gesprek beginnen met ouders over eigen pony/paard, hoe?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:20

_nvds schreef:
Neem een leuke verzorg pony in de buurt , je kan later altijd nog een pony nemen als je groot bent toch :)
Het lijkt mij niet zo handig als je een pony door je ouders laat kopen als ze geen geld hebben want wat nou als het paardje ziek wordt .. dan gaat het ten kostte van die leuke pony ?

ehm volgens mij moet je alles even opnieuw lezen,
heb een leasepaard en ik ben heus niet van plan dat paard geheel door mijn ouders te laten kopen ;)

vuurneon

Re: gesprek beginnen met ouders over eigen pony/paard, hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:21

Heb je al eens alle kosten op een rijtje gezet? Je zegt zelf meer dan de helft te willen mee te betalen elke maand en ik denk dat je het pas voor moet leggen als je dat bedrag daadwerkelijke elke maand kunt missen. Dat is echte toewijding! :j

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:22

XAnoukdb schreef:
_nvds schreef:
Neem een leuke verzorg pony in de buurt , je kan later altijd nog een pony nemen als je groot bent toch :)
Het lijkt mij niet zo handig als je een pony door je ouders laat kopen als ze geen geld hebben want wat nou als het paardje ziek wordt .. dan gaat het ten kostte van die leuke pony ?

heb een leasepaard en ik ben heus niet van plan dat paard geheel door mijn ouders te laten kopen ;)

Je hebt geen leasepaard want je betaald er niet voor. Dus is het een verzorgpaard. Niks mis mee, je noemt het alelen anders. En heb je je ouders al verteld dat je wil bijleggen in het onderhoud? Dan heb je een betere kans van slagen.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:22

miss_kippie schreef:
maar je zegt dat je al pony s heb gehad. hoe heb je dat toen de tijd aan je ouders gevraagd dan. ? en waarom heb je die nu niet meer.

Dat had ik niet gevraagd,
ik kreeg de eerste voor mijn verjaardag.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:24

je kreeg de eerste voor je verjaardag en toen was je ze even zat. en heb je ze weg gegaan en nu wil je weer een nieuwe. denk dat je ouders dan niet zomaar weer een pony geven.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:24

_nvds schreef:

heb een leasepaard en ik ben heus niet van plan dat paard geheel door mijn ouders te laten kopen ;)[/quote]
Je hebt geen leasepaard want je betaald er niet voor. Dus is het een verzorgpaard. Niks mis mee, je noemt het alelen anders. En heb je je ouders al verteld dat je wil bijleggen in het onderhoud? Dan heb je een betere kans van slagen.[/quote]
Je noemt het dan trouwens nog steeds een leasepaard,
maar denk dat ik dat zeker wel zal zeggen!

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:25

miss_kippie schreef:
je kreeg de eerste voor je verjaardag en toen was je ze even zat. en heb je ze weg gegaan en nu wil je weer een nieuwe. denk dat je ouders dan niet zomaar weer een pony geven.

nee, ik bedoel ook niet nu, maar over 1 a 2 jaar, dan heb ik ook wat meer geld bij elkaar gespaard,
en kan ik zelf ook wat bijleggen :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:25

Uhm zelf werken voor een paard? Ja dat duurt een paar jaar maar dan heb je ook wat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:26

Lease of leasing is een vorm van krediet waarbij de kredietverstrekker of lessor bedrijfsuitrusting, bedrijfsmiddelen of duurzame consumptiegoederen aankoopt en deze gedurende een vooraf overeengekomen termijn en tegen een vaste vergoeding ter beschikking stelt van de kredietnemer of lessee.
Oftewel: zolang je geen geld betaald, is het geen leasepaard maar ben je gewoon bijrijder :) niets mis mee! Maar om verwarring te voorkomen :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:26

Nou hier noemen we dat een verzorgpaard, wanneer we betalen voor gebruik, dan heet het lease.

