Reacties bij het buitenrijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:06

o bij mij:
Mn paardje schrikt van de vlaggen die tegen een hek klapperen dus vliegt van uit stap zo in galop ervandoor kreeg em wel gewoon terug, maar toen was er zo'n meisje:'o kijk mama een paard'. heel droog, en ik kwam echt niet meer bij, rolde der bijna af van t lachen :D

Maartenn

Re: Reacties bij het buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:08

'KIJK EEN POOOOWNIEEEEJJ!!!!'
Paard van 1.74m :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:18

Meneer: :oo Er zit geen bit in! Kun je dan wel sturen?
Ik in het voorbijgaan: Natuurlijk! Aan de hand gaat het ook.
Meneer: En remmen?
Waarna ik de voorhand van mijn paard dwars de weg op zet en meneer paard direct keurig stil staat.
Meneer: Oh, knap hoor. Dan wil die zeker niet graag lopen he?
Ik moest wel een beetje lachen. Helemaal toen ik na het gesprekje 200 meter later op de dijk terecht kwam waar ik naar op weg was en we toen in een flinke galop voorwaarts gingen. Ik ben benieuwd of de meneer het nog gezien heeft en wat hij toen dacht.

Meestal hele leuke reacties en ook heel veel complimenten over het uiterlijk van mijn paard en hoe braaf hij is.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 08-01-12 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:19

Soms kom je onwijs coole dingen onderweg tegen. Mensen met honden die spontaan voor je aan de kant gaan en de boel laten zitten en wachten... +:)+ Of een brommer die netjes even wacht tot je voorbij bent. Sommige mensen snappen het wel!

Maar soms.... :x Grrrr. Van die gasten op een terrasje die helemaal uit hun plaat gaan, kijken of ze het paard even in rengalop kunnen krijgen. Lekker verantwoord, op een fietspad wat grenst aan een speeltuintje en 1/2 meter breed is. En ja, die van mij ging rennen. Ik was zo snel weg, dat ik ander even had gevraagd of ze me dood wilde hebben en met dood door schuld achter de tralies wilde... Maar zo ver is het helaas niet gekomen.

Of loop je met je paard aan de hand, gewoon lekker even een keer NIET erop, krijg je opmerkingen van "Je hoort er op te zitten hoor!" Ik zeg tegenwoordig maar droog dattie een lekke band heeft, en loop dan gewoon door. Van dat gezicht wat ze trekken heb ik zo veel lol, dan is mijn dag weer helemaal goed! :=

Ik heb hoefschoenen, wat niet alle mensen schijnen te kennen. Als er naar gevraagd wordt zeg ik "Nike Air voor paarden".

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:47

Komt een man rennend uit een huis met een camera; mag ik een foto van jou met je paard?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:52

ingaa schreef:
ik loop als ik over het fietspad naast de weg ga het eerste stukje altijd naast mijn pony.
stopte er een auto met 2 jongens ik schat een jaar of 19/20 met ik hoop dat je pony niet schrok van ons maar ik wou even zeggen dat je net zo mooi bent als je paard.
nou haha dankje.
maar ja of dat positief of negatief is weet je natuurlijk niet want voor het zelfde geld vinden ze mijn pony lelijk :D

Charmante jongens. Nou je hebt een mooi paard als ik je profiel kijk dus dat zit wel goed!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:53

Ik had gisteren bij het wandelen met Silke:

OOHH KIJK EEN PONY WAT EEN STOM BEEST HIJ KAN NIET EENS MET ZN ACHTERBENEN TRAPPEN!!

*geeft Silke gauw het commando voor bokken*

WOOOW KIJK HIJ DOET HET DIE PONY IS GEWELDIG!!!

:')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:55

ik op m'n 1.14m grote shetxwelsh.

Citaat:
Mevrouw: is dat een paard of een pony?
ik: dit is een pony
Mevrouw: hij is zo dik als een paard!

En bedankt, ja hij is te dik, maar zo dik als een paard :+

Ander moment, op mijn haflinger MERRIE

Citaat:
bouwvakker: Ik zou jouw paard wel willen zijn! (weetjewel, tussen mijn benen enzo...)
ik: weet u dat wel zeker?? deze is namelijk gecastereerd!!
bouwvakker: *stilte*

Andere bouwvakkers kwamen niet meer bij van 't lachen :Y) gheghe....

