ongeluk met wielrenner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:21

funnyhorses schreef:
Ohhhh lezen is voor sommige mensen erg moeilijk pfff >;)

ts laat je niet gek maken ik snap je verhaal helemaal,en ik zeg ook; eigen schuld,dikke bult voor die wielrenner!
Ik hoop dat hij ervan geleerd heeft. ;)

????
Het paard van TS heeft die wielrenner op gekegeld.
Als haar paard niet geschrokken was van die kat was het allemaal goed gegaan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:30

Ts blijft maar uitleggen HOE het gebeurd is en nóg maken mensen er een andere versie van,dat bedoel ik met moeilijk lezen. :O

LadyMadonna

Re: ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:37

Dan nog is het zeer respectloos om maar te zeggen eigen schuld dikke bult.... Ronduit kinderachtig zelfs

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:38

Ik zou mij zwaar banketstaaf voelen als mijn paard schrikt, en daardoor tegen iemand (in dit geval een wielrenner die misschien fout bezig was) aanbotst, en het dusdanig zo erg is dat diegene naar het ziekenhuis moet.. Ook al was het een domme fout van hem dat hij jou inhaalde, dan voel je je toch wel banketstaaf over wat er is gebeurd? Dan bied je toch een gemeende excuses aan.. Ik begrijp dat niet hoor..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:40

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:42

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:47

Brainless schreef:
funnyhorses schreef:
Ohhhh lezen is voor sommige mensen erg moeilijk pfff >;)

ts laat je niet gek maken ik snap je verhaal helemaal,en ik zeg ook; eigen schuld,dikke bult voor die wielrenner!
Ik hoop dat hij ervan geleerd heeft. ;)

????
Het paard van TS heeft die wielrenner op gekegeld.
Als haar paard niet geschrokken was van die kat was het allemaal goed gegaan.

volgens mij was het te smal om in te halen :? met logisch nadenken weet je zelf ook wel dat het niet handig is om een paard op korte afstand te passeren.
En ja als het paard niet opzij sprong was het goed gegaan, maar dat betekend niet dat je dan op zo'n korte afstand mag passeren, tuurlijk een paard moet mak zijn, maar het blijft een levend dier en elk weldenkend mens weet dat die een stap opzij kunnen doen :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:47

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:49

Waarom is het zo dom om het laatste stuk nog even in te halen als er in principe nog ruimte is? als paardenleek zou je prima kunnen denken, er is ruimte ik kan er langs. Veel mensen gaan er vanuit dat jij je paard genoeg onder controle hebt dat je zo'n schrikreactie kan voorkomen.

Ik zou me echt heel rot voelen en meteen excuses hebben aangeboden... Die man doet dit de volgende keer niet weer in ieder geval.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:51

funnyhorses schreef:
Ts blijft maar uitleggen HOE het gebeurd is en nóg maken mensen er een andere versie van,dat bedoel ik met moeilijk lezen. :O

TS reed aan de kant, wielrenner haalt in (wat net aan kon) paard schrikt, springt tegen wielrenner aan.
Wielrenner valt en zowel TS en jij zeggen nananananana eigen schuld dikke bult!
En dat vind ik (en vele met mij) niet kunnen. Het is een heel vervelende samenloop van omstandigheden en wat nu als hij wat gebroken heeft??

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:01

Het idee dat dat mijn vriend had kunnen zijn := En ja dat is een fanatieke (wedstrijd) wielrenner die vaak op de weg traint ;) Moet er niet aan denken dat hij zo in de kreukels thuis zou komen! Hij weet dankzij mij hoe je langs een paard moet en wat je wel of niet moet doen. Helaas heeft hij ook nog wel eens een grote bek gekregen van een ruiter terwijl hij netjes (op afstand) stopte omdat de ruiter het paard niet aankon en over de weg slingerde.

We zijn allemaal weggebruikers, dus heb je kans dat je een ongelukje krijgt met een medeweggebruiker. Voor hetzelfde geldt was het een oud mannetje op een gewone fiets geweest die erlangs ging en ondersteboven gelopen werd bij wijze van. Een ongeluk kan gebeuren. Je hebt ook natuurlijk met een dier te maken wat kan schrikken, daar ben ik me zelf ook altijd bewust van als ik een paard en ruiter met de auto of iets moet inhalen.

Ik hoop in ieder geval dat de wielrenner niets ernstigs eraan overgehouden heeft.... En inderdaad zeggen eigen schuld dikke bult vind ik erg overdreven...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:02

felinehoi schreef:
NeverGiveUp schreef:
Nou ik snap er niks van, je wou hem verrot schelden? Waarom in gods naam, omdat hij jullie inhaalde en jou paard precies op dat moment van een wielrenner schrok, wat kan hij daar nou aan doen!!
Jij natuurlijk ook niet dat je paard schrok, kan gebeuren, en hij had misschien even kunnen waarschuwen, maar ik vind het wel overdreven dat je niet eens oprecht beterschap kan zeggen, of het nou éigenlijk niet pastte of wel.

jongens als jullie het nou eens goed lezen want zo komen er hele andere verhalen :S
mijn paard schrok niet van een wielrenner maar van een kat
hij haalde ons niet in
hij haalde die groep in
die man weet zelf ook goed dat die fout zat en dat weet iedereen die op het moment daar was

Sorry dat hij van een kat schrok wist ik hoor, dat bedoelde ik eigenlijk ook :')
Ik bedoelde dus dat jou paard precies op dat moment van een kat schrok.
Maar ookal zat hij fout vind ik je alsnog zo niet oprecht reageren, maar ik las dat je toch je gegevens opgestuurd had?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:03

funnyhorses schreef:

In mijn geval was het een typfout hihi, maar alsnog ben ik het met stef eens.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:08

mika11 schreef:
felinehoi schreef:
heei alle bokkers!

ik heb gisteren een ongeluk gehad met een wielrenner :(

even doei en beterschap gezegd(wat ik eigenlijk niet echt meende, ik vind het wel zielig voor hem maar heb absoluut geen meedeleiden ;) )
10 min later was die ambulance er

wat vinden jullie hier nou van?

