Mag dit wel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Re: Mag dit wel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:21

Die kan beter rijden.... :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:22

natuurlijk ben je dan teleurgesteld! je doet misschien heel goed je best maar , de punten vallen tegen.
Volgende keer misschien na de uitslag even naar de jury lopen en vragen waarom je zulke lage punten hebt en wat hun denken wat jij eraan kan gaan doen.
of als je les hebt even aan je instcuteur vragen wat hij/zij vind wat je moet verbeten werk daar dan aan en ga eerst niet op wedstrijd.

(ok het fantasie gedeelte hengst inrijden is dan weer TE maar ze probeert het wel met haar hafje;) )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:23

Je start tussen de ponys.

Heb je ook privelessen? Misschien eerst wat meer lessen volgen voordat je weer gaat starten? Zodat je wat meer een team wordt?

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:23

dandir schreef:
Euh...ik geloof niet dat er naar het ras gekeken wordt....Er zal nog wel iets schorten aan je rijstijl oid....
Dat zou wel héééééééééééél erg zijn, niet ?

Sommige kijken wel naar het ras en wat voor papier hij heeft.
Paard van vriendin van mij word daar ook op afgerekend.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:23

Sparky10 schreef:
natuurlijk ben je dan teleurgesteld! je doet misschien heel goed je best maar , de punten vallen tegen.
Volgende keer misschien na de uitslag even naar de jury lopen en vragen waarom je zulke lage punten hebt en wat hun denken wat jij eraan kan gaan doen.
of als je les hebt even aan je instcuteur vragen wat hij/zij vind wat je moet verbeten werk daar dan aan en ga eerst niet op wedstrijd.

(ok het fantasie gedeelte hengst inrijden is dan weer TE maar ze probeert het wel met haar hafje;) )

Jullie geloven het zeker niet dat ik die hengst heb ingereden,maar het is echt zo!

Daar ben ik iets me!

Dank je wel!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:24

SienenIvo schreef:
Ik film het ook!

En als je dan terug kijkt klopt dan ook het bijgeschreven commentaar?
Wat zegt je instructrice van je commentaar wat op je protocollen staat?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:24

Celly1996 schreef:
dandir schreef:
Euh...ik geloof niet dat er naar het ras gekeken wordt....Er zal nog wel iets schorten aan je rijstijl oid....

Toch 1 iemand die het snapt!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:24

Celly1996 schreef:
dandir schreef:

Grappig dat mensen dat toch altijd als excuus blijven gebruiken :')

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:25

SienenIvo schreef:
Moontje1991 schreef:

En daarmee heb je fnrs proefjes gereden?

Nee..

Mocht niet van de club.

Maar je hebt wel fnrs proefjes gereden?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:25

Apple schreef:
Je start tussen de ponys.

Heb je ook privelessen? Misschien eerst wat meer lessen volgen voordat je weer gaat starten? Zodat je wat meer een team wordt?

Ik heb priveles en ik moet/mag van haar op wedstrijd gaan omdat ik dan ook beter leer rijden.
En dan overlopen we samen de protocol..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:25

Kijk hier maar eens naar:
http://www.haflinger-merlin.nl/home.htm

Dat geeft misschien meteen antwoord op je vraag, en zo niet zal ik het ook nog eens uitleggen:
Nee dat mag niet en dat doen ze ook niet, een haflinger wordt zoals een ieder ander paard beoordeeld!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:26

Een jury mag jou geen er niet op afstraffen dat je een haflinger hebt. Zo heb ik een fries uitgebracht op wedstrijd, en heb nooit op de wedstrijd geen winst gehaald. Deze type paarden kun je met elkaar vergelijken.

Enkel is een haflinger / fries / fjord, wat stugger in de spieren, en hebben vaak meer tijd nodig om zich te ontwikkelen. Dit betekend dus vaak best veel geduld hebben. Een jury let in de b heel erg op actief rijden, jou houding en zit, het netjes rijden van figuren, hoeken door rijden, en alle overgangen op de letter. Ook let de jury op spanning en ontspannenheid, op jou hulpen en op het totale ontspannen plaatje.