En tja, dat mijn haflinger een merrie is... heb ik er maar niet bij vermeld :D

Ook rond de sinterklaas tijd, ook met m'n haflinger van kinderen

KIJK HET PAARD VAN SINTERKLAAS...

yeah right :') beest is niet eens wit :+

en dan standaard dingen als ik met m'n pony wandel ipv erop rijd (ondertussen issie ook wel echt te klein voor me) van 'moet je er niet op zitten?' en dat soort zaken. Maar verder niet zo heel veel, wel eens als ik de staart van m'n haf enzo gewassen heb 'wat een mooi paard'

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:56

oh en nog 1 trouwens:

Ik was trainen op het strandje met Silke komt er een mevrouw aan terwijl ik Sil laat liggen en zitten: 'moet dat een circus pony worden?' Ik: 'dat is deze pony al mevrouw' Mevrouw: 'oh wat enig! Hoe oud is die?' Ik: '16 geloof ik' Mevrouw: 'echt waar? Hij ziet er nog zo jong uit!' Ik: 'danku'

Dat was wel leuk :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:58

@ Maartje,
Zoiets had ik ook een keer, met mn shetwelshje.
Kindje aan mij: 'is dat een pony of een paard?'
Grote broer: 'dat is een ezel, kijk maar hij is grijs'

En bedankt :')

moontjemol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:01

heel leuk ik rij vnl op de veluwe en daar wordt mijn tinker heel vaak door toeristen op de foto gezet. En wat ook gebeurt is inderdaad kleine kinderen die het helemaal te gek vinden en als ze durven neem ik ze vaak even voorop het zadel en loop een rondje. Die blije gezichtjes van die kinderen zo lief en de trotse ouders die heel veel foto's maken. Leuk hoor.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:13

Mensen die je met een bloedgang passeren... :( Maar ook mensen die overdreven afremmen (wat ik dan wel weer waardeer!)

Verder mensen die je gewoon vriendelijk groeten, maar ook vaak mensen gehad die je van top tot teen gaan bekijken met een afkeurende blik... :n :?
Verder (nog) niet veel meegemaakt, eigenlijk pas sinds dit jaar dat ik buitenritten maak. Wel leuk om ervaringen van andere mensen te lezen!

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:21

Als ik naar buiten wil kan ik of over de rotonde of gewoon een weg in, vaak ga ik dan over de rotonde, en dan moet je die mensen zien kijken, stoppen soms echt 8 meter van te voren :P Met zulke mensen ben ik dan wel echt blij! :D

of ik vind het helemaal niet erg als kinderen mn paardje willen aaien alleen maar leuk, paardje is dol op aandacht. Alleen als dan de 15e tm 20e kinderen komen en vragen mag ik je paard aaien, dan ben ik et een beetje zat, kunnen die kinderen ook niks aan doen. Dus dan zeg ik gewoon nee, hij bijt :o :P

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:22

VisibreTeam schreef:
Ik had gisteren bij het wandelen met Silke:

OOHH KIJK EEN PONY WAT EEN STOM BEEST HIJ KAN NIET EENS MET ZN ACHTERBENEN TRAPPEN!!

*geeft Silke gauw het commando voor bokken*

WOOOW KIJK HIJ DOET HET DIE PONY IS GEWELDIG!!!

:')

Hahaha Alleen omdat ze kan bokken op commando is 'die pony' geweldig :=

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:24

Nee omdat ze eerst dachten ie het toch niet kon en toen kon hij het blijkbaar wel ;)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:31

de grappigste dingen die ik heb mee gemaakt zijn dat tegen een vriendin op haar tinker met erg veel behang werd gezegd dat haar paard naar de kapper moest.
En mijn vriend op zijn belg krijgt altijd veel bekijks en reacties, maar de leukste was dat een man zijn vrouw vertelde dat ze vroeger bij hem thuis met zo een paard werkte, hij ons helemaal na keek en toen bijna tegen een lantarenpaal aan zat.
En de keer dat ik met mijn stippelpaard 2 stoere jongens op de fiets tegen kwam met harde hardcore muziek aan, dat ze ineens 'hai pipi langkous' begonnen te zingen.
:D

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:41

ooit tijdens een wandeling met mijn paardje (BWP-springefokt) aan de praat geraakt met een vrouw die nog niet zo goed nederlands kon (russisch accent):
mooi paard! is arabier? :') vond het zo grappig/schattig gezegd dat het echt een zinnetje is die blijft hangen, en ook omdat mijn merrie echt niet op een arabier lijkt :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:49

love_urla schreef:
Als ik naar buiten wil kan ik of over de rotonde of gewoon een weg in, vaak ga ik dan over de rotonde, en dan moet je die mensen zien kijken, stoppen soms echt 8 meter van te voren :P Met zulke mensen ben ik dan wel echt blij! :D

of ik vind het helemaal niet erg als kinderen mn paardje willen aaien alleen maar leuk, paardje is dol op aandacht. Alleen als dan de 15e tm 20e kinderen komen en vragen mag ik je paard aaien, dan ben ik et een beetje zat, kunnen die kinderen ook niks aan doen. Dus dan zeg ik gewoon nee, hij bijt :o :P

gnagna }> ... ik zei altijd van

'ja hoor, is prima! maar kijk wel uit. want haar vader is/was namelijk een HENGST!'

