Hond mee naar Divoza? Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Hond mee naar Divoza? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:42

hihihihi wat er eerder gezegt wordt over een roltrap en dergelijke dan weet ik nog wel eens iets veel viezer dan een hond aan tafel..hihihihihihihi voor uitgebreide info zeg het maar!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:42

cinn87 schreef:
En wat dacht je van al die mensen die de appels, peren etc even beetpakken en weer terug leggen? misschien zijn er mensen tussen die eerst in hun neus gepeuterd hebben of naar de wc geweest zijn.
Heb ik toch liever een hond.

Zoiezo zie ik liever honden in een winkel dan jankende en krijsende kinderen! Ik vind dus dat je je hond best mee kan nemen naar een winkel mits hij goed onder apel is en niet de hele winkel op stelten zet,

Over appels en peren gesproken.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:43

Hoe je het ook wendt of keert een hond hoort gewoon niet thuis in een winkel :n
Hulphonden tot daar aan toe maar in supermarkten, kledingwinkels etc horen honden gewoon niet thuis!
Ik zie zo vaak mensen die een heerlijk dagje gaan shoppen met hun hond, dan gaan er bij mij gelijk belletjes rinkelen met waarom moet dat dier mee?!?
Die vind daar vaak toch al niets aan en het is gewoon weg geen doen als iedereen zijn hond mee ging nemen.
Nee gewoon buiten de winkel laten honden/katten.

Maar ach dat vind ik ook van kinderen/baby's die zijn er niet voor gemaakt om een hele dag te winkelen.
Laat ze lekker thuis en ga geen andere mensen met huilende/krijsende koters lastig vallen :n

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:45

Dus dan mag je nooit meer even winkelen? Babies huilen nu eenmaal wel eens. Of moeten die maar 24 uur thuis zitten? Da's ook wat.
Of je moet zelfs oppas zoeken als je even naar de winkel moet?

Hallo zeg, in wat voor wereld leven jullie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:47

Thirty schreef:
Dus dan mag je nooit meer even winkelen? Babies huilen nu eenmaal wel eens. Of moeten die maar 24 uur thuis zitten? Da's ook wat.

Ik denk dat de quote van Cinn87 ook wel opgaat voor kinderen.
Hond mee, mits onder appèl, kind mee, ook mits onder appèl.

Heb overigens nog nooit een hond in een winkel gezien die zich niet kon gedragen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:52

ik ben het eens met dees.
vaak genoeg moet je een hond die plots " oversteekt "op het al smalle winkelpad ontwijken. of ze duwen die kwijlebek tegen je hand. zal wel lief bedoeld zijn,maar ik vind dat vies. om maar niet te spreken over die honden, die met natte poten tegen je opspringen..
of vreselijk lopen te blaffen en te gillen buiten.mensen durven er dan niet meer langs,terwijl ze net naast de ingang zitten.
en over onhygienisch of niet is geen persoonlijke opvatting; volgens de keurings/inspectie dienst mogen er geen dieren zich bevinden waar eten bereid word(ook niet in b.v. een ziekenhuis ).om de simpele reden dat het niet hygienisch is..
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 04-02-12 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:53

Ik denk dat dit zeker ook opgaat voor kinderen. Ouders vinden het vaak maar heel normaal om hun kinderen overal mee naar toe te nemen en interesseren zich dan ook niet voor de medemens.

Ga je eindelijk weer eens lekker een avondje uit eten, echt naar uitgekeken, zie je aan het tafeltje naast je al een kinderstoeltje staan.
En ja hoor, daar komt een familie binnen met drukke kinderen en een dreinende peuter. Eetse :\
Dan heb ik dus liever iemand die de hele avond een hond braaf aan de voet heeft liggen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:53

Thirty schreef:

Ik bedoel hier idd geen baby's ( dat weet ik ook wel dat die dat nog niet snappen :P ) mee maar kinderen die al dondersgoed weten dat ze moeten luisteren naar mama en papa en dit dus niet doen, vervolgens op de grond gaan liggen en gaan janken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:57

Janine1990 schreef:
Thirty schreef:

Heb overigens nog nooit een hond in een winkel gezien die zich niet kon gedragen.

Janine ik ga mee in die, mooie!

De Divoza is al gebeld en daar mag het dus eigenlijk niet, prima toch?
Ander weekeindje winkelen dan maar.

Overigens winkelt mijn hond eigenlijk alleen in de dierenwinkel en wil dan ook een koekje bij de kassa.
De supermarkt heeft hij nog nooit van binnen gezien.
Restaurant of terras weer wel, dagje uit en dan lekker hapje eten, hondje (ahum.. 28 kilo) slapend onder het tafeltje.
Uiteraard wel altijd eerst netjes vragen of hij welkom is.