Als je geen winspunt haalt, zal ik hier aan gaan werken. Ook zal ik elke wedstrijd of elke proef om feedback commentaar vragen aan het desbetreffende jurylid.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:27

SienenIvo schreef:
Sparky10 schreef:

Jullie geloven het zeker niet dat ik die hengst heb ingereden,maar het is echt zo!

Daar ben ik iets me!

Dank je wel!

Maar heb je les met Ivo? en wat zegt de instructeur?
het hengst verhaal is niet relevant in je topic ga daar verder ook niet op in ..
maar probeer eens met iemand die er voor geschoold is te kijken wat gaat er nu mis waar kunnen jij en Ivo samen aan werken.
Dan daar goed aan werken en dan pas weer starten!
en mocht je dan nog niet tevreden zijn over je punten echt even aan de jury vragen wat ze met sommige punten bedoelen.
De meeste jury's zijn dan echt niet te beroerd om je er antwoord op te geven die willen je graag helpen!

Succes verder met je mooi Ivo paardje :9

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:27

Natuurlijk zit er wel zo nu en dan een jury bij die niet graag een hafje (of fjord of fries oid) in de ring ziet en wat minder punt. Maar ik ga er van uit en hoop dat dit een uitzondering is. Denk dus niet dat jou beide wedstrijden alleen minder gepunt zijn doordat je een hafje rijdt.

Je eerste wedstrijden zonder winstpunt thuiskomen is niet erg. Je zult moeten kijken waar je nog aan moet werken om wel een winstpunt te halen. Daar kan je mooi extra trainingspunten uithalen en zo steeds beter worden.

Is het geen idee om eerst samen wedstrijdervaring op te doen met de FNRS proeven op de manege. Daar wordt minder gekeken naar nageeflijkheid van de pony en werk je langzaam toe naar het B niveau wat je nodig bent. Als je F21 bent mag je zelfs in het L1 starten, maar zover hoeft je niet te gaan natuurlijk.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:27

Moontje:

Nee,want dat mocht niet omdat ze dan als de slechtste club werden beoordeelt!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:28

SienenIvo schreef:
Moontje:

Nu word het wel heel ongeloofwaardig......

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:29

SienenIvo schreef:
Ze doen dat ook niet om haflingers te pesten,maar omdat de mijne geen dressuur pony is...

Mijn pony is ook helemaal geen dressuur pony, ze is helemaal op het springen gefokt en loopt erg op de voorhand. Ze heeft helemaal niks van dressuur weg maar ik vind dit geen reden. Het is een kwestie van netjes rijden en als je dat goed voor elkaar hebt dan zul je wat hogere punten gaan rijden. Ik zelf reed haar in de B wel nageeflijk en ik reed de figuurtjes erg netjes en kwam zo toch regelmatig aan de 200 punten. Het heeft er dus niet mee te maken dat je geen dressuur pony hebt maar wel dat je nageeflijk rijd en de figuurtjes netjes afwerkt.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:29

Ja,ik heb les met Ivo.
Ik ben nu dat ik les heb ook beter gaan rijden...

Had zaterdag nog een wedstrijd en ik kwam thuis met 173 punten...

Het gaat al beter...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:29

orienta schreef:
SienenIvo schreef:
Moontje:

Nu word het wel heel ongeloofwaardig......

Dat is echt waar!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:30

esmee_akker schreef:
SienenIvo schreef:
Ze doen dat ook niet om haflingers te pesten,maar omdat de mijne geen dressuur pony is...

Mijn pony is ook helemaal geen dressuur pony, ze is helemaal op het springen gefokt en loopt erg op de voorhand. Ze heeft helemaal niks van dressuur weg maar ik vind dit geen reden. Het is een kwestie van netjes rijden en als je dat goed voor elkaar hebt dan zul je wat hogere punten gaan rijden. Ik zelf reed haar in de B wel nageeflijk en ik reed de figuurtjes erg netjes en kwam zo toch regelmatig aan de 200 punten. Het heeft er dus niet mee te maken dat je geen dressuur pony hebt maar wel dat je nageeflijk rijd en de figuurtjes netjes afwerkt.

200??

Dat lukt nooit bij mij...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:31

Meis, wat wil je nu horen?

