eclair98 schreef:
Aan deze reactie's heb ik zeer weinig tot niets.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vuurneon schreef:Probeer het ook niet te vaak te vragen, mijn ouders waren het echt op een gegeven moment spuugzat dat ik er weer over begon
eclair98 schreef:Maar je weet dus niet wat de reden is. ZEG DAT! En begin er op handige momenten over. Niet als je ouders druk bezig zijn.
capopjekop schreef:En uitrekenen hoe het met tijd uitkomt voor school. Maak een schema voor de hele week met je schooltijden, tijd dat je bezig bent met huiswerk (reken dat ruim zodat je niet in tijdsnood komt), zorg dat je een backupplan hebt voor als je ziek bent. Vriendinnen kunnen nu leuk zeggen dat ze het dan doen, maar ze moeten ook net tijd en zin hebben als het straks echt zover is. Zet de kosten op een rij. Dan laat je zien dat je het serieus neemt. En begin er niet te vaak over idd, op een gegeven moment zijn je ouders het beu en dan luisteren ze niet eens meer hoe goed je argumenten ook zijn. Dan moet je je ook berusten en je erbij neer leggen.
xLions schreef:capopjekop schreef:En uitrekenen hoe het met tijd uitkomt voor school. Maak een schema voor de hele week met je schooltijden, tijd dat je bezig bent met huiswerk (reken dat ruim zodat je niet in tijdsnood komt), zorg dat je een backupplan hebt voor als je ziek bent. Vriendinnen kunnen nu leuk zeggen dat ze het dan doen, maar ze moeten ook net tijd en zin hebben als het straks echt zover is. Zet de kosten op een rij. Dan laat je zien dat je het serieus neemt. En begin er niet te vaak over idd, op een gegeven moment zijn je ouders het beu en dan luisteren ze niet eens meer hoe goed je argumenten ook zijn. Dan moet je je ook berusten en je erbij neer leggen.
Inderdaad.
Dat van schooltijden kan ik nu nog niet maken, want krijg over 2 weken weer een nieuw rooster.
Maar dan kan ik dat zeker gaan doen.
capopjekop schreef:xLions schreef:
Inderdaad.
Dat van schooltijden kan ik nu nog niet maken, want krijg over 2 weken weer een nieuw rooster.
Maar dan kan ik dat zeker gaan doen.
Je kunt ook uitgaan van de langste dag, dan valt het altijd mee.
Vjestagirl schreef:xLions schreef:
Tuurlijk doe ik dat.
Maar ik wil een reden hebben waarom niet.
En als je ouders nou zeggen: omdat wij nee zeggen? Of als je het niet eens bent met de reden?
xLions schreef:Vjestagirl schreef:En als je ouders nou zeggen: omdat wij nee zeggen? Of als je het niet eens bent met de reden?
Als ze zeggen omdat wij nee zeggen, dan ga ik daar op door, omdat het geen goede reden is vind ik.
Als ik het niet eens ben met de reden, dan is dat een punt waar ik misschien aan moet werken om het tegendeel te bewijzen..
Als ze zeggen omdat wij nee zeggen, dan ga ik daar op door, omdat het geen goede reden is vind ik.
Als ik het niet eens ben met de reden, dan is dat een punt waar ik misschien aan moet werken om het tegendeel te bewijzen..
En misschien moet je dus gewoon leren accepteren dat je soms nee krijgt zonder (goede) reden. Je kunt beter laten merken dat je ze respecteerd en dat je vertrouwen hebt in hun oordeel en levenservaring, dan dat je door blijft 'zeuren' om een reden die je wel aanstaat.
Als jij stopt met 'zeuren' en je juist helemaal stort op je school (alles 8+), op je verzorgpony (de tijd die je nu in bokt stopt daarin stoppen) en helpt met klusjes in huis (vrijwillig, zonder dat ze je het moeten vragen) en er dan over een jaar weer eens over begint, misschien dat ze er dan anders tegenaan kijken.
xLions schreef:Vjestagirl schreef:En misschien moet je dus gewoon leren accepteren dat je soms nee krijgt zonder (goede) reden. Je kunt beter laten merken dat je ze respecteerd en dat je vertrouwen hebt in hun oordeel en levenservaring, dan dat je door blijft 'zeuren' om een reden die je wel aanstaat.
Als jij stopt met 'zeuren' en je juist helemaal stort op je school (alles 8+), op je verzorgpony (de tijd die je nu in bokt stopt daarin stoppen) en helpt met klusjes in huis (vrijwillig, zonder dat ze je het moeten vragen) en er dan over een jaar weer eens over begint, misschien dat ze er dan anders tegenaan kijken.
Daar heb je een punt, maar ik wil eigenlijk wel een reden waarom het nu niet kan & toen ik jong was wel.
Aangezien ik toen niets zelf kon doen en nu eigenlijk alles.
Jaa, dat is waar daarom wil ik een reden hebben zodat ik me kan verbeteren op dat gebied / kan showen dat ik het kan. Buiten bokt ga ik nog naar mijn verzorgpaard en om daar 5 uur te hangen per dag heeft weinig nut vind ik, want het is verzorgen en rijden, want ik hoef niet te voeren en te mesten want het is een loopstal en ze gooien er steeds een nieuwe laag op (zou dit zelf anders doen maar goed). En ja, 5 uur rijden gaat toch een beetje ver he, haha.
Daar heb je een punt, maar ik wil eigenlijk wel een reden waarom het nu niet kan & toen ik jong was wel.
Aangezien ik toen niets zelf kon doen en nu eigenlijk alles.
Jaa, dat is waar daarom wil ik een reden hebben zodat ik me kan verbeteren op dat gebied / kan showen dat ik het kan. Buiten bokt ga ik nog naar mijn verzorgpaard en om daar 5 uur te hangen per dag heeft weinig nut vind ik, want het is verzorgen en rijden, want ik hoef niet te voeren en te mesten want het is een loopstal en ze gooien er steeds een nieuwe laag op (zou dit zelf anders doen maar goed). En ja, 5 uur rijden gaat toch een beetje ver he, haha.
Maar wie weet willen je ouders je wel helemaal niet vertellen waarom niet. Wie weet vinden ze je wel te jong om de echte reden te weten. Vertrouw gewoon op hun beslissing...
Dan stort je je niet op je verzorgpaard. Haal je al 10en op school? Want dan valt er op dat gebied nog wat te verbeteren. En anders: een huis kan altijd wel wat gebruiken, je kan stofzuigen, stoffen, tafeldekken, helpen met koken, de afwasmachine in en uit ruimen, auto('s) wassen, boodschappen doen, de was doen, kamer(s) opruimen...