Nu nog iets in de buurt vinden om een keer mee te spelen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolliegirl schreef:Dus als je instroomt bij zo'n vereniging, ga je eerst weken oefenen met trainen van je paard?
Dat is niet wat ik gezien heb namelijk.
Nieuwelingen die ook direct proberen in draf volledig naast het paard te hangen. Die voor het eerst meededen en wel een straaltje stoerheid in hun kop hadden.
Jolliegirl schreef:En dat is dus mijn struikelpunt.. Ik vind dat er te makkelijk over gedacht wordt...
Want dan zouden die paar uurtjes per dag zwaar in de krul lopen ook wel kunnen, want paarden kunnen best wel wat hebben.
Ik ben gewoon benieuwd of TS of een ander iemand met ervaring mij wijs kan maken dat deze sport zo slecht nog niet is.
Jolliegirl schreef:Ik weet niet. Als er iemand met verstand, mij uitlegt hoe deze trainingen gaan. Welke spiergroepen er getraind worden en hoe deze spieren de gewichten van de ruiters opvangen, dan ben ik best bereid om mijn mening bij te stellen.
Ik weet inmiddels vanuit mijn werk behoorlijk wat van de rug van een paard en de spiergroepen en waar paarden deze voor gebruiken en wanneer.
En daaruit maak ik mijn mening dat er volledig naast hangen met je volle gewicht, niet ten goede komt van de ontwikkeling van de spieren.
petitparis schreef:België is dan misschien wel succesvol, maar de clubs zitten allemaal in een straal van 50km ofzo heb ik het ideedus eigenlijk best wel jammer. Mijn trainingspaard is verkocht voor horseball en 't is er nooit van gekomen eens naar een wedstrijd te gaan kijken.
ik doe het met de fotoverslagen en artikels als die naar 't EK geweest is![]()
Engelse volbloeds zijn zeer geliefd, maar ook niet het type paard waar iedereen mee overweg kan.
Oh ja en tuurlijk leer je da bal niet van de eerste kee rin galop van de grond te plukken, ik denk ook niet dat je kans maakt met een nieuw paard. Ik vind het best leuk om te zien als ze bij ons een paard komen testen en bal gewenning doen.
Jolliegirl schreef:Ik weet niet. Als er iemand met verstand, mij uitlegt hoe deze trainingen gaan. Welke spiergroepen er getraind worden en hoe deze spieren de gewichten van de ruiters opvangen, dan ben ik best bereid om mijn mening bij te stellen.
Ik weet inmiddels vanuit mijn werk behoorlijk wat van de rug van een paard en de spiergroepen en waar paarden deze voor gebruiken en wanneer.
En daaruit maak ik mijn mening dat er volledig naast hangen met je volle gewicht, niet ten goede komt van de ontwikkeling van de spieren.
Amyy_ schreef:Oke, ik weet het verder niet, nooit gedaan.