Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:07

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:15

Sorry dat ik zoveel reageer, maar ik moet even een paar dingen kwijt :P

Pbl, mijne zijn 9 cm :oo Ik heb er bij de eerste 3 niet opgelet, en heb er vandaag nog 6 gemaakt, en die ook 9 cm gemaakt, want ik hang ze op aan de muur van mijn binnenbak, en dan vind ik het minder mooi als ze niet allemaal evenlang zijn.. ( niet dat ze nu wel allemaal kloppen _O- )

ankie1999, ik vind je namen leuk! Maar is Raheem een "arabische naam"? Dan zou ik het persoonlijk leuker vinden om de merrie dan ook een beetje een oosterse naam te geven, maar dat maakt opzich niets uit ;)

sanne_sanne, mooi halster! Wil roodvos mij ook helpen?? :o Ik heb werkelijk geen idee hoe dat moet :D

edit: heeft iemand trouwens nog tips/kritiek/commentaar op mijn repaint uit de OP?

Hier nog een x:

http://i47.tinypic.com/10oobpj.jpg

BalouArera

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:06

Mooi halster Sanne!
xBalou, ik vind het oog iets te fel en de neus is niet helemaal roze volgens mij? Maar verder heel mooi!
Een diorama wedstrijd klinkt heel gaaf Telpeva! Ik heb al ideeen!

Ik ben bezig met 2 paarden (De knabstrupper hengst en het arabische veulen) in de spuitverf te zetten voor 2 repaints, de knabstrupper word van valk weer terug naar knabstrupper en het arabisch veulen word bont! :)
Ik ga ook een Schleichmensje kleien!

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:46

hallo!
Ja ik weet het ik ben al zoolang niet meer geweest.....
mijn manege is in ieder geval wel weer helemaal uitgebreid! en ik heb een stuk of 70 paarden ong..
Ik heb echt super veel respect voor wat jullie maken!!
ik zelf maak nu aardif wat dekjes met printjes, stikkertjes enzo, ik heb nu ook een paar dekjes mat een soort gat voor de singel:
dit bedoel ik: http://www.google.nl/imgres?q=scapa+dekjes&hl=nl&sa=X&biw=1525&bih=669&tbm=isch&tbnid=sTlrmRFOeyGxzM:&imgrefurl=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php%3Ff%3D66%26t%3D1533388&imgurl=http://www.rglamicell.com/Pimage/301904.gif&w=389&h=302&ei=YutEUMX6De2z0QWu54GYCA&zoom=1&iact=hc&vpx=188&vpy=153&dur=1078&hovh=198&hovw=255&tx=190&ty=107&sig=116901325571333292196&page=1&tbnh=147&tbnw=194&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:0,s:0,i:70 <je ziet hier dat de singel er doorheengaat. voor de rest ben ik ook bezig met bitloos hoofdstelletje waar ik hulpteuhels aanmaak zoals tiedeman-teugels of martingalen!
Zadel vind ik nog wel te moeilijk om te maken en ik heb geen goede lijm ervoor.
Vraagje denken jullie dat ik met fotolijm een zadel kan meken??
ik ben ook bezig met mijn bak de grond is gras en in totaal kunnen er over de hele baan ongeveer 36 paarden de bak is dus heel groot!!

doeggggg xxx :)

Oh ja even een oproepje let niet op mijn naam haha!! ik wist nog niet dat het wijn of bier was, zo heet namelijk een lievelingspony van de manege

khoop niet dat ik nu offtopic ben -O-

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:52

@hierboven:ik kan je link niet zien. en verder: fotolijm is een ramp. ik heb het geprobeert toen ik geen lijm had, en het enige wat bleef plakken waren mijn vingers...

@xbalou: Roodvos heeft het mij geleert toen ik naast haar zat. dus ik weet niet of het hier zo gemakkelijk gaat... Tenzij ze een soort uitleg op papier of in een doc. maakt. Het lijkt me in ieder geval heel veel werk, dus sorry, ik denk dat ik je niet kan helpen. of heb je er wat aan als ik meer foto's maak?
mooie repaint! ik zou hem alleen andere ogen geven...

