Hoe snel geld verdienen voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:49

eline10 schreef:
Stel, je hebt niet optijd het geld.
dan kan je altijd nog vragen aan die mensen die hem kopen of je haar mag verzorgen.

muwhhaa dacht t niet, k ga ervoor dat ze van mij word :o

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:50

_ManOnn_ schreef:
TS: Is de gene die deze topic geopend heefd ''Feliniehoi''

hij is van mij?

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:52

dmii95 schreef:
_ManOnn_ schreef:
TS: Is de gene die deze topic geopend heefd ''Feliniehoi''

hij is van mij?

oeps ja sorry :oo

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:53

vuurneon schreef:
Wel een gouden tip: hard onderhandelen met die boer, paardenmarkt is momenteel toch slecht dus je kan nog wel wat onderhandelen want ik neem aan dat de pony wel op die plek blijft staan?
Zet eventueel je ouders in als je zelf niet hard durft te onderhandelen, misschien kun je er 100 euro afhalen of in termijnen betalen (al vrees ik dus echt dat hij in 1 keer geld wil zien ;) Dus je kan voorstellen 900 euro nu of 1000 euro verspreid betalen.)

alle markten gaan slecht of niet, huizenmarkt ook al haha.
ja dat is een optie, ik zat zelf ook meer aan 800,- te dnekne, heb der zelf doorgereden, heb alles voor der, ben er elke dag, betaal wormenkuur etc. hij betaald alleen hoefsmit en stalling bij hem thuis dus tsja.
Maar ik help hem ook regelmatig. dat vind hij als betaling van haar blabla. mja ik vind dat hiervoor ook wel iets eraf mag, niet? :D

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:53

_ManOnn_ schreef:
oeps ja sorry :oo

ghehe :')

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:54

Jaa zeker!! je hebt zoveel voor dat beestje gedaan:)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:54

Jammer dat ik geen reactie krijg op mijn vraag: wanneer moet je het geld hebben??

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:57

Mette schreef:
Jammer dat ik geen reactie krijg op mijn vraag: wanneer moet je het geld hebben??

oeps niet gezien :oo
wanneer ik het geld moet hebben, denk sowieso binnen een half jaartje

Mette

Re: Hoe snel geld verdienen voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:59

Oooooh nou, ik zou zeggen, ga werken bij een supermarkt en je hebt zo die 400 euro bij elkaar, dat red ik in 2 maandjes (met dus 12 uur per week)!

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:01

Dat is opzich best veel toch?
Welke supermarkt werk je dan?

Mette schreef:
Oooooh nou, ik zou zeggen, ga werken bij een supermarkt en je hebt zo die 400 euro bij elkaar, dat red ik in 2 maandjes (met dus 12 uur per week)!

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:01

Mette schreef:

jaa maar het liefst wil ik haar z.s.m $ maar scheelt me wel weer als ik haar na de winter maanden koop i.v.m duurder voer enso, alleen heb dan ook kans dat ze al verkocht kan zijn.
echt heeeel vervelend:(

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:02

_ManOnn_ schreef:
Dat is opzich best veel toch?
Welke supermarkt werk je dan?

Mette schreef:

das zekerveel, 200 pm. 50 pw. lekkerbedrag

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:20

Ja maar Mette is 17 ik denk dat zij ietsje langer mag werken dan jou TS jij bent 16 zag ik in je profiel.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:26

Mette schreef:
[/quote]

das zekerveel, 200 pm. 50 pw. lekkerbedrag[/quote]

Wellke Supermarkt dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:36

dmii95 schreef:
vuurneon schreef:
Wel een gouden tip: hard onderhandelen met die boer, paardenmarkt is momenteel toch slecht dus je kan nog wel wat onderhandelen want ik neem aan dat de pony wel op die plek blijft staan?
Zet eventueel je ouders in als je zelf niet hard durft te onderhandelen, misschien kun je er 100 euro afhalen of in termijnen betalen (al vrees ik dus echt dat hij in 1 keer geld wil zien ;) Dus je kan voorstellen 900 euro nu of 1000 euro verspreid betalen.)

alle markten gaan slecht of niet, huizenmarkt ook al haha.
ja dat is een optie, ik zat zelf ook meer aan 800,- te dnekne, heb der zelf doorgereden, heb alles voor der, ben er elke dag, betaal wormenkuur etc. hij betaald alleen hoefsmit en stalling bij hem thuis dus tsja.
Maar ik help hem ook regelmatig. dat vind hij als betaling van haar blabla. mja ik vind dat hiervoor ook wel iets eraf mag, niet? :D

Groot gelijk hoor! :D 800 is een mooi bedrag! Daar kun je zeker voor gaan! Zal je vast ook nog wel lukken als je een harde onderhandelaar bent, dat vindt hij nog leuk ook omdat hij ook een rasachte onderhandelaar is. Wil je de pony daar laten staan? Dan heb je een zeer goede onderhandelingsbasis omdat hij daarna aan je gaat verdienen :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:40

Ik werk niet in een supermarkt (was even een voorbeeld), maar in een kledingwinkel. Ik verdien minimum loon en met 12 uur in de week is dat even kijken (zie rijksoverheid.nl) = 3,67. Dat x 12 uur= 44 euro per week. 4 weken in een maand: 176,16.
Zo af en toe werk je een keer extra, een keer koopzondag, dus dan zit je al gauw aan dat bedrag. (dus de 200 euro)

Als 16 jarige kan het dus wat langer duren, maar ik weet niet waar je anders het geld vandaan wilt halen, behalve hopen dat je de loterij wint.
Laatst bijgewerkt door Mette op 17-07-11 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:40

Mette schreef:
Even een rekensom met bijv. de ah. 4,50 per uur, 12 uur in de week is 54 euro voor een week. Je zegt dat je nu ongeveer 300 hebt + 300 verjaardagsgeld (en dat is een aardig bedrag voor je verjaardag, zou ik niet bij elkaar krijgen := ) dan heb je al 600 euro. De resterende 400 kan je in 400/54 euro= 7,4 weken verdienen. Nou dan is het nu vakantie, dus kan je extra werken.

