hoefje krabben zonder helm en scheenbeschermers![]()
Maar wat zijn ze ongelofelijk leuk! Lief, kroelers, knuffelaars, eigenwijs, lekker eigen karakter (mijn hengstje is veel braver en rustiger dan mijn ruintje) en je lacht je dood met ze! Al zijn ze maar voor decoratie (geen tijd om ze voor de kar te beleren), ik wil ze niet meer kwijt
Fiffill schreef:Ik zou er zelf niet voor hun 5e op gaan zitten. Is een beetje vergelijkbaar met paarden, maar ik vind bijv 3 wel erg jong zeker als ik zie wat voor slungels ze hier toen nog waren. Dus ik zou zeggen na hun 5e jaar
GamblersCup schreef:Ik ken geen grote ezels, vandaar dat ik benieuwd was naar foto's en verhalen hier!![]()
Mijn arme hoefsmid, in het begin, ha ha ha! Maar nu geven ze allebei, zonder morren of schoppen, braaf hun hoefjes. Het heeft even wat geduld en oefenen gekost...
merelj93 schreef:Mijn ezel krijgt 'sochtends een klein worteltje, 3x per dag hooi, tussendoor nog allemaal kleine wortelstukjes en 's avonds krijgt hij soms een klein beetje zemelen, soms een klein beetje muesli, met lijnzaadolie en wat kruimeltjes pavo koek.