zetten ze altijd toch een stapje achteruit :')

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 14:09

hahahaa _O-

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:57

Maartje1990 schreef:
love_urla schreef:

gnagna }> ... ik zei altijd van

'ja hoor, is prima! maar kijk wel uit. want haar vader is/was namelijk een HENGST!'

zetten ze altijd toch een stapje achteruit :')

hahaha :')
Mijn paardje is echt het meest knuffeligste paardje, en zal echt nooit bijten :')
Als ik dan zeg, ja, maar pas op hij bijt! dan lig ik altijd in een scheur om die hoofden van die kinderen _/-\o_

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:00

Toen ik nog in het westen woonde (was toen nog stuk jonger) waren er vaak jongens die riepen, ik wou dat ik dat paardje was.
Tegenwoordig vaak (kleine) kindjes die vragen: is het een meisjespaard? Is een welsh cob hengstje met lange ingevlochten manen :).

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:06

IloveNikitaa schreef:
hetlevenwint schreef:
Ik krijg regelmatig de opmerking "wow die heeft veel haar is het een speciaal ras ???? :oo"
of van kleine kindjes "wanneer wordt die een paard :? "(wel schattig)

Toen ik 'm in nederland ging uitproberen en er naast liep " zou je er niet beter op zitten "
maar meestal is het echt van "aaah zo lief... 't is een brave zeker.."

En 1x passeerde ik een café en daar waren ze met afkeer aan het kijken naar Jack, en dingen aan het fluisteren naar elkaar over 'm. Heeft die wel lekker daar voor de stoep gepoept :)) }:)

haha laatst vroeg een meisje op de manege, wanneer word deze pony een paard? :')

Haha even over de honden dan maar, ik heb een rottweiler er een Tibetaanse terriër.
Dan is de rottie natuurlijk de mama, en de Tibetaan het kindje _O-
Rottie is 2 jaar, Tibetaantje is er 7 _O-

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:13

Als ik met mijn pony even aan het lopen ben omdat ik bijvoorbeeld van wei naar stal ga (das een eindje lopen/fietsen) zeggen mensen altijd: 'Je moet er op zitten hoor!'
Een vriendin van mij heeft een Shetlander, zij zit best ver weg op school. Ik lekker dichtbij. Dus ik verzorg dat paardje heel vaak als zij geen tijd hebt. Dan zit er soms stukjes op. Zeggen mensen altijd:
'Je kunt meelopen!' of als ik er naast loop. 'Ben je weer met je hond aan het wandelen?' Das best grappig.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:39

hahaha, vandaag fietste ik terug van nikita zegt een vrouw heel droog tegen haar man: 'kijk een paardrijder'
Die kom je niet vaak hier tegen hoor, vooral niet op die weg :')

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:53

ik liep altijd met een kleine shet dit waren vele reacties:
o ik dacht dat het een hond was.
o wat leuk..
(een keer toen mijn kleine shetjes aan het steigeren was ze schrok van een heel raar geluidje en een vuurkrof)
je hoort hier niet te zijn met je pony... (wij hebben het eerst aan de eigenaar van dat stuk alnd gevraagd en die vond het goed)
en dan al helamaal niet met zo'n pony want die beesten zijn helemaal niet leuk.

Maar ook liep ik wel eens met de shet wat ik daarvoor verzorgde.Deze shetlander was best ieritand en probeerde mensen te bijten. Bijhalve mij.
Kwam er een vrouw aan die vroeg of ze erop mocht zitten.
IK zei dat ze daar veel te root voor was.toen moest ik er even opgaan zitten om haar te laten zien dat je er ook op kon begon hij te stijgeren op comando(had ik geleerd) zecht ze zo.... ooo wat eng en waaromblijf jij zo rustig.
Ik zo: dat heb ik haar geleedr mevrouw.
DIe mevrouw werdt helemaal verliefd op de pony en bleef maar met vlekkie (naam shet) knuffelen. Het was echt zo'n vrouw van 89 jaar ofzo:)