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:57

BalouArera schreef:
Mooi halster Sanne!
xBalou, ik vind het oog iets te fel en de neus is niet helemaal roze volgens mij? Maar verder heel mooi!
Een diorama wedstrijd klinkt heel gaaf Telpeva! Ik heb al ideeen!

Ik ben bezig met 2 paarden (De knabstrupper hengst en het arabische veulen) in de spuitverf te zetten voor 2 repaints, de knabstrupper word van valk weer terug naar knabstrupper en het arabisch veulen word bont! :)
Ik ga ook een Schleichmensje kleien!

Oke, ik vind het ook zelf wel leuk zo, maar idd een echt maanoog ziet er anders uit, het is ook m'n eerste maanoog :P Ik vind ogen zo moeilijk :o Het neusje is wel helemaal roze, de zon schijnt er een beetje raar op, ik had de neus eerst mooi , meer zoals in het echt maar toen ben ik zo dom geweest om er weer een donkerdere (?) laag over te doen :( Heeft iemand evt. nog tips voor een beter oog? Oh haha sanne, ik wist niet dat je roodvos in het echt kent :D Dan moet ik even ergens een filmpje vinden :P Jak , met mijn balken lukt het niet echt, de basislaag verf hecht niet :( ( ik gebruik een soort van bamboestokjes, die zijn heel glad :oo

Late edit voor hieronder:

Helemaal eens met pluisje, ze worden idd steeds duurder,, ook met sanneleoni, een nieuwe fjord zou erg leuk zijn, of een ander iets minder bekend ras ofzo..
Laatst bijgewerkt door _Balou op 03-09-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:00

Hier al gehoord van de nieuwe Müller Limited Editions.
ANdalusier henst, Lippizaner merrie, Lusitano Hengst en de pinto hengst.
Komen Half september beschikbaar in de Müller winkels in Duitsland.
Kleuren nog onbekend.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:10

Ergens vind ik het heel leuk, maar toch ergens ook wel weer jammer.. waarom zoveel Limited editions?
Als ze nu eens een nieuwe fjord zouden ontwerpen of een ander soort nieuw ras..

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:20

SanneLeoni schreef:
Ergens vind ik het heel leuk, maar toch ergens ook wel weer jammer.. waarom zoveel Limited editions?
Als ze nu eens een nieuwe fjord zouden ontwerpen of een ander soort nieuw ras..

Daar ben ik het wel mee eens.
Het kost nog heel veel geld ook. Wij wonen immers niet in duitsland.
Alsof normale modellen niet goed genoeg meer zijn tegenwoordig

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:43

Weer bezig met een repaint :)

Afbeelding

Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:15

mis. moet ik inderdaad een tutorial gaan maken in dat geval.... lijkt me wel leuk om te doen. ik heb nu mijn eerste touwhalster af op schleichformaat, voor drop, de grazende welsh merrie. heb voor haar een heel westernsetj gemaakt, met heeeeel veel verbeterd westernzadel, westernhoofdstel, touwhalster en leadrope, met stukjes leer aan het eide. en even wat alleen sanne_sanne snapt: die leadrope heeft hetzelfde patroontje als de leadrope's bij margot!

ik ben dus op vakantie geweest in frankrijk, op een NH camping, waar ik 2 weken lang NH heb gedaan met een dikke schimmelmerrie genaamd pomme d'api. als sanne_sanne nou even een foto plaatst.... want zij heeft zo'n mooie foto en ik moet ze nog op m'n computer zetten... dan kunnen jullie me vertellen welk model ik zou kunnen gebruiken. ze zit kwa maat tussen een shetlander en een haflinger in en is heeeeeel dik. ik zat zelf te denken aan de haflinger van papo...

die mullerdingen klinken wel interessant, ik wil wel een speial edition hebben. maar ik neem aan dat je ze niet via de webwinkel kan kopen als ze er straks zijn? dat zou jammer zijn als het niet kon, anders zou ik het wel doen. ik ben namelijk dol op die anda en pinto...

verder niet zo veel te melden, behalve dat ik ook nog een model zoek voor een ander paard van die camping, matteo. een lusitano dacht ik. foto's daarvan volgen later, en dat ik voor de lievelingspony van mijn broertje daar, jade, een kleine shetlanderachtige mix, de shetruin in huis heb gehaalt, voor zijn verjaardag zaterdag.

die repaints zijn mooi, vooraldie boven mij. ik vind bij die van daf( dacht ik) alleen wel de manen wel heel oogverblindend wit, en de ogen ook een beetje eng...

