droom; een eigen paard !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelllyy

Re: droom; een eigen paard !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 15:28

jaa,
maar is zo duur haha,
ik snap me ouders nu helemaal !

horsegek510

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:30

Ik wil ook zo graag een eigen paard maar dat komt waarschijnlijk wel nooit in bij me ouders.Dus idd goed sparen voor later,dat is waar ik ook mee bezig ben ;) en voor de rest genieten met je verzorgpaardjes!Dat geluk heb je toch al! :)

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 20:54

ja daarom,
en ze zijn superleuk..
:) <3

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:54

Je ouders vinden het te duur, punt. Je kunt niet van ze vragen om een paard te betalen terwijl ze dat niet kunnen. Ik weet zeker dat je ouders je met alle liefde een paard zouden geven als ze genoeg geld hadden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:53

Nou is dat ook niet altijd waar, ik heb vroeger ieder jaar voor mn verjaardag om een paard gevraagd. Mijn ouders zijn echt niet arm maar een paard is gewoon een hele verantwoordelijkheid en niet alleen leuk om even een rondje te rijden (niet dat ik zeg dat je het alleen daarvoor wil hoor) maar er komt gewoon een hoop bij kijken.
Ompraten is sowieso geen goed idee, dat werkt echt niet en je moet gewoon respect hebben voor hun beslissing. En tot die tijd, lekker dromen, leuke halsters etc. kijken, en inderdaad lekker andermans paardjes verzorgen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:59

Ohh zoiets had ik idd ook hoor :j Toen ik mn pony (van 1,20m) kocht en daar zo veel plezier aan beleefde kwamen mn ouders er ineens mee dat ze altijd het idee hebben gehad dat ik wat, tsja, angstig is het goede woord niet...ben geweest met ''grote'' paarden. Zeiden zelfs nog dat als ik echt potentie had gehad oid dat er dan wel een paard was gekomen. Al moet ik zeggen, dat laatste kwam van mams nadat ik erachter was gekomen dat paps na mn 3e les al een pony voor me wilde kopen en zij het tegenhield, dus weet niet hoe betrouwbaar ze was :=

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:06

Ik wilde vroeger ook al van kleins af aan een eigen paardje. Ik mocht wel lekker op paardrijden, en had verzorgpony's die ik tien jaar heb verzorgd. Mijn ouders hadden t geld niet voor de dure stalling. Blijven dromen.. Opleidingen gevolgd, toen kwam m'n vaste baan, m'n eigen huisje, en je raad t al, m'n eerste eigen paardje. M'n grootste droom heb ik zelf waar gemaakt (inmiddels heb ik m'n fjord alweer 6 jaar). Ook heb ik de mazzel gehad dat ik 2 jaar geleden ben verhuisd, en nu 3 eigen paardjes kan houden aan huis.
Ook kan ik het goed combineren met m'n werk. Die mazzel heb ik ook.
Neem je ouders het niet kwalijk. Het is tegenwoordig erg duur, een eigen paard.
Lekker blijven dromen, en wie weet maak je zelf je droom ooit zelf waar.

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:21

we zijn niet arm,
en ik wil er een niet voor alleen te rijden..

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:49

Nee ik troetel en tut ook graag met mn paardjes

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 21:13

daarom,
lekker troetele is ook al leuk,
:)

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:48

ik mocht vroeger nog niet eens op paardrijles....dat vonden ze ook te duur. Nu ben ik 37 en heb nèt mn eerste eigen paard gekocht. Das ongeveer 30 jaar later, maar t is wel gebeurd, en ik weet zelf dat ik het wel kan en wil betalen. Ik kon vroeger natuurlijk ook niet in de portemonee van mn ouders kijken. Met opgroeiende kinderen en schoolgeld en studies en alle hobbies etc...begrijpelijk (achteraf gezien hoor ! _O- )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:12

Annika__ schreef:
Je ouders vinden het te duur, punt. Je kunt niet van ze vragen om een paard te betalen terwijl ze dat niet kunnen. Ik weet zeker dat je ouders je met alle liefde een paard zouden geven als ze genoeg geld hadden.

Dat is over het algemeen niet zo :)
Mijn ouders konden ook al jaren eerder voor mij een pony kopen, maar hebben het bewust niet gedaan. Met geld kun je veel, maar verantwoordelijkheid is niet te koop. Dat moet je leren :)

Berthaxp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:24

als je ouders het te duur vinden, dan is dat nou eenmaal zo. boos kun je erover zijn, maar zij betalen, en jij niet. als je idd zelf zou betalen is het anders. gewoon geduld hebben en dan kan je misschien een paard aanschaffen!

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 00:48

idd..
@kobuss
paardrijles op manege dat mag ik wel,
ik en me moeder zijn zelfs naar een manege gegaan waar ik best vaak kwam..
nu niet meer,
ze deden raar en zeiden je kan je inschrijven kan een jaar duren en je mag dan wel alleen maar komen
op het tijdstip dat je moet rijden,en erna het paard helemaal afzadelen enzo,
en dan weer gaan..
dus toen heeft mijn moeder natuurlijk raar terug gedaan,
en toen zijn we weer terug naar huis gegaan..
wou erna op een andere manege maar heb nu toch al bijna 3jaar me verzorgpaarden..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:53

Vind t niet zo heel erg raar klinken hoor, die manege :+ Ik had bij de manege toen ook het geluk dat ik geen beginner meer was en kon instromen, anders had ik ook op de wachtlijst gekomen... En paard afzadelen en verzorgen na de les is ook niks vreemds aan :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:05

Kelllyy schreef:
we zijn niet arm,
en ik wil er een niet voor alleen te rijden..

Kan wel wezen, maar een paard brengt altijd extra kosten met zich mee. En ik kan (tegenwoordig) heel goed begrijpen dat ouders hier geen zin in hebben.

