Ouders overhalen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:00

eclair98 schreef:
|o

Aan deze reactie's heb ik zeer weinig tot niets.

Eunomia

Re: Ouders overhalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:05

Dus even alles op een rijtje.
Ik moet een goed gesprek gaan voorbereiden.
De voor- en nadelen op een rij zetten.
En doorvragen naar de reden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:06

xLions schreef:
eclair98 schreef:
|o

aan deze reactie heb ik zeer weinig tot niets _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:07

Probeer het ook niet te vaak te vragen, mijn ouders waren het echt op een gegeven moment spuugzat dat ik er weer over begon :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:08

eclair98 schreef:
xLions schreef:

aan deze reactie heb ik zeer weinig tot niets _O-

Ja, ik moet het netjes en op een volwassen manier gaan doen. :)
Dus dan maar zo he.
Ik kan het makkelijk. :))

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:08

Maar je weet dus niet wat de reden is. ZEG DAT! En begin er op handige momenten over. Niet als je ouders druk bezig zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:09

vuurneon schreef:
Probeer het ook niet te vaak te vragen, mijn ouders waren het echt op een gegeven moment spuugzat dat ik er weer over begon :=

Dat herken ik,
Ik laat het vandaag, morgen en na het weekend zeker even rusten.
Ga dit weekend ook de grote stap op de paarden maken, dus eerst dat maar even afwachten.

Ik moet hier echt een goed moment voor kiezen en er de tijd voor nemen het voor te bereiden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:09

eclair98 schreef:
Maar je weet dus niet wat de reden is. ZEG DAT! En begin er op handige momenten over. Niet als je ouders druk bezig zijn.

Dat heb ik zoals in meerdere reactie's staat, al vaak gevraagd.
Ik moet dus een goede manier hebben, hoe het er wel uit komt.

Ja, ik ben niet helemaal achterlijk hoor.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:10

dat blijkt maar weer. maar als je ouders steeds zeggen dat je het al weet denken ze dat ook. zeg dat je het niet weet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:10

En uitrekenen hoe het met tijd uitkomt voor school. Maak een schema voor de hele week met je schooltijden, tijd dat je bezig bent met huiswerk (reken dat ruim zodat je niet in tijdsnood komt), zorg dat je een backupplan hebt voor als je ziek bent. Vriendinnen kunnen nu leuk zeggen dat ze het dan doen, maar ze moeten ook net tijd en zin hebben als het straks echt zover is. Zet de kosten op een rij. Dan laat je zien dat je het serieus neemt. En begin er niet te vaak over idd, op een gegeven moment zijn je ouders het beu en dan luisteren ze niet eens meer hoe goed je argumenten ook zijn. Dan moet je je ook berusten en je erbij neer leggen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:12

Ja weet je. Je ouders vinden het geen goed plan, dus dan heb je, als tiener, pech.
Of ze nu wel of geen goede reden hebben in jouw ogen, dat doet er verder niet zoveel toe.

Dan zul je moeten wachten totdat je 18 bent.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:13

eclair98 schreef:
dat blijkt maar weer. maar als je ouders steeds zeggen dat je het al weet denken ze dat ook. zeg dat je het niet weet.

Daar heb je een punt.
Maar waarom zou ik het anders vragen? :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:14

capopjekop schreef:
En uitrekenen hoe het met tijd uitkomt voor school. Maak een schema voor de hele week met je schooltijden, tijd dat je bezig bent met huiswerk (reken dat ruim zodat je niet in tijdsnood komt), zorg dat je een backupplan hebt voor als je ziek bent. Vriendinnen kunnen nu leuk zeggen dat ze het dan doen, maar ze moeten ook net tijd en zin hebben als het straks echt zover is. Zet de kosten op een rij. Dan laat je zien dat je het serieus neemt. En begin er niet te vaak over idd, op een gegeven moment zijn je ouders het beu en dan luisteren ze niet eens meer hoe goed je argumenten ook zijn. Dan moet je je ook berusten en je erbij neer leggen.

Inderdaad.
Dat van schooltijden kan ik nu nog niet maken, want krijg over 2 weken weer een nieuw rooster.
Maar dan kan ik dat zeker gaan doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:14

Thirty schreef:
Ja weet je. Je ouders vinden het geen goed plan, dus dan heb je, als tiener, pech.
Of ze nu wel of geen goede reden hebben in jouw ogen, dat doet er verder niet zoveel toe.

Dan zul je moeten wachten totdat je 18 bent.

Dat weet ik nog niet helemaal 100% zeker. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:15

xLions schreef:
capopjekop schreef:

Inderdaad.
Dat van schooltijden kan ik nu nog niet maken, want krijg over 2 weken weer een nieuw rooster.

Je kunt ook uitgaan van de langste dag, dan valt het altijd mee.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:16

capopjekop schreef:
xLions schreef:

Inderdaad.

Je kunt ook uitgaan van de langste dag, dan valt het altijd mee.

Ja dat is inderdaad waar.:)
Dan heb ik ruim 2 uur voor mijn paard & ruim 3 uur voor mijn huiswerk. :Y)
Of juist andersom, kan ook.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:23

Ik heb de mensen waarvan ik hun reactie nog niet beantwoord heb, even een PB gestuurd. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:32

xLions schreef:

En het ook accepteren als ze nee zeggen en/of blijven zeggen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:36

Vjestagirl schreef:
xLions schreef:

Tuurlijk doe ik dat.
Maar ik wil een reden hebben waarom niet. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:37

xLions schreef:
Vjestagirl schreef:

Tuurlijk doe ik dat.