Ik vind jou behoorlijk asociaal ten opzichte van de wielrenner.
Het klinkt helaas als zo'n vervelend paardenmeisje voor wie iedereen aan de kant moet gaan.

Je neemt me de woorden uit de mond.

En zelfs áls iemand zegt dat je wel weg kunt gaan, blijf je, als zijn me met een hele groep.
Ik vind het een behoorlijk kwalijke zaak dat je niet eens een gemeende beterschap kunt noemen.

Jij komt zo namelijk nehoorlijk arrogant uit de hoek..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:26

Splinter schreef:
met logisch nadenken weet je zelf ook wel dat het niet handig is om een paard op korte afstand te passeren.
En ja als het paard niet opzij sprong was het goed gegaan, maar dat betekend niet dat je dan op zo'n korte afstand mag passeren, tuurlijk een paard moet mak zijn, maar het blijft een levend dier en elk weldenkend mens weet dat die een stap opzij kunnen doen :j

Voordat mijn vriend (actief wielrenner) mij leerde kennen, dacht hij ook dat ze er geen last van hadden als hij rakelings zonder waarschuwing langszoefde. Nu roept hij altijd even iets, al is het maar PAS OP of weet ik veel en houdt hij rekening met paarden die kunnen schrikken. Het was echt eye-opening voor zowel hem, als andere fietsvrienden van hem.

Als je niks met paarden van doen hebt en ook niemand kent met paarden, dan kan je je daar behoorlijk in vergissen! Dat heeft niets met logisch nadenken of weldenkend te maken imo.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:47

Ik heb een gruwelijke hekel aan de wielrenners hier. Heel veel daarvan zijn ook echt.... grrr.

Maar je moet wel eerlijk blijven. Als de wielrenner fout zit oke.
In mijn ogen zat de wielrenner niet fout. Misschien was het aan de krappe kant, maar jouw paard is nog steeds degene die bovenop hem is gesprongen.

Je respectloze reactie zegt veel over jezelf.....

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:38

Als jouw paard niet opzij was gesprongen was er niks aan de hand geweest. De wielrenner lijkt me dus zeer zeker NIET de schuldige in dit verhaal. Jij kon er ook niks aan doen, maar bent wel degene die het ongeluk heeft veroorzaakt... Beetje jammer dat de wielrenner in kwestie dan als een wegpiraat wordt neergezet..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:41

picobello schreef:
De wielrenner lijkt me dus zeer zeker NIET de schuldige in dit verhaal.

In aanvulling op jouw post, er is geen schuldige imo. Er is van alle kanten 'wat' te zeggen, zowel voor als tegen. Feit blijft dat het een vervelend ongeluk blijft. Dan kan je er maar het beste van hopen (en iemand dat ook van harte wensen) en aan beide kanten een welgemeend excuus laten vallen.

Mja, zo kunnen er wel meer oorlogen voorkomen worden als de misverstanden en het 'vingertje wijzen' uit de wereld zijn!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:26

hey
wielrenners kunnen zo roekeloos zijn en arogand
met hun rotfiets'jes ( sorry dat ik dit typ)
maar moest het even kwijt
snap dat je geen medelijden met hem hebt
moet hij maar uit kijken
goed dat je bent afgestapt en exuus hebt gemaakt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:46

Maar goed dat we geen dienstplicht meer hebben... Als we met zo'n instelling de oorlog moeten winnen .... :n

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:32

Brainless schreef:
funnyhorses schreef:

TS reed aan de kant, wielrenner haalt in (wat net aan kon) paard schrikt, springt tegen wielrenner aan.
Wielrenner valt en zowel TS en jij zeggen nananananana eigen schuld dikke bult!
En dat vind ik (en vele met mij) niet kunnen. Het is een heel vervelende samenloop van omstandigheden en wat nu als hij wat gebroken heeft??

Yep,ik zeg dan idd eigen schuld,dikke bult :j .......wel zonder de nanananananaaa want die tijd heb ik gehad! :D
En voor degene die het kinderachtig vinden hoe de reactie van ts was.........met 15j mag je van mij best nog kinderachtig zijn hoor!
Bovendien was het bij de manege,die man lag daar heus niet in 2en gebroken dus had ie best even mee kunnen gaan als het voor hem ozo belangrijk was geweest. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:36

Ja hoor, ambulance wordt er voor niks bij gehaald.... Hoe bedoel je kortzichtig

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:42

Dat er een ambulance komt wil niet zeggen dat er iemand dood ligt te gaan,dan was de reactie van de ts denk ik ook wel even anders geweest.
Maar goed,dit is weer zo'n eindeloze discussie. :O
En iedereen mag z'n mening hebben en bij deze is die van mij dus ook geplaatst met een punt erachter.

:wave:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:43

Iedereen mag z'n mening hebben.... Ik dus ook :j

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 21:53

ik snap alleen 1 ding niet?
waarom als ik het hier aan mensen precies hetzelfde vertel zeggen ze allemaal
inderdaad eigen schuld van die man
en dan hier doen de meeste zo raar dat het mijn schuld was?
hij had gewoon moeten wachten totdat wij voorbij waren dat is gewoon mijn mening
en (geen gemeende) beterschap was vooral omdat ik die dag nog erg boos was op die man
vind het nogsteeds wel sneu voor hem
en hoor volgende week dan ook van de politie hoe het met de man gaat