Als je werkelijkwaar dat bedrag krijgt voor je verjaardag en 1,5 maand flink werkt dan heb je het bij elkaar. Maar ik ben dan uitgegaan van 4,50 per uur (wat ook aardig hoog is, ik verdiende op mn zestiende 3,30 (?) en 12 uur per week.

Dit heb ik op de 2e pagina gezet, met het AH voorbeeld.

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:43

vuurneon schreef:
Groot gelijk hoor! :D 800 is een mooi bedrag! Daar kun je zeker voor gaan! Zal je vast ook nog wel lukken als je een harde onderhandelaar bent, dat vindt hij nog leuk ook omdat hij ook een rasachte onderhandelaar is. Wil je de pony daar laten staan? Dan heb je een zeer goede onderhandelingsbasis omdat hij daarna aan je gaat verdienen :)

haha ja ik laat me niet over me heen lopen, als ik wat wil, ga ik er voor, en ompraten kan ik ook muwhaha.
maar ik zit te twijfelen met stalling, omdat hij heeft wel grote weilanden mooie omgeving etc. maar geen stal, en dit voor 75 pm. en ik zat er aan te denken voor iets meer 95,- pm op andere plek en dan is er wel stal + eigen bak...
alleen een minder mooi buitenrijmogelijkheden.
dus beetje moeilijk.
heb ook nog alleen een weilandje gevonden met verder geen voorzieningn, wel drinkbak en gras natuurlijk. en dit voor 25 pm, en dit op die zelfde plek als de boer, dus mooie omgeving en bak voor iedereen.

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:43

vuurneon schreef:

haha ja ik laat me niet over me heen lopen, als ik wat wil, ga ik er voor, en ompraten kan ik ook muwhaha.
maar ik zit te twijfelen met stalling, omdat hij heeft wel grote weilanden mooie omgeving etc. maar geen stal, en dit voor 75 pm. en ik zat er aan te denken voor iets meer 95,- pm op andere plek en dan is er wel stal + eigen bak...
alleen een minder mooi buitenrijmogelijkheden.
dus beetje moeilijk.
heb ook nog alleen een weilandje gevonden met verder geen voorzieningn, wel drinkbak en gras natuurlijk. en dit voor 25 pm, en dit op die zelfde plek als de boer, dus mooie omgeving en bak voor iedereen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:45

Nog weer even verder rekenen. Als 16 jarige is het bruto minimum (let op: gaan nog premies etc vanaf, ligt aan werkgever) 3,16.
400 euro : 3,16 = 126,58. Je zult er dan dus 127 uur voor moeten werken. Ervan uitgaande dat dat 12 uur is wordt dat 10/11 weken werken.
En dat dus met het minimumloon. Nou dat vind ik niet verkeerd hoor.

Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk formulieren overal gaan invullen en een leuke cv erbij doen. Wat het beste nog werkt is daadwerkelijk mensen aanspreken in de winkels.
Dus stel je voor, je gaat naar de plaatselijke schoenenwinkel, je vraagt: "Hebben jullie nog nieuwe mensen nodig" (of iets in die geest) en vaak mag je dan wat invullen. Ik ben één middag weg geweest naar de stad, heb ongeveer 6 formulieren ingevult, CV erbij en hoppa: ik kon zelfs kiezen! :D

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:49

TS gewoon gaan solliciteren maar zou wel opschieten als je nu nog begint met een baantje zoeken (vraag me af of dat nog lukt.. zomervakantie is al begonnen) ochtendkrant is ook een tip verdien je ook goed mee! (:
Ik zou zo snel mogelijk opzoek gaan naar een baantje anders krijg je het geld nooit bij elkaar.

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:26

Hmm ik heb zelf ook 5 jaar moeten sparen voordat ik een paard kon kopen hoor.
Gewoon lekker door sparen! Een paard is niet zomaar iets wat je even kan
wegleggen, daarom stellen je ouders je nu op proef om te zien of je dit ook
werkelijk echt wilt. Oppassen, auto's wassen, baan zoeken heeft veel nut (: .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:31

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:38

Bijbaantje nemen, zoveel mogelijk klusjes doen bij mensen en ergens helpen..
En vragen of je ouders kunnen voorschieten elke maand zeg maar 100 euro terug betaalt... ;)
Kan ook..

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:16

Kan nu wss voor 700/800 kopen ivm afspraak.

maar is het terecht als ik haar voor dit bedrag koop en haar daar MOET stallen dan en moet helpen met het een en ander.
want nu doe ik dat ook en betaal niks..
hoe zal ik dit doen?