En als je ouders nou zeggen: omdat wij nee zeggen? Of als je het niet eens bent met de reden?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:38

Vjestagirl schreef:
xLions schreef:

Tuurlijk doe ik dat.

En als je ouders nou zeggen: omdat wij nee zeggen? Of als je het niet eens bent met de reden?

Als ze zeggen omdat wij nee zeggen, dan ga ik daar op door, omdat het geen goede reden is vind ik.
Als ik het niet eens ben met de reden, dan is dat een punt waar ik misschien aan moet werken om het tegendeel te bewijzen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:41

xLions schreef:
Vjestagirl schreef:

Als ze zeggen omdat wij nee zeggen, dan ga ik daar op door, omdat het geen goede reden is vind ik.
Als ik het niet eens ben met de reden, dan is dat een punt waar ik misschien aan moet werken om het tegendeel te bewijzen..

En misschien moet je dus gewoon leren accepteren dat je soms nee krijgt zonder (goede) reden. Je kunt beter laten merken dat je ze respecteerd en dat je vertrouwen hebt in hun oordeel en levenservaring, dan dat je door blijft 'zeuren' om een reden die je wel aanstaat.

Als jij stopt met 'zeuren' en je juist helemaal stort op je school (alles 8+), op je verzorgpony (de tijd die je nu in bokt stopt daarin stoppen) en helpt met klusjes in huis (vrijwillig, zonder dat ze je het moeten vragen) en er dan over een jaar weer eens over begint, misschien dat ze er dan anders tegenaan kijken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:44

Vjestagirl schreef:
xLions schreef:

En misschien moet je dus gewoon leren accepteren dat je soms nee krijgt zonder (goede) reden. Je kunt beter laten merken dat je ze respecteerd en dat je vertrouwen hebt in hun oordeel en levenservaring, dan dat je door blijft 'zeuren' om een reden die je wel aanstaat.

Als jij stopt met 'zeuren' en je juist helemaal stort op je school (alles 8+), op je verzorgpony (de tijd die je nu in bokt stopt daarin stoppen) en helpt met klusjes in huis (vrijwillig, zonder dat ze je het moeten vragen) en er dan over een jaar weer eens over begint, misschien dat ze er dan anders tegenaan kijken.

Daar heb je een punt, maar ik wil eigenlijk wel een reden waarom het nu niet kan & toen ik jong was wel.
Aangezien ik toen niets zelf kon doen en nu eigenlijk alles.

Jaa, dat is waar daarom wil ik een reden hebben zodat ik me kan verbeteren op dat gebied / kan showen dat ik het kan. Buiten bokt ga ik nog naar mijn verzorgpaard en om daar 5 uur te hangen per dag heeft weinig nut vind ik, want het is verzorgen en rijden, want ik hoef niet te voeren en te mesten want het is een loopstal en ze gooien er steeds een nieuwe laag op (zou dit zelf anders doen maar goed). En ja, 5 uur rijden gaat toch een beetje ver he, haha.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:46

xLions schreef:
Vjestagirl schreef:

Daar heb je een punt, maar ik wil eigenlijk wel een reden waarom het nu niet kan & toen ik jong was wel.

Jaa, dat is waar daarom wil ik een reden hebben zodat ik me kan verbeteren op dat gebied / kan showen dat ik het kan. Buiten bokt ga ik nog naar mijn verzorgpaard en om daar 5 uur te hangen per dag heeft weinig nut vind ik, want het is verzorgen en rijden, want ik hoef niet te voeren en te mesten want het is een loopstal en ze gooien er steeds een nieuwe laag op (zou dit zelf anders doen maar goed). En ja, 5 uur rijden gaat toch een beetje ver he, haha.

Maar wie weet willen je ouders je wel helemaal niet vertellen waarom niet. Wie weet vinden ze je wel te jong om de echte reden te weten. Vertrouw gewoon op hun beslissing...

Dan stort je je niet op je verzorgpaard. Haal je al 10en op school? Want dan valt er op dat gebied nog wat te verbeteren. En anders: een huis kan altijd wel wat gebruiken, je kan stofzuigen, stoffen, tafeldekken, helpen met koken, de afwasmachine in en uit ruimen, auto('s) wassen, boodschappen doen, de was doen, kamer(s) opruimen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:49

Vjestagirl schreef:
xLions schreef:

Maar wie weet willen je ouders je wel helemaal niet vertellen waarom niet. Wie weet vinden ze je wel te jong om de echte reden te weten. Vertrouw gewoon op hun beslissing...

Dan stort je je niet op je verzorgpaard. Haal je al 10en op school? Want dan valt er op dat gebied nog wat te verbeteren. En anders: een huis kan altijd wel wat gebruiken, je kan stofzuigen, stoffen, tafeldekken, helpen met koken, de afwasmachine in en uit ruimen, auto('s) wassen, boodschappen doen, de was doen, kamer(s) opruimen...

Ik kan niet 5 uur daar bezig zijn, nee.
Ook omdat ik rijd voor de lol & niet echt een doel heb, dus geen wedstrijdtraining(en) etc.

Ja, ik haal regelmatig een goed cijfer, en mijn laagste nu is een 6.1 & mijn ouders zijn daar onwijs blij mee.
In huis doe ik al redelijk veel, dit omdat ik het eigenlijk leuk vind. :Y)
Maar stofzuigen/wassen/strijken vertrouwen mijn ouders me niet want ben nogal onhandig.
Maar met koken help ik graag, boodschappen doen, kamer opruimen, de cavia verschonen, tafel dekken, tafel afruimen.
Ik zal nog eens wat extra klusjes gaan bedenken.