Ik vind het er niet uit zien..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:55

@ Nikkialex: Als je het tegen de ts hebt, dan denk ik dat ze haar frustratie even openbaar wilde maken.
Een frustratie die ik overigens deel.
Heb je de rest van het topic ook doorgelezen? Zul je zien dat er geen ruzie onstaat maar een waardevolle discussie...:D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:56

Lunaeekie schreef:
Ik kijk nu sowieso niet meer. Ga zo slapen.
Maar toch vind ik het geen fijn beeld. Ik ben niet zo weg van deze methode. Ik hou niet van dat getrek enzo

Welterusten. En ik hoop dat je het alsnog gaat bekijken, en open blijft staan voor andere manieren van aanpak. A mind is like a parachute, it only works when it is open...

Lunaeekie

Re: Ik vind het er niet uit zien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:57

Als ik eraan denk zal ik het nog eens bekijken :p
En anders moet je me maar ff een pb sturen ;)
Mooie zin trouwens :j

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:12

Cassidy schreef:
Met de methode is niets mis hoor. Je moet alleen weten wat je aan het doen bent. Dit is het echte ranchwerk, Craig Cameron is niet de eerste de beste Natural Horsemanshipper. Heb alle respect voor de man. De merrie blijft ook heel rustig, raakt niet in paniek. Je ziet hier het moment van totale overgave. Zo train je een paard tot een compleet betrouwbaar dier, waar je in het wilde westen 100% op kunt vertrouwen. Je beste levensverzekering als je op pad bent in de natuur, waar je niet altijd even goed bereik hebt met de mobiele telefoon, en waar je ten dode opgeschreven bent als je van je paard valt, iets breekt, je paard de benen neemt en je niet op tijd gevonden wordt....

ik snap dat je respect heb voor deze man ik heb dit ook maar ik vind dit er niet fijn uit zien en zijn momenten waar bij het paard toch echt even zwaar de schrik er in heeft! bv 6:30 tot 6:45 ik vind niet dat ze op haar gemak er uit ziet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:15

Hoeveel keer ben jij er bij geweest dat een paard heeft leren liggen? De meeste filmpjes en demonstraties die ik ken laten zien hoe het eindresultaat eruit ziet. Dit is de eerste keer dat deze merrie gaat liggen. Dit is de eerst keer van totale overgave. En net zoals de eerste keer een zadel op of het gewicht van een ruiter, is dat een beetje spannend ja...

shiladyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:23

Sypol_Rawr schreef:
Al die meiden die shetlanders verzorgen, ze trukjes leren, steigeren, en als ze niet willen steigeren ze omhoog trekken, over een hindernis heen trekken, mee trekken als hij niet wilt rennen. Pff t ziet er niet uit..

Ik vind het ook niet geweldig
laatst zocht ik min of meer een verzorgster voor mn bijna 2 jarige
kreeg ik een stalker penny die 1000 vragen stelde (allemaal dezelfde vragen) en ook vroeg of ze hem trucjes mocht leren en hem kon longeren

Die heb ik maar gauw afgewimpelt
had aanvankelijk gestuurt van als je er geen kan vinden mag je die van mij wellis poetsen ....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:24

Ik heb dus steigerend achteroverklappende ponietjes meegemaakt, als kindermakke pony verkocht aan manége voor de kinderrijlessen... en vind steigeren dus ook geen leuk kunstje, zeker niet bij shetten en al het andere kleine spul, dat nu eenmaal makkelijk bij kleine kinderen terecht kan komen.

Beheerst aangeleerd op een showstal door volwassenen moeten mensen dat zelf weten... Maar ja, dan zien kinderen die pony's steigeren en willen dat thuis of bij de verzorgpony ook doen...

En nee, ik ben niet jaloers. Alhoewel, ik zou ook sooow graag mijn zus haar harddraver willen leren steigeren, maar ik mag niet, gemeen he van mijn zus. :')

Nee hoor, echt niet. :')

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:46

Cassidy schreef:
Hoeveel keer ben jij er bij geweest dat een paard heeft leren liggen? De meeste filmpjes en demonstraties die ik ken laten zien hoe het eindresultaat eruit ziet. Dit is de eerste keer dat deze merrie gaat liggen. Dit is de eerst keer van totale overgave. En net zoals de eerste keer een zadel op of het gewicht van een ruiter, is dat een beetje spannend ja...

