Het paardenvlechttopic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milou_Milou

Re: Het paardenvlechttopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:36

ik meld me ook maar even in dit topic, ik zit namelijk met een probleem!
ik heb binnekort met mijn haflinger mijn eerste officiele wedstrijd, maar weet niet wat ik met zijn manen moet!
hij heeft redelijke lengte qua manen, maar ze zijn super dik! ik wil het niet uitdunnen of knippen, dus hengstenvlecht lijkt met dan de beste oplossing.
ik heb alles al geprobeerd! hengstevlecht aan 1 kant, hengstevlecht aan beide kanten want dacht dat het dan beter zou blijven zitten omdat de dikte dan verdeeld zou zijn over 2 kanten! hielp ook niet. hengstevlecht aan 2 kanten met elastiekjes werkt zelfs niet!
nou las ik van een andere bokker nog een idee; hengstevlecht echt helemaal bovenop de manenkam en dan om de 3slagen met elastiekje vast zetten.
heeft iemand nog andere sugesties? ik vind loshangen op wedstrijd niet zo leuk en ik wil het ook echt niet uitdunnen of knippen!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:40

Milou_Milou schreef:
ik heb binnekort met mijn haflinger mijn eerste officiele wedstrijd, maar weet niet wat ik met zijn manen moet!
hij heeft redelijke lengte qua manen, maar ze zijn super dik! ik wil het niet uitdunnen of knippen, dus hengstenvlecht lijkt met dan de beste oplossing.
ik heb alles al geprobeerd! hengstevlecht aan 1 kant, hengstevlecht aan beide kanten want dacht dat het dan beter zou blijven zitten omdat de dikte dan verdeeld zou zijn over 2 kanten! hielp ook niet. hengstevlecht aan 2 kanten met elastiekjes werkt zelfs niet!
nou las ik van een andere bokker nog een idee; hengstevlecht echt helemaal bovenop de manenkam en dan om de 3slagen met elastiekje vast zetten.
heeft iemand nog andere sugesties? ik vind loshangen op wedstrijd niet zo leuk en ik wil het ook echt niet uitdunnen of knippen!

Een matje? :)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:53

Milou_Milou schreef:

Een vissegraad?

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:56

Citaat:

Een vlecht op de manenkam?

Gewoon manen aan twee kanten verdelen en dan 2 plukjes aan de ene kant pakken en 1 aan de andere kant!En dan vlechten!

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:54

Een matje vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Een vissegraad vlecht vind ik wel heel mooi alleen geen idee hoe ik dat moet maken en een vlecht op de manenkam kan ook, weet niet of dat gaat lukken maar kan dat idd nog proberen!
Wat ik ook nog wil proberen is met draad erdoor heen. Soort lusjes om de vlecht heen, misschien dat het hierdoor blijft zitten. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:55

matje vind ik ook niet echt mooi..

trekpaard15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:10

hoihoi,
ik kom me even melden.. ik ben trekpaard1.

Afbeelding

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 10:51

Weet iemand hoe je een vissengraad maakt?

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:25

@ milou_milou,

Dat probleem heb ik ook! Ik ga aankomende zondag de roosjes proberen. Deze blijven wel goed zitten. Een hengstenvlecht valt bij mij ook zo uit. Helaas! Ik zal kijken of ik zondag ook foto's kan maken. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:03

Bij mijn Haf doe k altijd hengstenvlecht, vindt knotten niet echt Haf-achtig. Als je vlecht uitzakt moet je gewoon ff oefenen met strakker vlechten!! :)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:04

Hoe strak ik ook vlecht, hij zakt toch uit.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:05

Dan doe je het toch echt niet goed.
Vlecht je onderhand of bovenhands? Onderhands kan die onmogelijk uitzakken.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:07

ik doe m bovenop de manenkam. Dus ik klim er op, en dan vlecht ik naar beneden. Dus pak links en recht bij en dan wel bovenhands. Zou eens onderhands kunnen proberen idd. Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:09

Okee, ja ik vlecht gewoon heel strak bovenhands, maakt me niet uit hoe lang of kort en fijn of stug de haren zijn. Maar die ligt dan niet op of onder de manenkam maar er tegenaan zeg maar.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:20

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:19

Weet iemand hoe je een dubbele hengstenvlecht maakt? :o

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:25

hoe ik hem maak is het haar verdelen in 2 stukken, en dan eerst de ene maken aan de ene kant van de manenkam en dan de andere, wel vlak bij elkaar maken.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:31

xIeer schreef:
Weet iemand hoe je een dubbele hengstenvlecht maakt? :o

volgensmij de gewoon de manen in 2 lagen verdelen, onderste laag vast zetten zodat jij daar niet mee in de knoop komt te zitten, dan van de bovenste laag een hengstenvlecht maken, en daarna van de onderste laag ook een hengstenvlecht maken, als dat is wat je bedoeld :)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:33

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:57

_brunette schreef:
@ Chaos,

Heb vandaag onderlangs gevlochten. Zat gelijk een stuk strakker, maar tijdens het rijden ging die gelijk los. Ook bovenop.

http://i66.photobucket.com/albums/h255/ ... CF4645.jpg

http://i66.photobucket.com/albums/h255/ ... CF4647.jpg

http://i66.photobucket.com/albums/h255/ ... CF4652.jpg
Al aan het uitzakken

http://i66.photobucket.com/albums/h255/ ... CF4657.jpg
Na het rijden, lekker verwaaid :)

Jeetje, die zakt er inderdaad helemaal uit,, is haarlak paard-proof? Misschien kun je dat proberen :P

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:12

drafbalk schreef:
Weet iemand hoe je een vissengraad maakt?

Moet je even in het topic kijken wat ik op pagina 3 heb gezet daar staat het helemaal uitgelegd.

DanielleTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:25

Grainey schreef:
Ik vlecht mijn Tinker in met een dubbele hengstenvlecht, omdat haar manen te dik zijn voor een enkele.
Krijg er vaak complimenten over, omdat het bij haar echt super leuk staat en er maar weinig mensen op deze manier vlechten.
Tijdens de trainingen heeft ze trouwens nooit een vlecht in, alleen op wedstrijden en demonstraties :).
Nog even een foto (niet heel duidelijk, maar ik heb geen close-up).

http://94.100.121.161/976800001-9768500 ... _SCwb.jpeg

die is egt heel mooi

hoe doe je dat :D

horseszfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:31

Eddy_Rocks schreef:
Upendo, hoe krijg jij die hengstenvlecht zo rechtopstaand?

Idd wat Upendo hier voor ook al zei.
Ik doe nu ook wel eens, dan ga ik om me pony zitten en dan vlecht ik vanaf de bovenkant.( Met een paard niet zo handig.)

Nou veel succes. Ik zou dit zeker eens proberen.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:57

Er zitten leuke kunstwerken tussen.
Iemand een idee wat ik bij het paard van me vriendin kan doen?
Houd van frutselen etc, maar ik ben niet zo handig..