De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xBoulonnais

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:13

@Nienke96
jaa klopt
ik ga ook van die manege af
ben dus ook op zoek naar een verzorgpony waarbij ik niet zo veel hoef te betalen
want die manege is niet alleen onverantwoordelijk maar ook best wel duur
en het begint nu ook heel ongezellig te worden
:P

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:18

toen ik 7 jaar geleden op een shetXwelsh reed..

gebroken lijn volte enz ging hij steeds recht door (ik reed toen 3 jaar en ik was 7 jaar of zo) toen toen geen probleem
gingen we galoperen maakte hij een volte (dat hielt ik nog uit)
daar na lange zijde in rengalop(de groep inmiddels al voorbij) een leuke scherpe gebroken lijn rengaloperen.
tjaa dan glij je er vanaf zijn kont van af XD

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:20

Hihi op je paard als een ''jockey'' gaan zitten zonder zadel .. paardje wou eten..
Ik ben over de hals heen gerold :') en toe nopeens zag ik die etende snoet wel heeeuul dichtbij _O-
(lag er dus gewoon naast)

Toppie hoor jockey spelen zonder zadel! +:)+

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:22

Elin_ schreef:
Hihi op je paard als een ''jockey'' gaan zitten zonder zadel .. paardje wou eten..
Ik ben over de hals heen gerold :') en toe nopeens zag ik die etende snoet wel heeeuul dichtbij _O-
(lag er dus gewoon naast)

Toppie hoor jockey spelen zonder zadel! +:)+

Wahaha, := Viel je er af en werd bijna opgegeten door je paard }>

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:23

haha pfff ben al zo vaak van paarden afgevallen, heb 5jaar 2 ondeugende shetlanders verzorgd.
toen ik nog jong was, was zo'n shet natuurlijk heel groot dus ik na 5 minuten met alle moeite me best gedaan om erop te komen, viel ik er gelijk aan de andere kant weer af.
ook ging ik er een keer achterste voren op uitstappen, pony bokt en ik lig er weer af.
en met mn pony tsja, dat is echt de grootste bangerik die er is, hij stond toen der tijd nog op de manege en ik dacht even leuk in damenszit te gaan, tja je raad het al pony aan de andere kant van de bak en ik op de grond..
er was alleen net die dag een feestje in de kantine met 40 man denk ik, die konden allemaal meegenieten van mijn val haha.
zo heb ik er nog veel meer!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:25

Toen ik nog niet zo gek lang reed, ben ik een keer tijdens het opstappen, aan de andere kant weer eraf gevallen :+ Gelukkig niet zo veel pijn gedaan.

Helaas ook een keer volle kanon een hindernis in gegaan. Dit was tijdens ponykamp en een van de moeders stond toevallig te filmen :+ Gelukkig kon ik er achteraf wel om lachen, de hele groep heeft een dvd gekregen met allerlei foto's en filmpjes, ook deze actie dus. Had me overigens niet heel erg bezeerd ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:27

toen ik nog op de manege reed (was een jaar of 7 ofzo) wilde ik op de pony stappen waar ik op moest maar op de een of andere vage manier ben ik via die pony op de grote pony ernaast gestapt (was de pony waar mijn zus op moest...dus niet gevallen op dat moment, maar wel een komisch moment...

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:32

Over een waterbak springen, of tenminste dat was de bedoeling, maar de pony dacht dus van niet. Ik midden in de waterbak en pony doodleuk grasjes eten.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:56

Hahaha ik ben wel een keer zowat opgetild door poown :+ Stond voor m, hij deed zn hoofd omhoog en ik zat zowat op zn hals :')

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:01

Ik viel samen met een pony over de hindernis heen, ik maakte een supergoed koprol en stond weer, en ponylief liep heel droog door, ik pak haar en stap weer op :+
Heeft niet langer dan een minuut geduurd, terwijl we toch zeker 50 cm sprongen in galop _O-
Instructice kwam al aanrennen van gaat het wel? enz. was echt grappig :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:13

tja ik blijf lachen om een paar actie's van mij en andere.
mijn shetlander galopeerde dus nooit en tja ik ging springen ( spring van 60 cm ) en beestje spring na de sprong in galop aan oké gaat nog wel.
daarna wil ik een heuveltje opdraven beestje gaat leuk in galop ik val er van verbazing af terwijl ik stotter speedy je draaft.( overigens hij heeft een heerlijke galop hoorde ik laatst )

vriendin/ berijder zelfde shetlander
ze gaat dus springen en naast de sprong staat een boom shetlanderlief gaat iets dichter naar de boom toe dan anders gevolg vriendin strekt haar armen uit en gaat de boom knuffelen.