sorry dat ik mijn mening geef

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 01:10

Je hoeft je niet te verontschuldingen hoor. Je mening geven mag. Alleen moet die wel gebaseerd zijn op de juiste feiten...en niet alleen ontstaan uit een gevoel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:32

Ik hoorde ook van iemand dat ze iemand kende die haar paard leerde steigeren door hem te laten schrikken en gek te maken enzo?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:39

Dat is helemaal de verkeerde manier! Hoe verknal ik een paard....:n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:45

Even een vraagje, hoor ik bij die penny meisjes die hun paard leren steigeren? :=
ik bouw het rustig op, natuurlijk maak ik ook fouten.
maar Xander word ohz bereden, we doen aan vrijspringen, fietsen, en binnenkort mennen.
dus het is niet zo dat ik VD doe omdat ik niks anders te doen heb oid. :')

zie link os, dan zie je hoe ik werk. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:54

Het maakt verder niet uit wat je met je pony doet. En ook niet of je VD doet omdat je verder niets anders te doen hebt. Maar als jij VD doet, en je bezig bent met steigeren voordat je paard kan zitten of liggen, dan ben je idd een Penny ja. Ik hoop voor jou dat je pony het nooit tegen je gaat gebruiken en dat er ook nooit een moment komt waarop je hem moet verkopen, hij in andere handen terecht komt die niet weet wat het commando is om hem te laten steigeren (gebruiksaanwijzingen gaan weleens verloren, helemaal na een aantal tussenstations) en dat er dan brokken van komen.

Een voorbeeld: een voormalig stalgenootje van me had een van de paarden op haar vorige stal leren liggen door op zijn schoft te knijpen. Dier was nog niet ingereden, en gaan liggen is op zich niet zo'n groot probleem.
Het werd wel een probleem toen het dier werd ingereden. Door de druk van het zadel op de schoft dat het paard dat hij moest gaan liggen. Dus wat gebeurde er? Zadel erop, ruiter erop, paard gaat liggen.
Het was dat ze wisten waardoor dat kwam, en het is uiteindelijk ook goedgekomen. Mensen die niet weten wat daar de reden voor is, die konden zomaar eens op het idee komen dat het paard gaat staken, heel erg boos op hem worden, hem slaan, schoppen, terwijl hij toch alleen maar deed wat hem tevoren was geleerd. Is dat eerlijk?
Want een paard dat erbij gaat liggen als je wilt rijden, denk je dat die ooit nog goed terecht komt? Die zal een paar eigenaren en tussenstations krijgen waar ze niet zo vriendelijk met hem omgaan, en misschien uiteindelijk wel bij de slager belanden.

Dus denk voordat je wat doet!

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:59

Cassidy schreef:
Het maakt verder niet uit wat je met je pony doet. En ook niet of je VD doet omdat je verder niets anders te doen hebt. Maar als jij VD doet, en je bezig bent met steigeren voordat je paard kan zitten of liggen, dan ben je idd een Penny ja. Ik hoop voor jou dat je pony het nooit tegen je gaat gebruiken en dat er ook nooit een moment komt waarop je hem moet verkopen, hij in andere handen terecht komt die niet weet wat het commando is om hem te laten steigeren (gebruiksaanwijzingen gaan weleens verloren, helemaal na een aantal tussenstations) en dat er dan brokken van komen.

Een voorbeeld: een voormalig stalgenootje van me had een van de paarden op haar vorige stal leren liggen door op zijn schoft te knijpen. Dier was nog niet ingereden, en gaan liggen is op zich niet zo'n groot probleem.
Het werd wel een probleem toen het dier werd ingereden. Door de druk van het zadel op de schoft dat het paard dat hij moest gaan liggen. Dus wat gebeurde er? Zadel erop, ruiter erop, paard gaat liggen.
Het was dat ze wisten waardoor dat kwam, en het is uiteindelijk ook goedgekomen. Mensen die niet weten wat daar de reden voor is, die konden zomaar eens op het idee komen dat het paard gaat staken, heel erg boos op hem worden, hem slaan, schoppen, terwijl hij toch alleen maar deed wat hem tevoren was geleerd. Is dat eerlijk?
Want een paard dat erbij gaat liggen als je wilt rijden, denk je dat die ooit nog goed terecht komt? Die zal een paar eigenaren en tussenstations krijgen waar ze niet zo vriendelijk met hem omgaan, en misschien uiteindelijk wel bij de slager belanden.

