eline10 schreef:Stel, je hebt niet optijd het geld.
dan kan je altijd nog vragen aan die mensen die hem kopen of je haar mag verzorgen.
muwhhaa dacht t niet, k ga ervoor dat ze van mij word
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vuurneon schreef:Wel een gouden tip: hard onderhandelen met die boer, paardenmarkt is momenteel toch slecht dus je kan nog wel wat onderhandelen want ik neem aan dat de pony wel op die plek blijft staan?
Zet eventueel je ouders in als je zelf niet hard durft te onderhandelen, misschien kun je er 100 euro afhalen of in termijnen betalen (al vrees ik dus echt dat hij in 1 keer geld wil zienDus je kan voorstellen 900 euro nu of 1000 euro verspreid betalen.)
Mette schreef:Oooooh nou, ik zou zeggen, ga werken bij een supermarkt en je hebt zo die 400 euro bij elkaar, dat red ik in 2 maandjes (met dus 12 uur per week)!
dmii95 schreef:vuurneon schreef:Wel een gouden tip: hard onderhandelen met die boer, paardenmarkt is momenteel toch slecht dus je kan nog wel wat onderhandelen want ik neem aan dat de pony wel op die plek blijft staan?
Zet eventueel je ouders in als je zelf niet hard durft te onderhandelen, misschien kun je er 100 euro afhalen of in termijnen betalen (al vrees ik dus echt dat hij in 1 keer geld wil zienDus je kan voorstellen 900 euro nu of 1000 euro verspreid betalen.)
alle markten gaan slecht of niet, huizenmarkt ook al haha.
ja dat is een optie, ik zat zelf ook meer aan 800,- te dnekne, heb der zelf doorgereden, heb alles voor der, ben er elke dag, betaal wormenkuur etc. hij betaald alleen hoefsmit en stalling bij hem thuis dus tsja.
Maar ik help hem ook regelmatig. dat vind hij als betaling van haar blabla. mja ik vind dat hiervoor ook wel iets eraf mag, niet?
800 is een mooi bedrag! Daar kun je zeker voor gaan! Zal je vast ook nog wel lukken als je een harde onderhandelaar bent, dat vindt hij nog leuk ook omdat hij ook een rasachte onderhandelaar is. Wil je de pony daar laten staan? Dan heb je een zeer goede onderhandelingsbasis omdat hij daarna aan je gaat verdienen
Mette schreef:Even een rekensom met bijv. de ah. 4,50 per uur, 12 uur in de week is 54 euro voor een week. Je zegt dat je nu ongeveer 300 hebt + 300 verjaardagsgeld (en dat is een aardig bedrag voor je verjaardag, zou ik niet bij elkaar krijgen) dan heb je al 600 euro. De resterende 400 kan je in 400/54 euro= 7,4 weken verdienen. Nou dan is het nu vakantie, dus kan je extra werken.
Als je werkelijkwaar dat bedrag krijgt voor je verjaardag en 1,5 maand flink werkt dan heb je het bij elkaar. Maar ik ben dan uitgegaan van 4,50 per uur (wat ook aardig hoog is, ik verdiende op mn zestiende 3,30 (?) en 12 uur per week.
vuurneon schreef:Groot gelijk hoor!800 is een mooi bedrag! Daar kun je zeker voor gaan! Zal je vast ook nog wel lukken als je een harde onderhandelaar bent, dat vindt hij nog leuk ook omdat hij ook een rasachte onderhandelaar is. Wil je de pony daar laten staan? Dan heb je een zeer goede onderhandelingsbasis omdat hij daarna aan je gaat verdienen
vuurneon schreef:Groot gelijk hoor!800 is een mooi bedrag! Daar kun je zeker voor gaan! Zal je vast ook nog wel lukken als je een harde onderhandelaar bent, dat vindt hij nog leuk ook omdat hij ook een rasachte onderhandelaar is. Wil je de pony daar laten staan? Dan heb je een zeer goede onderhandelingsbasis omdat hij daarna aan je gaat verdienen