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:25

Zo mijn projectje is klaar :)
dus dat ga ik even met jullie delen!

Afbeelding

Afbeelding

en een MontyRoberts halster :o

Afbeelding

Afbeelding

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:28

@ Lideli : ik vind hem leuk, maar,een beetje te grof, te groot en te veel voor dat kleine paardje...

Ik heb voor het eerst een leren hoofdstel gemaakt, alleen nog ff geen foto's.

IK HEB ECHT RINGETJES - SLUITINKJES - BITJES NODIG, BIJ WIE KAN IK DIT KOPEN?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:30

Vind allebei je projectjes er supergaaf uitzien, lideli! Alleen je Arabische showtuig is wat druk, maar ik zou er niks aan veranderen. Je halster is ook éérg leuk gemaakt. :j

En ankie1999, kun je even je hoofdletters weghalen? Nergens voor nodig hoor. (;

Ik zit nog steeds te wachten op goed ijzerdraad, dus al mijn Sleichdingetjes staan al lange tijd stil, haha. :')

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:03

ik had nog even een vraagje over dit berichtje,
ik heb de keuze uit drie modellen:
de knabstrubber merrie,
de arabier merrie,
de akhal teke merrie
welke lijkt jullie het beste?
MarloesNatje schreef:
Ik kom hier weer even binnenvallen als 'stille meelezer' =)
Welk model zou ik voor dit paardje moeten gebruiken denken jullie? Ik heb echt geen flauw idee
ze heeft een beetje een 'bol' voorhoofd
http://i50.tinypic.com/5a3mnl.jpg
http://i49.tinypic.com/xlgghf.jpg

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:13

ankie1999 schreef:
IK HEB ECHT RINGETJES - SLUITINKJES - BITJES NODIG, BIJ WIE KAN IK DIT KOPEN?

Xenos, Xenos of Riorondo/MPV & RioRondo of MPV :) volgende keer kan het ook gewoon in kleine letters hoor ;)

Helaas, de scholen zijn weer begonnen :(
Heb nu weinig tot geen tijd voor Schleich meer ivm. huiswerk :(
Wel heb ik in de vakantie nog een aantal dingen gemaakt, waaronder een (nep?)leren rijsetje, donkerbruin met rood ik heb de mm diamantjes ervoor gebruikt, werken echt super maar zijn zo klein dat ik ze gewoon niet meer kan vinden :')
@lideli; echt geweldig, helaas wat grof maar verder super gemaakt :)
@Daf; Ook een hele mooie repaint, hij valt nogal op door dat felblauwe maanoog, maar aan je reacties te zien was het een opdrachtje oid.?
Iig. erg mooi :)

De repaint hierboven ben ik zon beetje verliefd op geworden! Supergaaf zeg, ook hier vond ik de blauwe ogen helaas ook een beetje.. Tja..

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:21

Hey allemaal,

Ik heb net weer eens een halstertje in elkaar geprutst :D zo is hij geworden
Afbeelding
Hoe vinden jullie hem? ;)

lideli: erg leuk! Ik vind het echt super knap hoe jij dat maakt! misschien is het wel ietsjes te dik, maar ik doe het je niet na! Super knap <3 Ook het halstertje vind ik erg leuk geworden. ;)