Dus denk voordat je wat doet!

En daarom gaat hier (bijna) alles op zweep+stem+hand commando ;)
zo krijg je ook niet die verwarring

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:01

@Cassidy, dat vind ik niet helemaal waar om eerlijk te zijn. ;)
mijn commando is handen + zweep + stem en hij heeft het nog nooit tegen me gebruikt.
ik weet dat hij hartstikke onderdanig is, zowel naar zijn vriendje als naar mensen toe dus daarom kent hij steigeren en niet omdat ik het "stoer" vind. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:02

Ook stem en hand en zweepcommando's kunnen verwarrend zijn. Als jij als commando om langzamer te gaan "Ho" gaat gebruiken, en als commando om te steigeren "Hoog", wat denk je dat de pony gaat doen?
Als je als commando om te steigeren je hand in de lucht houdt, en er komt ooit eens iemand die bij de pony staat en hetzelfde doet waarop de pony denkt dat dit het commando is om te steigeren en dat ook doet, denk je dat mensen daar blij mee zijn? Helemaal als er dan nog een kind op de rug zit. Als die schrikt, aan de teugels trekt als de pony steigert, klappen ze allebei achterover. En ik had hier eerder in het topic een link naar een filmpje neergezet hoe dat er uit kan zien, een achteroverklappend paard....is echt niet grappig!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:04

@ MarlindeRooz, ik zie in je profiel foto's van een Shet met een kind op zijn rug. Ik concludeer dat dit het paard is waar je ook VD mee doet en laat steigeren. Ik hoop voor je dat de pony het nooit ongewenst gaat opvoeren. Want weet je, pony's kunnen ook overijverig worden. Als ze iets hebben geleerd, dan gaan ze het soms ook ongevraagd opvoeren. Dat is niet erg bij een changement, dat is wel ongewenst in gevallen van steigeren.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:05

Cassidy schreef:
Ook stem en hand en zweepcommando's kunnen verwarrend zijn. Als jij als commando om langzamer te gaan "Ho" gaat gebruiken, en als commando om te steigeren "Hoog", wat denk je dat de pony gaat doen?
Als je als commando om te steigeren je hand in de lucht houdt, en er komt ooit eens iemand die bij de pony staat en hetzelfde doet waarop de pony denkt dat dit het commando is om te steigeren en dat ook doet, denk je dat mensen daar blij mee zijn? Helemaal als er dan nog een kind op de rug zit. Als die schrikt, aan de teugels trekt als de pony steigert, klappen ze allebei achterover. En ik had hier eerder in het topic een link naar een filmpje neergezet hoe dat er uit kan zien, een achteroverklappend paard....is echt niet grappig!

En dit is dus niet waar ;)
Als je je stem gebruikt dus HOOG! en daarbij je zweep en hand beweging maakt, zal je pony bij ho! nooit steigeren. (als je het goed aanleerd dan he)
wel eens een clinic van Daniëlle (Amable) gezien? Zei legt het ook uit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:09

Cassidy schreef:

Hmm, ja dat kan.
maar wat is volgens jou dan een goed commando?

Trouwens, het lijkt me stug dat iemand voor hem gaat staan en zijn handen omhoog doet met een zweep in zijn hand en zegt: Xander, Up.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik ken deze pony al bijna 5 jaar, hij kende aan het begin NIKS je kon zijn lichaam niet aanraken en hij was nog volledig groen.
nu is hij bijna 6, hij bokt nooit, steigert nooit ongevraagd. Kindjes zijn dol op hem en hij is dol op kindjes.

Dat vind ik heel wat anders dan je verzorgshetje leren steigeren, okee ik verzorg ze ook maar ik heb ze ook alles geleerd ik ken ze 100% door en door.

http://i968.photobucket.com/albums/ae16 ... M_5923.jpg
Goedzak :')
oja, noem dit onverantwoord, maar ik noem het je pony vertrouwen.

en de foto's op mijn profiel zijn oud.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:09

Ik rij mijn paarden met stemcommando's. Het woordje "Whoa" is voor mijn paarden onvoorwaardelijk halthouden, maakt niet uit in welke gang we zitten. Als ik mijn paarden met stem wil belonen en ik zeg "Goed zo", staan ze stil. Hoe zou dat nu komen? Zijn mijn paarden dan zo slecht opgeleid?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:10

Cassidy schreef:
@ MarlindeRooz, ik zie in je profiel foto's van een Shet met een kind op zijn rug. Ik concludeer dat dit het paard is waar je ook VD mee doet en laat steigeren. Ik hoop voor je dat de pony het nooit ongewenst gaat opvoeren. Want weet je, pony's kunnen ook overijverig worden. Als ze iets hebben geleerd, dan gaan ze het soms ook ongevraagd opvoeren. Dat is niet erg bij een changement, dat is wel ongewenst in gevallen van steigeren.

