Maar dat is een heel andere discussie..
Electra63: Die houd je te goed, mijn paard is herstellende van een schouderblessure.
In mijn profiel staan wel filmpjes van de 2e keer bitloos, maar dat was nog niet meer dan een simpel drafje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Electra63 schreef:Ach Arabesk, wat heb je weer een vooroordelen.
Hoeveel GP-ruiters ken je IRL? Dus hoe weet je of ze wel of niet over straat kunnen rijden ?
Maar hoeveel van de bitloze ruiters kunnen een GP-proef zonder bit rijden? Of, laten we niet te moeilijk doen, hoeveel van de bitloze ruiters kunnen een winstwaardige M1/M2 proef neerzetten?
Ik heb de filmpjes/foto's gezien van de 1e bitloze wedstrijd toen in Ermelo, het niveau was toen niet echt een succes.
Ik heb helemaal niets tegen bitloos rijden, wel tegen de betweterigheid van sommige bitloze ruiters op Bokt, zeker als ze zelf af en toe nog van hun (verzorgpaard) afvallen.
Xiniee schreef:Nu het er toch over gaat; ik ken enkele die zeggen dat een hackamore meer kwaad doet dan bit, terwijl ik het totaaaal niet zo beleef. (Dat een hack' straffer is hoor ik vele zeggen.)
Wat is jullie mening over een hack' ???
Air schreef:Xiniee schreef:Nu het er toch over gaat; ik ken enkele die zeggen dat een hackamore meer kwaad doet dan bit, terwijl ik het totaaaal niet zo beleef. (Dat een hack' straffer is hoor ik vele zeggen.)
Een hack kun je vergelijken met een scharenbit. Niet geschikt voor aanleuning dus.
Xiniee schreef:Nu het er toch over gaat; ik ken enkele die zeggen dat een hackamore meer kwaad doet dan bit, terwijl ik het totaaaal niet zo beleef. (Dat een hack' straffer is hoor ik vele zeggen.)
Electra63 schreef:Air,
Waar haal jij toch al je wijsheid vandaan? Het kan niet door je ervaring of opleiding zijn?
Xiniee schreef:Wat wat een coole rassen heb je staan :p
*knip*
Rij je ook met een kinketting aan hack' ?
Xiniee schreef:Wat een leuke ingesteldheid ! Word ik nou direct vrolijk van.
In vorige topics legde ik al eens een probleem uit, waarin ik dan ook zei met een hackamore te rijden, en enkele (preseert ruiters is me opgevallen) zeiden me gewoon terug een trens aan te doen.
Ik vind bit, sporen, zweep,.. nog altijd een foute ingesteldheid over het houden van dieren die deze pijn dus ondervinden.
Xiniee schreef:Blijkbaar ken jij er dan niet erg veel van of ik hoe ik rijd (Western BTW).
Dus zeg je dat een trens zachter is dan een hackamore als er allebei zacht of hard mee wordt gereden ?
Xiniee schreef:Blijkbaar ken jij er dan niet erg veel van of ik hoe ik rijd (Western BTW).
Dus zeg je dat een trens zachter is dan een hackamore als er allebei zacht of hard mee wordt gereden ?