Maar dat zal dan niet overal zo zijn. De algemene opvatting is wel zo, dus er komt dan verwarring over in het topic.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:27

Een leasepaard daar betaal je voor. Meestal meer dan 80 euro per maand. Verzorgpaarden zijn meestal gewoon gratis imo. Maarja, dat is een ander verhaal.
Wat is nou eigenlijk je doel van dit topic? Wil je nou serieus tips hoe je je ouders om een paard kan vragen?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:28

over twee jaar pas en dan maak jij je nu al druk hoe jij het aan je ouders moet vragen. wie weet wil jij dan wel helemaal geen paard meer.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:29

_coquette_ schreef:
Uhm zelf werken voor een paard? Ja dat duurt een paar jaar maar dan heb je ook wat!

Precies !!! :j

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:29

Heb je al een idee wat voor paard je wil dan?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:33

XAnoukdb schreef:
_coquette_ schreef:

Precies !!! :j

Ik zou er nu dus niet over beginnen maar gewoon gaan sparen!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:37

XAnoukdb schreef:
_nvds schreef:

Lease paard ? Niks lease paard , je betaald er niet voor dus gewoon verzorg pony.
Ook zal ik je even vertellen dat je als 14 jarige niet een pony zelf kan betalen.

Je maakt er wel een zooitje van als je zo gaat reageren op mensen , Sjemienee bedoel het goed hoor. >;)

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:37

Ceriadwen schreef:

Niet precies maar wel een die van een hoger niveau is, en in ieder geval nageeflijk ka lopen.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:38

_nvds schreef:

heb een leasepaard en ik ben heus niet van plan dat paard geheel door mijn ouders te laten kopen ;)[/quote]

Lease paard ? Niks lease paard , je betaald er niet voor dus gewoon verzorg pony.
Ook zal ik je even vertellen dat je als 14 jarige niet een pony zelf kan betalen.

Je maakt er wel een zooitje van als je zo gaat reageren op mensen , Sjemienee bedoel het goed hoor. >;)[/quote]

Ik wordt toch niet boos op jou??

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:40

Waarom wil je een pony op een hoger niveau ? Wat wil je ermee gaan doen? Heb je uberhaubt wel er verstand van... aangezien als je geopende topics

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:40

Oh worden die kant en klaar verkocht tegenwoordig? Ik dacht dat dat te maken had met rijvaardigheid en training.... maar reken dan maar op een duizendje of hmmm 15?

Oh en mijn paard kan dat, doet het alleen niet bij iemand die niet kan rijden...

Lieverd... nageven doet een paard bij een eerlijke hand, bij correct rijden van achter naar voor, niet omdat het geprogrammeerd staat -O-
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 03-11-12 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:41

XAnoukdb schreef:
Ceriadwen schreef:

Niet precies maar wel een die van een hoger niveau is, en in ieder geval nageeflijk ka lopen.

Gelukkig ligt dit niet aan jouw maar moet je gewoon het knopje in duwen! Fijn is dat he?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:42

XAnoukdb schreef:
Ceriadwen schreef:

En dat is niet iets dat een paard kan, maar dat iets iets waar een ruiter naartoe moet werken ;)

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:43

_nvds schreef:
Waarom wil je een pony op een hoger niveau ? Wat wil je ermee gaan doen? Heb je uberhaubt wel er verstand van... aangezien als je geopende topics

Zal ik het zo zeggen, eentje die luistert en nageeflijk kan lopen, hoeft niet perse hoog niveau, maar wil gwn graag wedstrijden gaan rijden.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:43

Ceriadwen schreef:
Oh worden die kant en klaar verkocht tegenwoordig? Ik dacht dat dat te maken had met rijvaardigheid en training.... maar reken dan maar op een duizendje of hmmm 15?

Oh en mijn paard kan dat, doet het alleen niet bij iemand die niet kan rijden...

Lieverd... nageven doet een paard bij een eerlijke hand, bij correct rijden van achter naar voor, niet omdat het geprogrammeerd staat -O-

hahahaha moet zo lachen om jou reactie ! _/-\o_

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 00:44

Ceriadwen schreef:

Ik wil niet veel zeggen, maar daarvoor is wel enige vooropleiding nodig...