Overigens vroeger wel honden gehad, die meerdere winkels gezien hebben.
Op vakantie! Want in de auto of caravan laten als het warm is, is je hond vermoorden dus ging hij mee.
Mocht hond dan wel naar binnen konden we allemaal, anders moest er iemand buiten wachten bij de hond.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:05

Eigenlijk zou ik niet eens over de vraag in de openingspost nadenken, maar m'n hond gewoon meenemen.. :+
Ik neem mijn hondjes ook best vaak mee, ook bvb de stad in. Zolang de winkel geen etenswaar verkoopt of er een sticker op de deur zit, neem ik ze gewoon mee hoor! Heb dan wel 2 kleinere hondjes.

Ik vind sommige reacties ook wel een beetje apart en overtrokken.. 'Geen honden in openbare ruimtes?!' Dat is bijna niet te doen denk ik := En daarbij, als de persoon in kwestie (en nee, dat is niet altijd een aso, zo beschouw ik mezelf iig niet met m'n HBO..) de hond gewoon aan een korte riem heeft en erop let dat hij/zij niet aan de spullen zit, zie ik er écht geen probleem in :n Mijn hondjes gaan meestal gewoon even zitten of liggen als ze op mij wachten als ik in de rij sta of aan het bekijken ben.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:09

cinn87 schreef:
Thirty schreef:

Ik bedoel hier idd geen baby's ( dat weet ik ook wel dat die dat nog niet snappen :P ) mee maar kinderen die al dondersgoed weten dat ze moeten luisteren naar mama en papa en dit dus niet doen, vervolgens op de grond gaan liggen en gaan janken!

Dat ben ik met je eens. Alleen kan dit ook bij goed opgevoede kinderen gebeuren.

Kinderen die in een restaurant bij je aan tafel komen leuren en rondrennen als idioten en een restaurant als speelplaats zien, dat kan niet.
Maar een baby die huilt of krijst kun je als ouder weinig aan doen. Dat gebeurt mij ook wel eens, en ondanks dat ik alles op alles zet om hem stil te krijgen lukt dat niet altijd binnen twee tellen.
Ik ga niet uren lang winkelen, maar hij heeft weleens gehad dat hij zo uit zijn doen was dat hij de hele winkel bij elkaar heeft gekrijst, wat ik ook deed. Tja, oliebol happens.
Ik wens daar dan ook niet op aangesproken te worden, degene die daar het gore lef voor heeft krijgt de wind van voren. Of denk je dat het gezellig is om met een krijsende baby in de winkel te staan ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:10

Janine1990 schreef:
Thirty schreef:

Lobke heeft het wel degelijk over baby's trouwens. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:12

En Lobke zegt er ook bij dat baby's/kinderen er niet voor gemaakt zijn om de hele dag mee uit winkelen te nemen ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:13

Je hoeft niet een hele dag te gaan winkelen om met een huilende baby te zitten, en dat is volgens haar andere mensen lastig vallen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:16

Thirty schreef:
Je hoeft niet een hele dag te gaan winkelen om met een huilende baby te zitten, en dat is volgens haar andere mensen lastig vallen ;)

Ik denk dat je de reactie van Lobke iets meer moet relatieveren en iets minder jezelf moet aantrekken ;)

Persoonlijk ben ik ook snel weg uit een winkel waar een kind of baby begint te huilen, als ik ergens slecht tegen kan...
Maargoed, ik druk m'n oren ook dicht als ik een 112 auto met sirenes langs hoor komen. Dus ik kan er met mezelf over discussiëren waarom ik er niet tegen kan ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:17

kindergejank is ook irritant.maar dat zijn zoveel dingen.maar het gaat niet over kinderen.wettelijk gezien mag je jonge kinderen niet alleen thuislaten.dus als je overdag ff een boodschap doet,moet je ze meenemen.maar met honden ligt dat anders..wat heeft de hond er nu aan, om in een winkel op de tenen getrapt te worden.vaak is het nog zo ; neem hem mee naar de winkel, heeft ie zn uitje gehad.doe alleen boodschappen, en ga met hem naar het bos/park.

en irritant is wat anders als onhygienisch.mensen vinden allemaal wat anders irritant.
laatst zag ik nog zo 'n klein tasjeshondje gauw zn poot tegen een kledingrek optillen.lekker zeiken tegen de jassen aan(weinig kinderen die dat nadoen). baasje deed net alsof ze het niet zag.maar ik wel, en zei het ff hardop tegen haar.