Weet niet hoe oud jij bent?? Maar toen ik nog op de middelbare school zat, wilde ik ook een eigen paard. Mocht niet, buitenom de kosten, wilden mijn ouders er geen kopen, omdat ik hier niet genoeg tijd voor zou hebben.
Denk dat dit ook mee zal spelen bij jou. In mijn examenjaar had ik zelfs voor mijn VP weinig tijd. En weet niet wat voor studie jij wil gaan doen en waar. Maar het kan zijn dat je op kamers moet, midden in een stad. Heb je dan nog wel geld en tijd genoeg voor je paard??

SHARONxSTAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:47

Ik was zelf 8 jaar toen ik mijn vader eindelijk had over gehaald om een shetlander voor mij te kopen.
Dat konden we allemaal nog wel betalen, mijn shetje stond zomers op t land dus dan betaalde ik maar 50 euro p.m. en s'winters op stal voor maar 100 euro p.m. De hoefsmit kosten waren om de 8 weken 35 euro allemaal redelijk te betalen. Wormenkuur enzo kon ik gratis krijgen via mijn tante. Kijk als je zo goedkoop kan uitkomen ( wat maar weinig kunnen ) dan snap ik dat je denk waarom mag ik dat niet als het nog niet eens 200 kost per maand. Maar stel je pony heeft een koliek behandeling nodig ben je circa 500 kwijt. Toen ik 13 jaar werd is mijn shetje helaas ook verkocht, de stal werd duurder ik had te weinig tijd want ik ging naar de middelbare school. Natuurlijk heb ik een leuke tijd met haar gehad, maar als ik dit had geweten had ik nog wel even gewacht, ik zou nu ook heel graag weer een eigen pony willen , maar ik wacht lekker tot ik 16 ben een scootertje heb , zelf centjes verdien dan kan ik zelf nog een deel mee betalen en een spaarpotje maken voor als ze wat ergs krijgt. Als ik jou was zou ik dat ook doen. :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:16

RUI-->YRT

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:27

ik heb ook altijd graag een eigen paard gehad.
tot ik bij mijn verzorpaard kwam.
ik heb daar nu al zo veel geleerd ,
wat een paard onder andere kost , hooi, dierenarts,hoefsmid enz..
ik ben super blij met mijn verzorgpaard en zou haar nooit meer kunnen missen.

even wachten als ik jou was , maar dat weet je nu wel he aangezien de reacties,
veel succes, :(:)

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:38

jaa idd,
tijd heb ik genoeg maar als je stage hebt dan ben je later klaar en dan ook nog naar het paard enzo,
ikga idd een spaarpot halen apart voor het paard,
en dan gewoon zowat 2/3 jaar spare en dan kijken hoeveel ik ongeveer heb..
maar dan zit je nog met de tijd als je stage hebt..
maar met de manege is idd gewoon normala met afzadelen enzo maar als je dan erna niet nog even op de manege mag blijve is het niet normaal,
dan zou ik afmoeten zadelen enzo bij die pony dan zegmaar,
en erna moest ik weer van de manege af.
mocht alleen op de manege zijn met lestijd van mij,
erna moest ik weer meteen naar huis dus is niet normaal..
maar dat is altijd al een rare eigenaar geweest !

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:17

Tsjah, ergens is het raar, maar bedoelde ze op die manege niet gewoon dat je niet bij de paarden mocht blijven plakken? Wel nog naar lessen kijken enzo?

Dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen, paarden willen na hun werk ook wel rust en dat gaat niet altijd als er nog een heleboel meiden op stal rondlopen.

sprotjee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:22

Heeeii, Ik wil ook al 6 jaar lang een eigen paard, maar m'n ouders kunnen dat niet betalen. Ik moest me erbij neer leggen en heb toen een verzorg pony gezocht. Ik heb nu al 5 jaar lang 6 verzorg pony's en ben er heel erg blij mee. Ik wil nog steeds heel erg graag een paard, maar ik wacht nu gewoon totdat ik er zelf kan betalen, en dan koop ik er heeeeeeeeeeeel erg veel... ;) Dus mijn tip: zoek een verzorgpony! Je kunt van een verzorg pony heel veel leren, en je hoeft niet alle kosten op je te nemen ! :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:48

Tsja, stage kan laat pas afgelopen zijn... Ik heb afgelopen maand 2 banen gedraaid, gemiddeld 10 uur per dag en dat iets van 4 dagen per week, werkte meestal wel 6 dagen per week. Dan is het afzien hoor, daarna nog je stal mesten enz! (ben na een dag van 11 uur zelfs nog gek genoeg geweest om met mn pony naar huis te wandelen, eventjes 1,5 uur onderweg :') )

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:27

Ik wil ook zo graag een paard, ik weet hoe het voelt. Wij kunnen het wel betalen en we willen het ook wel, maar de thuissituatie speelt bij ons een grote rol.

Toen ben ik maar gaan zoeken naar een verzorgpaard, en daar heb ik een aantal paarden. Op dit moment gaan we er een beleren en het is me nu duidelijk geworden, dat als ik een eigen paard er nog bij pak, dat ik gewoon simpelweg tijd tekort kom.

Dus zoek een leuke verzorgpony/paard en ga ondertussen hard sparen!

Ik heb niet alles gelezen maar ik kon eigelijk direct antwoord geven. Dit antwoord heb ik ook gehad bij een topic met dezelfde vraag.

Kelllyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:05

ja ik heb 3verzorgpony's gewoon bij 1 eigenaar dan,
en die heb ik al in januari 3 jaar,
maar bij die manege, dat snap ik wel hoor
maar naar lessen kijken mocht zelfs niet eens !
maar ht is altijd al een rare eigenaar geweest.;)