Roodvos, hmmm, ja ik snap wat je bedoelt... Het was eigenlijk het idee van het paardje :)
Natasha1996, Super leuk! Erg mooi :j
Horswse, Dankjewel :D Ja klopt, het is het paardje van lidelie die ik in opdracht na moest schilderen ;)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:24

wauw lideli erg mooi showtuig,
zal vast veel werk in gezeten hebben,
heb je die kraaltjes op het dekje erop geplakt of genaaid?
hij is idd wel wat grof, want hij komt best hoog op het model te liggen,
als je er ooit nog een gaat maken, daar mss nog even naar kijken,
haha maar denk het niet, gezien de hoeveelheid werk, ikzelf heb er ook nog maar 1 gemaakt,
ik krijg er wel vraag naar of ik die verkoop, maar ik vind het gewoon te veel werk, dat ik er niet nog eens aan ga beginnen ;)

je monty roberts halster is ook gaaf!

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:26

@marloesnatje ik zou voor de achel teke merrie gaan
Dat showtuig is erg mooi misschien een beetje te groot
Ik had weer een deken gemaakt voor mijn twh hengst
Een druk printje van een oud hemt van mij
Verder heb ik de paint merrie gekocht
Dit keer bij de v&d
Maar ik heb even een vraagje komt de Oude Friese hengst vaak voor ?
En wat is een goede prijs voor hem

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:28

Normaal vind ik die halstertjes niet zo leuk, maar die van daf vind ik nou wel leuk!
ik vind het wel jammer dat er bijna nooit gereageerd wordt op mijn berichtjes :o
edit;; nu wel :o :o :o :o :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:35

MN: dat is ook een kwestie van wat je typt. Bij mij wordt er ook amper gereageerd , maar ik typ niet zo veel bijzonders.
Lideli: WOW :wow:

Ik heb nu eindelijk ijslollystokjes gevonden. Maar kan er ook niets mee doen want school is idd weer begonnen B-)

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:30

Tjaa, school (bestond er maar een schleich school) ook al heb ik best wel weer zin in school. Morgen eerste les grieks en latijns *\o/*

Nu weer ff ontopic:
Wil ook al heel lang hindernissen maken. Maar kan die dikken stokjes niet vinden.
Alle twee de repaints met maanogen vind ik echt te mooi.
Zelf niet zo heel veel gedaan. Aleen even de singel van mijn showsetje gerestaureerd.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:37

@Pbl, heb alles erop genaaid, alleen pailletjes zijn gelijmt. Was idd een hele klus, (ben er tot half 2 's nachts mee bezig geweest :o) haha maar zo onwijs leuk om te doen. Klopt dat ie een beetje groot is geworden. Heb al eerder zoiets gemaakt, maar was veel simpeler. Heb ook materiaal liggen om nog een arabisch showtuig te maken (geel) haha.

Verder iedereen bedankt voor jullie reacties :)

Heb gisteravond nog een horseball bal gemaakt. Niet echt foto waardig maar toch. Ben ook bezig met een tuig voor de falabella hengst, jeetje wat een gepriegel!

@Howrse, heb je miss een foto van je rijsetje? ben er zeer benieuwd naar!

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:03

Nathas schreef:
Om even de laten zien hoe groot de stropakjes zijn:

Nathas zijn dat die stropakjes die je bij schellens kunt bestellen, was nammelijk al erg benieuwd hoe ze er in het echt uit zagen enzo..

En weet iemand of er al meer bekend is over de limited editions, ik ben nammelijk erg nieuwschierig zoals altijd!
En de showkistjes zijn er al klaar voor! ;)

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:48

Wiekenmeisje schreef:
Nathas schreef:
Om even de laten zien hoe groot de stropakjes zijn:

Nathas zijn dat die stropakjes die je bij schellens kunt bestellen, was nammelijk al erg benieuwd hoe ze er in het echt uit zagen enzo..

En weet iemand of er al meer bekend is over de limited editions, ik ben nammelijk erg nieuwschierig zoals altijd!
En de showkistjes zijn er al klaar voor! ;)

Helaas is er tot nu toe nog geen verdere informatie over vrijgegeven.
Ik ben zelf druk bezig met het vinden van iemand die mij helpt deze vier modellen te krijgen.

Ik ga zometeen een compleet mislukte shetland merrie van de verf ontdoen en dan ga ik lekker custen.