Cassidy schreef:Als je nou eens gewoon je openstelt voor wat er op je pad komt, en het van daaruit verder gaat bekijken? Eerst paard of pony aanschaffen, daarna pas de rest? Verzorgingsproducten en geneesmiddelen ook niet van tevoren inslaan want vooral op geneesmiddelen zit een houdbaarheidsdatum en die blijven niet eeuwig goed.
Staar je niet blind op een ras, maat, kleur of geslacht. Het paard waar jij naar op zoek bent is allang geboren, en als de tijd rijp is komen jullie elkaar tegen. Ga geen overhaastte beslissingen nemen.
Ik wil je alleen een ding meegeven: groen op groen is bont en blauw. Ga geen al te jong paard kiezen, neem een ouder paard met een goede basis waar jij nog wat van kunt leren. En bespaar niet op instructie. Dan maar een deken minder of een andere borstelset. En je hoeft echt niet in een keer alles aan te schaffen. Als jij je paard in het begin van de lente koopt, heb je echt nog een aantal maanden voordat er winterdekens nodig zijn (als je daar al voor gaat).
Je zegt dat je moeder veel heeft gespaard en dat ook jij een steentje bij mag dragen. Aanschaf van een paard zijn de kosten niet, het onderhoud ervan echter wel. En die lieve vriend van je moeder die nu bereid is om mee te betalen zou dat zomaar over een tijdje niet meer willen doen. En dan?
oke is goed 
maar ik heb altijd op jonge pony`s gereden.. ja oke op 3 na maar derest allemaal jong.. en ik vind de jonge pony`s rijden net iets leuker 
ik denk dat ik ook echt op zoek ga naar een goede instructrice 
als hij niet meer mee wilt betalen dan hebben we pech gehad maar ik weet zeker dat mijn moeder en ik het dan wel alleen kunnen want dan ziet mijn moeder ook in hoe leuk het kan zijn om een paard/pony te hebben en als zij iets leuk vind dan geloof me dan doet ze er echt alles aan om hem/haar te houden en mij gelukkig te maken en haarzelf
dat komt wel goed.
en mijn vader had ook pony`s maar hij had geen werd hij kreeg een kleine uitkering en het is dus wel mogelijk maar dan had hij nog een keur/pref/ster merrie waar hij mee fokte en zo kon hij zijn geld een beetje verdienen..
en eerlijk gezegt wil ik dit als ik 20 ben ofzo overnemen...