Het enige wat hij ongewenst uitvoerd is Flemen, en dan vooral als ik een camera in handen heb.
ik negeer hem dan.

Maar steigeren voert hij nooit ongewenst op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:11

Cassidy schreef:

Blegh dat filmpje ;(
Maar ik ben hier wel mee eens, stel je leert je pony aan steigeren op commando hooolaa ofzo, en dan je handen omhoog, stel dan komen er kleine kindjes en die zijn gek aan het doen, en lopen langs je paard, en gooien hun armen omhoog en schreeuwen holaa ofzo, nouja stel. wat denk je dat je pony dat doet. ALS ik een pony had, en hem aanleerde steigeren, zou ik een raar woord gebruiken, appeltaartje ofzo, of boterkoekje, een woord dat niet zo vaak word gebruikt xdd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:19

Het is weer eens iemand van 11jaar die een topic maakt en ze krijgt weer eens van een hele hoop de wind van voren.
Lezen jullie eigenlijk nog wat ze schreef ? Het is niet omdat ze 11 is dat ze geen punt kan maken en het direct vakantie
of ze jaloers is. Filmpjes kun je trouwens kijken uit pure interesse, je kan veel leren uit filmpjes ook.

Sommige jongere weten meer met wat ze bezig zijn dan sommige volwassenen (ik zeg niet dat het altijd zo is). Gezond verstand wordt je mee geboren, wijsheid komt dan wel met de jaren maar ZEKER
ook met ervaring. Ik snap TS zeer goed en ze heeft zeker een punt +:)+ , als dit topic geopend had geweest door iemand van 26jaar
had het wel serieus genomen geweest waarschijnlijk

Vind dit echt weer bokt op z'n beste hoe er door sommige gereageerd worden :roll:

TS@ Verwijder je leeftijd uit je profiel je gaat een stuk ernstiger genomen worden ;).
*Ik heb het hier niet op de gene die wel serieus reageren.
Laatst bijgewerkt door Lori op 24-06-12 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:20

hetlevenwint schreef:
Het is weer eens iemand van 11jaar die een topic maakt en ze krijgt weer eens van een hele hoop de wind van voren.
Lezen jullie eigenlijk nog wat ze schreef ? Het is niet omdat ze 11 is dat ze geen punt kan maken en het direct vakantie
of ze jaloers is. Filmpjes kun je trouwens kijken uit pure interesse, je kan veel leren uit filmpjes ook.

Ga hier waarschijnlijk de wind van voren krijgen omdat ik zelf nog net geen 16 jaar ben. Sommige jongere weten meer met
wat ze bezig zijn dan sommige volwassenen (ik zeg niet dat het altijd zo is). Ik ben geen manege penny heb al van m'n 6de
een paard en ga niet naar manege's. Gezond verstand wordt je mee geboren, wijsheid komt dan wel met de jaren maar ZEKER
ook met ervaring. Ik snap TS zeer goed en ze heeft zeker een punt +:)+ , als dit topic geopend had geweest door iemand van 26jaar
had het wel serieus genomen geweest direct.

Vind dit echt weer bokt op z'n beste hoe er door sommige gereageerd worden :roll:

TS@ Verwijder je leeftijd uit je profiel je gaat een stuk ernstiger genomen worden ;).
*Ik heb het hier niet op de gene die wel serieus reageren.

Dat is wel waar :j de kinderen worden nooit (niet vaak) serieus genomen, en volwassenen wel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:50

Ik kijk zelden in een profiel dus de leeftijd van een bokker ontgaat me negen van de tien keer. Maar vaak kun je het al aan de manier afleiden waarop dingen geschreven staan.
Dus niet serieus nemen doe ik mensen niet op grond van hun leeftijd, maar op grond van wat ze schrijven en hoe ze het schrijven.