Nee, een jury mag jou niet anders beoordelen met een haf dan iemand die op een slanke strakke sportpony rijdt.
Máár, de kans is heel erg groot dat ze dat ook niet doen, en zeker niet 3 verschillende jury's apart van elkaar. Op wedstrijd kijken ze naar het plaatje, naar of je precies de oefening uitvoert zoals hij hoort. Dus netjes op de letter, op het goede been lichtrijden, in de aanleuning zonder te trekken of te plukken, zonder steeds te moeten schoppen, in een mooi constant tempo, pony netjes ingebogen in de bochten en kaarsrecht op de rechte lijnen. Ze kijken of je gangen netjes zijn, of jouw kleding netjes is, of je paard wel schoon is en niet heel erg dik of juist heel erg dun is, of je paard braaf is enz. enz. enz.

Als jij dat allemaal helemaal netjes voor elkaar hebt dan kan de jury jou geen slechte cijfers geven. De vraag nu is dus vooral wáár het mis gaat. Blijf gewoon lekker aan de jury om tips vragen, blijf filmen hoe je rijdt (en laat ook eens iemand anders dan je eigen instructeur daarnaar kijken), blijf lekker oefenen.

Het belangrijkste is dat jij het leuk vindt, dat je paard het leuk vindt en dat jullie samen een goede tijd hebben, en dan komen die punten vanzelf, toch?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:31

TS, ik denk dat je dat dan verkeerd hebt begrepen en dat dat waarschijnlijk voor de landelijke zitcompetitie is bedoelt van de FNRS.

Een wedstrijdje rijden hoe goed of slecht ook is niet nadelig voor de club hoor. Dat is grote onzin als ze je dat verteld hebben.
Bij ons starten kinderen die nog niet eens kunnen galopperen. Die starten in de F1 of F2 en hoeven dan alleen te stappen en te draven. Prima toch.

Dus als jij je prettiger voelt in de FNRS proefjes om zo eerst met Ivo een team te vormen en een niveau hoger te komen voordat je in de B gaat starten moet je dat gewoon doen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:32

SienenIvo schreef:
orienta schreef:
Daar ben je niets mee? :+

Als het om dat paard in je profiel gaat en je rijd er B wedstrijden mee dan moet hij eerst meer gaan nageven voordat je punten omhoog gaan :)

Dat moet in de B niet....

Dat moet altijd! Als je paard nageefelijk loopt,betekent dat ontspanning. En dat zien ze graag op wedstrijden. Mijn verzorgpaard liep ook niet netjes nageefelijk,en ik had geen wp terwijl de rest niet tegen viel.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:34

Ik mocht echt niet op wedstrijd van de club!

Mijn zus en mijn nicht mochten eigenlijk ook niet meedoen aan het 4-tal,maar omdat er 2 waren uitgevallen moesten ze wel meedoen...En toen waren de kinderen met de grootste monden waren verkeerd gereden,...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:34

SienenIvo"
[quote="Celly1996 schreef:
dandir schreef:

Toch 1 iemand die het snapt![/quote]

Flutexcuus, als je je punten niet rijdt, zal er echt wel iets nog niet helemaal optimaal zijn.
Dat lijkt mij namelijk vele malen waarschijnlijker dat dat ze speciaal jou en je haflinger lager punten.

Heb jaren met mijn fjord tussen de paarden gereden en ook gewoon mijn punten gehaald
en ook wel eens niet en dan had ik ze ook wel eens simpelweg niet verdiend.
Is wel heel lekker makkelijk de jury de schuld te geven.

Ik zou zeggen, neem goed les, ga goed leren rijden, wordt een echte combinatie met je pony,
want zo lang heb je hem nog niet!
En als je dan een nette proef rijdt, rijdt je ook gewoon je punten wel hoor!

(Ik ben zo eigenwijs na mijn fjord weer een raar ras te hebben gekocht en de volgende fjord staat
alweer op te groeien, als ik me op wedstrijden zo vreselijk misdeeld had gevoeld had ik wel voor
een sportpaard gekozen! Maar ook met ander ras kan je gewoon starten. )

Waarom vind je trouwend je haflinger geen dressuur pony?
Een haflinger kan ook keurig netjes zijn proeven lopen dus die redenatie snap ik niet.

Nageeflijk lopen is iets anders dan aan de teugel in de krul.
En nageeflijk moeten ze wel degelijk in de B, tegen de hand zal je geen platte punt rijden.