Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RM94 schreef:PaardenliefJ schreef:Rolkur vind ik ook niks hoorIk vind het zielig voor de paarden, ze maken die nek kapot..
Ziet dit er vriendelijk uit dan?
http://3.bp.blogspot.com/_KEWX93qxjh0/S ... A3o.jpgDit is Anky. En het ziet er HELEMAAL NIET vriendelijk uit..
Bleeh.
overigens vind ik foto's voor dit soort discussies gebruiken niet eerlijk een foto is een moment opname. Weet jij wat hier gebeurd is???

EskeGirl schreef:RM94 schreef:
overigens vind ik foto's voor dit soort discussies gebruiken niet eerlijk een foto is een moment opname. Weet jij wat hier gebeurd is???
Dan zijn het wel heel veel momentopnames.
Als je eens op google bijvoorbeeld 'Rollkur Anky' intiept, zijn het echt heel veel van dit soort foto's.
Dan noem ik het geen momentopname meer...
ismy schreef:Laatst een clinic van Adelinde Cornelissen gehad en nou hebben we het niet over deze topper en zou ik niet weten hoe hun rijden. Maar ze reed fijn. Het punt waar zij op reed was dit belangrijk: tempowisselingen, belonen, ontspanning etc.
Je moet een paard als een atleet zien en dat maakte ze mooi duidelijk!
easygoing schreef:Anky is ook wel een bijzonder vaak gefotografeerd persoon he, de kans is veel groter bij haar dat er verkeerde moment foto's genomen worden dan de kans dat dat bij alle bokkers bij elkaar gebeurd.
concetto schreef:Ik denk ook dat een paard nooit onder dwang op zo'n niveau kunnen blijven lopen.
Als ze niet lekker in hun vel zitten geven ze dat op de 1 of andere manier wel aan.
avalonnancy schreef:concetto schreef:Ik denk ook dat een paard nooit onder dwang op zo'n niveau kunnen blijven lopen.
Als ze niet lekker in hun vel zitten geven ze dat op de 1 of andere manier wel aan.
dwang wil ik inderdaad niet zeggen, maar ze worden wel echt tot de grens gereden.
heb er tijdens diezelfde hengstenshow ook wel een paar in de staak zien gaan hoor

superwoman schreef:easygoing schreef:Anky is ook wel een bijzonder vaak gefotografeerd persoon he, de kans is veel groter bij haar dat er verkeerde moment foto's genomen worden dan de kans dat dat bij alle bokkers bij elkaar gebeurd.
En ook steeds dezelfde "foute" foto's kom je steeds weer tegen. Levert meer op denk![]()
Ik mag het dan niet overal mee eens zijn, maar weet ook goed dat mijn kennis ook nog veel te wensen over laat, maar dan nog geloof ik dat Anky meer te winnen heeft als ze haar paarden goed behandeld ipv "mishandeld".
Daarbij heeft ze zich met meerdere paarden bewezen en juist dát is imo écht bewijs van goed kunnen rijden en wéten waar je mee bezig bent.
Ze geeft zelf ook aan dat ze haar trainig aanpast aan het paard en niet andersom - héél belangrijk!

avalonnancy schreef:concetto schreef:Ik denk ook dat een paard nooit onder dwang op zo'n niveau kunnen blijven lopen.
dwang wil ik inderdaad niet zeggen, maar ze worden wel echt tot de grens gereden.
heb er tijdens diezelfde hengstenshow ook wel een paar in de staak zien gaan hoor
superwoman schreef:easygoing schreef:
En ook steeds dezelfde "foute" foto's kom je steeds weer tegen. Levert meer op denk![]()
Ik mag het dan niet overal mee eens zijn, maar weet ook goed dat mijn kennis ook nog veel te wensen over laat, maar dan nog geloof ik dat Anky meer te winnen heeft als ze haar paarden goed behandeld ipv "mishandeld".
Daarbij heeft ze zich met meerdere paarden bewezen en juist dát is imo écht bewijs van goed kunnen rijden en wéten waar je mee bezig bent.
Ze geeft zelf ook aan dat ze haar trainig aanpast aan het paard en niet andersom - héél belangrijk!
Precies en dan te bedenken dat haar paarden tot op behoorlijk leeftijd nog het hoogste niveau aankunnen zonder enige moeite.Bravo voor Anky, menig amateurspaard is al afgeschreven voor zijn 12e.
Denk dat mensen eens moeten proberen om ook de andere kant te zien en niet alleen van ahhh gossie wat zielig.
Ooit heb ik eens iemand gesproken (een leek op paardengebied) die niet dressuur wilde kijken omdat ze het schuim rond de mond zo zielig vond, na een uitleg dat dat schuim eigenlijk alleen een goed teken is omdat ze dan met het bit spelen kreeg ze er een heel andere kijk op.
Wij zijn dan wellicht geen echte leken op paardengebied maar alle wijsheid hebben we zeker ook niet in pacht.
avalonnancy schreef:ja klopt dat heb je inderdaad overal, maar dit topic gaat over de TS die het niet het juiste vind. en daar heeft ze gelijk in. het gebeurt maar of het juist is vraag twee. het werkt ook maar is het dan nog steeds juist.
Ik doe het die ruiters niet na, zowel het niveau en de paarden niet die ze rijden. maar ook de manier van sommige ruiters niet.
en dat is niet om te zeggen hoe slecht het wel niet is, maar moet de TS wel gelijk geven dat je het niet gelijk als voorbeeld voor je eigen rijden moet nemen.
dus die zu moet hij worden
avalonnancy schreef:
dus die zu moet hij worden
[/quote]
[/quote]