Moll schreef:Bizzybijtje schreef:
Er zijn anders genoeg ruiters die het ook zo aanleren. Nogmaals, dat dit niet aansluit bij jouw visie betekent niet dat het gelijk fout is.
Dat jij het zo doet, prima, ga er vooral mee door. Je hebt mooie paarden staan, goed toch. Maar dat ik het anders doe, wat maakt dat nou toch uit?Hoezo 'wiel opnieuw uitvinden'?
dat je het anders doet is om het even, het gaat er over of het correct is, en dat is het, en dat bedoel ik met het wiel opnieuw uit vinden, je moet je in eerste instantie willen af vragen waar de piaffe voor dient en waarom deze is bedacht, dan ga je kijken hoe men deze in uitvoering bracht en brengt op correcte wijze, dus niet zoals vandaag de dag in de GP dressuur want die piaffen zijn niet correct uit gevoerd maar het zijn een soort beren die dansen op een gloeiende plaat.
dan is het de vraag wat de meerwaarde is voor een piaffe, en wanneer je deze aan gaat leren wen waarom.
vragen dienen om antwoord te krijgen en niet simpel weg een proefje rijden op l nivo en doen wat er gevraagt word zonder te weten waaro iets dient en waar hetvoor bedsoelt is.
Ik begrijp niet op wat voor manier dit aanvullend is voor je mening? Misschien verkeerd geformuleerd oid, maar je springt een beetje van de hak op de tak

Ik snap ook wel dat een oefening werkelijk nut moet hebben. Dat heeft ook helemaal niks met deze discussie te maken, aangezien het hier om het aanleren zelf gaat en niet om het 'wat en waarom'.