en ook wel een leuke de wei stond onder onderwater dus een van mijn andere berijdertjes pakt speedy en stapt erop.
gewoon zonder halster of iets en ik had iets van ik ga ze eens pesten.
en paardje volgt me dus altijd naja ik richting de waterplas paardje loopt braaf achter me aan berijdertje al nat gespetterd ik sta dus voor het diepe gedeelte komt hij leuk met zijn hoofd ( oké dus niet van een paard ) leuk heel leuk lekker nat.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:16

Een val blijft me nog altijd bij. ;)
Was op mn verzorgpony aan het rijden en haar baasje had alvast voer in haar bak gedaan. Pony had dat in de gaten en pakt dus ineens het bit vast en sprint naar de stal. De bovendeur van de stal was dichtgewaaid, maar de onderdeur stond open en die pony kon daar precies onderdoor. Ze was alleen even vergeten dat ik nog op haar rug zat en ik knal dus zo tegen die bovendeur aan en glij via haar kont op de grond. :+
Laatst bijgewerkt door __Nienke op 27-06-11 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:17

ik ben eerst 5 rondjes de bak door gerent , toen dacht ik dat hij naar links ging dus had me er op voorbereid maar hij ging naar rechts. ( toen zat ik nog steeds :D ) maar toen sprong hij toen ik al wankel zat met 4 benen in de lucht, steigerde daarna en gaf een bok en toen landde ik na een 3 dubbele salto plat ( op me rug benen gestrekt en armen gesterkt ) op de grond :)

iemand zij trouwens wat over dat het over slow-motion ging . maar ik had het er met een vriendin over, zolang alles snel gaat lig je er niet af maar zodra het voor je in slow motion gaat weet je dat je gaat vallen ( tenminste dit is onze ervaring )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:18

Met een springwedstrijd. Derde parcours van de dag, paard moe, maar vooral ook ik moe. Had al een weigering staan, maar daarna ging het nog wel ok. Tot de laatste hindernis, paard in de stop, ik eraf, over de hindernis heen, recht voor de jury. Landde keurig netjes op mijn voeten, enige wat ik nog kon en hoefde te doen was netjes afgroeten. Jury kon er wel om lachen haha!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:19

__Nienke schreef:
Een val blijft me nog altijd bij. ;)
Was op mn verzorgpony aan het rijden en haar baasje had alvast voer in haar bak gedaan. Pony had dat in de gaten en pakt dus ineens het bit vast en sprint naar de stal. De bovendeur van de stal was dichtgewaaid, maar de onderdeur stond op en die pony kon daar precies onderdoor. Ze was alleen even vergeten dat ik nog op haar rug zat en ik knal dus zo tegen die bovendeur aan en glij via haar kont op de grond. :+

en die heb ik dus ook al vaak gezien met de moeder van mijn shetlander overigens laatst ook nog iemand in een appel zien veranderen dankzei shetlandertje lief paardje rende onder de appelboom door meisje pakt de boom vast appel valt op haar hoofd

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:28

Ik ben 1 keer gevallen(op vrijdag de 13e nog wel :P ) van Sambuca, een lekker snel paardje, dus gingen we lekker galopperen en ik verlies mijn beugels dus vrij snel en voeten dus uit beugels, steeds schever zakken, en toen ik ong. horizontaal hing besloot ik los te laten, een val van 50 cm dus :p, deed geen pijn gelukkig, en er weer opgestapt, die les weer bijna gevallen(Sambuca wou galopperen en ik was 't er niet mee eens)

Nog 'n leuke, niet gevallen, maar toch leuk, ik was nog in de privelessen(verplicht als muppige beginner die alleen nog een rondje op de kinderboerderij heeft gestapt) en de eerste keer op Ramonster, aan de longe galopperen, hij ging ten eerste veeeeel te snel en ten tweede, hij was niet goed aangesingeld, dus ik zet de rem erop en Elody(instructrice) ook, en dan vraag ik me af waarom mijn ene beugel veel hoger dan de ander zat :+

