hoe zorg ik ervoor dat mijn pony niet meer bokt in galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Re: hoe zorg ik ervoor dat mijn pony niet meer bokt in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:31

Een paard bokt niet puur voor de lol, zo denken paarden niet. Een paard doet dat niet om je te pesten, maar om je iets duidelijk te maken.

Dus schijnbaar zal er toch iets zijn wat hem niet lekker zit, en daar kun je alleen maar achter komen door alles te laten checken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:34

megasuus schreef:
capopjekop schreef:
Dat is een goed idee. Aan de lange lijnen beleer ik mijn shetlanders altijd voordat er een ruitertje opgaat. En je kunt zo ook al aan de soepelheid enz werken van de pony. Ik zou ook eens kijken of je eens een longeerlesje kunt krijgen, dan kun je de pony aan de longeerlijn trainen en sterker maken zodat ze meer balans en kracht krijgt.
Waar zou je longeerles kunnen krijgen dan?

Kan de eigenaresse van de pony je niet helpen met longeren? Die gaat haar toch ook aan de lange lijnen trainen? Vraag of je mee mag kijken en of ze je een paar lessen geeft..

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 18:38

[quote=AukeLizzy]
Kan de eigenaresse van de pony je niet helpen met longeren? Die gaat haar toch ook aan de lange lijnen trainen? Vraag of je mee mag kijken en of ze je een paar lessen geeft..[/quote]

Ja de eigenaresse helpt me al wel vaker met longeren dus dat kan wel. Nou we gaan haar samen trainen met de lange lijnen, en later ook met de kar waarschijnlijk ;) ik dacht dat je longeerles op een manege bedoelde ofso ;)

Aukelizzy

Re: hoe zorg ik ervoor dat mijn pony niet meer bokt in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:40

Voor de kar is zeker net zo leuk met zo'n shetje dan onder de man..Heel veel succes en plezier..

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 20:42

Aukelizzy schreef:
Voor de kar is zeker net zo leuk met zo'n shetje dan onder de man..Heel veel succes en plezier..

Dankje! *D

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 12:40

Bedankt voor de ideeën van het longeren, lange lijnen , etc.
Maar ik ben al 14 en een beetje, bijna jarig namelijk.
De eigenaresse is ook nog een op de zelfde dag jarig en dus precies 10 jaar ouder, en die kent de pony tenslotte het best.
Sorry voor mijn boze reacties, dit was mijn eerste bokt topic.
Bedankt voor het advies van dingen die we nog meer zouden kunnen doen, maar de pony is kerngezond verder.
Sterker nog, ze is weer helemaal zichzelf. Ondeugend & eigenwijs, en dat is ze altijd al geweest.
Met of zonder mij erop. Galop gaat al een stuk beter. Zelfs aan de lange lijnen kon ze het eerst niet,
maar met een beetje geduld kom je wel ergens in de wereld.

http://www.youtube.com/watch?v=ppe5SBuLHcg

^^ tijdje geleden maar toch .
nu gaat het nóg beter. maarja, komt u maar met de tips? :)