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:29

Jaren geleden ,Toen ik mijn paint net een week had , nog weinig mee gedaan om hem aan zijn nieuwe thuis te wennen .
rijbak lag bij mensen achter het huis grenzend aan een terras met de keukendeur recht voor de lange zijde,
zie je het voor je ?? nu ik kom over de hoefslag richting huis en net voor de bocht gooit de poetsmevrouw
een emmer water naar buiten , eèn tel later sta c.q hang ik naast mn paard de andere kant op , zegt de mevrouw ... zoooooooooo hij heeft wel een snelle rollback hè .......dhu

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:38

op de manege, ik reed op een kleine A pony van ongeveer 1.17
pony is nog al eigenwijs en rijd dus heel soms met ons mee in de gevorderden les,
dan is het ook wel meteen te merken dat hij niet zo veel hoeft te doen bij beginners. :=

het was dus in de les, het ging best goed <<)
maar ik ging ik aangaloperen op een halve volte en toen ik de hulpen gaf zat ik echt zo van; okee daar gaan we dan. maar nee :n

pony heeft veel streken en dus stopt opeens (hiermee glijden de meeste meisjes van de hals af) maar ik ben best groot en gleed dus schuin naar de linker schouder. (halve volte, rechter hand) inmiddels stond ik al op de grond met mijn linkervoet dus ik kon zo mijn rechtervoet over de schoft tillen. :)) lenig..

pony was inmiddels weg gelopen _O-

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:15

Dat was nog toen ik met mijn verzorgshet reed, ik wou een buitenrit maken en zijn zadel is een beetje te groot. Dus ik laat hem draven en we draven over een wei met veel gras. Meneer had grote honger en stopt plots en doet zijn hoofd naar beneden om gras te eten, gevolg: het zadel (en ik :+ ) vliegt over zijn nek op de grond :')

pony_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:29

Nou toen ik in de padock op mijn VZ shet wou rijden.

Ik wil opstappen,ik stap op zit nog scheef gaat mijn gekke meid door de bak renen en toen viel ik in de modder:P.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:31

Waren aan het springen en na de sprong ( die echt heel laag was..) verlies ik mn beugels of zo en zit ik ineens op mn kont in de bak.. en paard stond echt van wat doe jij nou!

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:41

Ik zat op een heel eigenwijze manegepony.
We gingen in galop ging gewoon goed en opeens stopte ze...
Ik natuurlijk zo naar voren maar zat nog op haar hals, dus ik dacht ik glijd gewoon van haar nek af
nee hoor! dacht ze
En ze wipte haar hoofd omhoog en zat weer in zadel.
Nou denk je dan ben ik er dus niet afgevallen...
Ja idd, maar daarna wilde ik me beugels weer in doen en ze maakt een schijnbeweging
(geen idee hoe je dat moet schrijven) ... en ik val er toch af.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:15

Ik reed op mn kanjer!
We gingen springen
Ik dacht dat ie er rechts overheen sprong (afwijking naar rechts XP) maar het werd tog links (:
dus viel ik... net voor de hindernissen en toen viel ie om! Oeps FAAL

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:22

n paar jaar geleden deden we bij mij in de manegeles een pacoursje met 1 sprongetje en wat andere gekke dingen. ik zat op een pony die vroeger wedstrijd gesprongen had, dus ik volle vaart op t sprongetje af. pony in staking en voor ik het wist stond ik met mijn voeten op de grond voor de sprong en met de teugels nog in mn handen.. :')
en ook de eerste keer dat ik op mn verzorgpaard ging zonder zadel, ben zo aan de andere kant eraf gegleden :j "maar paarden zijn ook heel glad!"

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:40

Ik ben maar 2 keer gevallen, de 1e keer was vanaf mijn verzorgpony, de mensen waren niet thuis (het was pinksteren) dus ging ik rijden met een deken en zonder hoofdstel. Er zat onweer in de lucht, pony schrok begon te rennen en de deken te glijden ik viel op de grond en brak mijn elleboog, spoedoperatie en er ontbreken nog steeds kleine fragmentjes :+
De 2e keer was op de manege, ik zat niet op te letten en de staljongens haalden net alle veulentjes met hun moeders uit de wei, dat was echt een leuk gezicht. Ik lette dus niet op, paard gaf een bok en hup daar lag ik in een enorme plas :')